شهرهاجاهای دیدنی

معرفی کامل ییلاقات مازندران | خنک و خوش آب و هوا

تابستان کم کم از راه می‌رسد و تب پیدا کردن ییلاق‌های خوش آب و هوا، به راه می‌افتد. اگر شما هم دوست دارید به یکی از این ییلاق‌ها سر بزنید و اوقاتی خوش را تجربه کنید، این مطلب از اتاقک برایتان عالی خواهد بود. اینجا می‌خواهیم از بهترین و خاص‌ترین ییلاقات مازندران برایتان بگوییم. سرزمین‌های خنک و خوش آب و هوایی که هر کدام ویژگی‌هایی دارند و می‌توانید برای فرار از گرمای طاقت فرسا، به آنها پناه ببرید.

پلور، ییلاق نزدیک به پایتخت

پلور، ییلاق نزدیک به پایتخت
از پلور مسیری به سمت جبهه جنوب دماوند نیز وجود دارد

اگر فرصت کمی دارید و یا می‌خواهید در ییلاقی نزدیک به تهران اتراق کنید، پلور از بهترین انتخاب‌هاست. اینجا هوا واقعا خنک است و جاذبه‌های طبیعی متفاوتی را نیز در اطراف‌تان پیدا خواهید کرد. مردم پلور فاصله زیادی تا تهران ندارند اما فرهنگ، آداب و رسوم و زبان‎شان مازندرانی است. در نتیجه اگر به اینجا بیایید، می‌توانید حال و هوای شمالی را به سادگی لمس کنید. در پلور می‌توانید به سمت پارک ملی لار بروید، غار گل زرد را ببینید و یا به سمت چشمه‌های آب معدنی منطقه حرکت کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، پل سنگی پلور و قلعه دختر را نیز نباید از دست بدهید. این دو مقصد فرهنگی، برای عکاسی و شناخت تاریخ عالی هستند. از پلور مسیری به سمت جبهه جنوب دماوند نیز وجود دارد. در پایان این مسیر می‌توانید دشت شقایق‌های زیبا و مسیری که شما را به بلندترین کوه ایران می‌رساند را ببینید.

آدرس ییلاق پلور: شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای پلور

یوش و بلده، دیدار با نیما

یوش و بلده، دیدار با نیما
یوش دیار نیما

دشت‌های شقایق، رودی خروشان و درختان سر به فلک کشیده، باید هم بتواند شاعری چون نیما یوشیج را برای ایران بسازد. اینجا روستای بلده و در کنار آن روستای یوش است. دو منطقه ییلاقی کوهستانی و زیبا که از دو مسیر جاده چالوس و جاده هراز، مسیر دسترسی دارند. در بلده می‌توانید رودی پر آب را ببنید، در کنار آن اتراق کنید و از طبیعت لذت ببرید. در یوش نیز خانه نیما یوشیج، کوچه‌های روستایی و گل‌های شقایق زیبا، انتظارتان را می‌کشند. بهترین فصل دیدن یوش و بلده بهار، تابستان و نیمه اول پاییز است. چرا که پس از آن هوا سرد می‌شود و مسیر رسیدن به روستاها، هموار نخواهد بود. اگر قصد شب مانی در یوش و یا بلده را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اقامتگاه‌تان را رزرو کنید. چرا که تعداد اتاق‌های اقامتی روستا محدود است و شاید لازم باشد از روستاهای اطراف اقامتگاهی را انتخاب کنید.

آدرس روستای یوش: شهرستان نوشهر، بخش کجور، جاده یوش به بلده یا کیلومتر 53 جاده هراز

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روستای آب اسک، ییلاق ناشناخته مازندران

روستای آب اسک، ییلاق ناشناخته مازندران
منطقه‌ای ییلاقی که در داستان‌های شاهنامه به آن اشاره شده

اگر همیشه با سرعت از روبروی آب اسک گذشته‌اید و یا دقیقا نمی‌دانید اینجا چه خبر است، پس این‌ها را بخوانید. آب اسک از خاص‌ترین روستاهای مازندران است. منطقه‌ای ییلاقی که در داستان‌های شاهنامه به آن اشاره شده و هنوز یکی از جشن‌های محلی آن، در تیر ماه و به مناسبت به بند کشیده شدن ضحاک برگزار می‌شود. آب اسک رسم خاص دیگری به نام برف چال هم دارد. در این رسم یک روز مردهای روستا به سمت بخش‌هایی از کوه که برف تمیز دارد حرکت می‌کنند و برف‌ها را در گودال‌های بزرگی می‌ریزند تا در تابستان از آنها استفاده کنند. در همین حین زنان روستا، مدیریت آب اسک را بر عهده می‌گیرند و تمام زمام را خودشان انجام می‌دهند. در این روز هیچ مردی نمی‌تواند وارد آب اسک شود و اگر گردشگران هم به روستا بروند، فقط خانم‌ها اجازه ورود دارند. به جز در این زمان، شما می‌توانید برای بازدید در این روستا اقدام کرده و دیدنی‌های آن را بشناسید.

آدرس روستای آب اسک: آمل، بالا لاریجان، روستای آب اسک

ییلاق امیری و شمس آباد

ییلاق امیری و شمس آباد
باغ‌های میوه، شاخه‌ای خروشان از رود هراز و ویلاهای زیبا را اینجا خواهید دید

در مسیر جاده هراز و پیش از آنکه به آمل برسیم، چند ییلاق جذاب دیگری وجود دارد که امیری و شمس آباد جز آنها هستند. در اینجا باغ‌های میوه، شاخه‌ای خروشان از رود هراز و ویلاهای زیبا که نمایی به کوه دارند را خواهید دید. منطقه ییلاقی امیری دنج و باصفاست و بهترین فصل دیدن آن هم بهار و تابستان است. اگر می‌خواهید در کنار اقامت‌تان میوه‌های تازه و خوشمزه بخورید، این دو منطقه از بهترین پیشنهادها هستند.

آدرس ییلاق امیری: 65 کیلومتری محور آمل- تهران، پس از تونل وانا، سمت چپ جاده، منطقه ییلاقی وانا

ییلاق لاریجان، چشمه‌های آب گرم معدنی

ییلاق لاریجان، چشمه‌های آب گرم معدنی
در این مکان چشمه‌ها و حوضچه‌های آب گرم منتظرتان است

دل‌تان چشمه آب گرم می‌خواهد و نمی‌توانید تا سرعین بروید؟ نگران نباشید یکی از ییلاق‌های مازندران به نام لاریجان که فاصله کمی تا رینه دارد، با چشمه‌ها و حوضچه‌های آب گرم منتظرتان است. در هوای خنک لاریجان، لذت غوطه ور شدن در آب‌های گرم دوچندان است و می‌تواند خستگی یک هفته کاری را از تن‌تان به در کند. در این منطقه اقامتگاه‌های متنوعی را نیز پیدا خواهید کرد که برخی از آنها آب گرم را با لوله کشی؛ به وان‌های شخصی آورده‌اند تا بتوانید به صورت اختصاصی از آب گرم لذت ببرید.

آدرس ییلاق لاریجان: 60 كیلومتری شمال شرق تهران و ۲۶ كیلومتری شمال شرق شهرستان دماوند

ییلاق فیلبند

ییلاق فیلبند از ییلاقات مازندران
لذت تجربه اقیانوس ابر

قصه جک و لوبیای سحرآمیز را خوانده‌اید؟ آنجای قصه که جک به قلعه‌ای بالای ابرها می‌رسد و از آنجا زیر پاهایش جز ابر چیزی نمی‌بیند را یادتان هست؟ در روستای فیلبند شما هم می‌توانید این تجربه را داشته باشید. چرا که پدیده اقیانوس ابر در فیلبند رخ می‌دهد و دره‌ای را مثل یک دریا، پر از ابرهای زیبا می‌کند. اینجا شما بالاتر از ابرهایید و می‌توانید از سرسبزی دشت‌ها و زیبایی کوه‌ها نیز لذت ببرید.

بهترین فصل برای دیدن فیلبند بهار، تابستان و شاید یک ماه اول پاییز باشد. پس از این مدت دیگر فیلبند قابل سکونت نیست و مردم آن به سمت روستاهای پایین دست می‌آیند. در ییلاق فیلبند خانه و ویلا برای اجاره وجود دارد و آنهایی که تراس‌شان به سمت دره‌های ابرگیر باز می‌شود، بسیار عالی هستند. برای رزرو ویلا در فیلبند حتما پیش از آغاز سفرتان اقدام کنید تا بتوانید خانه یا ویلایی مناسب را برای اقامت داشته باشید.

آدرس فیلبند: شهرستان بابل، بخش بندپی، روستای فیلبند

ییلاق کندلوس

ییلاق کندلوس
کندلوس پر از باغ‌های کیوی و مزارع زیبا

اگر از مسیر جاده چالوس به سمت مازندران بروید، ییلاق‌های دیگری را خواهید که یکی از آنها، کندلوس است. اینجا همان منطقه خوش آب و هوایی است که باغ‌های کیوی و مزارع زیبایش هوش از سرتان می‌برد. همانطور که توانست کارگردان فیلم باغ‌های کندلوس را تحت تاثیر قرار دهد و یکی از فیلم‌هایی که در مازندران تهیه شده است را به نام «باغ‌های کندلوس» ثبت کند. در کندلوس می‌توانید غار آبی دانیال را ببینید، به موزه مردم شناسی سر بزنید و گیاهان دارویی منطقه را نیز بشناسید. جالب است بدانید کندلوس زادگاه یکی از بزرگترین کارآفرینان ایران یعنی دکتر جهانگیری است. ایده‌های آقای جهانگیری به کندلوس کمک کرد تا بتواند در بین ییلاقات مازندران، بدرخشد.

آدرس ییلاق کندلوس: شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

ییلاق دلیر

ییلاق دلیر
در این ییلاق مسیر دسترسی به جنگلی زیبا به اسم جینگاگ جینگاگ نیز وجود دارد

دل‌تان یک جای خوش آب و هوا می‌خواهد که رودی خروشان، باغ‌ها و تمدنی اسرارآمیز را در خود جای داده است؟ پس باید حتما سری به ییلاق دلیر بزنید. این جاذبه گردشگری مازندران هنوز جای زیادی برای کاوش دارد و احتمال می‌رود در آن آثاری از گذشته‌های دور نیز وجود داشته باشد. در این ییلاق مسیر دسترسی به جنگلی زیبا به اسم جینگاگ جینگاگ نیز وجود دارد که شما را به عمق سرسبزی و خرمی جنگل‌های مازندران می‌برد. اگر از رود زیبای اسپیرو که از میان روستا می‌گذرد رد شوید، به یکی دیگر از ییلاق‌های مازندران یعنی روستای الیت می‌رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

آدرس ییلاق دلیر: شهرستان چالوس، منطقه کلارستاق، روستای دلیر

ییلاق برنت

ییلاق برنت
چشمه‌های آب گرم، جنگل‌های انبوه و دیدنی‌های ییلاق برنت چشم‌نوازند

برنت از خنک‌ترین و زیباترین ییلاق‌های مازندران که حتی در ابتدای تابستان هم، یخچال‌های طبیعی آن پر از برف است. این یخچال‌های طبیعی هنوز هم توسط دامداران منطقه استفاده می‌شوند. به همین دلیل در برنت می‌توانید انواع ماست، پنیر، کشک و دیگر لبنیات خوشمزه و تازه را پیدا کنید.

در این ییلاق گورهای کهنی نیز وجود دارند که احتمال می‌رود برای بیش از 2000 سال پیش باشند. به همین دلیل احتمالا در این ییلاق مازندران، نمونه‌ها و نشانه‌های دیگری هم باید باشد که کاوش‌های باستان‌شناسی را می‌طلبد.

چشمه‌های آب گرم، جنگل‌های انبوه و دیدنی‌های جذاب، از دیگر جاذبه‌هایی است که در ییلاق برنت می‌توانید تجربه‌اش کنید.

ییلاق برنت: شهرستان سوادکوه، روستای برنت

ییلاق آلاشت

ییلاق آلاشت
رصدخانه آلاشت را حتما ببینید

دل‌تان ستاره چینی می‌خواهد؟ آلاشت برای شماست. ییلاق خوش آب و هوای که آنقدر آسمانش تمیز بوده که در آن یک رصدخانه نیز ساخته‌اند. در آلاشت، چشم‌اندازهای زیبایی را پیدا می‌کنید و می‌توانید در اقامتگاه‌هایی رو به کوه و جنگل اقامت داشته باشید. این ییلاق یک موزه مردم شناسی، ایستگاه هواشناسی و قسمت‌هایی برای کمپ نیز دارد. اگر قصد اقامت و استفاده از رصدخانه آلاشت را داشتید، حتما پیش از آغاز سفرتان همه چیز را رزرو کنید. چرا که اقامتگاه‌های این ییلاق محدود است و اتاق‌های مرتفع آن که مثل آشیانه عقاب هستند، خیلی زود پر می‌شود.

آدرس ییلاق آلاشت: شهرستان سوادکوه، شهر آلاشت

ییلاق آغوزچال

ییلاق آغوزچال
در آغوزچال خانه‌های چوبی روستایی زیبایی را می‌بینید

در فصل تابستان و بهار به دنبال جنگل‌های انبوه با زیباترین چشم‌اندازها هستید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم به سمت بابل بروید و ییلاق آغوزچال را ببینید. این ییلاق با وسعت 75 هکتار، انبوهی از درختان گوناگون را در خود جای داده و منطقه‌ای مناسب برای شناخت پوشش گیاهی هیرکانی است. در آغوزچال خانه‌های چوبی روستایی زیبایی را می‌بینید که در برخی امکان اقامت نیز مسافران نیز تدارک دیده شده است.

آدرس ییلاق آغوزچال: شهرستان بابل، بخش بندپی شرقی، روستای آغوزچال

ییلاق و دهکده مازیچال

ییلاق و دهکده مازیچال
می‌توانید خط دریا و پوشش انبوه درختان بلوط را نیز ببینید

از زیباترین چشم‌اندازهای مازندران، ارتفاعاتی در مازیچال است که در امتداد اقیانوس ابر، می‌توانید خط دریا و پوشش انبوه درختان بلوط را نیز ببینید. مازیچال از پرطرفدارترین ییلاق‌های استان است و به همین دلیل از منظر گردشگری پیشرفت‌های زیادی داشته است. اگر می‌خواهید در مازیچال اقامت کنید، حتما از چند روز قبل اقامتگاه خود را رزرو نمایید.

آدرس ییلاق مازیچال: شهرستان چالوس، شهر کلاردشت، دهکده مازیچال

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر
در اینجا خانه‌هایی زیبا با سقف‌های شیروانی رنگارنگ در میان جاده‌های مارپیچ سبز روستا می‌بینید.

از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این ییلاق، چشمه‌های آب معدنی، بخش‌های کوهستانی و دشت‌های خرمی است که در بهار و تابستان، بسیار زیبا هستند. این منطقه ییلاقی، خانه‌هایی زیبا دارد که با سقف‌های شیروانی رنگارنگ در میان جاده‌های مارپیچ سبز روستا می‌درخشند و زیبایی منحصر به فردی را نمایش می‌دهند.

آدرس ییلاق گرسماسر: شهرستان رامسر، روستای گرسماسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ییلاق جنت رودبار

ییلاق جنت رودبار
جنت رودبار در بهار و تابستان و به خصوص اواخر بهار بسیار زیباست

اگر رودبار گیلان را قبلا دیده‌اید، حالا وقت آن است که جنت رودبار مازندران نیز بشناسید. این ییلاق خوش آب و هوا، به آبشارهای متعددش شهرت دارد و کوه‌ها و دشت‌هایش نیز آن‌را جذاب و خاص کرده‌اند. جنت رودبار در بهار و تابستان و به خصوص اواخر بهار بسیار زیباست. در اینجا انواع گل‌ها و گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان نیز می‌روید و از این ییلاق، یکی از زیباترین مناطق گردشگری را می‌سازد.

در ییلاق جنت رودبار می‌توانید اقامتگاه‌های زیبایی را پیدا کنید و یا تجربه رزرو ویلا در شمال را داشته باشید.

آدرس ییلاق جنت رودبار: شهرستان رامسر، بخش دالخانی، دهستان جنت رودبار

ییلاق خوشواش

ییلاق خوشواش
ییلاق خوشواش واقع در شهر آمل منطقه‌ای رویایی و پر از ابر است که حدود 2500 تا 3000 متر ارتفاع دارد

هنوز هم اقیانوس ابر می‌خواهید؟ روستای خوشواش آمل با 2500 تا 3000 متر ارتفاع، در شهر آمل، پیشنهادی است باید درباره‌اش فکر کنید. این ییلاق جذاب نمایی متفاوت به شهرهای اطراف در اختیارتان می‌گذارد. از سوی دیگر در زمان ایجاد پدیده اقیانوس ابر، چشم‌اندازهای خوشواش بسیار دیدنی خواهد بود. پس اگر مقصدی رویایی می‌خواهید که در آن عکاسی، پیاده‌روی و حتی مدیتیشن کنید، این ییلاق را در نظر داشته باشید.

آدرس ییلاق خوشواش: شهرستان آمل، روستای خوشواش

ییلاق سلیمان تنگه

ییلاق سلیمان تنگه
با رفتن به سلیمان تنگه می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ چراکه دریاچه سد شهید رجایی مشرف به این منطقه است.

دریاچه پشت سدها معمولا از مناطق ناشناخته؛ اما بسیار زیبای شمال هستند. سلیمان تنگه نیز از همین نواحی است که به دریاچه سد شهید رجایی مشرف است و به همین دلیل، از سرسبزی و خرمی، جایی کم مانند شده است. سلیمان تنگه به دهکده آرامش راه دارد و جنگل‌های انبوه آن می‌تواند فرصت‌های کمپ و سفر بسیاری را برایتان ایجاد کند.

آدرس ییلاق سلیمان تنگه: شهرستان ساری، بخش دودانگه‌، منطقه سلیمان تنگه

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ییلاق لپاسر

ییلاق لپاسر
برای رفتن به لپاسر فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید تا از خنکی آن نهایت لذت را ببرید.

لپاسر از مرتفع‌ترین قسمت‌های رامسر است. جایی کوهستانی با دشت‌های سبز که بهترین فصل دیدن آن بهار و تابستان است. خنکی هوا در ییلاق لپاسر شگفت زده‌تان می‌کند و دیدن رگه‌های برف در میان کوه‌ها، گرمای شهرها را از یادتان خواهد برد. ییلاق لپاسر چشمه آب معدنی نیز دارد و در آن ییلاق‌های کوچک دیگری را نیز می‌توانید پیدا کنید.

آدرس ییلاق لپاسر: رامسر، ییلاق نمکدره

ییلاق جنگل لفور

ییلاق جنگل لفور
علاوه‌بر اینکه آب‌وهوایش هیچ حرفی ندارد؛ جنگل، سد و شالیزارهای این منطقه دست به دست هم داده‌اند و منطقه بکری را خلق کرده‌اند.

در مسیر جاده فیروزکوه به دنبال ییلاق خنک و زیبا هستید؟ ییلاق لفور را امتحان کنید و از گشت‌وگذار در جنگل‌ها، کناره سد لفور و میان شالیزارها لذت ببرید. مسیر دسترسی به لفور بسیار سر راست است و روستاهای آن امکانات خوبی برای شب مانی و اقامت دارند. در اینجا پوشش گیاهی جذاب، آبشارهای زیبا و حوضچه‌هایی را پیدا می‌کنید که برای شنا کردن عالی هستند. اگر لفور را برای اقامت انتخاب کردید حتما ویلا یا اتاق رزرو کنید. چرا که در جنگل‌های لفور حیوانات وحشی زندگی می‌کنند و ممکن است به سمت کمپ‌ها، بوی غذا و حتی زباله‌های باقی مانده از انسان‌ها، جذب شوند.

آدرس جنگل لفور: جاده فیروزکوه، شیرگاه، بعد از جاده جنگلی لفور

ییلاق لاویج

ییلاق لاویج
آب‌وهوا ییلاق لاویج از بس خنک است که هیچ حرفی برای سخن باقی نمی‌گذارد.

لاویج با چشمه‌های آب گرم، مناظر زیبا، مغازه‌ها و چشم اندازهایش، تبدیل به یکی از بهترین ییلاقات مازندران شده است. لاویج آب و هوای بسیار خنکی دارد. به شکلی که هیچ خانه‌ای کولر ندارد و نهایتا در اوج گرما با یک پنکه، هوا را خنک و عالی می‌کنند. در این روستا می‌توانید ماهی تازه بگیرید و آن‌را در جنگل کباب کنید. علاوه بر این، رودخانه لاویج که از دل جنگل‌های هیرکانی می‌گذرد، فضاهایی عالی برای اقامت‌تان ایجاد می‌کند. ییلاق لاویج پر از خانه‌ها و ویلاهایی است که با امکانات عالی و چشم اندازهایی به جنگل، اوقاتی خوش را برایتان می‌سازند.

آدرس ییلاق لاویج: ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج

ییلاق ونوش

ییلاق ونوش
ییلاق ونوش نه تنها در بهار و تابستان دیدنی است، بلکه در فصل پاییز نیز دلنشین است. این منطقه به‌علت نزدیک بودن به جنگل هوای بسیار خنکی دارد.

ویلاهای لوکس با استخر و جکوزی که نمایی به سمت کوه و شالیزارها دارند. این بهترین توصیف از ییلاق ونوش، یکی از ییلاقات زیبای مازندران است. جاده ونوش یک میان‌بر خوب برای گذر از ترافیک جاده بین شهرهای شمالی از جمله نور و رویان است. این منطقه گردشگری به سبب نزدیک بودن به جنگل، هوایی مطبوع دارد و علاوه بر بهار و تابستان، پاییزهایش نیز بسیار دلپذیر است.

آدرس ییلاق ونوش: مازندران، 10 کیلومتر بعد از رویان

سخن آخر

سفر به شمال آن هم در بهار و تابستان، از اولین پیشنهادها و ایده‌هایی است که ممکن است به سراغ‌تان بیاید. اگر مقصدتان مازندران است و می‌خواهید اوقاتی بسیار خوش را در این استان داشته باشید، ییلاقات مازندران را بشناسید و بنابر مسیر سفرتان، سراغ آنها بروید. با توجه به آنکه اتاقک طیف وسیعی از ویلاها و اقامتگاه‌ها را در سایت خود جا داده است، پیشنهاد می‌کنیم پس از قطعی شدن سفرتان، با اجاره اقامتگاه بدون دغدغه از دیدنی‌ها و خرمی مازندران لذت ببرید.

5/5 - (14 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی بود. مدتی بود دنبال این مناطق بودم. ممنون از مقاله ی زیباتون. بابلکنار و الیت رو هم اضافه کنید لطفا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *