شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری تربت حیدریه

بازدیدی مجازی از جاذبه های گردشگری تربت حیدریه

تربت حیدریه در استان خراسان رضوی قرار دارد و از شهرهای پرجمعیت این استان است. قدمت این شهر به دوران اشکانیان می‌رسد. این شهر مرکز زعفران است که شهرت جهانی دارد و سوغات تربت حیدریه است. سفر به شهر تربت حیدریه سفری به دیار زعفران و ابریشم در میان طبیعت شمال شرق ایران است. در ادامه از جاذبه های گردشگری تربت حیدریه و جاهای دیدنی تربت حیدریه بیشتر می گوییم.

جاذبه های گردشگری تربت حیدریه
عکس از گوگل

آبشار رود معجن تربت حیدریه

آبشار رود معجن در روستایی به همین نام در شهرستان تربت حیدریه قرار دارد. برای رسیدن به آبشار باید از کنار رودخانه معجن بگذریم. رود معجن از کوه چهل‌تن سرچشمه می‌گیرد. ارتفاع آبشار ۲۸ متر است و منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است. آب‌وهوای این منطقه معتدل است اما زمستان‌هایی سرد و برفی دارد. آب آبشار به رودخانه حصار سرازیر می‌شود. منطقه حصار از ییلاق‌های شهر است.

نوشته های مشابه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرستان تربت حیدریه و نزدیک به آبشار رود معجن در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار رود معجن تربت حیدریه
عکس از گوگل

کاروانسرای طبسی

کاروان‌سرای طبسی از بناهای دوران قاجار است. حاج محمدا‌براهیم طبسی سازنده این کاروان‌سراست. این کاروانسرا از بناهای دو ایوانی است. ورودی، هشتی، انبار و اصطبل اجزاء تشکیل‌دهنده این بنای تاریخی هستند. کاروان‌سرای طبسی هم‌اکنون موزه مردم‌شناسی است و در فهرست آثار ملی ثبت شده.

کاروانسرای طبسی
عکس از گوگل

پارک کوهستانی پیشکوه یکی از جاهای دیدنی تربت حیدریه

پارک پیشکوه بزرگ‌ترین پارک شهر است. به دلیل اینکه این پارک در دامنه کوه سه قله قرار دارد به‌عنوان پارک کوهستانی شناخته می‌شود. فضای بازی کودکان، رستوران، استخر و آبشار مصنوعی از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک هستند. پارک کوهستانی پیشکوه از منطقه‌های نمونه گردشگری این شهر است.

پارک کوهستانی پیشکوه
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تربت حیدریه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در تربت حیدریه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *