شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان

شهر زاهدان شهری نوبنیاد است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و به‌عنوان مرکز آن شناخته می‌شود. این شهر در گذشته روستای کوچکی به نام دزد‌آب بود که بعد از جنگ جهانی اول مسئولان کشوری شروع به ساخت شهری بزرگ در آن کردند و کارشناسان بلژیکی در اولین اقدام شرکت گمرک را در آن تأسیس کردند. در حدود ۸۵ سال پیش نام این شهر از دزد‌آب به زاهدان تغییر کرد. شهر زاهدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی اهمیت بسیاری دارد؛ به‌عنوان مثال این شهر از طرفی نزدیک به مرز ایران و پاکستان است و راه‌آهن پاکستان از طریق مرز میر‌جاوه وارد این شهر می‌شود و راه‌آهن سراسری ایران در نهایت به این شهر می‌رسد و از طرفی دیگر نزدیک به نقطه تلاقی سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان است. جاذبه‌های ناشناخته‌ طبیعی و فرهنگ غنی این شهر باعث شده است که این روز‌ها گردشگران زیادی سفر به شهرستان زاهدان را در برنامه سفرهای خود قرار دهند. در ادامه از جاذبه های گردشگری زاهدان و جاهای دیدنی زاهدان برایتان بیشتر می‌گوییم.

زاهدان
عکس از گوگل

غار لادیز یکی از جاهای دیدنی زاهدان

زاهدان شهری است که در بیشتر روزهای سال هوایی گرم‌ و‌ خشک دارد و از بین جاذبه‌های طبیعی‌اش غار لادیز، به دلیل داشتن آب‌هوای خنک، به یکی از محبو‌ب‌ترین مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. این غار طبیعی با ۱۵ کیلومتر طول در روستای لادیز، از توابع زاهدان، قرار دارد و همیشه آبی خنک در آن جریان دارد. صدای چکیدن قطره‌های آب روی دیوارها و انعکاس آن موسیقی طبیعی‌ای را در غار به وجود می‌آورد. این غار مکان مناسبی برای غارنوردی است.

نوشته های مشابه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در زاهدان و نزدیک به غار لادیز در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

غار لادیز
عکس از گوگل

کاروانسرای نصرت آباد

کاروان‌سرای نصرت آباد بنایی متعلق به دوران صفویه است که در مسیر شهرستان زاهدان به بم قرار گرفته. مهم‌ترین ویژگی بناهای دوره صفویه قرینگی و چهار ایوانی بودن آن‌هاست که در بنای این کاروان‌سرا هم دیده می‌شود. این کاروان‌سرا ۶۰ حجره دارد و در هر ایوان آن  ۱۵ اتاق قرار گرفته است. این بنا خشت‌ و‌ گلی است و تزیینات خاصی ندارد.

کاروانسرای نصرت آباد
عکس از گوگل

روستای تمین

روستای سرسبز تمین از توابع شهر زاهدان است که آب‌و‌هوای مطبوع آن باعث شده گردشگران زیادی در روزهای گرم سال این روستا را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کنند. این روستا علاوه‌بر طبیعت دلنشین جاذبه‌های تاریخی متعددی مانند آسیاب آبی، قلعه و گورستان تمین و چله خانه دارد. آسیاب آبی این روستا از دوره قاجار به‌جا مانده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای تمین
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر زاهدان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در زاهدان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *