شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهر میبد | میبد یکی از شهرهای تاریخی یزد

جاهای دیدنی میبد یزد

میبد، شهری باستانی با قلعه‌های قدیمی، در استان یزد قرار دارد. افسانه‌های جالبی درباره شهر میبد وجود دارد و مردم عقیده دارند بخشی از آثار تاریخی این شهر به دست سلیمان نبی ساخته شده است. با سفر به شهر میبد با بخشی از فرهنگ و تمدن ایران آشنا خواهید شد و می‌توانید با اجاره سوئیت ارزان در یزد برای یک شب باخیال راحت از گردش و بازدید از جاذبه‌های منطقه لذت ببرید. در ادامه از جاهای دیدنی میبد و جاذبه های گردشگری میبد بیشتر می‌گوییم و پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان داریم.

جاهای دیدنی میبد
عکس از گوگل

میبد کجاست؟

میبد یکی از شهرهای استان یزد است که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان نیز به حساب می‌آید. میبد در شمال یزد قرار دارد و از شرق و شمال با اردکان و از جنوب و غرب هم به شهرستان صدوق همسایه است.

اگر قصد سفر از تهران به میبد با ماشین شخصی دارید، در حدود 6 ساعت بدون توقف باید رانندگی کنید. البته از تهران، قم، کاشان، اصفهان و کرمان به میبد با قطار نیز امکان سفر وجود دارد.

موزه زیلو و آشنایی با سوغات میبد

زیلو، نوعی زیرانداز، یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی ایران  و سوغات میبد است و در میبد موزه‌ای مربوط به این هنر ساخته شده است. جالب است بدانید که فقط همین یک موزه مختص زیلو وجود دارد و در هیچ شهری از ایران نمی‌توانید نمونه آن را پیدا کنید. زیلوهای تاریخی و دست‌بافتی که در این موزه قرار دارند مردم ایران و دیگر کشورها را با هنر زیلوبافی آشنا می‌کند. در این موزه زیلوهای جدید هم برای نمایش وجود دارند. این موزه در قسمتی از کاروان‌سرای تاریخی میبد قرار دارد.

به میبد که سفر کنید یکی از انتخاب‌های جذاب برای حضور در مکان‌های تاریخی اقامتگاه بومگردی عطار میبد است. پیشنهاد می‌کنیم گزارش اختصاصی اتاقک از این مجموعه زیبا را از دست ندهید.

موزه زیلو
عکس از گوگل

مسجد جامع میبد

یکی از جاهای دیدنی میبد که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به این شهر، از آن بازدید کنید مسجد جامع میبد است. مسجد جامع میبد از چند مسجد تشکیل شده است.

مسجد جامع میبد یکی از زیباترین مساجد استان یزد می‌باشد. این مسجد جرو مساجد ایوان‌دار یزد است و شامل بخش‌های مختلفی مانند سحن مرکزی، ایوان بلند، شبستان تابستانه و شبستان زمستانه یا گرمخانه می‌باشد.

نارین قلعه یکی از جاذبه های گردشگری میبد

«نارین قلعه» قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر میبد است. این قلعه در دوران ساسانیان ارگ حکومتی بوده است، در بررسی‌های کاوشگران سکه‌ای در این منطقه پیدا شد که متعلق به دوران ساسانی بوده است. شکوه بنای قلعه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. افسانه‌ای درباره نارین قلعه وجود دارد که می‌گوید این قلعه توسط سلیمان نبی ساخته شده و محلی برای پنهان کردن گنج‌ها بوده است. اما این داستان فقط یک افسانه است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در میبد و نزدیک به نارین قلعه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

نارین قلعه
عکس از گوگل

یخچال میبد؛ نشان تمدن مردمان یزد

یکی از جاهای دیدنی میبد که از شگفتی‌های معماری ایران به حساب می‌آید، یخچال میبد است. تاریخچه دقیق میبد مشخص نیست اما تاریخ مکتوب این بنا به دوران قاجار باز می‌گردد.

مصالح ساخت بنا خشت و گل بوده که سازگار با زیست‌بوم میبد می‌باشد. یخچال میبد شامل چهار بخش حوض یخ‌ بند، دیوارهای سایه‌ انداز، مخزن و گنبد یخچال می‌شود که هر یک از آن‌ها، کاری مشخص را انجام می‌دادند و در ذخیره یخ‌های بزرگ نقش مهمی داشتند.

برج کبوترخانه یکی از جاهای دیدنی میبد

کبوترخانه‌ها در گذشته محلی برای محافظت از کبوتران و جمع‌آوری کود آن‌ها بوده است. کبوتر‌خانه میبد برجی استوانه‌ای است که داخل آن چهار‌هزار لانه کبوتر وجود دارد و نوار سفید رنگی برای جذب کبوتران دورتادور برج کشیده شده است. این برج در برابر خطر حمله دیگر حیوانات به کبوترها بسیار ایمن بوده است.

برج کبوترخانه
عکس از گوگل

اجاره خانه در میبد یزد و راهنمای اجاره سوئیت و آپارتمان برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در میبد یزد یا اجاره اقامتگاه بوم گردی، سوئیت و آپارتمان می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *