جاهای دیدنی

بهترین مناطق برای سفر در ماه عسل در ایران | ماه عسل به کجا سفر کنیم؟

در روزهای شیرین ماه عسل به کجا سفر کنیم؟

در روزهای شیرین ماه عسل به کجا سفر کنیم؟

تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند روزهای شیرین اول ازدواج و ماه عسل را به شهرهای داخل ایران سفر کنند کم نیست. چون در این روزها می‌توانند بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهرهای ایران را ببینند و خاطرات زیادی را از عاشقانه‌ترین لحظه‌های زندگی‌ مشترکشان در ذهنشان ثبت کنند. یکی دیگر از دلایل سفر در ماه عسل داخل ایران این است که می‌توانید سفر ارزان‌تری داشته باشید و در اولین روزهای زندگی هزینه کمتری برای مسافرت در نظر بگیرید.

حالا سوال این است که برای ماه عسل به کجا سفر کنیم تا لحظه‌های شاد و رویایی بیشتری داشته باشیم. تازه عروس و دامادهای عزیز تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید و در این مطلب بهترین مناطق برای سفر در ماه عسل با توجه به فصل معرفی شده است.

ماه عسل به کجا سفر کنیم؟

ماه عسل در تابستان

عروس و داماد‌هایی که روزهای تابستان را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب می‌کنند، منطقه‌های سردسیر ایران مقصد خوبی برای سفر در ماه عسل برای فصل تابستان است. به طور مثال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل از بهترین مقصدهای سفر در روزهای گرم سال‌اند. 

شما می‌توانید در استان اردبیل به شهرهای اردبیل، مشگین شهر و سرعین سفر کنید. مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، چشمه‌های آب گرم، دامنه‌های سبلان و پل معلق مشگین شهر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل‌اند. با سفر به شهرهای استان آذربایجان شرقی مثل تبریز به دیدن ائل گلی بروید و با اجاره سوئیت در تبریز به راحتی به شهرهای نزدیک مثل سراب، میانه و تکاب هم سفر کنید و ماه‌ عسلی به‌یاد‌ماندنی بسازید.

ماه عسل در آذربایجان
عکس از گوگل

دریاچه ارومیه که نگین درخشان آذربایجان غربی است فقط یکی از جاذبه‌های گردشگری ارومیه و این استان است. با اجاره سوئیت در ارومیه از شهرهای خوی، بوکان، میاندوآب بروید و جاذبه‌هایی مثل آرامگاه شمس تبریزی،‌ کاروانسرای خان، سیمینه‌رود، پل میرزا رسول و تپه باستانی روستای داش تپه را ببینید.

سفر در ماه عسل به جزیره‌های ایران

جزیره‌ها همیشه یکی از مقصد‌های رویایی در همه سفرها بوده و حالا تصور کنید این جزیره‌ها مقصد عاشقانه‌ترین سفر زندگیتان باشد.

آشوراده تنها جزیره باقی‌مانده دریای خزر است که در بندر ترکمن قرار دارد. برای دیدن این جزیره زیبا که از دوران گذشته به یادگار مانده، می‌توانید بعد از اجاره سوئیت در بندر ترکمن با استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی‌های محلی به سمت دریای خزر حرکت کنید و با قایق‌ خودتان را به آن جا برسانید.

جزیره‌های خلیج فارس یکی از بهترین مناطق برای سفر در ماه عسل است که هر کسی دوست دارد به آن‌ها سفر کند. جزیره‌های کیش، قشم، هنگام، هرمز و ناز تعدادی از جزیره‌های جنوب ایران‌اند که با سفر به آن‌ها با دنیایی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز رو‌به‌رو‌ می‌شوید. 

سفر رومانتیتک ماه عسل
عکس از گوگل

برای دیدن اقامتگاه‌ در ساحل‌های جنوبی ایران کلیک کنید.

جزیره‌های هرمز، هنگام و ناز در اطراف جزیره قشم قرار دارند و با اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در قشم می‌توانید یکی از رویایی‌ترین سفرهای عمرتان را در این جزیره‌ها رقم بزنید.

جزیره چابهار با آب‌و‌هوایی متنوع و مطلوب در حاشیه دریای مکران قرار دارد و اگر پاییز یا بهار را برای سفر در ماه عسل انتخاب می‌کنید، اقامت در این جزیره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عکس از گوگل

شروع زندگی در شهرهای زیارتی

تعداد افرادی که زندگی مشترکشان را به سفر به مشهد، قم و زیارت حرم شاهچراغ در شیراز آغاز می‌کنند، کم نیست.

اگر شما هم از افرادی هستید که دوست دارید در روزهای اول زندگیتان به زیارت امام رضا (ع) یا حضرت معصومه (س) بروید با اجاره هتل آپارتمان در مشهد یا رزرو سوئیت در قم سفری زیارتی و سیاحتی را تجربه کنید.

ماه عسل در مشهد
عکس از گوگل

شهرهای تاریخی و یک سفر رویایی

همه شهرهای ایران جاذبه‌های تماشایی و گردشگری زیادی دارند. خصوصا شهرهای تاریخی ایران که از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگرانی‌اند که به بناهای قدیمی علاقه دارند. اصفهان، شیراز، یزد و کرمان از شهرهایی‌اند که با وجود بناهای ارزشمند تاریخی مثل سی‌و‌سه پل، پل خواجو، باغ ارم، ارگ بم و باغ دولت آباد در سراسر جهان شهرت دارند. 

ماه عسل در شیراز
عکس از گوگل

با اجاره آپارتمان مبله در اصفهان به چهارباغ بروید یا در کنار زاینده‌رود پیاده‌روی کنید و از سفرتان لذت ببرید.

سفرهای عاشقانه
عکس از گوگل

برای دیدن سوئیت های اصفهان کلیک کنید.

غرب ایران، بهشت تازه عروس و داماد‌ها

در زمان تصمیم‌گیری برای شیرین‌ترین سفر عمرتان قبل از اینکه هر وسیله‌ای را یک نقشه شهرهای غربی ایران را تهیه کنید. شهرهایی مثل کرمانشاه، سنندج، ایلام، همدان، زنجان و خرم آباد با طبیعت‌ فوق‌العاده‌ای که دارند بی‌شباهت به بهشت نیستند.  اگر برای سفر در ماه عسل می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید بهتر است وقت کافی در نظر بگیرید و به شهرهای غربی ایران سفر کنید. 

قلعه فلک‌الافلاک و دریاچه کیو را می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله و ارزان در خرم‌آباد ببینید.  اگر به کرمانشاه سفر کردید فراموش نکنید به طاق بستان بروید و کباب دنده معروف کرمانشاهی‌ها را نوش جان کنید.

طاق بستان
عکس از گوگل

غار کتله‌خور و گنبد سلطانیه از جاذبه‌های گردشگری زنجان و شهرهای نزدیک آن مثل سلطانیه و گرماب است.

دیدنی‌های همدان هم کم نیستند. کافی است وسایل سفرتان را جمع کنید و بعد از اجاره ویلا در همدان به سمت این شهر حرکت کنید. گنجنامه،‌ تپه‌های عباس آباد، شهر تاریخی هگمتانه و ده‌ها آثار تاریخی و طبیعی دیگر در این شهر قرار دارند که می‌توانید با همسر عزیزتان به دیدن آن‌ها بروید.

ایلام عروس زاگرس است و در شهرهای غربی زیبایی کم‌نظیری دارد. با اقامت در یک اقامتگاه اقتصادی در این شهر به دیدن جاذبه‌هایی مثل کوه قلاقیران،‌ روستای بانقلان، دره ارغوان‌ و آبشار گچان بروید و از طبیعت این شهر لذت ببرید. 

سنندج یکی از شهرهای توریستی و دومین شهر بزرگ کردنشین ایران است که طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد و با یک شب اقامت در سنندج می‌توانید به دیدن بناها و جاذبه‌های طبیعی زیادی مثل منطقه اورامان، دریاچه زریوار مریوان، عمارت مشیر دیوان و عمارت آصف وزیری بروید.

سفری رویایی به سنندج
عکس از گوگل

ماه عسلی پر از خاطره در کنار دریای خزر

محال است که کسی خاطرات شمال را فراموش کند. مخصوصا این خاطرات مربوط به دوران شیرین اول ازدواج باشد و برای ماه عسل یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمالی و ساحلی را انتخاب کرده باشند. دریای خزر از شهر آستارا در استان گیلان شروع می‌شود و خیلی از شهرهای استان مازندران را هم در بر می‌گیرد و بعد از عبور از شهرهای ساحلی استان گلستان به بندر ترکمن می‌رسد.

با این توصیف تعداد شهرهایی که می‌توانید برای ماه عسل انتخاب کنید خیلی زیاد است و شاید کمی سخت باشد که تصمیم بگیرید به کدام‌یک از آن‌ها سفر کنید.

در استان گیلان شهرهایی مثل چمخاله، زیباکنار، بندر انزلی، آستارا و بندر کیاشهر ساحل‌های تمیزی دارند که در آن‌ها امکانات رفاهی مثل رستوران، کافی‌شاپ، بازارهای محلی، استراحتگاه و ویلاهای ساحلی با قیمت مناسب و مبله وجود دارد.

سفر به رشت
عکس از گوگل

اگر به مازندران می‌روید بابلسر، فریدون‌کنار،‌ محمودآباد، دریاکنار، رامسر، تنکابن، نوشهر و جویبار از شهرهای ساحلی این استان‌اند که جاذبه‌های بکر طبیعی و بناهای تاریخی زیادی در این شهرها وجود دارد. 

اجاره ویلا در رامسر
عکس از گوگل

بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در استان گلستان قرار دارند که می‌توانید آرامش را در ساحل آن‌ها تجربه کنید. این سه شهر فاصله خیلی کمی با یکدیگر دارند و هر کدام از آن‌ها فقط ۲۰ دقیقه با هم فاصله دارند. این شهرهای ساحلی منطقه‌های سالم‌سازی برای شنا دارند و در فاصله خیلی کم از ساحل بازارهای محلیشان قرار گرفته‌اند. با انتخاب یک آپارتمان با قیمت ارزان در بندر ترکمن به دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرهای ساحلی استان گلستان ببرید لحظه‌هایی پر از عشق و آرامش بسازید.

برای دیدن اقامتگاه‌های استان گلستان اینجا را ببینید.

آبشار در گرگان
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تولید محتوای اتاقک

3.7/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *