شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی کامیاران در استان کردستان

معرفی جاهای دیدنی کامیاران

کامیاران شهری کوهستانی است که توسط رشته‌کوه‌های شاهو و بیستون محاصره شده است و در استان کردستان قرار دارد. مهم‌ترین رودخانه این شهر سیروان است و قسمت زیادی از کوه بیستون در آن قرار گرفته است. آثار تاریخی زیادی در کامیاران وجود دارد و جاذبه‌های طبیعی بی‌شمارش این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری استان کردستان تبدیل کرده است. سفر به کامیاران در بهار و پاییز به دلیل شرایط مساعد آب‌و‌هوایی مناسب‌تر است، زیرا تابستان‌های کامیاران گرم است و زمستان‌های بسیار سردی دارد.

کامیاران
عکس از گوگل

چشمه کواز

چشمه آب معدنی کواز در دامنه کوهی در روستای پالنگان قرار دارد. آب این چشمه هنگام خروج از زمین شیری‌ رنگ است و طعم و بوی گوگرد دارد. آهن و گوگرد از مهم‌ترین املاح معدنی در آب این چشمه‌اند. چشمه کواز استخر کوچکی دارد که محل جمع شدن آب معدنی است، آب این چشمه قابل آشامیدن است و گردشگران برای درمان بیماری‌های پوستی، تنفسی و روماتیسم هم از آن استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کامیاران و نزدیک به چشمه کواز در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه کواز
عکس از گوگل

روستای پالنگان

روستای پالنگان، که نام قدیمی‌اش پلنگان به معنی زیستگاه پلنگ بود، از توابع کامیاران است. این روستا سرشار از منظره‌های زیبا و دیدنی است. معماری خانه‌های روستا به‌صورت پلکانی است و در نگاه اول روستای ماسوله را در ذهن تداعی می‌کند، خانه‌های روستا در ارتفاعات کوه ساخته شده‌اند. رودخانه‌ای پر آب از میان روستا عبور می‌کند و آن‌ را به دو قسمت تقسیم‌ کرده است. آبشار‌ها و چشمه‌های جوشان طبیعتی سرسبز را به این منطقه بخشیده‌اند. قلعه پالنگان یکی از بناهای تاریخی روستاست که آتشکده و پل‌ قدیمی آن هنوز پابرجاست.

روستای پالنگان
عکس از گوگل

کتیبه تنگی ور

یکی از آثار تاریخی شهر کامیاران، که مورد مطالعه باستان‌شناسان قرار گرفته و از لحاظ تاریخی ارزشمند است، کتیبه و سنگ‌نوشته «تنگی‌ور» است. اولین بار در ایران در سال ۱۳۴۷ یک گروه باستان‌شناسی این سنگ‌نوشته را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد که این اثر تاریخی متعلق به دوره آشوریان است. تصویر حکاکی‌شده ممکن است مربوط به سارگن دوم، پادشاه آشوری، باشد و کتیبه‌ای که با خط میخی نوشته شده است مربوط جنگ‌ها، پیروزی‌ها و فرمان‌های آشوریان است.

کتیبه تنگی ور
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر کامیاران

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در کامیاران و یا اجاره روزانه سوئیت، اقامتگاه و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (20 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *