شهرها

معرفی دیدنی های طارم در استان زنجان

آشنایی با دیدنی های طارم

شهر خوش‌ آب‌و‌هوای طارم، که مانند نگینی سرسبز است، در استان زنجان قرار دارد. طبیعت این شهر بکر و دست‌نخورده است و با وجود دریاچه‌ها، غارهای طبیعی، آبشارها، روستاهای باستانی و آثار متعدد تاریخی به بهشتی برای گردشگران تبدیل شده. سفر به شهر طارم به دلیل داشتن طبیعت دلنشین، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی منحصر‌به‌فرد مانند سفر به هندوستانی در دل ایران است. در ادامه از دیدنی های طارم و جاذبه های گردشگری طارم برایتان بیشتر می گوییم.

طارم
عکس از گوگل

آبشار وزنه سر یکی از جاذبه های گردشگری طارم

روستای وزنه‌ سر از توابع شهر طارم است که در آن دو آبشار با همین نام وجود دارد و منظره‌ای تماشایی را به این منطقه بخشیده‌اند. از ابتدای روستا تا رسیدن به اولین آبشار نزدیک به یک ساعت پیاده‌روی پیش روست و از آبشار اول تا آبشار دوم در حدود سی دقیقه فاصله است، درختان فندق، گردو، تمشک و انگور چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی دلنشین را در این منطقه به وجود آورده‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در طارم و نزدیک به آبشار وزنه سر در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار وزنه
عکس از گوگل

آتشکده گیلانکشه

در شهر طارم آتشکده‌های زیادی از دوره ساسانی به‌ جا مانده که نشان می‌دهد در گذشته این شهر از جنگ‌و‌درگیری دور بوده و زرتشتیان زیادی در آن زندگی می‌کردند. پنج عدد از آتشکده‌های شهر طارم به نام آتشکده‌های ساسانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند که یکی از آن‌ها گیلان‌کشه نام دارد و روی بلندی‌های مشرف به رودخانه گیلان‌کشه قرار گرفته است. این آتشکده بنایی چهار طاقی و گنبدی است که در قسمت جنوبی آن یک ایوان طاق‌دار قرار گرفته و برای ساخت آن از قلوه‌سنگ و مخلوطی از آهک و گچ استفاده شده است.

آتشکده گیلانکشه
عکس از گوگل

روستای قوهیجان

قوهیجان روستایی خوش آب‌و‌هوا و کهن است که در شهر طارم قرار دارد و گویش اهالی آن تاتی است. ساکنان این روستا در گذشته از آن به‌عنوان ییلاق استفاده می‌کردند و در زمستان‌ها به روستایی به نام سرخه‌سنگ کوچ می‌کردند. بخش زیادی از این روستا بر اثر زلزله سال ۱۳۶۹ خراب شد و بعداً کمی پایین‌تر از محل قبلی بنا شد. در سراسر این روستا درختان سنجد، به، سیب و فندق مشاهده می‌شود.

روستای قوهیجان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر طارم

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در طارم و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.1/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دید خیلی زیبائی دارین به سفر و گردش
    یکی از ارزوهام که هنوز بهش نرسیدم عکاسی حرفه ای بوده و متاسفانه هنوز فرصت اموزش پیدا نکردم
    منم دوست دارم تجربیات سفرمو در اختیار دیگران قرار بدم ولی تا می رسم یک جای زیبا دلم می خواد یک دل سیر نگاش کنم و دست و دلم سمت دوربین نمیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *