شهرها

معرفی جاهای دیدنی هشترود شهری با افسانه‌های کهن

آشنایی با جاهای دیدنی هشترود

هشترود شهری زیبا و تاریخی است که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. در سفر به شهر هشترود شاهد منظره‌های تماشایی رودخانه‌ها، کوه‌ها و تالاب‌ها خواهید بود. شهرستان هشترود بسیار حاصلخیز است و نقش مهمی در تولید غلات آذربایجان شرقی دارد. در ادامه از جاهای دیدنی هشترود و جاذبه های گرشگری هشترود بیشتر می‌گوییم.

جاهای دیدنی هشترود
عکس از سایت www.8roodnews

تالاب یانیق یکی از جاذبه های گردشگری هشترود

تالاب زیبای یانیق از مکان‌های طبیعی و بکر شهرستان هشترود است و از دو‌ بخش یانیق بزرگ و یانیق کوچک با فاصله ۱۵۰۰ متری از هم تشکیل شده است و یکی از این تالاب‌ها برای مصرف و آبیاری زمین‌های اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درخت بید و نی تنها گیاهانی‌اند که در محیط تالاب وجود دارند. تالاب یانیق ماهی ندارد اما زیستگاه مناسبی برای اردک سرسفید است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در هشترود و نزدیک به تالاب یانیق در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

تالاب یانیق
عکس از گوگل

روستای آتش بیگ شهرستان هشترود

روستای آتش‌ بیگ یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهر هشترود است. این روستا در زمان زرتشتیان آتشکده‌های زیادی داشت. دو رودخانه قرانقو و جبیند از این روستا عبور می‌کنند و باعث حاصلخیز شدن خاک این روستا شده‌اند که برای کشاورزان منبع فراوانی و برکت بوده است. طبیعت زیبا و بکر روستا در کنار اهالی خونگرم و مهمان‌نوازش روستای آتش‌بیگ را به یکی از مقصدهای گردشگری هشترود تبدیل کرده است.

روستای آتش بیگ
عکس از از ایوب فارابی

رودخانه آیدوغموش چای

رودخانه آیدوغموش‌ چای شناخته‌شده‌ترین رود هشترود است. این رود زیبا در مسیر خود روستاهای بابونه، قزلجه تاوا و حیدرآباد را سیراب می‌کند و به رودخانه میانه‌ چای در شهر میانه می‌رسد و هر دو به رودخانه قزل‌ اوزن می‌ریزند. اطراف رودخانه و ساحلش مکان مناسبی برای پیک‌نیک و استراحت گردشگران است.

رودخانه آیدوغموش چای
عکس از سایت mianeh.gov.ir

شهر زیبای میانه

شهر زیبای میانه به عنوان چهارمین شهر بزرگ استان واقع در جنوب آذربایجان شرقی است.این شهر که همجوار با زنجان، بستان آباد، سراب، خلخال و هشترود است، دارای آب و هوایی بی نظیر و مطبوع است. برای آشنایی بیشتر با میانه به مقاله میانه کجاست؟ آشنایی با جاهای دیدنی میانه مراجعه نمایید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

میانه

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر هشترود

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در هشترود و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.1/5 - (133 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *