جاهای دیدنی

جاهای دیدنی قم | یکی از شهرهای مذهبی ایران

شهر قم در استان قم قرار دارد و مرکز آن است. قم دومین شهر زیارتی ایران است. مرقد حضرت معصومه (س) دختر امام هفتم شیعیان در این شهر قرار دارد و از زیارتگاه‌های مهم شیعیانِ سراسر جهان است. با سفر به شهر قم می‌توانید از تمام جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و تاریخی آن استفاده کنید. مسجد جمکران و آرامگاه بزرگان علوی از دیگر مقصدهای زیارتی شهر قم است. شما می‌توانید با اجاره خانه در قم روزانه محل اقامت باب میلتان را از اتاقک رزرو کنید و از سفرتان به این شهر زیارتی لذت ببرید. در ادامه از جاهای دیدنی قم و مکان های دیدنی قم برایتان بیشتر می گوییم و پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان داریم.

برای آشنایی بیشتر مقاله قم کجاست؟ را مطالعه کنید.

سد کبار یکی از مکان های دیدنی قم

تصویر سد کبار، سدی میان کوههایکه آب در حال لبریز شدن از آن است

یکی از جاهای دیدنی قم، سد کبار است. سد کبار در روستای زنبورک قرار دارد. کبار از سدهای قوسی است که قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. این سد در زمان ایلخانیان از سنگ و ساروج ساخته شده و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. سد کبار به کشاورزی منطقه رونق بخشیده و دریاچه پشت سد منظره زیبایی را به وجود آورده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در قم و نزدیک به سد کبار در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

غار کهک یکی از جاذبه های دیدنی قم

غار کهک، غاری با قندیل ها نمکی سفید رنگ و تیزغار کهک از غارهای تاریخی شهر قم است که در حدود یک میلیون سال از عمر آن می‌گذرد. طبق بررسی‌ها و یافته‌های کاوشگران این غار محل زندگی انسان‌های نخستین بوده است. طول غار کهک ۳۵۰ متر می‌باشد. آبشارهای بلند، پرتگاه‌ها، سنگ‌های عجیب و قندیل‌ها فضای داخلی غار را خاص کرده است.

اجاره سوئیت قم با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

بازار تاریخی قم

بازار تاریخی و قدیمی قم، یکی از شاهکارهای مهماری ایران به حساب می‌آیند. این بازار از راسته، چهارسوق، سرا و تیمچه بزرگ تشکیل شده و یکی از زیباترین سقف‌های ضربی ایران را دارد. هر کدام از بخش‌های بازار، برخوردار از معماری ناب و مثال‌زدنی ایران است که اصول معماری سنتی ایرانی را با توجه به کویری بودن منطقه به خوبی در ساخت آن به‌کار برده‌اند.

بازار قم جزو زیباترین جاهای دیدنی قم می‌باشد که قدمت آن به دوران سلجوقیان، ایلخانیان، صفویان، قاجاریان و پهلوی باز می‌گردد. این بازار در سال 1376 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دریاچه حوض سلطان

زمین ترک خورده از خشکی و شوری

یکی از مهم‌ترین جاذبه های دیدنی قم، دریاچه حوض سلطان است. دریاچه حوض‌سلطان در شمال قم لقب بزرگ‌ترین آينه ایران را گرفته است. سطح صیقلی دریاچه باعث انعکاس محیط اطراف در آن می‌شود. حوض‌سلطان دریاچه‌ای نمکی است که لایه‌های نمک آن  تا عمق ۴۲ متری زمین نفوذ کرده. آب دریاچه از بارش باران و ذوب شدن برف تأمین می‌شود به همین دلیل سطح آب مدام در حال تغییر است. این دریاچه از دو چاله به نام‌های حوض سلطان و حوض مروه ،که به‌وسیله یک آبراه به یکدیگر متصل‌اند، تشکیل شده است.

در سفر به قم فرصت بازدید از جاهای دیدنی سلفچگان، که فاصله زیادی با شهر قم ندارد، را فراموش نکنید.

غار وشنوه

یکی از مکان های دیدنی این شهر که در معرفی شهر قم از فراموش نشدنی هاست، غار وشنوه است. غار وشنوه در نزدیکی روستای وشنوه و در 60 کیلومتری قم قرار دارد. این غار در کوهستان اردهال و بخش جنوبی روستای وشنوه واقع شده است.

در غار وشنوه سفالینه‌های کشف شده که به گفته کارشناسان متعلق به 3000 الی 3300 پیش از میلاد می‌باشد. همچنین بر اساس آثاری که در غار وشنوه وجود دارد گفته می‌شود که پنج هزار سال پیش مردم در این مکان به معدن کاری و ذوب فلزات مشغول بودند. در داخل غار، منبع آبی وجود دارد. آب غار وشنوه از طریق شیار‌های کوهستان جمع می‌شود و به صورت چشمه خارج می‌شوند و به این منبع آبی می‌ریزند.

خانه ملاصدرا

خانه ای خشتی به رنگ قهوه ای روشن با شقفس کنبدی شکل و درختانی در حیاط به نام خانه ملاصدراملاصدرا دانشمند و فیلسوف قرن یازدهم هجری قمری است. خانه این فیلسوف بزرگ در سال ۱۳۷۶ بازسازی شد و مورد توجه گردشگران قرار گرفت و امروزه به یکی از جاذبه های دیدنی قم تبدیل شده است. این بنا متعلق به دوره صفویه بوده و از خشت خام و گل ساخته شده است. خانه ملاصدرا در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

اجاره خانه در قم روزانه و راهنمای اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و ویلا برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در قم روزانه یا اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *