شهرها

معرفی مکان های دیدنی آذرشهر

 دیدنی های آذرشهر

آذرشهر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و از شرق نزدیک به دریاچه ارومیه است. در این شهر باغ‌های انگور و گردو به‌وفور یافت می‌شود. آذرشهر از شهرهای قدیمی است و آثار تاریخی زیادی در آن وجود دارد. سفر به شهر آذرشهر و سپری کردن اوقاتی خوش در خاک حاصلخیز و چشمه‌های آب‌گرمش خالی از لطف نیست. روستاها و چشمه‌های جوشان از جاذبه‌های طبیعی آذرشهرند. در ادامه از مکان های دیدنی آذرشهر و جاذبه های گردشگری آذرشهر بیشتر می‌گوییم.

 دیدنی های آذرشهر
عکس از گوگل

مسجد رومیان یکی از جاذبه های گردشگری آذرشهر

مسجد رومیان یکی از مکان‌های دیدنی آذرشهر است. این مسجد بنایی ساده است که دو ستون مارپیچ دارد که نمایی زیبا به ساختمان ساده مسجد بخشیده‌اند. این ستون‌ها از دوران صفویه به یادگار مانده‌اند. سقف مسجد چوبی است و متأسفانه کتیبه یا سرنوشته‌ای ندارد که تاریخ ساخت آن‌ را مشخص کند.

نوشته های مشابه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در آذرشهر و نزدیک به مسجد رومیان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

مسجد رومیان
عکس از hyperclubz

مسجد سنگی یکی از مکان های دیدنی آذرشهر

مسجد سنگی اثری تاریخی در آذرشهر است. این مسجد در کوهی صخره‌ای است و نکته قابل توجه درباره این بنا این است که بدون ابزار و یا مصالح خاصی ساخته شده است. حتی در و پنجره مسجد از جنس سنگ‌اند و از تراشیدن صخره ساخته شده‌اند.

مسجد سنگی
عکس از Deskgram

روستای جراغیل

روستای جراغیل از توابع آذرشهر است. ارتفاع این روستا ۱۹۰۰متر از سطح دریا است. این روستا در میان کوه‌های بوستان و سویوخ بلاغ و دره یوشانه قرار گرفته، بهار و تابستانی خنک و پاییز و زمستانی سرد و برفی دارد. خانه‌های روستا سنگی‌اند و در دل کوه ساخته شده‌اند. روستای جراغیل بسیار قدیمی است و گفته می‌شود چندین قرن از ساخت آن می‌گذرد.

روستای جراغیل
عکس از سایت دانا

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر آذرشهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در آذرشهر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *