شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری دیواندره

آشنایی با جاذبه های گردشگری دیواندره

در این مطلب از جاذبه‌های گردشگری دیواندره و جاهای دیدنی دیواندره گفته‌ایم. دیواندره از شهر‌های سردسیر با زمستان‌های سخت و پر برف است که در استان کردستان قرار دارد. این شهر در بهار و تابستان هوایی مطبوع دارد و ما این دو فصل را برای سفر به دیواندره پیشنهاد می‌کنیم. وجود خاک حاصلخیز،‌ بارش کافی و مرتع‌های پهناور علت تبدیل شدن دیواندره به یکی از مهم‌ترین شهرهای کردستان در زمینه کشاورزی و دام‌پروری است.

دیواندره
عکس از گوگل

دهستان سارال یکی از جاهای دیدنی دیواندره

دهستان سارال، از توابع دیواندره، دشتی زیبا و پهناور است و در فصل بهار مانند تابلویی چشم‌نواز در استان کردستان می‌درخشد. دشت‌های پر از گل، صدای آواز پرندگان، چشمه‌های جوشان و اهالی صمیمی و خونگرم، دهستان سارال را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در شهر دیواندره تبدیل کرده است. وجود مرتع‌های سرسبز و حاصلخیز این منطقه باعث شده است که بیشتر روستاییان به شغل دامداری مشغول باشند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در دیواندره و نزدیک به دهستان سارال در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دهستان سارال
عکس از گوگل

کوهستان چهل چشمه

چهل‌چشمه یا چل‌چمه نام کوهی مرتفع در استان کردستان است که مجموعه‌ای بی‌نظیر از گیاهان دارویی را در خود جای داده است. بافت این کوه ریزشی و فرسایشی است و هنوز تثبیت نشده و رودهای زیادی مانند قزل‌اوزن، سیروان ، خورخوره و زرینه‌ رود از آن سرچشمه می‌گیرند.

کوهستان چهل چشمه
عکس از گوگل

روستای دَروَن

دروان یا درون روستایی زیبا از توابع شهر دیواندره است که اهالی آن به کشاورزی و عده کمی از آن‌ها به دامداری مشغول‌اند. رود قزل‌اوزن که از کنار این روستا می‌گذرد باعث حاصلخیزی و سرسبزی آن شده است. روستاییان در جشن‌های محلی و روزهای عید به بازی‌های بومی و گروهی مانند گوروابازی، قاو قاو، چاوشاره کی و زوران و برگزاری جشن می‌پردازند و میزبان اهالی روستاهای نزدیک‌اند.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر دیواندره

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در دیواندره و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *