خبرهای اتاقکیاتاقکی

سرمایه‌گذاری فینووا (بازوی سرمایه‌گذاری بانک آینده) در استارت‌آپ اتاقک

سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ اتاقک توسط فینووا تابستان امسال به مرحله نهایی رسید.

استارت‌آپ اتاقک با هدف همکاری‌های بلند مدت با بانک آینده و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا توسط فینووا جذب سرمایه کرد. این سرمایه‌گذاری که تابستان امسال به مرحله نهایی رسید صرف افزایش نفوذ بازار، توسعه خدمات و زیر‌ساخت‌ها خواهد شد؛ به‌علاوه توسعه منابع انسانی در اتاقک از دیگر اهداف این سرمایه‌گذاری است. اتاقک اکنون یکی از بازیگران اصلی عرصه خدمات گردشگری است که با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده به پورتفوی فینووا اضافه شد.

آرین افشار مدیرعامل فینووا، بازوی سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا و بانک آینده با اشاره به اهداف این همکاری گفت: این سرمایه‌گذاری با تمرکز بر همکاری بلندمدت در زنجیره ارزش خدمات ارائه شده فی مابین اتاقک و دیگر محصولات ارتباط فردا و با هدف توسعه سبد سرمایه‌گذاری خطرپذیر فینووا انجام شد.

افشار با اشاره به فرآیند سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا در مورد اهمیت ورود اتاقک به پرتفوی فینووا گفت: با توجه به شرایط موجود ما به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بودیم و اتاقک نیز یکی از بازیگران اصلی این حوزه است. ضمن اینکه خدمات اتاقک در آینده می‌تواند برای مواردی مانند باشگاه مشتریان یا ارزش افزوده در محصولات پورتفوی شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا و بانک آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

فرشاد شریفی رئیس هیئت مدیره اتاقک با اشاره به ایجاد سرویس‌های جدید در مورد جذب سرمایه گفت: اتاقک تا کنون با تکیه بر منابع داخلی خود رشد کرده و این اولین جذب سرمایه اتاقک محسوب می‌شود. این جذب سرمایه بیش از آنکه از نظر جذب منابع مالی برای ما اهمیت داشته باشد، به دلیل توانایی‌ها و دانش خوبی که در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های زیر مجموعه فینووا و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا در حوزه محصول و فنی وجود دارد، برای ما حايز اهمیت است. همچنین جامعه بزرگ مشتریان بانک آینده، درهای زیادی را برای نفوذ بیشتر اتاقک در بازار به روی ما باز می‌کند. ما در این مرحله از جذب سرمایه به‌دنبال بهبود بیشتر محصول، زیرساخت‌های نرم‌افزاری، ایجاد سرویس‌های جدید و توسعه بازار هستیم و برنامه‌های خوبی برای گردشگران خارجی و حضور در بازار‌های بین‌المللی داریم.

شریفی با اشاره به رشد اتاقک در دوران همه‌گیری گفت: ما با وجود شیوع کرونا، در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۴ برابر رشد کردیم و در سال ۱۴۰۰ نیز همچنان این رشد هم از نظر تعداد کاربر و فروش و هم در سوی دیگر پلتفرم اتاقک یعنی تعداد میزبان‌ها ادامه دارد. ما در اتاقک در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار اقامتگاه در بیش از ۳۰۰ شهر ایران داریم که بسیاری از این اقامتگاه‌ها در بیشتر ایام سال فعال هستند. او در ادامه با اشاره به سرویس اتاقک پرایم و رزرو آنی گفت: ما در این مدت برای کاهش دغدغه مردم نسبت به تمیزی و ضدعفونی شدن اقامتگاه‌ها قبل از حضور مهمان، ابتدا سرویس اقامتگاه‌های پاک را ارایه دادیم و سپس با توجه به بازخوردهایی که گرفتیم، سرویس جدید اتاقک به نام اتاقک پرایم را راه‌اندازی کردیم. در سرویس رزرو آنی نیز وضعیت اقامتگاه‌ها کاملا آنلاین است و مهمان می‌تواند در لحظه اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کند و از نهایی شدن آن در همان لحظه اطمینان پیدا کند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

او در پایان با اشاره به ابعاد بازار گردشگری در کشور گفت: مهم‌ترین مزیتی که اتاقک را به یک پلتفرم متمایز نسبت به دیگر فعالان این صنعت قرار داده است، تعدد اقامتگاه در سراسر ایران و همچنین نوع رابطه و تعامل ما با میزبان‌های کشور است. سایز بازار اجاره روزانه اقامتگاه در ایران عدد قابل ملاحظه‌ای نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان است که نزدیک به ۶ درصد آن آنلاین شده و فرصت ویژه‌ای را برای رشد بیشتر در اختیار ما و فعالان این حوزه قرار می‌دهد.

4.7/5 - (18 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *