شهرها

جاذبه های گردشگری شهرستان نی ریز

 جاهای دیدنی نی ریز در استان فارس

نی‌ریز از شهرهای باستانی استان فارس است. عده‌ای تاریخ پیدایش نی‌ریز را به دوره مادها نسبت می‌دهند البته منبع موثقی در این مورد وجود ندارد. در تحقیق‌های باستان‌شناسان در این شهر لوح‌های گِلی مربوط به دوره هخامنشی یافت شده است که نشان می‌دهد تاسیس این شهر به آن دوران مربوط است. آب‌و‌هوای شمال نی‌ریز متعادل و قسمت جنوبی آن گرم است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به شهر نی‌ریز روزهای خنک و سرد سال است. در ادامه جاذبه های شهر نی ریز معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 جاهای دیدنی نی ریز در استان فارس
عکس از سایت www.wikiwand.com

جاذبه گردشگری آبشار تارم

آبشار فصلی تارم در نزدیکی شهرستان نی‌ ریز قرار دارد و یکی از دیدنی های نی ریز به حساب می‌آید. ارتفاع این آبشار ۱۰۵ متر است و یکی از بلندترین آبشارهای فصلی خاورمیانه است. آبشار تارم در مسیر نی‌ریز به ارسنجان همراه با چندین چشمه منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز را به وجود آورده است. طبیعت سرسبز و زنده این منطقه را به زیستگاه مناسبی برای پرندگانی مانند درنا،‌ فلامینگو و غازهای وحشی تبدیل کرده است. آب آبشار و چشمه‌ها به دریاچه گور‌آب می‌ریزد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در نی‌ریز و نزدیک به آبشار تارم در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری آبشار تارم
عکس از روح الله یگانه

جاذبه توریستی مسجد جامع کبیر

نی ریز تاریخچه غنی دارد و این را از جاذبه های تاریخی نی ریز می‌تواند، کشف کرد. مسجد جامع کبیر نی‌ریز یکی از دیدنی های مهم نی ریز است و این مسجد از قدیمی‌ترین مسجدهای ایران به حساب می‌آید. ایوان‌های مسجد به سبک معماری دوره ساسانیان ساخته شده و عده‌ای بر این باورند که این بنا قبلاً آتشکده بوده و پس از ورود اسلام به مسجد تبدیل شده است. مسجد کبیر جزو آثار ملی ثبت شده شهر نی‌ریز است. داخل حیاط مسجد درخت سور ۱۱۰ ساله‌ای وجود دارد که نشان‌دهنده قدمت این شهر است.

جاذبه توریستی مسجد جامع کبیر
عکس از سایت flicker

جاذبه توریستی و تفریحی بیدبخون

بیدبخون از منطقه‌های گردشگری شهرستان نی‌ ریز است. دلیل شهرت این منطقه حضور سه درخت چنار کهنسال و چشمه یاقوتی است. نهری کوچک در بستر بیدبخون روان است و طراوت و شادابی خاصی به محیط اطراف بخشیده است. درختان بادام، انجیر و بادام کوهی زیبایی این منطقه را بیشتر کرده‌اند.

جاذبه توریستی و تفریحی بیدبخون
عکس از محسن پورقاسم سوستانی

منطقه حفاظت شده بهرام گور

منطقه حفاظت شده بهرام‌ گور با وسعت چهارهزار و هشتصد هکتار در شهر نی‌ریز قرار دارد و در واقع مهم ترین جاذبه شهر نی ریز نیر به شمار می‌رود. گونه‌های متفاوت جانداران در این منطقه زندگی می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به گورخر ایرانی اشاره کنیم. این منطقه در سال ۱۳۵۱ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شده است. در منطقه بهرام گور جاذبه‌های طبیعی بسیاری مانند غار و صخره‌ نیز وجود دارد.

منطقه حفاظت شده بهرام گور
عکس از خبرگزاری برنا

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نی ریز

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در نی‌ریز و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.4/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *