شهرها

مکان های گردشگری و تفریحی داراب

جاهای دیدنی داراب

داراب، که در استان فارس قرار دارد، با نام دارابگرد در دوران ساسانی پایتخت ایران بود. قدمت این شهر به دوران هخامنشی می‌رسد و از نظر اقلیم  قسمتی از آن گرم و خشک است و قسمت دیگرش کوهستانی است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری در این شهر وجود دارد که سفر به داراب را جذاب می‌کند. ناگفته نماند که بعضی از جاذبه‌های تاریخی داراب قدمتی چندهزار ساله دارند.

جاهای دیدنی داراب

جاذبه گردشگری آبشار فدامی

آبشار فدامی از جاذبه‌های معروف و چشم‌نواز داراب است که نفس کشیدن در هوای مطبوع آن و دیدن طبیعت اطرافش در میان گرمای داراب بسیار دلچسب است. این آبشار از بالای کوهی در منطقه فورگ سرچشمه می‌گیرد و آب قسمتی از آن شیرین و آب قسمت دیگرش شور است. قسمت آب شیرین در تابستان خنک و در زمستان گرم است و قسمت آب شور دقیقاً برعکس است. هر سال منطقه فورگ و حاشیه این آبشار میزبان گردشگران بسیاری است.

شما می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در داراب و نزدیک به آبشار فدامی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری آبشار فدامی

جاذبه توریستی آتشکده آذرخش

آتشکده آذرخش که به نام مسجد سنگی هم شناخته می‌شود از آثار تاریخی داراب است و معماری تحسین‌برانگیزی دارد. کل این بنا که در یک کوه سنگی ساخته شده کاملاً یک تکه و به شکل صلیب است. داخل این آتشکده راهروها و ستو‌‌ن‌های سنگی زیادی دیده می‌شود که زیبایی بیشتری به آن بخشیده‌اند. بنای آتشکده متعلق به دوران ساسانی است و با گذشت زمان تبدیل به مسجد شده. آتشکده آذرخش از آثار ملی ثبت شده شهر داراب است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جاذبه توریستی آتشکده آذرخش

جاذبه توریستی تفریحی آبشارهاي تنگه رغز داراب

تنگه رغز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری داراب و حتی ایران است. تنگه‌ای با ۶۴ آبشار و حوضچه‌های فیروزه‌ای‌رنگ و غارهایی که حرکت آب را بر روی سقفشان می‌توان دید. دره‌نوردی و عکاسی در رغز تجربه‌ای بی‌نظیر و یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی است. این تنگه طی هزاران سال و بر اثر فرسایش آبی به‌ وجود آمده است. شنا کردن در حوضچه‌های آب با قدمت هزاران سال، پرش از آبشارهای پرآب منطقه و تماشای ماهی‌ها تنها گوشه‌ای از دره‌نوری در رغز است. تنگه رغز در فاصله کمی از شهرستان داراب قرار دارد و بازدید از آن نیازمند راهنما، تجهیزات دره‌نوردی و قدرت جسمانی زیاد است.

جاذبه توریستی تفریحی آبشارهاي تنگه رغز داراب

جاذبه تاریخی نقش برجسته شاپور

نقش برجسته شاپور، یکی از جاذبه‌های تاریخی داراب، در دوران ساسانیان ساخته شده است. در این سنگ‌نگاره می‌توان شاپور یکم، شاه ساسانی، را سوار بر اسب به‌صورت تمام رخ و درحالی که سه امپراطور رومی پیش روی او قرار دارند دید. در واقع طرح این نقش برجسته پیروزی شاپور شاه بر امپراطور رومی را به تصویر کشیده است. این بنای تاریخی در نزدیکی شهرستان داراب قرار گرفته است.

جاذبه تاریخی نقش برجسته شاپور

 

4.1/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *