شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی میناب ، شهری زیبا در جنوب ایران

معرفی جاهای دیدنی میناب

عکس از سایت minabjonoub

شهر میناب در استان هرمزگان قرار دارد. با تحقیقات کاوشگران و باستان‌شناسان و کشف اشیا باستانی مشخص شد قدمت میناب به دوره پارت‌ها بازمی گردد اما با توجه به متون تاریخی این شهر در دوران ساسانی آباد شده است. مینو، هرمز و هارموز از نام‌های قدیمی شهر میناب‌اند. سفر به شهرستان میناب نیز مانند بسیاری از شهرهای ایران تجربه‌ای خوشایند از آشنایی با تمدن و فرهنگ مردم و آن دیار است. در ادامه از جاهای دیدنی میناب و جاذبه های گردشگری میناب برایتان بیشتر می گوییم.

تالاب تیاب یکی از جاذبه های گردشگری میناب

عکس از سایت دانا

تالاب بین‌المللی تیاب از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جنگلی ایران است. وجود درختان حرا و مانگرو علاوه‌بر زیبایی محیط مناسبی برای زیستگاه جانوران گوناگون ایجاد کرده‌اند. تالاب تیاب زیستگاه پرندگان مهاجر و ماهی‌های بسیاری است. همچنین در این منطقه لاروها به خوبی رشد می‌کنند. به دلیل اهمیت زیست‌محیطی این تالاب جزو منطقه‌های حفاظت شده قرار گرفته است. در روزهای خنک بهار این تالاب مکان مناسبی برای قایق‌سواری و تماشای طبیعت چشم‌نواز تیاب است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در میناب و نزدیک به تالاب تیاب در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

قلعه بی بی مینو

عکس از سایت javaneminabi

نام اصلی این مکان قلعه هزاره است که مردم بومی میناب آن را به قلعه بی‌بی مینو می‌شناسند. اهالی میناب اعتقاد دارند شهر میناب را دو خواهر به نام‌های بی‌بی مینو و بی‌بی نازنین ساختند و در این قلعه زندگی می‌کردند. قلعه هزاره تنها بنای تاریخی شهر میناب است. این قلعه در زمان قاجار از مرکزهای حکومتی بوده اما اکنون تبدیل به ویرانه‌ شده است.

رودخانه میناب

عکس از مهرنیوز

رودخانه میناب از رودهای پر‌ آب شهرهای جنوب ایران است. این رودخانه از به هم پیوستن دو رود جغین و رودان تشکیل شده است. این رود قسمت عمده آب مصرفی بندرعباس و میناب را تأمین می‌کند و از آب آن برای کشاورزی نیز استفاده می‌کنند. این رودخانه از کنار شهر میناب می‌گذرد و با گذشتن از نخلستان‌ها منظره‌ای زیبا را به وجود آورده است.

پنجشنبه بازار میناب، قدیمی ترین بازار دستفروشان

پنجشنبه بازار میناب از قدیمی‌ترین بازارهای دست‌فروشان است. هیچ‌کسی نمی‌داند قدمت این بازار محلی متعلق به چند قرن پیش است. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای خرید و فروش پیدا می‌شود. اداره میراث فرهنگی هرمزگان پنجشنبه بازار شهر میناب را در فهرست میراث ملی ثبت کرده است.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر میناب

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در میناب و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (158 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. میناب جاهای دیدنی زیادی دارد مخصوصا روستای در باغ میناب که فوق العاده است.

  2. من خودم مینابی هستم خیلی شهر خوبی هست لطفا به اینجا سفر کنید یا بهتر بخوام بگم به شهر ما تشریف بیارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *