شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی و تفریحی چناران

جاهای دیدنی چناران

شهر چناران در استان خراسان رضوی قرار دارد و از شهرهای قدیمی این استان است. با کشف سفالینه‌ها، اشیاء دست‌ساز تاریخی، و طراحی‌های سیاه‌رنگ و لعابی روی آن‌ها مشخص شد که سکونت در شهر تایباد به چندین هزار سال قبل مربوط می‌شود. سفر به شهر چناران و بازدید از مکان‌های تاریخی آن خالی از لطف نیست. در ادامه از جاهای دیدنی چناران و جاذبه های گردشگری چناران برایتان بیشتر می گوییم.

جاهای دیدنی چناران
عکس از گوگل

قلعه چشمه گیلاس یکی از جاذبه های گردشگری چناران

طبیعت چناران جزو بهترین جاذبه های گردشگری ایران است که می‌توانید چند روزی را برای سفر به آن اختصاص دهید. چشمه گیلاس از چشمه‌های شناخته شده شهر چناران و استان خراسان رضوی است. این چشمه در روستایی با همین نام قرار دارد. طبیعت چشم‌نواز این روستا مقصد مسافران زیادی است. چشمه گیلاس آب بسیار خنک و زلالی دارد و عمق حوضچه‌های آن به چهار تا پنج متر می‌رسد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در چناران و نزدیک به چشمه گیلاس در صفحه اصلی سایت ما نام شهرستان چناران را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

قلعه چشمه گیلاس یکی از جاذبه های گردشگری چناران
عکس از گوگل

آبشار اخلمد

یکی دیگر از جاهای دیدنی چناران، آبشار اخلمد است. این آبشار در 15 کیلومتری چناران و رو به کوه‌های بینالود و در نزدیکی روستای اخلمد قرار دارد. آبشار از دو آبشار بلند در کنار هم تشکیل شده است که هر کدام در حدود 85 متر ارتفاع دارند.

آهکی بودن جنس کوه‌های اخلمد باعث پیدایش حفره‌های عمیق در زیر آبشار شده است. اخملد از گذشته جزوتفریحگاه‌های مردم مشهد بوده و به دلیل قرار گیری در میان کوه بینالود، هوای منطقه بسیار خنک می‌باشد.

مسجد جامع رادکان

روستای رادکان از توابع شهرستان چناران است. مسجد جامع رادکان از بناهای معروف تاریخی است که در دوران تیموریان ساخته شده. مسجد یک شبستان بزرگ و حیاطی مستطیل شکل دارد. در شبستان مسجد دوازده ستون وجود دارد. بنای مسجد فاقد هرگونه تزییناتی است و کتیبه‌هایی که روی در آن قرار دارد نشان‌دهنده سال ساخت این بناست است.

مسجد جامع رادکان در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مسجد جامع رادکان
عکس از گوگل

پیست اسکی شیرباد

شیرباد بلندترین قله کوه استان خراسان رضوی است. پیست اسکی شیرباد در دامنه این کوه قرار دارد. اسکی‌بازان می‌توانند با استفاده از تله‌اسکی تا ارتفاع ۹۰۰ متری بالا بروند و از طبیعت و منظره‌های زیبا استفاده کنند. پیست اسکی شیرباد به دلیل اینکه در ارتفاعات قرار دارد در بیشتر روزهای سال برفی است و یکی از جاهای دیدنی چناران می‌باشد. رستوران و خوابگاه از امکانات رفاهی این پیست اسکی است.

پیست اسکی شیرباد
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهرستان چناران

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در چناران و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.6/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *