شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری میامی استان سمنان

جاهای دیدنی شهر میامی

شهر میامی در شرقی‌ترین قسمت استان سمنان قرار دارد و با چهار منطقه نمونه گردشگری و آثار تاریخی متعدد به یکی از شهرهای گردشگرپذیرِ این استان تبدیل شده است. آرامگاه شیخ حسن جوری، رهبر قیام سربداران در قرن هشتم هجری، و آرامگاه ابن یمین فرومدی، یکی از شاعران قرن هشتم هجری، در این شهر قرار دارند که خود گواه قدمت تاریخی شهر میامی‌اند. قبل از سفر به شهر میامی با خواندن این مطلب، که به معرفی بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری میامی و جاهای دیدنی میامی می‌پردازد، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی شهر میامی
عکس از گوگل

آبشار نام نیک یکی از جاهای دیدنی میامی

آبشار نام نیک در جنگلی با همین نام در شمال غربی روستای نردین، از توابع شهر میامی، قرار دارد. جنگل نام نیک پوشیده از درختان پهن‌برگ خزری است که به همراه آبشار یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر میامی را تشکیل داده‌. آبشار نام نیک از ارتفاعات بلند این جنگل سرچشمه می‌گیرد و برای رسیدن به آن باید در حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی کرد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در میامی و نزدیک به آبشار نام نیک در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار نام نیک یکی از جاهای دیدنی میامی
عکس از گوگل

کاروانسرای میان دشت میامی

میامی یکی از شهرهایی است که در راه مشهد مقدس قرار گرفته و از دیرباز تا کنون مسافران شهر مشهد از آن عبور می‌کنند. کاروان‌سراهای متعددی در این شهر وجود دارد که در گذشته محل استراحت و اقامت مسافران بودند. مجموعه کاروان‌سراهای میان‌دشت شامل سه کاروان‌سرای قدیمی است که یکی از آن‌ها متعلق به دوران صفویه و دو کاروان‌سرای دیگر متعلق به دوران قاجارند.

کاروانسرای میان دشت میامی
عکس از گوگل

مسجد جامع فرومد

مسجد جامع فرومد یکی از بناهای تاریخی است که در شهر میامی قرار گرفته و طبق نظر کارشناسان زمان ساخت آن متعلق به دوره خوارزمشاهیان است. این مسجد در زمان قیام‌های سربداران از نظر سیاسی نقش مهمی داشت و قیام‌های آبادی فرومد و آبادی‌های نزدیک تقریباً از این مسجد آغاز شده است. آرامگاه ابن یمین فرومدی، شاعر قرن هشتم هجری، هم در این مسجد قرار دارد. مسجد جامع فرومد از مسجد‌های دو ایوانی است که با نقش‌های اسلیمی تزیین شده‌. متأسفانه شبستان این مسجد تخریب شده و فقط قسمت‌های مختصری از آن باقی‌مانده است.

مسجد جامع فرومد
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر میامی

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در میامی و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *