شهرها

معرفی جاهای دیدنی ورزقان در استان آذربایجان شرقی

 جاذبه های گردشگری و دیدنی ورزقان

در این مطلب از جاهای دیدنی ورزقان و جاذبه های گردشگری ورزقان گفته‌ایم. شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. ورزقان طبیعتی بکر و تماشایی دارد و در کنار طبیعت زیبایش آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است. این شهر از نظر معدن‌های طلا، مس و سنگ‌آهن بسیار غنی است و اهمیت زیادی در سطح استان دارد. سفر به  شهر ورزقان و گشت‌وگذار در طبیعت چشم‌نوازش فرصت مناسبی برای دور شدن از هیاهوی زندگی شهری و آلودگی است.

 جاذبه های گردشگری و دیدنی ورزقان
عکس از سایت nasrnews

آبشار گل آخور یکی از جاذبه های گردشگری ورزقان

آبشار گل‌آخور در روستایی با همین نام قرار دارد و از سه چشمه بالادست روستا سرچشمه می‌گیرد. آب این سه چشمه زمین‌های سر راه خود را سیراب می‌کند و در نهایت تبدیل به آبشاری خروشان و تماشایی می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. ارتفاع آبشار در حدود ۱۰ متر است و  از دره‌ای سرازیر میشود. گل‌آخور در ترکی به معنی گل ریز است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ورزقان و نزدیک به آبشار گل آخور در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار گل آخور یکی از جاذبه های گردشگری ورزقان
عکس از گوگل

قلعه جوشین

قلعه جوشین که اهالی آن‌ را به نام جوشون هم می‌شناساند در شهرستان ورزقان در منطقه قره‌داغ قرار دارد. قلعه بالای یک کوه صخره‌ای قرار دارد که راه رسیدن به آن کمی سخت و صعب‌العبور است البته برای بالا رفتن از کوه نیازی به تجهیزات کوهنوردی نیست. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اشیاء سفالی پیدا شده به سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد که تا حدودی قدمت قلعه را مشخص می‌کند.

قلعه جوشین
عکس از گوگل

منطقه چیچکلی

چیچکلی در زبان ترکی به معنای گلستان است و واقعاً این منطقه شباهت زیادی به گلستان دارد. چیچکلی از منطقه‌های بکر و زیبای شهر ورزقان است که از کوه‌هایی سرسبز و پر از گل و درخت تشکیل شده است. این منطقه در اردیبهشت تبدیل به باغی پر از گل می‌شود که بی‌نهایت زیباست. چیچکلی یکی از منطقه‌های خوش آب‌و‌هوای ارسباران است که در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است.

منطقه چیچکلی
عکس از سایت iranview

کاروانسرای عباسی برازین

برازین روستایی از توابع ورزقان است. در این روستا کاروان‌سرایی وجود دارد که در دوران صفویه برای استفاده بازرگانان ساخته شده بوده است. بنای کاروان‌سرا در دره‌ای عمیق به نام ایلگینا چای ساخته شده است. کاروان‌سرای عباسی برازین از بزرگ‌ترین کاروا‌ن‌سراهای استان آذربایجان شرقی است و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ورزقان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ورزقان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.7/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *