جاهای دیدنی

جاهای دیدنی گرگان | از زیباترین شهرهای شمال ایران

گرگان در استان گلستان قرار دارد و مرکز این استان است. گرگان تاریخ و فرهنگی کهن دارد و آثار تاریخی آن از دوره‌های گوناگون به جا مانده است. استرآباد نام قدیم گرگان است. طبیعت بکر گرگان از چشم‌اندازهای مثال‌زدنی شمال ایران است. سفر به شهر خوش آب‌و‌هوای گرگان از سفرهای به‌یاد‌ماندنی است. در ادامه از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر گرگان بیشتر می‌گوییم.

برای آشنایی بیشتر مقاله گرگان کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه های گردشگری گرگان

عکسی از بالا از جنگل ناهارخوران و درختان انبوه آن، مسیری برای تردد که در میان آن احداث شده

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از معروف‌ترین پارک های گرگان است. ناهارخوران جنگلی زیباست که درختان هیرکانی کهن‌سالی دارد. درختان انجیلی، راش، بلوط و بید‌مجنون در این جنگل وجود دارند.

این پارک جنگلی گرگان یکی از معروف‌ترین ومحبوب‌ترین مکان های تفریحی گرگان می‌باشد. سفیدچشمه از جاذبه‌های این پارک گرگان است. مساحت کلی جنگل ۳۰۰ هکتار است و پارک جنگلی ناهارخوران ۱۶۸هکتار از آن را در بر گرفته است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گرگان و نزدیک به جنگل ناهارخوران در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای شموشک علیا

نمای دور از روستای شموشک علیا، یک دریاچه و چند خانه
عکس از گوگل

طبیعت گرگان نسبت به دیگر قسمت‌های شمال ایران متفاوت است. در طبیعت گرگان روستاهای تاریخی بیشتر دیده می‌شود که در کنار طبیعت منحصر به فرد به یکی از مکان های تفریحی گرگان تبدیل شده‌اند.

روستای شموشک علیا از توابع شهر گرگان است. این روستا در منطقه‌ای سرسبز و زیبا با آب‌و‌هوایی مطلوب است. روستای شموشک علیا طبیعتی دلچسب و چشم‌نواز دارد و مکان مناسبی برای استراحت و دور شدن از زندگی شهری است. آب‌بندان شموشک علیا از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این روستا است. آسیاب قدیمی، شاه‌نشین تپه و تخت میرزا از دیگر مکان‌های دیدنی روستای شموشک‌اند.

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آبشار لوه

آبشاریدر میان جنگلی سرسبز در حال ریختن به رودخانه

در طبیعت گرگان، آبشارها حرف اول می‌زنند. آبشار لوه در روستایی با همین نام قرار دارد. این آبشار با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای بلندِ استان گلستان است. روستای لوه در ۵ کیلومتری جاده گلستان-مشهد قرار دارد. این آبشار در محیطی سرسبز و باطراوت قرار گرفته است و محیط کنار حوضچه آبشار برای کمپ زدن و پیک‌نیک بسیار مناسب است.

روستای زیارت

یکی از روستاهای گرگان که در میان گردشگران بسیار شناخته شده است، روستای زیبای زیارت می‌باشد. روستای زیارت بعد از ناهارخوران قرار دارد. گفته می‌شود نام روستای زیارت از زیارتگاهی که متعلق به بوداییان می‌باشد، گرفته شده است.

روستای زیارت با طبیعت زیبایش و همچنین چشمه‌های آب گرم که در روستا وجود دارد، یکی از مکان های تفریحی گرگان تبدیل شده است.

تورنگ تپه

تپه که انعکاس آن در دریاچه ای افتاده است به نام تورنگ تپه

تورنگ تپه یکی از چندین تپه باستانی ایران است که در روستای تورنگ گرگان قرار دارد. طبق بررسی‌های انجام شده شکل‌گیری این تپه متعلق به دوران قبل از ورود آریایی‌ها به فلات ایران است. در سال ۱۸۴۱ میلادی باستان‌شناسان اشیاء باستانی مربوط به چهار‌هزار سال قبل از میلاد مسیح را در این منطقه کشف کردند. تپه تورنگ در سال ۱۳۱۰در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

دریاچه توشن

یکی از قسمت‌های زیبای طبیعت گرگان، دریاچه توشن است. دریاچه توشن در روستایی به همین نام قرار دارد. روستای توشن در 5 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده و به معنی کم شدن آب است. مردم محلی به این دریاچه نام، دریاچه توشن می‌گویند.

در اطراف دریاچه پوشش گیاهی انبوهی قرار دارد و همین باعث شده دریاچه توشن به یکی مکان تفریحی گرگان برای گردشگران تبدیل شود.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر گرگان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در گرگان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *