شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی ایجرود استان زنجان

 شهرستان ایجرود کجاست؟

ایجرود شهری خوش‌ آب‌و‌هوا با جاذبه‌های تاریخی متعدد است که در استان زنجان قرار دارد و قدمت آثار تاریخی آن خبر از پیشینه‌ای کهن می‌دهند. نام ایجرود برگرفته از رودخانه‌ای است که در آن جریان دارد. باغ‌های میوه، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه و سدی که در این شهر قرار دارند باعث به وجود آمدن آب‌وهوایی مطبوع شده‌اند. سفر به شهر ایجرود به دلیل وجود جاذبه‌های بکر خالی از لطف نیست. در این مطلب از جاهای دیدنی ایجرود و جاذبه های گردشگری ایجرود برایتان می‌گوییم.

دیدنی های ایجرود
عکس از حسن جعفری

دیدنی های شهرستان ایجرود 

1.چشمه آب گرم آرکوین

چشمه‌های آب گرم یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران‌اند. آب گرم آرکوین یکی از جاذبه‌های طبیعی است که در روستایی میان ایجرود و بیجار قرار گرفته. آب معدنی این چشمه، که املاح و خاصیت درمانی دارد، قابل آشامیدن نیست و برای استحمام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ایجرود و نزدیک به چشمه آب گرم آرکوین در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

2.روستای خوئین

روستای خوئین از توابع شهر ایجرود است و به این دلیل که علما و مشاهیر زیادی در آن  به دنیا آمدند به «دارالمومنین» معروف است. علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی آثار تاریخی متعددی مانند حمام باستانی، آسیاب‌، مسجد تاریخی و شهر زیرزمینی دژمند در این روستا قرار دارند و آن را به یکی از مقصد‌های مهم گردشگری در استان زنجان و شهر ایجرود تبدیل کرده‌اند.

روستای خوئین
عکس از سایت khoein.ir

3.روستای گلابر

روستای پلکانی و سرسبز گلابر از توابع شهر ایجرود است که علاوه‌بر طبیعت دلنشین آثار قدیمی متعددی دارد که مربوط به دوره‌های تاریخی‌ مختلف‌اند. سد مخزنی گلابر، بقایای قلعه‌ ساسانیان، صخره باستانی قیرخ ایاق (هزارپا)، مسجد گلابر، که یادگاری از دوره سلجوقیان است، و دخمه‌های سنگی از آثار دیدنی و کهن این روستا به‌ شمار می‌آيند.

روستای گلابر
عکس از ایرنا

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ایجرود

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ایجرود و یا اجاره اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.4/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *