شهرهابازار‌ها و مراکز خرید

گشتی در بازارها و مراکز خرید بندرعباس | بازارگردی در دیدنی‌ترین بندر جنوبی ایران

خرید کردن یکی از کارهای شیرین و مشترک همه مردم است. روانشناسان می‌گویند خرید کردن حال آدم‌ها را خوب می‌کند. نمی‌دانم چه سری در خرید کردن هست که آدم تا پایش را به بازار می‌گذارد همه ناراحتی‌هایش را فراموش می‌کند. اصلاً خیلی وقت‌ها همین بازار و خرید کردن است که بهانه ما برای سفر کردن را جور می‌کند!

حالا که خرید کردن اینقدر مهم و لذت‌بخش است، چه چیزی بهتر از اینکه سفری چندروزه به یکی از بهترین مقاصد دیدنی ایران یعنی بندرعباس داشته باشیم و در بازارهای قدیمی و لوکس این شهر غرق شویم. بازارهایی که پر از لباس‌های محلی و مدرن با رنگ‌های زیبا و متنوع هستند و در گوشه و کنار آن‌ها  بوی ادویه‌های متنوع هوش از سرتان خواهد برد. به این همه زیبایی، گرمای دل‌انگیز جنوب، موسیقی سنتی و لهجه شیرین اهالی این بندر را هم اضافه کنید.

پس اگر دلتان می‌خواهد یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز با یک فهرست بلندبالا از بازارها و مراکز خرید بندرعباس داشته باشید و حسابی کیف‌تان را کوک کنید، پس بیایید که می‌خواهیم با بازارهای بندرعباس، این شهر دوست‌داشتنی آشنا شویم تا محیط الوان و معطر آن‌ها روح شما را سیراب کند.

بازار سنتی بندرعباس

بازار سنتی بندرعباس
بازار سنتی بندرعباس یکی از بازارهای قدیمی این شهر است – عکاس: امیر بهرامی

لیست بازارگردی‌مان در بندرعباس را با معرفی بازار سنتی بندرعباس شروع می‌کنیم. این بازار هرچند یک بازار قدیمی است اما در میان سایر بازارهای این بندر نقش و جایگاه خاصی در میان مردم و گردشگران دارد. بازار سنتی یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید بندرعباس است و روزانه هزاران مشتری در کنار خرید کردن از آن بازدید هم می‌کنند. در این بازار می‌توانید همه چیز از مواد غذایی و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های بومی گرفته تا صنایع دستی و پوشاک با هر جنس و قیمتی را پیدا کنید. همین تنوع در رنگ و طرع اجناس باعث شده ابن بازار در میان خیلی از محلی‌ها، به رنگارنگ‌ترین نقطه شهر مشهور باشد.

آدرس بازار سنتی بندرعباس: بندرعباس، بلوار آیت‌الله طالقانی (بلوار ساحلی)، بازار سنتی بندرعباس

برای اجاره سوئیت در بندرعباس می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره سوئیت بندرعباس با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بازار ماهی بندرعباس

بازار ماهی بندرعباس
در بازار ماهی فروشان می‌توانید انواع ماهی و دیگر محصولات دریایی باکیفیت را پیدا کنید – عکاس: فرشید قاسمی

مگر می‌شود تا بندرعباس سفر کرد و طعم ماهی‌های دریای جنوب را نچشید. اصلا بندرعباس با ماهی و غذاهای دریایی لذیذش شناخته می‌شود و بدون آن انگار چیزی کم دارد. پس اگر در سفرتان به بندرعباس هوس خوردن ماهی‌های جنوب را کردید حتما سری به بازار ماهی فروشان بزنید. در این بازار که یکی از معروف‌ترین بازارهای بندرعباس است، ماهی‌فروشان از ابتدای روز با صدای گرم و لهجه شیرین محلی در فضایی بزرگ و باز به فروش محصولات دریایی تازه مشغول می‌شوند.

شما می‌توانید در این بازار انواع ماهی تازه، صدف، میگو و دیگر محصولات دریایی خوشمزه و باکیفیت‌ را پیدا کنید. علاوه بر فروش محصولات در بعضی از مغازه‌های این بازار خدمات مختلفی نیز به گردشگران و مشتریان ارائه می‌شود؛ مثلا شما می‌توانید از میگو پاک‌کن‌ها یا ماهی پاک‌کن‌های حاضر در این بازار بخواهید تا میگوها یا ماهی‌های خریداری شده‌ی شما را سریعا پاک کرده و به شما تحویل دهند.

آدرس بازار ماهی بندرعباس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام سجاد، روبه‌روی بیمارستان صاحب الزمان (عج)، بازار ماهی

ساعت کاری بازار ماهی بندرعباس: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 عصر

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها
بازار لاری‌ها و اوزی‌ها در فاصله پنج دقیقه‌ای از همدیگر قرار دارند – عکاس: Expedition guide

اگر به‌دنبال بازاری متنوعید و می‌خواهید به انواع کالاها در یک جا دسترسی داشته باشید، بازار اوزی‌ها و لاری‌ها گزینه خوبی برای شماست. بازار اوزی‌ها و لاری‌ها دو بازار جداگانه در بندرعباس هستند اما چون در فاصله تقریبا 5 دقیقه ای از هم قرار گرفته‌اند اسمشان همیشه کنار هم می‌آید. این بازارها هم از بازارهای بسیار قدیمی بندرعباس هستند و حدود سه قرن قدمت دارند. همین قدمت بالا و حفظ بافت سنتی باعث شده بازار اوزی‌ها و لاری‌ها هم مثل بازار سنتی بندرعباس از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. در این بازارها همه‌چیز از انواع سوغاتی‌ها و صنایع دستی گرفته تا خوراکی‌های خوشمزه و بومی با قیمت مناسب پیدا می‌شود.

کیفیت محصولات این بازار هم متفاوت است و شما به اندازه هزینه‌ا‌ی که پرداخت می‌کنید، می‌توانید محصولات باکیفیت‌تری را تهیه کنید. ناگفته نماند بازار لاری‌ها به بازار شب بندرعباس نیز معروف است. به این دلیل که به هنگام شب دست‌فروش‌ها، اجناس خود را در این بازار پهن می‌کنند و شما می‌توانید کالای مدنظر خود را با قیمت‌های مناسبی تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید ‌کردن هم نداشته باشید، شب‌گردی در این بازار شاید برای‌تان جالب باشد. اگر می‌خواهید با چهره واقعی بندرعباس و فرهنگ مردم این شهر بیشتر آشنا شوید حتما در سفرتان به بندرعباس سری به این بازارهای سنتی نیز بزنید.

آدرس بازار اوزی‌ها و لاری‌ها: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، خیابان بهادر جنوبی، کنار گذر بلوار طالقانی، بازار اوزی‌ها و لاری‌ها

ساعت کاری بازار اوزی‌ها و لاری‌ها: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 8 صبح تا 23 شب و در روزهای جمعه از ساعت 00:00 بامداد تا 23 شب

مجتمع تجاری ستاره جنوب

مجتمع تجاری ستاره جنوب
مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب محل مناسبی برای خرید و گذراندن یک روز پرهیجان است – عکاس: Ali Dorouzi

همه مراکز خرید بندرعباس قدیمی و سنتی نیستند. یکی از بازارهای مدرن و دیدنی این شهر با ساختمان زیبا مجتمع تجاری ستاره جنوب است. این مجتمع تجاری از چندین طبقه ساخته شده و هر طبقه میزبان یک صنف خاصی است. مثلا طبقه اول این مرکز خرید به بورس جواهرات و زیورآلات اختصاص یافته و در طبقات دیگر نیز انواع و اقسام فروشگاه‌های عرضه کننده لباس، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی‌ قرار دارند.

جذابیت اصلی مجتمع تجاری ستاره جنوب شهربازی، سالن بیلیارد و بولینگ آن در طبقه سوم است. به علاوه این مرکز خرید یک سینمای مجهز به‌همراه یک رستوران با منوی متنوع و نمایی روبه دریا نیز در طبقات بالا دارد. پس اگر در سفرتان به بندرعباس به دنبال مکانی هم برای خرید کردن و هم برای گشت‌وگذار هستید، مجتمع تفریحی تجاری ستاره جنوب گزینه ایده‌آلی است.

آدرس مجتمع تجاری ستاره جنوب: بندرعباس، بلوار طالقانی (بلوار ساحلی)، مجتمع تجاری ستاره جنوب

مجتمع سیتی سنتر بندرعباس

مجتمع سیتی سنتر بندرعباس
یکی از بهترین مراکز خرید بندرعباس مجتمع سیتی سنتر است – عکاس: farhadbaran69music 80

مجتمع سیتی سنتر در میدان شهربانی، یکی دیگر از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز خرید بندرعباس است. این مجتمع لوکس در سال 1384 افتتاح شده و از برندهای معتبر مختلف در زمینه پوشاک آقایان و بانوان، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، موبایل و لوازم جانبی و غیره میزبانی می‌کند. شما می‌توانید در سه طبقه این مرکز خرید از بیش از 5۰۰ فروشگاه، غرفه، واحد تجاری و ده‌ها برند معروف آن دیدن کنید. مجتمع سیتی سنتر، جزء متنوع‌ترین و معتبرترین مراکز خرید بندرعباس است و اگرچه قیمت‌ اجناس آن کمی بالا است؛ اما با کمی گشت‌وگذار در این مرکز خرید، می‌توانید اجناس باکیفیت و با قیمت مناسبتری را پیدا کنید.

آدرس مجتمع سیتی سنتر بندرعباس: بندرعباس، میدان شهربانی، بلوار امام خمینی، مجتمع سیتی سنتر بندرعباس

ساعت کاری مجتمع سیتی سنتر بندرعباس: همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 22:30 شب.

مرکز خرید نیلی

مرکز خرید نیلی
مرکز خرید نیلی مناسب برای خرید محصولات خاص و به‌روز – عکاس: Ibrahim Rafiei

مرکز خرید نیلی در بلوار ساحلی شهر بندرعباس و در نزدیکی مرکز خرید ستاره جنوب و بازار سنتی بندرعباس قرار گرفته است. پس با رفتن به این مرکز خرید می‌توانید یک تیر و سه نشان بزنید و از دیگر مراکز خرید نیز دیدن کنید.

این مرکز خرید تنوع بی‌نظیری در عرضه کالاهای رنگارنگ برای همه سلیقه‌ها دارد و همه نوع کالایی از  پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن گرفته تا لوازم کادویی، سوغاتی و غیره را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. البته محصولاتی که در مرکز خرید نیلی به فروش می‌رسند، بیشتر لباس و  پوشاک آن هم لباس‌های امروزی و خاص هستند و کمتر مغازه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که در آن لباس محلی یا قدیمی می‌فروشند. در یک کلام مرکز خرید نیلی را می‌توان به عنوان پاتوق خاص‌پسندان معرفی کرد.

آدرس مرکز خرید نیلی: بندرعباس، بلوار طالقانی (بلوار ساحلی)، ابتدای خیابان حقانی، مرکز خرید نیلی

ساعت کاری مرکز خرید نیلی: همه روزه از ساعت از ساعت 9 صبح الی 22:30 شب

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون
در مرکز خرید زیتون می‌توانید اجناس با قیمت منصفانه‌تری را خریداری کنید – عکاس: Ibrahim Rafiei

زیتون یکی از مراکز خرید نسبتا قدیمی و شلوغ بندرعباس است. درواقع این مرکز خرید را می‌توان جزء نخستین مراکز تجاری مدرن این شهر برشمرد. واحدهای تجاری مرکز خرید زیتون انواع لباس، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم خانگی، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌کنند.

قیمت اجناس این مرکز خرید هم بسیار منصفانه و مقرون‌به‌صرفه است. در مقابل قیمت مناسب، کیفیت محصولات آن بسیار بالا است. تا جایی که اگر به این مرکز خرید بروید مطمئن باشید دست خالی از آن‌جا بر نخواهید گشت. اگر از خرید کردن و گشت‌وگذار حسابی خسته شدید در مرکز خرید زیتون، کافی‌شاپ هم برای استراحتی کوتاه و لذت‌بردن از غذاهای خوشمزه فراهم است.

آدرس مرکز خرید زیتون: بندرعباس، قلعه شاهی، میدان شهدا، بلوار امام خمینی، روبه‌روی مسجد ناصری، مرکز خرید زیتون

ساعت کاری مرکز خرید زیتون: همه روزه از ساعت از ساعت 8 صبح الی 23 شب.

مجتمع تجاری رویال 1

مجتمع تجاری رویال 1
در مجتمع تجاری رویال 1 محصولات متنوعی عرضه می‌شود – عکس از سایت: bisungasht

اگر شما هم از آن دسته افراد مشکل‌پسندی هستید که نمی‌توانید در سفرتان به بندرعباس محصولات و سوغاتی‌های موردنظر خود را در هیچ بازاری پیدا کنید، مجتمع تجاری رویال1 با تنوع محصولات و قیمت منصفانه تمامی خواسته‌های شما را برآورده می‌کند. این مرکز خرید دارای فضای بسیار بزرگ و معماری لوکسی هست و مغازه‌های آن بیشتر به پوشاک، پارچه و غیره اختصاص یافته‌اند. در کل مجتمع تجاری رویال 1 جزء بهترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود و کمتر رقیبی را می‌توانید در این شهر برای آن پیدا کنید.

آدرس مجتمع تجاری رویال: بندرعباس، بلوار امام خمینی، مجتمع تجاری رویال

مجتمع تجاری رویال 2

مجتمع تجاری رویال 2
اگر به‌دنبال خرید موبایل، لوازم جانبی یا تعمیر گوشی‌های هوشمند هستید به بازار رویال 2 بروید – عکاس: Hasan Bardal

مجتمع تجاری رویال 2 درست روبه‌روی مجتمع رویال ۱ قرار دارد و به همان اندازه هم مدرن و دیدنی است. این مدرن‌ و لوکس بودن را می‌توان از معماری زیبای آن حدس زد. عمده فعالیت این مرکز خرید برخلاف شعبه اول در حوزه خرید و فروش تلفن‌های همراه هوشمند، خرید لوازم جانبی و سخت‌افزار است. شما نیز می‌توانید در کنار هزاران مشتری که روزانه از این مرکز خرید می‌کنند، به مجتمع تجاری رویال 2 مراجعه کنید و موبایل یا لوازم جانبی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

ناگفته نماند این مرکز خرید فقط یک بازار فروش محصولات نیست بلکه در طبقه زیر همکف این مجتمع تعداد زیادی مغازه نیز وجود دارند که در حوزه تعمیرات تخصصی موبایل فعالیت دارند و از لحاظ کیفیت خدمات، قابل‌ مقایسه با مراکز موبایل تهران هستند.

مجتمع تجاری ستاره شهر

مجتمع تجاری ستاره شهر
مجتمع تجاری ستاره شهر یکی از محبوب‌ترین بازارهای بندرعباس – عکاس: Davood Minaie

مجتمع تجاری ستاره شهر یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید بندرعباس است. این مجتمع تجاری هر آنچه که از یک مرکز خرید انتظار دارید از جمله فضای بزرگ، محصولات متنوع ، قیمت منصفانه و ظاهری لوکس و مدرن، همه را یک‌جا دارد. مجتمع تجاری ستاره شهر در 3 طبقه بنا شده و از بیش از 4۰۰ واحد تجاری و مغازه میزبانی می‌کند. محصولات جانبی، انواع پوشاک، عطر، جواهرات، کیف و کفش، رایانه، گوشی و غیره اقلامی است که می‌توانید از ستاره شهر بخرید.

جدا از کیفیت و تنوع بالای اجناس، رستوران و فست‌فود این مرکز خرید نیز در میان پاساژگردهای بندرعباس شهرت فراوانی دارد. مجتمع تجاری ستاره شهر یک سالن سینمایی مجهز نیز دارد و معمولاً بیشتر فیلم‌های جدید و پرطرفدار در این مرکز خرید برگزار می‌شوند؛ بنابراین اگر فرصت کافی دارید، می‌توانید بعد از گشت‌وگذار و خرید، سری به این سینما نیز بزنید و خستگی رفع کنید.

آدرس مجتمع تجاری ستاره شهر: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور یا همان میدان شهربانی، مجتمع تجاری ستاره شهر

سخن آخر

در این مقاله با هم به بندرعباس سفر کردیم و این بار به سراغ معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر یعنی بازارها و مراکز خرید بندرعباس رفتیم. بازارهای سنتی و مدرن که حال و هوایشان با دیگر جاهای دیدنی این شهر فرق دارند و آنقدر جذاب هستند که حسابی حال ما را سر جایشان آوردند. راستی اگر می‌خواهید به بندرعباس بروید و سری به بازارهای این شهر بزنید، اتاقک خیالتان را از بابت اقامتگاه راحت می‌کند. کافی است به سایت اتاقک بروید و با اجاره ویلا و سوئیت در بندرعباس با خیال راحت در بازارهای این شهر بگردید و سوغاتی‌های رنگارنگ برای خودتان یا عزیزانتان بخرید.

Rate this post

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *