جاهای دیدنی

جاهای دیدنی کردکوی | سرسبزترین شهر گلستان

دیدنی‌های کردکوی

احتمالا اگر نام شهر کردکوی را نشنیده باشید، حدس می‌زنید که این شهر در جایی مثل کردستان یا کرمانشاه باشد. اما این منطقه یکی از سرسبزترین شهرهای شمالی و جز شهرهای خنک برای مسافرت در تابستان کشور در شهرستان گرگان است. برای آشنایی با دیدنی‌های کردکوی، سوار اتوبوس گردشگری اتاقک شوید تا با هم گشتی در این شهر خوش آب‌و‌هوا بزنیم!

ییلاق درازنو

ییلاق درازنو دیدنی کردکوی

اگر ۳۵ کیلومتر به سمت جنوب شرقی شهر کردکوی بروید به یکی از دیدنی‌ترین روستاهای ایران خواهید رسید. روستای ییلاقی درازنو، پر از درختان سوزنی‌شکل با برگ‌های پهن است و مه غلیظ ارتفاعات آن را جادویی و دلفریب می‌کند‌. از طرفی این چشم‌انداز طبیعی و آب‌و‌هوای خوش و خرم ییلاق، دل کندن از آن را سخت کرده است. به طوری که اگر به این روستا بروید، بدون شک چند روزی را در آن اقامت خواهید کرد. از جاذبه‌های دیدنی‌ ییلاق درازنو می‌توان به دو غار گنج خانه، انبار حسن خان، چشمه رزو و هزار منزل اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دهکده جهان‌نما

دهکده جهان نما از دیدنیهای کردکوی

دهکده جهان‌نما یکی از بهترین دیدنی‌های کردکوی گرگان است که نمونه ندارد! چراکه ترکیب آب‌و‌هوای مه‌آلود در دشتی وسیع که خانه‌های ییلاقی با شیروانی‌های رنگارنگ در آن پراکنده شده‌اند، تابلویی سحرانگیز را تصویر می‌کند. یکی از جاذبه‌های این دهکده کلبه مش صفر است که پس از طبیعت‌گردی می‌توانید در آن خستگی به‌در کنید و از بودن در اتمسفری روستایی نهایت لذت را ببرید. نیمرو، املت قارچ و چای زغالی را وسط جنگل نوش جان کنید تا حسابی سرحال شوید.

همچنین در ارتفاعات منطقه دیدن جانورانی مثل خرس قهوه‌ای، خوک، شوکا، روباه و گربه جنگلی دور از انتظار نخواهد بود. پرندگانی مثل عقاب، بلدرچین، شاهین، فاخته و قرقاول نیز در این دهکده زندگی می‌کنند و صدای آوازشان موسیقی متن فیلم زندگی اهالی جهان‌نما است. از طرفی آبشارهای پر آب و دره‌های پر از گل این دهکده شما را به اقامتی چند روزه در جهان‌نما دعوت می‌کنند!

آبشار شادان یا هفت طبقه

آبشار هفت طبقه از دیدنی های کردکوی

در میان دیدنی‌های کردکوی اول از همه به آبشار شادان بروید. این آبشار به هفت طبقه نیز مشهور شده و علت آن هفت شکستگی روی سنگ‌های کوهستان آن است. این آبشار ۴۰ متر ارتفاع دارد و در هفت کیلومتری جنوب کردکوی در دل جنگل‌های بکر قرار گرفته است. تا همین چند سال قبل شادان ناشناخته بود تا اینکه به طور اتفاقی توسط طبیعت‌گردان کشف شد. برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از مسیر داو یا دوآب که محل تلاقی دو رودخانه است، حرکت کنید تا به تابلوی درازنو برسید. مسیر سمت چپ به آبشار شادان می‌رسد که برای رسیدن به آن باید یک ساعت در شیبی ملایم پیاده‌روی کنید. در این منطقه دو آبشار وجود دارد که آبشار سمت جنوبی کوچکتر اما خروشان‌تر است.

آبشار دوآب

آبشار دوآب کردکوی

یکی دیگر از آبشارهای کردکوی که دسترسی به آن راحت‌تر است، آبشار دوآب نام دارد. دوآب در ۵ کیلومتری جنوب این شهر دارد و از جریان دو رودخانه که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند، به‌وجود آمده است. رسیدن به آبشار دوآب برخلاف شادان سخت نیست و همه می‌توانند از طراوت و خروش آن لذت ببرند.

پارک جنگلی امام رضا

پارک جنگلی امام رضا کردکوی

در ۴ کیلومتری جنوب کردکوی و در مسیر رسیدن به درازنو، یکی دیگر از دیدنی‌های کردکوی واقع شده است. یک پارک جنگلی بسیار زیبا که رودخانه پلنگ‌‌پا درست از میان فضای بکر جنگلی آن می‌گذرد. از آنجایی که این فضای جنگلی در کنار جاده تهران مشهد قرار گرفته، پارک جنگلی امام رضا نامیده شده است. این پارک در مسیر بندر ترکمن نیز قرار دارد و از این رو محبوب‌ترین جا در گرگان برای استراحت و تفریح محسوب می‌شود.

گنبد راکان

گنبد رادکان کردکوی

گنبد راکان نماد و هویت تاریخی گرگان است و از اصلی‌ترین دیدنی‌های کردکوی به حساب می‌آید. بنایی که همانند یک راهنمای اصلی برای مسافران عمل می‌کند و از دوردست‌ها هم قابل تشخیص و مشاهده است. گنبدی که مقبره ابوجعفر محمدبن وندربن باوندی محسوب می‌شود که یکی از اسپهبدان آل باوند طبرستان بود. همچنین یک کتیبه در این بنای تاریخی وجود دارد که قدمتش به ۴۰۷ قمری می‌رسد! برای رسیدن به گنبد راکان به ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی و ۵۴ کیلومتری جنوب غربی گرگان حرکت کنید.

جاده شاه عباسی

جاده شاه عباسی کردکوی

احتمالا در متون تاریخی نام جاده شاه عباسی را شنیده باشید. همان جاده‌‌ی سنگفرش شده‌ای که روزگاری شهرهای شمالی را به اصفهان متصل می‌کرد و حالا همه‌ی آن به جز بخشی که در کردکوی قرار دارد، از بین رفته است. بقایای جاده شاه عباسی را در جنوب این شهر و حدفاصل روستاهای سرکلاته، سالیکنده، کردمحله و بالا جاده می‌توانید مشاهده کنید. اگرچه که جاده را با سنگ، گل و آهک بازسازی کرده‌اند و مسیر آن را به صورت پلی روی رودخانه‌ها ادامه داده‌اند، اما هنوز هم بافت قدیمی آن حفظ شده است.

امامزاده روشن‌آباد

امامزاده روشن آباد کردکوی

یکی دیگر از دیدنی‌های کردکوی که محلی تاریخی و مذهبی محسوب می‌شود، امامزاده روشن‌آباد است. این امامزاده در کنار جاده قدیم گرگان کردکوی قرار دارد و قدمت آن به قرن ۹ هجری قمری می‌رسد. نام این بنای تاریخی در تاریخ طبری با نام روشنا آمده و متعلق به عبدالله نامی از نوادگان امام هفتم است. بقعه اصلی در وسط باغی قرار دارد که دورتادور آن را به قبرستان عمومی اختصاص داده‌اند. بنا به صورت برجی بلند و چند وجهی شامل رواق، حرم چهارگوش، گنبد مدور با بامی سفالی است. تزئینات داخلی آن نیز همانند بیرون آن تماشایی هستند. یک صندوق چوبی نفیس نیز درون بنا وجود دارد که منبت‌کاری‌های زیبایی روی بدنه آن انجام شده است. روی صندوق ۷ سوراخ قرار داده‌اند که مردم نذورات خود را درون آن می‌اندازند. در این امامزاده دو تن دیگر به نام‌های ابراهیم و محمد از برادران امام هشتم نیز آرمیده‌اند.

اقامت در کردکوی

برای اقامت در کردکوی و روستاهای بکر آن می‌توانید از اقامتگاه‌های اتاقک استفاده کنید و هنگام رسیدن به مقصد خیالتان از بابت جا راحت خواهد بود. سفرتان خوش!

4.1/5 - (36 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *