شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شبستر

شبستر کجاست ؟ معرفی جاهای دیدنی شبستر

شبستر کجاست ؟ شبستر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. شهر شبستر در مسیر راه‌آهن ایران و ترکیه قرار گرفته و یکی از ویژگی‌های مهم این شهر نزدیک بودن به دریاچه ارومیه است. این شهر قدیمی آثار تاریخی متعددی دارد که در کنار جاذبه‌های طبیعی سفر به شهر شبستر را دلنشین‌تر می‌کند. بنابراین با ما همراه باشید در بازدیدی مجازی از جاذبه های گردشگری شبستر و جاهای دیدنی شبستر.

شبستر کجاست
عکس از گوگل

منطقه میشو داغ

منطقه حفاظت‌‌شده میشو‌ داغ یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر شبستر است که مکان‌های زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد. این منطقه تفرجگاهی است که در همه فصل‌ها میزبان گردشگران است. نهرهای دائمی، مرتع‌ها و ارتفاعات سرسبز از منظره‌های تماشایی این منطقه‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شبستر و نزدیک به منطقه میشو داغ در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

منطقه میشو داغ
عکس از گوگل

کلیسای سهرقه یکی از جاذبه های گردشگری شبستر

کلیسای سهرقه در قرن پنجم و ششم هجری قمری ساخته شده است. معمارهای روسی، فرانسوی و آذربایجانی در ساخت این کلیسا مشارکت داشتند. ساختمان کلیسا بر اثر زلزله‌ای که در سال ۱۹۳۶ میلادی رخ داد آسیب زیادی دید. بنای باقی‌مانده از کلیسا شامل سه ورودی، یک تالار و محراب است و گنبد کلیسا نمایی زیبا به آن بخشیده است. کلیسای سهرقه در سال ۱۳۴۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کلیسای سهرقه
عکس از گوگل

بندر شرفخانه

بندر شرفخانه، یکی از بندرهای دریاچه ارومیه، در شهر شبستر قرار دارد. در این بندر اسکله‌ای با قدمت ۱۰۰ سال به نام تال وجود دارد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. اطراف بندر باغ‌های میوه، کمپ ساحلی، رستوران و امکان قایق‌رانی برای گردشگران وجود دارد.

بندر شرفخانه
عکس از گوگل

مسجد تسوج

مسجد تسوج یکی از بناهای تاریخی روستای تسوج از توابع شهر شبستر است. در کتیبه‌ای که داخل مسجد قرار دارد نوشته شده این بنا به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شده است. داخل مسجد ۲۴ ستون وجود دارد، طاق‌های مسجد به شیوه معماری ایلخانی ساخته شده است و شکل هر کدام با دیگری تفاوت دارد.

مسجد تسوج
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر شبستر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در شبستر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.9/5 - (13 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *