شهرهاآبشار هاجاهای دیدنی

معرفی آبشارهای شیراز | لذت تجربه منظره‌های تماشایی

شیراز شهری است که از زمین و آسمانش زیبایی می‌بارد و ‌به‌قول حافظ شیرین‌سخن، وصفش بی‌مثال است. همه ما بیشتر این شهر گل‌وبلبل را با باغ، بستان‌ها، سعدیه و حافظیه‌اش می‌شناسیم. اما این‌بار می‌خواهیم به شیراز کمی متفاوت نگاه کنیم و سرکی به طبیعت اطرافش بیندازیم و با آبشارهای زیبای این خطه از کشورمان آشنا شویم. پس بیایید در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک با هم به آبشارهای شیراز سفر کنیم، از برخورد قطرات آب به صورت‌مان شاداب شویم، نفسی عمیق بکشیم و با دیدن این همه سرسبزی و زیبایی جانی تازه بگیریم.

آشنایی با آبشارهای شیراز

آبشارها واقعا شگفت انگیزند. وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، قطرات شجاعی را می‌بینیم که دست‌به‌دست هم داده‌اند و از ارتفاعی بلند به‌سمت زمین سرازیر می‌شوند. این شجاعت مثال‌زدنی قطره‌های آب، حاصلش آبادانی و زیبایی بی‌نظیری است که در اطرافشان پدید می‌آید و دل عاشقان طبیعت را می‌برد. به غیر از مکان‌های مذهبی، طبیعی و دیگر جاهای دیدنی شیراز، آبشارهای زیادی در گوشه‌وکنار استان فارس و در نزدیکی شهر شیراز جاخوش کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

برای اجاره سوئیت در شیراز می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

آبشار مارگون، بزرگ‌ترین آبشار چشمه‌ای دنیا

آبشار مارگون
آبشار مارگون مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای دنیاست – عکاس: رضا سورگی

معرفی آبشارهای شیراز را می‌خواهیم با بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای دنیا یعنی آبشار مارگون شروع کنیم. معمولا آبشارها آب خود را از رودها تامین می‌کنند اما در این میان آبشار مارگون سنت‌شکنی کرده! چراکه آب این آبشار زیبا از صدها چشمه‌‌ای که در بالای آن قرار گرفته تامین می‌شود و به‌همین دلیل، لقب مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای دنیا را داده‌اند.

این جاذبه زیبا دارای ارتفاع 70 متر و عرض 100 متر است، البته ابعاد مشخصی نمی‌توان برای آبشار تعریف کرد، زیرا گاهی چشمه‌ای به آن افزوده یا کم می‌شود.

شاید بپرسید، مارگون به‌چه معناست؟ مارگون یعنی شبیه به مار! اگر به نمای ظاهری آبشار با دقت نگاه کنید آنچه می‌بینید، ماری رشته رشته است که به سمت زمین سرازیر می‌شود. علت نام‌گذاری آن به علت شکل ظاهری‌‌اش است. آبشار مارگون، به‌لطف حضورش این منطقه از استان فارس را به بهشتی زیبا تبدیل کرده و منجر به آبادانی زمین‌های اطرافش شده است. طوری‌که دورتادور آبشار را باغ‌های سیب، زالزالک، بوته‌های زرشک و درختان جنگلی فراگرفته‌اند.

وقتی در دیگر جاهای ایران گرما حکم‌فرماست، دمای این منطقه به 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به این‌جا بهار و تابستان است. البته زمستان‌های آن برای کسانی که تحمل سرما دارند خالی از لطف نبوده و با طبیعتی پوشیده از برف و آبشاری قندیل‌زده مواجه خواهند شد.

امکانات رفاهی متعددی نظیر پارکینگ، محل کمپینگ برای چادر زدن و سرویس بهداشتی در اطراف آبشار قرار گرفته است. فقط بخش کمی از مسیر خاکی است و مابقی راه، آسفالت شده است و به راحتی با ماشین می‌توانید خود را به پارکینگ برسانید. از پارکینگ تا پای آبشار فقط 5 دقیقه پیاده‌روی دارد؛ بنابراین امکان بازدید از این جاذبه طبیعی و دل سپردن به صدای آبشار برای عموم افراد با شرایط سنی و جسمانی مختلف وجود دارد.

این جاذبه زیبا در غرب شهر سپیدان استان فارس قرار گرفته و با شیراز 130 کیلومتر فاصله دارد. تنها با 2 ساعت رانندگی از شیراز می‌توانید از طبیعت زیبای آبشار لذت ببرید و جانی تازه کنید. منطقه حفاظت‌شده مارگون پیست اسکی پولادکف و باغات کمهر از جمله دیدنی‌هایی هستند که در نزدیکی آبشار قرار گرفته‌اند.

آدرس آبشار مارگون: استان فارس، جاده یاسوج – اقلید، شهر اردکان، کمهر، علی آباد کاکان، جاده مارگون، منطقه جوب خلا (۴۸ کیلومتری شمال سپیدان)، آبشار مارگون

آبشار کوهمره سرخی، نگینی در دل طبیعت

آبشار کوهمره سرخی
آب آبشار کوهمره سرخی از رودخانه‌های آغاج و سرخین و چشمه ابوالخیر تامین می‌شود – عکاس: اسماعیل اندیشمند

آبشار کوهمره سرخی معروف به آبشار رمقان، با طبیعتی بکر و چشم‌نواز میان دو جنگل کتل و گاله جا خوش کرده است. این آبشار از دل زمین روستای رمقان می‌جوشد و پس از سیراب کردن شالیزارها از روی ارتفاعات کوهمره سرخی به سمت پایین سرازیر می‌شود. ناگفته نماند، رمقان یکی از زیباترین روستاهای استان فارس است و در آن آبشارهای متعددی وجود دارند. اما میان این همه آبشار کوچک و بزرگ، آبشار کوهمره سرخی با ارتفاع 60 متر جلوه ویژه‌ای به روستا بخشیده است.

آب آبشار از رودخانه‌های آغاج و سرخین و چشمه ابوالخیر تامین شده و از بین انبوهی از درختان بلوط و چنار در ارتفاعات کوهمره جریان دارد و منظره‌ای بسیار تماشایی خلق می‌کند. فصل بهار بهترین زمان سفر به آبشار رمقان است. زیرا طبیعت آبشار در این فصل، بسیار جذاب و  دیدنی است و گویا جانی دوباره گرفته است.

این آبشار با شهر شیراز 50 کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به آن، پس از رسیدن به روستای رمقان باید 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. آبشار کوهمره سرخی در بالادست شالیزارهای برنج، در بخش غرب روستا و در حاشیه جاده قرار گرفته است. رودخانه قره آغاج، گردشگاه میان کتل، پارک جنگلی امامزاده سید حسین (ع) و چشمه خارگان از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در حوالی آبشار رمقان قرار گرفته‌اند.

آدرس آبشار کوهمره سرخی: استان فارس، شهرستان شیراز، منطقه کوهمره سرخی، روستای رمقان، آبشار کوهمره سرخی

آبشار پلکانی سرآسیاب استهبان

آبشار پلکانی سرآسیاب استهبان
در ورودی آبشار پلکانی استهبان 16 پله قرار گرفته است.

یکی دیگر از معروف‌ترین آبشارهای شیراز، آبشار سرآسیاب استهبان است. معماری این آبشار با دیگر آبشارهای موجود در طبیعت اندکی متفاوت است. ورودی آن پلکانی است و در ابتدای آن 16 پله قرار گرفته  است. این پله‌ها در سال ۱۳۳۵ توسط حاج حسین بنا، در مسیر آبشار ساخته شد تا گردشگران دل به آبشار بزنند و از میان قطره‌های آب عبور کنند. آبشار استهبان از یک رشته قنات در کوه‌های سرآسیاب سرچشمه می‌گیرد، انتهای مسیرش هم با سنگ‌چین تزیین شده و چشم‌اندازی بسیار زیبا خلق کرده است.

این جاذبه طبیعی در محوطه باغ ملی استهبان قرار گرفته و از امکانات رفاهی مناسب برخوردار است و جان می‌دهد برای پیک‌نیک و کمپینگ به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان!

این آبشار با شهر شیراز تقریبا 174 کیلومتر فاصله دارد. اگر به این آبشار سفر کردید از دیگر جاذبه‌های اطرافش مانند قلعه دختر و چشمه قهری استهبان غافل نشوید. هنگام بالا رفتن از آبشار مراقب لیز بودن پله‌ها باشید و برای گشت‌وگذار در این خطه کفش و لباس مناسب بپوشید.

آدرس آبشار استهبان: استان فارس، استهبان،‎ بزرگراه قائم، بعد از پل هوایی، آبشار استهبان

اگر شما هم دوست دارید با این شهر همه چیز تمام آشنا شوید؛ مقاله شیراز کجاست را مطالعه کنید.

فدامی، آبشاری با چهار نوع آب

فدامی
آبشار فدامی دارای چهار نوع آب شور، شیرین، گرم و سرد است – عکاس: هادی کریمی

طبیعت همیشه شگفتی‌های زیادی در خود نهفته دارد و آدمی را متعجب می‌کند. آبشار فدامی هم با داشتن چهار نوع آب شور، شیرین، سرد و گرم یکی از این شگفتی‌هاست. این چهار نوع آب، سرانجام در فاصله 20 متری از آبشار شیرین دست‌به‌دست هم می‌دهند و استخری طبیعی با آب شفاف و زلال تشکیل می‌دهند.

این آبشار زیبا در جنوب شرق داراب، مسیر داراب به حاجی آباد، منطقه فورگ، روستای فدامی واقع شده است و به این منطقه گرم و خشک طراوتی دلچسب بخشیده است.

هر یک از این آبشارها ارتفاعی جداگانه دارند. ارتفاع آبشار شیرین، 12 تا 20 متر بوده و عرضی برابر با 200 متر دارد. البته در گذشته عرض آبشار شیرین فدامی به 800 متر می‌رسید و به‌عنوان عریض‌ترین آبشار ایران شناخته شده بود، اما متاسفانه به‌دلیل دستبردهای بشر به طبیعت، عرض آن کاهش یافت. آبشار شور فدامی هم با ارتفاع 10 تا 15 متر، در بالادست آبشار شیرین فدامی قرار گرفته است.

هنگام سفر به این خطه از دیدن نخل‌های خودرویی که در کنار سرچمشه آبشار شور روییده‌اند، غافل نشوید و بازدید از دیگر جاذبه‌های داراب مانند تنگه رغز، دره کاسه تراشون، چشمه گلابی و روستای سلطان شهباز را در برنامه سفرتان قرار دهید. ناگفته نماند تنگه رغز یکی از خوش آب‌وهواترین خطه‌های شیراز است که در خود 64 عدد آبشار و چشمه‌های متعدد جای داده است. آبشار زیبای فدامی طبیعتی چهار فصل دارد، اما جالب این‌جاست در فصل‌های بهار و تابستان، آب شیرین آبشار، خنک و آب شور آن گر‌م‌تر می‌شود. در حالی‌که با سردتر شدن هوا، آب شیرین آبشار گرم‌تر و آب شور آن خنک‌تر خواهد شد.

برای رسیدن به آبشار فدامی مسیری خاکی پیش‌رو دارید و برای بازدید از آبشار شور فدامی باید مسافت 1 کیلومتری طی کنید. طبق گفته قدیمیان، نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. پس این پیاده‌روی ارزش مشاهده این آبشار چشم‌نواز را دارد. فاصله آبشار فدامی تا شیراز ۳۸۰ کیلومتر است.

آدرس آبشار فدامی: استان فارس، شهرستان داراب، بخش فورگ، هشت کیلومتری شمال غربی فدامی، آبشار فدامی

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار دم اسب، معجزه‌ای در دل طبیعت فارس

آبشار دم اسب
مسیر دسترسی به آبشار دم اسب، کوهستانی و صعب‌العبور است.

بارها شنیده‌ایم زلزله عاملی مخرب است و با خود ویرانی به‌بار می‌آورد. اما این‌بار در طبیعت زیبای استان فارس معجزه کرده و با تغییر مسیر رودخانه تنگه‌ای زیبا معروف به تنگه دم اسب خلق کرده است. در کنار این تنگه، آبشاری زیبا معروف به آبشار دم اسب و رودخانه‌ای به‌همین نام قرار گرفته است.

حالا چرا دم اسب؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، نام دم اسب برگرفته از شکل ظاهری آبشار در حال فرو ریختن از ارتفاعات است.

شاید ارتفاع آبشار بیشتر از 30 متر نباشد، اما درختان بلوطی که کوه‌های اطرافش را پوشانده‌اند، جلوه‌ای ویژه به این آبشار زیبا بخشیده‌اند. طبیعت آبشار دم اسب هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است زیرا مسیر دسترسی به آن سخت و صعب‌العبور است. برای رسیدن به آبشار باید کوهنوردی کنید. بخشی از مسیر هم باید دل به آب بزنید و آن‌قدر جلو بروید تا صدای آبشار در آن حوالی شنیده ‌شود. با این اوصاف بهتر است، فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر به این روستا انتخاب کنید، چرا که در پاییز و زمستان برف و باران در این منطقه رایج است و سرما طاقت‌فرساست.

آبشار دم اسب جزء یکی از آبشارهای شیراز در روستای کره بس، در کوه‌های رشید کوهمره سرخی قرار گرفته و با شهر شیراز 40 کیلومتر فاصله دارد. در اطراف آن می‌توانید از دیدن جاذبه‌های دیگری نظیر پل کره بس، کوهمره سرخی و آبشار کوهمره سرخی لذت ببرید.

آدرس آبشار دم اسب: استان فارس، شیراز، روستای کره بس، آبشار دم اسب

آبشار فصلی تارم نیزار

آبشار فصلی تارم نیزار
آب آبشار تارم در فصل بهار به بیشترین میزان خود می‌رسد – عکاس: روح‌الله یگانه

آبشارها به طبیعت، اصالت و عظمتی خاص می‌‌بخشند. آبشار تارم در شهرستان نی ریز استان فارس از همین جنس است! این آبشار بلند قامت 115 متر ارتفاع دارد، اما جالب این‌جاست که با این همه عظمتش در میان صخره‌ها پنهان شده و تا چند قدمی‌اش نمایان نخواهد شد. این آبشار زیبا به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه شناخته شده و میزان آب آن در فصل بهار به اوج خود می‌رسد.

سرچشمه آبشار، حوضچه‌ای است که در بالای آن قرار گرفته و آب آن از چندین چشمه مختلف تامین می‌شود که از تاکستان‌های انگور و جنگل‌های انجیر عبور می‌کنند. زمانی که حوضچه از آب چشمه‌ها پر شد از ارتفاعات سرازیر می‌شود. اگر به این خطه سفر کردید از برخورد قطرات آب به صورتتان و نفس کشیدن در هوای پاک طبیعت حسابی لذت ببرید و نظاره‌گر طبیعت زیبای آبشار باشید.

در سفر به این خطه زیبا، می‌توانید گشت‌وگذاری در تفرجگاه پلنگان در کنار چشمه‌ها و جنگل‌های انجیر داشته باشید و از آرامگاه احمد نی‌ریزی، محراب باشکوه مسجد جامع نی ریز و قلعه تاریخی اس‌پی‌آر دیدن کنید. آبشار تارم در شرق استان فارس قرار گرفته و تا شیراز تقریبا 200 کیلومتر فاصله دارد. مسیر دسترسی به آبشار هموار است و امکان تردد برای انواع وسیله نقلیه وجود دارد.

آدرس آبشار تارم: استان فارس، شهرستان نیریز، آبشار تارم

آبشار مروارید خفر

آبشار مروارید خفر
از این آبشار در زمستان بخار بلند می‌شود – عکاس: سعید عبدالرحیمی

آبشار خفر از دیگر آبشارهای شیراز است. این آبشار در زیر نور خورشید همچون مرواریدی درخشان خودنمایی می‌کند. دلیل نام‌گذاری آبشار همین درخشش بی مثالش است و از سویی‌دیگر، آبشار از چشمه‌ای معروف به چشمه مروارید می‌جوشد.

زمستان‌های آبشار مروارید دیدنی است. وقتی در این فصل به آبشار نگاه می‌کنید، از سطح آن بخار بلند می‌شود. علت غرق بودن آبشار در بخار، گرمی آب آن در هوای سرد زمستان آن‌جاست. آبزیانی چون ماهی و لاک‌پشت در آبشار مروارید زندگی می‌کنند و جذابیت آن را دو‌چندان کرده است. خزه‌هایی هم که در مسیر آبشار روییده‌اند طبیعت چشم‌نوازی به این خطه بخشیده است و زیبایی آن را دوچندان کرده است. طبیعت چهار فصل آبشار مروارید امکان سفر به این خطه را در تمامی زمان‌های سال فراهم کرده است.

رویش درخت‌های گرمسیری و سردسیری مانند سیب، انار، گردو، ازگیل، نخل و غیره، جلوه خاصی به آبشار بخشیده‌اند و نظر هر گردشگری را به‌خود جذب خواهند کرد. مقبره جاماسب حکیم، بقعه شیخ خلیفه و آبشار باب انار از دیگر جاذبه‌های اطراف آبشار مروارید خفر به‌شمار می‌آیند.

آبشار مروارید در دامنه کوه‌های گر و در شمال شهرستان خفر جاری است و تا شیراز 257 کیلومتر فاصله دارد. این جاذبه طبیعی از دسترسی آسانی برخوردار است و برای رفتن به آبشار نیاز به تجهیزات ویژه‌ای نخواهید داشت. البته امکان کمپینگ و چادر زدن در اطراف آبشار وجود نداشته و امکانات رفاهی‌اش محدود است.

آدرس آبشار خفر مروارید: استان فارس، جهرم، شهرستان خفر، آبشار خفر مروارید

آبشار سه گانه قلات

آبشار سه گانه قلات
آبشار سه گانه یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای قلات و آبشارهای شیراز است.

در حاشیه روستای قلات و در دامنه کوه سرخ، سه آبشار طبیعی معروف به آبشارهای سه‌گانه قرار گرفته است. این آبشار یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های روستا و جزء زیباترین آبشارهای شیراز محسوب می‌شود و محل مناسبی برای فرار از گرمای تابستان به‌شمار می‌آید. آبشار سه گانه قلات با شیراز 36 کیلومتر فاصله دارد.

هر یک از آبشارها دسترسی متفاوتی دارند. برای گشت‌وگذار در طبیعت زیبای آبشار سه‌گانه باید کمی بالاتر از روستا پیاده‌روی کنید. آب آن از بالای کوه جاری شده و پس از عبور از روستا، آن را زیباتر کرده است. دسترسی به آبشار مرتفع کمی دشوار است و باید از صخره‌ها عبور کنید اما آبشار کوچک در فاصله ۲ کیلومتری بافت قدیمی قلات قرار گرفته است.

برای دسترسی به این آبشار سه گانه باید مهمان روستای قلات شوید. با سفر به این روستا می‌توانید در تپه‌ها و دره‌های سرسبزش، کوهپیمایی کنید، در کافه‌ها و کافی‌شاپ‌هایش غذاهای محلی روستا را نوش‌جان کنید و در فضایی آرام و به‌دور از آلودگی استراحت کنید. در این روستا وجود جاذبه‌های تاریخی دیگری چون قلعه قزل ارسلان، کلیسای قلات، موزه و حمام قدیمی، آسیاب‌های آبی، گورستان قلات، بازار قدیمی و سنگ‌فرش شده زیبایی آن را دوچندان کرده است.

آدرس آبشار سه گانه قلات: استان فارس، شیراز، روستای قلات، آبشار سه گانه قلات

آبشار دشتک ابرج؛ از آبشارهای شیراز

آبشار دشتک ابرج
محل استقرار آبشار دشتک منطقه‌ای مرتفع و تاریخی است.

آبشار دشتک ابرج یکی دیگر از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین آبشارهای شیراز است. این جاذبه طبیعی متشکل از دو آبشار زیباست و از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مرودشت محسوب می‌شود.

علت نام‌گذاری آبشار قرار گرفتن آن در نزدیکی روستایی به‌همین نام است. این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان فارس به‌شمار می‌آید که در دشتی کوچک واقع شده و به‌همین دلیل به آن دشتک می‌گویند. محل استقرار آبشار منطقه‌ای مرتفع و تاریخی است که با مرودشت 65 کیلومتر و تا شیراز حدودا 106 کیلومتر فاصله دارد.

در شمال آبشار دشتک، سد درودزن قرار گرفته است. فاصله سد از آبشار تنها 8 کیلومتر است؛ بنابراین هنگام سفر به روستای دشتک می‌توانید از هر دو جاذبه طبیعی دیدن کرده و در میان جنگلی از درختان گردو قدم بزنید. چناری کهنسال با عمر چهارهزار ساله، امامزاده‌ای در ارتفاعات روستا، آسیاب‌های قدیمی و وجود چشمه‌های معدنی خنار، نهروم، مرشدی، آبگرم و ده گاه از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار دشتک ابرج هستند.

آدرس آبشار دشتک ابرج: استان فارس، مرودشت، روستای دشتک، آبشار دشتک ابرج

آبشار بهشتی در تنگه براق

آبشار تنگه براق
آبشار تنگه براق در تنگه‌ای خوش‌ آب‌وهوا قرار گرفته است.

در گوشه‌ای از شیراز بهشتی گمشده با زیبایی‌هایی فراوان و هوایی مطبوع جاخوش کرده است! این خطه بهشتی از منظره چشم‌نوازی برخوردار بوده و جاذبه‌های بی‌شماری را در خود پنهان کرده است. یکی از این زیبایی‌ها، آبشاری 40 متری است که از میان صخره‌هایی عظیم با دیوارهای عمودی عبور کرده و به رودخانه کر می‌ریزد. مسیر این آبشار دقیقا از وسط دره براق است و در نهایت با برخورد به دیواره‌های سنگی به بن بست می‌رسد.

بهترین زمان برای رفتن به تنگ براق شیراز و بازدید از آبشار بهشتی این خطه بهار و تابستان است. چراکه طبیعت آبشار در فصل بهار تکرار نشدنی است و پناهگاهی امن برای فرار از گرمای سوزان تابستان است.

آبشار تنگه براق یکی از آبشارهای شیراز، در تنگه‌ای خوش آب‌وهوا معروف به بهشت گمشده ایران در نزدیکی روستایی به‌همین نام قرار گرفته است و با شهر شیراز تقریبا 100 کیلومتر فاصله  دارد. زمان بازدید از این آبشار، بازدید از دیگر جاذبه‌های طبیعی و سنگ‌نبشته تاریخی که نشان‌دهنده قدمت این خطه است را فراموش نکنید.

آدرس آبشار تنگه براق: استان فارس، شهرستان اقلید، بخش سده، تنگ براق، آبشار تنگه براق

آبشار رحمت ‌آباد

آبشار رحمت ‌آباد
اطراف آبشار رحمت آباد طبیعتی چشم‌نواز قرار گرفته است.

رحمت ‌آباد، آبشاری 20 متری و سبک در استان فارس است. شاید این آبشار مانند دیگر آبشارهای شیراز مرتفع نباشد، اما زیبایی بی‌حد و اندازه‌اش باعث شده تا سری در سرها دربیاورد و به‌عنوان یکی از آبشارهای زیبای استان فارس شناخته شود. منظره اطراف این آبشار چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و طبیعت منحصربه‌فردش مکانی مناسب برای عکاسی است. آبشار رحمت آباد طبیعتی چهار فصل سال داشته و در تمام اوقات سال مقصدی مناسب برای گردشگری و طبیعت‌گردی است.

اطراف آبشار آثار باقی‌مانده از یک شهر کوچک در دشتی مسطح دیده می‌شود و درختان بادام کوهی و بنه و آویشن همراه با جانوران وحشی از قبیل پلنگ، بز کوهی، شغال، گرگ، روباه، خرگوش و کبک و نیز قلعه کیقباد، کاخ کیخسرو، غارهای زال و کبوتری، سرو کهنسال و سر به فلک کشیده و استخرهای مصنوعی باستانی متعدد محیط اطراف آبشار را زینت بخشیده‌اند.

این آبشار در فاصله 20 کیلومتری شمال باختری شهر جویم در دامنه بلندترین قله منطقه لارستان قرار گرفته است. مسیر دسترسی به آبشار راحت است، البته اگر جاده خاکی از مسیر جویم را برای رسیدن به آن انتخاب کنید. این مسیر حدودا ۲۸ کیلومتر بوده و تنها ۲۰ دقیقه پیاده‌روی دارد؛ بنابراین گردشگران در هر سن‌وسال و با هر جنسیتی می‌توانند دل به زیبایی آن بسپارند و با شنیدن صدای آبشار جانی دوباره پیدا کنند.

آدرس آبشار رحمت آباد: استان فارس، لار، لارستان، روستای رحمت آباد، آبشار رحمت آباد

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سخن آخر

در این‌جا سعی کردیم تا آبشارهای شیراز را برایتان شرح دهیم، اما همان‌طور که می‌دانید شنیدن کی بود مانند دیدن! به‌قطع قدم زدن در جوار این آبشارها و مشاهده زیبایی‌های آن چیزی فراتر از توصیف است؛ بنابراین زمان آن فرارسیده تا برای لمس همه این زیبایی‌ها عزم سفر به شیراز کنید. البته به‌یاد داشته باشید، این خطه زیبا از کشورمان یکی از پرمسافرترین شهرهای کشور است؛ بنابراین برای این‌که آسوده خاطر سفر کنید، بهتر است قبل از حرکت از طریق سایت گردشگری اتاقک اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با بودجه و نیاز خود به‌صورت آنلاین رزرو کنید. اتاقک سفری خوش و به‌یاد ماندنی برای شما آرزومند است.

سوالات متداول درباره آبشارهای شیراز

نزدیک‌ترین آبشارها به شهر شیراز کدام هستند؟

آبشار کوهمره سرخی، آبشار دم اسب، آبشار تنگه براق، آبشار سه گانه قلات، آبشار دشتک ابرج

بلندترین آبشار چشمه‌ای جهان کدام است؟

آبشار مارگون با ارتفاع 70 متر

ویژگی متمایز آبشار فدامی چیست؟

این آبشار دارای چهار نوع آب شور، شیرین، گرم و سرد است.

دسترسی به کدام آبشارهای شیراز راحت‌تر است؟

آبشار پله‌ای استهبان، آبشار رحمت آباد، آبشار مارگون

بهترین زمان بازدید از آبشارها چه فصلی است؟

برخی از آبشارها طبیعتی چهار فصل دارند، اما بهترین زمان برای بازدید از آبشارهایی که در مناطق کوهستانی قرار گرفته‌اند دو فصل بهار و تابستان است.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *