شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی و گردشگری اهواز | شهری در کناره رود کارون

معرفی مکان های تفریحی اهواز

شهر اهواز یکی از شهرهای گرم و جنوبی است که در استان خوزستان قرار دارد و مرکز این استان است. زمان ساخت این شهر تاریخی را به دوره عیلامیان نسبت می‌دهند اما در پی اتفاق نامعلومی این شهر تخریب شد و پس از گذشت سه‌هزار سال مجدداً توسط اردشیر بابکان، نخستین پادشاه ساسانیان، ساخته شد. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهر رود کارون است که به‌عنوان طولانی‌ترین رود ایران شناخته می‌شود. رود کارون زمانی پر‌آب‌ترین رود ایران بود و اکنون مهم‌ترین اثر طبیعی شهر اهواز است که در فهرست آثار طبیعی ایران ثبت شده. در سفر به شهر اهواز ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراموش نکنید گشتی در بازارهای این شهر بزنید، طعم غذاهای محلی را امتحان کنید و سوغاتی‌های آن را به‌عنوان یادگار بخرید. با اجاره خانه در اهواز روزانه، اجاره سوئیت در اهواز برای مسافران و اجاره آپارتمان در اهواز می‌توانید یک محل اقامت مناسب از اتاقک رزرو کنید و سفرتان را شروع کنید. در ادامه از جاهای دیدنی اهواز و جاذبه های گردشگری اهواز گفته‌ایم و پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان داریم.

معرفی مکان های تفریحی اهواز
عکس از گوگل

پل سفید (پل معلق) یکی از جاذبه های گردشگری اهواز

پل سفید یا پل معلق اهواز در سال ۱۳۱۵ در مسیر رودخانه کارون ساخته شد و اکنون به‌عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. این پل از فلز ساخته شده است و با رنگی سفید روی رود کارون می‌درخشد. طول این پل ۵۰۱ متر و عرض آن نزدیک به ۱۰ متر است و دو قوس هلالی‌شکل دارد. در کناره‌های پل پیاده‌رویی مخصوص عابرین پیاده قرار دارد و وسط آن مخصوص عبور خودروست. این پل اولین پل معلق ایران است که در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

پل سفید (پل معلق) یکی از جاذبه های گردشگری اهواز
عکس از گوگل

تالاب بامدژ

تالاب بامدژ با وسعتی برابر با چهارهزار هکتار در فاصله ۴۰ کیلومتری اهواز قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر اهواز به حساب می‌آید. این تالاب آب شیرین زیستگاه مناسبی برای گیاهان، دوزیستان، پرندگان، خزندگان و دیگر گونه‌های جانوری است. آب این تالاب از رودخانه شاوور و دز تأمین می‌شود. در حاشیه تالاب بامدژ روستاهای سادات طواهر و مزرعه قرار دارند. این تالاب علاوه‌بر تنظیم اکوسیستم ناحیه منظره زیبایی را، مخصوصا در بهار و پرواز پرندگان، ایجاد کرده است.

یکی از فرصت‌هایی که در سفر به اهواز نباید از دستش بدهید بازدید از جاذبه های گردشگری خرمشهر است که فاصله زیادی با اهواز ندارد.

تالاب بامدژ
عکس از گوگل

آبشار رنگین کمان

آبشار رنگین‌کمان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی ایران است که در شهر اهواز قرار دارد. این آبشار در کنار هفتمین پل رودخانه کارون ساخته شده است و آب آن به داخل رودخانه برمی‌گردد. نورپردازی و رنگ‌های زیبای آن از ویژگی‌های این آبشار است که گردشگران بسیاری را در شهر اهواز به سمت خود جذب می‌کند. انعکاس نورهای این آبشار مصنوعی بر آب رودخانه منظره‌ای زیبا  و فرصتی مناسب را برای عکاسی به‌وجود آورده‌اند. آبشار رنگین کمان را باید یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اهواز دانست.

کاروان سرای معین التجار

کاروان‌سرای معین‌التجار، یا سرای معین‌التجار، در دوره پادشاهی ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده است. این بنای تاریخی در بافت قدیمی شهر اهواز و نزدیک به پل سفید قرار دارد. این بنای ارزشمند و ساباط‌هایش توسط معین‌التجار، که یکی از بازرگانان سرشناس اهواز بود، با همراهی محمد‌حسن خان سعدالدوله بنا شد. کارون‌سرای معین‌التجار در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

کاروان سرای معین التجار
عکس از گوگل

موزه های اهواز

اهواز یکی از کلان‌شهرهای ایران است که فرهنگ و تمدن کهن آن بر کسی پوشیده نیست. قدمت شهر اهواز به قبل از تاریخ اسلام بازمی‌گردد و در طول تاریخ بارها مورد حمله مهاجمان قرار گرفته است. برای دیدن و آشنایی بهتر با روایت‌های تاریخی، بهترین مکان پیشنهاد بازدید از موزه های اهواز است. یکی از موزه های اهواز، موزه هنرهای معاصر است. این موزه با هدف ترویج روحیه صلح و دوستی، آثار هنرمندان معاصر کشور را به نمایش می‌گذارد و دومین موزه بزرگ کشور به حساب می‌آید.اریخ افتتاح این موزه ۲ طبقه به سال ۱۳۸۸ برمی گردد اما در سال ۱۳۹۴ طی قراردادی ۷ ساله به بخش خصوصی واگذار شد و عملکرد ضعیف مدیریت موزه، اعتراض هنردوستان و هنرمندان زیادی را در پی داشت.

رودهای اهواز

نام اهواز همیشه با رود کارون همراه است، رودی پرآب که در میان این شهر جاری می‌باشد. در میان رودهای استان خوزستان، کارون با تاریخ و تمدن‌های کهن ایران گره خورده و در میان فرهنگ منطقه نیز این موضوع دیده می‌شود. رود کارون یکی از بزرگ‌‌ترین و پرآب‌ترین رودهای اهواز و ایران به حساب می‌آید. پل‌های ساخته شده روی رود کارون، آن را به یک جاذبه گردشگری اهواز نیز تبدیل کرده است. این رود اهواز به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. سواحل رود کارون مهم‌ترین تفرجگاه مردم اهواز است.

مراکز تفریحی اهواز

از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اهواز که گذرکنیم، می‌توانیم به مراکز تفریحی اهواز اشاره داشته باشیم. مراکز تفریحی اهواز بسیار متنوع هستند و می‌توانند هیجان و آدرنالین شما را به بالاترین حد خود برسانند. شهربازی پاداد اهواز یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی اهواز به حساب می‌آید. این شهربازی انواع وسایل برقی برای سنین مختلف را در خود جای داده است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان مراکز تفرحی اهواز به شمار می‌رود.

یکی دیگر از مراکز تفریحی اهواز، پینت‌بال است. پینت بال یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریح‌های دوست‌داشتنی دنیای امروز است که نوعی ورزش هم محسوب می‌شود. پینت بال یک بازی دست جمعی است که دو تیم در یک جنگ فرضی، با گلوله‌های رنگی به سمت هم شلیک می‌کنند و همدیگر را از دور مسابقه خارج می‌کنند. در بین مراکز تفریحی اهواز این بازی جذاب هم به چشم می‌خورد.

اما برای تجربه لذت فرود، باید به سراغ پارک سنگی اهواز بروید. راپل یک فرود مهیج از طریق کابل و وسایل مخصوص است و این بازی در بین عاشقان آدرنالین طرفدارهای بسیاری دارد. تجربه‌ی راپل پارک سنگی در میان مراکز تفریحی اهواز فراموش نشدنی است.

اجاره خانه در اهواز روزانه و راهنمای اجاره سوئیت برای مسافران، آپارتمان مبله و ویلا برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در اهواز روزانه یا اجاره سوئیت برای مسافران، آپارتمان مبله و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *