شهرها

معرفی مکان های دیدنی شهر قوچان

آشنایی با مکان های دیدنی شهر قوچان

شهر قوچان در استان خراسان رضوی قرار دارد. به گفته بسیاری از مورخان قوچان اولین پایتخت اشکانیان بوده است. کوه‌های هزارمسجد، آلاداغ و شاه‌ جهان از قله‌های معروف این شهرند و به همین دلیل چشمه‌ها و رودهای بسیاری در آن جریان دارند. قوچان به دلیل قرار گرفتن میان شهرهای مهم مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد و عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، اهمیت بسیاری دارد. سفر به شهر قوچان و تماشای رود اترک خاطره‌ای فراموش نشدنی می‌سازد. در ادامه از مکان های دیدنی شهر قوچان و جاذبه های گردشگری قوچان بیشتر می گوییم.

مکان های دیدنی شهر قوچان
عکس از گوگل

رود اترک یکی از جاذبه های گردشگری قوچان

رود اترک از کوه هزار مسجد در شهر قوچان سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از دشت قوچان، شیروان و بجنورد به مرز ایران و ترکمنستان می‌رسد و وارد کشور ترکمنستان می‌شود؛ سپس به دریای خزر می‌پیوندد. اترک پنجمین رود طولانی ایران است. رود اترک بستری گلی دارد و سیل‌خیز است. نام این رودخانه در گذشته اتک بوده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در قوچان و نزدیک به رود اترک در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه های گردشگری قوچان
عکس از گوگل

روستای شارک

روستای شارک در شمال قوچان و نزدیک به جاده باجگیران و ترکمنستان قرار دارد. آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع به همراه رودها‌ و آبشارها این روستا را به یکی از مکان‌های گردشگری شهر قوچان تبدیل کرده است. چشم‌اندازهای طبیعی این روستا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. روستای شارک محل مناسبی برای تهیه سوغاتی و صنایع دستی محلی است.

روستای شارک
عکس از گوگل

معماری صخره ای کلر یکی از جاهای دیدنی قوچان

معماری صخره‌ای اثری تاریخی در روستای کلر است که در ارتفاعات این روستا ساخته شده. طول این بنا ۱۲ متر و ارتفاع آن ۱۸۰ سانتی‌متر است. به گفته عده‌ای معماری صخره پناهگاهی متعلق به دوره ایلخانیان است  اما عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که این مکان محل عبادت پیروان تصوف بوده.

جاهای دیدنی قوچان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر قوچان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در قوچان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

2.7/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *