شهرها

معرفی کلاله؛ بهشت کوچک ایران

شهرهای شمالی ایران به‌تنهایی شبیه به یک تکه از بهشت هستند که هر چند بار به آنجا سفر کنید، از تماشای آن‌ها سیر نمی‌شوید. اگر به سمت گرگان بی‌نظیر حرکت کنید، به کلاله زیبا می‌رسید. جایی که سرسبزی منحصربه‌فرد شهر چشمتان را پر از زیبایی می‌کند و هوای پاک و جذاب آن ریه‌هایتان را سرشار از اکسیژن می‌کند.

برای آنکه چرخی در کلاله زیبا بزنید و هیجان ماندن در این منطقه دوست‌داشتنی را تجربه کنید، با ما در مجله گردشگری اتاقک همراه باشید.

کلاله کجاست؟

کلاله کجاست

اگر هوس یک سفر طبیعت‌گردی به شهری متفاوت و دیدنی به سرتان افتاده است، کلاله همان جایی است که آبی آسمان با سرسبزی محیط، آنچنان هنرمندانه به هم می‌رسند که از تماشای این تصویر رویایی سیر نمی‌شوید! کلاله، شهری در استان گلستان است که حدود 120 کیلومتر از گرگان فاصله دارد.

این شهر زیبا به آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت بکر خود مشهور است و شبیه به تکه‌ای از بهشت می‌ماند!

از قدم زدن در طبیعت جذاب این ناحیه گرفته تا تماشای دیدنی های کلاله می‌توانند شما را به وجد آورد. کلاله شهر کوچکی است که دیدنی‌های زیادی در اطراف خود دارد و این دیدنی‌ها آنقدر جذاب و زیبا هستند که از سفر به این منطقه لذت می‌برید!

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

آب‌وهوای کلاله

برای کسانی که در شهرهای پر از دود و آلودگی زندگی می‌کنند، مکان‌های خوش آب‌وهوا حکم نجات‌دهنده‌ای را دارند که به ریه‌هایتان استراحت می‌دهند. آب‌وهوای کلاله، خنک، مطبوع، دلپذیر و جذاب است و با بودن در آنجا، خنکای هوا را روی پوستتان احساس می‌کنید. مهم‌ترین چیزی که در معرفی کلاله باید گوییم، این است که بارندگی‌های زیاد در این منطقه، آن را به مکانی سرسبز، زیبا و دیدنی تبدیل کرده است که شما را از بودن در این منطقه گردشگری زیبا سر ذوق می‌آورد.

بهترین فصل سفر

همیشه یکی از مهم‌ترین در معرفی کلاله همیشه به چهارفصل بودن این منطقه اشاره می‌شود و این ویژگی نشان می‌دهد کلاله از آن مناطقی است که در هر فصل از سال که به آنجا سفر کنید، از زیبایی و هوای فوق‌العاده‌اش لذت می‌برید.

یادتان باشد مجموعه زیبایی‌های کلاله در فصل زیبای بهار خودشان را نشان می‌دهند و می‌توان بهار را به عنوان زیباترین و بهترین فصل سفر به این شهر کوچک زیبا معرفی کرد.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/kalaleh” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در کلاله کلیک کنید[/button]

دیدنی‌های کلاله

همانطور که در معرفی کلاله اشاره کردیم، این منطقه شهر کوچکی است که مقصد مهمی برای سفر و گردشگری به شمار می‌رود. دیدنی های کلاله آنقدر زیبا و تماشایی هستند که از رفتن به آنجا پشیمان نمی‌شوید. بهترین دیدنی های کلاله را می‌توان در موارد زیر دید. پس دیدنی های کلاله را به خاطر بسپارید و در سفر به این منطقه دیدنی، آن‌ها در برنامه تفریحی‌تان جای دهید.

آبشار لوه

یکی از زیباترین دیدنی های کلاله که می‌تواند چشمتان را به خودش خیره کند. این آبشار در جنگل بکر و حیرت‌انگیز لوه واقع شده و شبیه به یک نقاشی بی‌نظیر و هنرمندانه است و تصاویری را که در آنجا می‌بینید برایتان باورپذیر نیست!

برای رفتن به آبشار لوه کلاله باید در حدود 14 کیلومتر از جنگل ملی گلستان بگذرید و به این منطقه جذاب برسید. وقت گذراندن در کنار آبشار تماشایی لوه و لذت بردن از طبیعت این منطقه، به سفر شما رنگ و بوی دیگری می‌بخشد.

تپه ماهورهای هزار دره خالد نبی (ع)

خالدنبی جاهای دیدنی کلاله

دیدنی های کلاله یکی از یکی جذاب‌ترند و می‌توانند شما را در حیرت فرو ببرند! یکی از این جذابیت‌ها و دیدنی‌های منحصربه‌فرد که باید در معرفی کلاله به آن اشاره کرد، تپه ماهورهای هزار دره خالد نبی (ع) است.

این تپه ماهورها آنقدر زیبا هستند که برای چند دقیقه مرز میان واقعیت و رویا را گم می‌کنید! بسیاری از گردشگران، پایین این تپه ماهورها پیاده می‌شوند و پس از عبور از میان این تپه‌ها و لذت بردن از زیبایی این منطقه،  به آرامگاه خالد نبی می‌رسند. بنابراین با رفتن به این بخش از کلاله، با یک تیر دو نشان می‌زنید! هم از طبیعت بکر و بی‌نظیر این منطقه لذت می‌برید و هم لذت زیارت این آرامگاه را می‌چشید.

چشمه زاو

چشمه زاو جاهای دیدنی کلاله

در میان دیدنی های کلاله چشمه‌های طبیعی زیادی به چشم می‌خورد و معروف‌ترین آن‌ها چشمه زاو است. برای رفتن به چشمه زاو باید 45 کیلومتر از مرکز کلاله دورتر شوید تا به این چشم مشهور و پرآب برسید. آب این چشمه آنقدر شفاف و گواراست که از بودن در آنجا پشیمان نمی‌شوید.

پرورش اسب صوفیان

تماشای اسب‌های زیبا در میان دشت‌های سرسبز و پیوند آن با آسمان آبی و روشن این منطقه، همان چیزی است که چشمانتان را از زیبایی و جذابیت پر می‌کند. دشت‌های گلستان یکی از مهم‌ترین مناطق پرورش اسب است که زیبایی خیره‌کننده آن شما را به وجد می‌آورد.

در سفر به کلاله، سری هم به روستای صوفیان، در نزدیکی کلاله بزنید و از تماشای اسب‌های زیبا و گردش آن‌ها در میان دشت لذت ببرید.

راه‌های دسترسی به کلاله

کلاله در شرق استان گلستان و در جاده گرگان به سمت مراوه‌تپه قرار دارد. برای رفتن به این منطقه دیدنی، اگر از سمت تهران به راه بیفتد، حدود 410 کیلومتر راه در پیش دارید. رفتن به گلستان و سپس رسیدن به کلاله با انواع وسیله نقلیه امکان‌پذیر است. بنابراین می‌توانید با توجه به شرایط و موقعیت خود و شرایط مالی و هزینه‌های سفر، یکی از این اشکال را برای سفر به دیدنی های کلاله انتخاب کنید.

جاده تهران به گرگان، یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین جاده‌های کشور است که در طول سفر می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید و از حجم زیبایی‌اش سیر نشوید!

اگر از سمت مشهد به گرگان می‌روید هم می‌توانید از جذابیت‌های زیادی در میان راه دیدن کنید و لذت سفرتان دو چندان شود.

بهترین راه دسترسی به کلاله این است که خودتان را به گرگان برسانید و سپس از آنجا به سمت علی آباد حرکت کنید.  سپس با گذشتن از شهرهای علی آباد، فاضل آباد، آزادشهر، مینودشت و گالیکش، به کلاله می‌رسید و طی این مسیر از شهرهایی که از آن‌ها نام بردیم، حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

سوغات و صنایع دستی کلاله

صنایع دستی و غذاهای محلی کلاله

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، خرید انواع سوغات و صنایع دستی شهرهاست! چیزی که می‌تواند زیبایی هنر، سلیقه و تمدن و تاریخ یک شهر را به نمایش بگذارد و مخاطب را غرق در زیبایی کند.

سوغات و صنایع دستی کلاله، بسیار متنوع هستند و می‌توانید زیباترین آن‌ها را به عنوان یک یادگاری زیبا و جذاب انتخاب کنید. زیباترین و معروف‌ترین سوغات کلاله، گلیم، ابریشم‌بافی و لباس‌های سنتی هستند. بهترین خوراکی‌هایی را هم که می‌توانید در این شهر تهیه کنید، کره محلی، ماست، دوغ شتر، کشک، پنیر و عسل هستند.

غذاهای محلی کلاله

امتحان کردن غذاهای سنتی و خوشمزه هر شهر، یکی از بخش‌های بسیار جذاب و هیجان‌انگیز سفر است. نوش جان کردن غذاهای محلی و چشیدن طعم خاص و متفاوت آن‌ها تجربه بسیار جالبی است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

از میان غذاهای محلی کلاله حتما این غذاها را امتحان کنید و از مزه جذاب آن‌ها شگفت‌زده شوید:

  1. نان پیاز کوهی
  2. آش محلی کلاله
  3. چکدرمه
  4. مانتی
  5. بورک

رستوران‌های کلاله

اگر قصد سفر به گرگان و تماشای دیدنی های کلاله را دارید، باید رستوران‌های کلاله را هم بشناسید و تا در سفر به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

با شناختن بهترین رستوران‌های کلاله می‌توانید یک شکم‌گردی جذاب و هیجان‌انگیز را در این شهر تجربه کنید. در کلاله می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را در رستوران صدف، رستوران سرتر جوجه، دیزی سنگی آراز، کبابی پژمان و … نوش جان کنید.

اقامت در کلاله

انتخاب اقامتگاه دغدغه اصلی و ابتدایی هر نوع سفری است. زمانی که مقصد سفر خودتان را انتخاب می‌کنید، بهتر است به سرعت برای انتخاب و رزرو اقامتگاه هم اقدام کنید.

مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب یک اقامتگاه خوب باید به آن توجه کنید، امنیت، راحتی، نزدیک بودن به جاهای دیدنی و هزینه‌های پرداختی برای آن است.

با انتخاب اتاقک می‌توانید بهترین اقامتگاه‌ها را در انواع مختلفی که خودتان دوست دارید انتخاب و رزرو کنید. اتاقک همراه لحظه‌های شاد و خاطره‌انگیز شماست و می‌توانید این شادی را در کنار ما تجربه کنید.

4.9/5 - (121 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *