شهرها

مکان های دیدنی و گردشگری نراق

معرفی جاهای دیدنی نراق

شهر تاریخی نراق در استان مرکزی و حد فاصل شهرهای قم، کاشان و دلیجان قرار دارد. شهرستان نراق باغشهر است و در طول سال‌ها ترکیب آن تغییری نکرده و بافت قدیمی خود را که از بناهای قدیمی، کوچه‌های سنگ‌فرش، امامزاده‌ها و باغ‌ها تشکیل شده حفظ کرده است. سفر به شهر نراق سفر به شهر بادگیر‌ها در سال‌های دور است. در ادامه این مطلب از جاذبه های گردشگری نراق و جاهای دیدنی نراق بیشتر می‌گوییم.

معرفی جاهای دیدنی نراق
عکس از گوگل

آبشار دره آبشتا یکی از  دیدنی های نراق

دره آبشتا در فاصله سه کیلومتری از شهر نراق و در شمال غربی آن قرار دارد. این دره یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر نراق است و در انتهای آن آبشاری فصلی وجود دارد که طراوت بیشتری را به محیط این دره بخشیده است. این آبشار که در امتداد کوه اُل و در فاصله پنج کیلومتری شهرستان نراق قرار گرفته در حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و در فصل‌های بهار و زمستان پرآب‌تر از فصل‌های دیگر است. به این دلیل که گیاه پر‌سیاوش در اطراف آبشار روییده و منظره‌ای شبیه به گیسوانی بلند را به وجود آورده است، ساکنان نراق به این آبشار «گیسو» می‌گویند.

نوشته های مشابه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در نراق و نزدیک به آبشار دره آبشتا در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار دره آبشتا یکی از  دیدنی های نراق
عکس از گوگل

بازار قدیمی یکی از جاذبه های نراق

بازار قدیمی نراق که به بازار شمس‌ السلطنه هم معروف است در بافت قدیمی این شهر قرار دارد و یکی از آثار تاریخی ارزشمندی است که در دوران قاجار ساخته شده. سقف‌های این بازار سرپوشیده گنبدی و آجری است و در ساخت دیوارهای آن از آجر استفاده شده. حجره‌ها با درهای چوبی و تیمچه‌ها با طراحی هنرمندانه‌ای که دارند به این بازار جلوه خاصی بخشیده‌اند. بازار قدیمی شهر نراق در سال ۱۳۶۲ در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شد. مسجد جامع نراق نیز یکی از دیدنی‌های این شهرستان است که بازدیدش را نباید از دست داد.

بازار قدیمی نراق
عکس از گوگل

قلعه اُل

شهر تاریخی نراق بین سه کوه مرتفع محصور شده که یکی از این کوه‌ها اُل نام دارد. قلعه تاریخی اُل، که در دامنه این کوه قرار گرفته، چندین هزار سال قدمت دارد و در سال‌های دور ساکنان نراق از آن به‌عنوان یک دژ محکم استفاده می‌کردند. این دژ شبیه به یک غار قلعه است که بر اثر عوامل طبیعی به وجود آمده و در ساخت آن هیچ انسانی دخالت نداشته. یکی از ویژگی‌های مهم این قلعه غیرقابل نفوذ بودن آن است و فقط یک راه برای ورود به آن وجود دارد.

قلعه اُل
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نراق

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در نراق و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.9/5 - (16 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *