شهرهارستوران‌گردی

معرفی معروف‌ترین و بهترین رستوران های بندر ترکمن | در بندر ترکمن کجا غذا بخوریم؟

در ابتدای این مقاله اجازه دهید واقعیتی را با شما به اشتراک بگذارم! اینجانب معمولا شهرهای ایران را براساس رستوران‌های خوب غذاهای محلی خوشمزه دسته‌بندی می‌کنم. برای مثال شهرهای حاشیه خلیج فارس به دلیل تنوع در غذاهای دریایی و استفاده از ادویه‌های منحصربه‌فرد در رتبه اول قرار دارند، بعد از آن شهرهای استان گیلان و به خصوص رشت با غذاهای خوشمزه محلی رتبه دوم را کسب می‌کنند! اساسا غذاهای محلی هر منطقه نشانی از هویت آن است و یکی از جاذبه‌های گردشگری دنیا، شکم‌گردی در رستوران‌هاست.

اما متاسفانه در کشور ایران سامانه یا اپلیکیشن جامع و به روزی برای دسترسی به رستوران‌های خوب هر شهر وجود ندارد؛ بنابراین تنها مرجع سایت‌های گردشگری هستند که براساس داده‌های آماری هر شهر، یک سری رستوران را معرفی می‌کنند.

در بلاگ اتاقک در هر مقاله درباره شهرها به طور مختصر چند رستوران را معرفی کردیم، اما به دلیل نیاز افراد مقاله‌های منحصر به معرفی رستوران‌های هر شهر را در سایت قرار دادیم. در این مقاله رستوران‌های یکی از شهرهای توریستی و جذاب ایران را با آدرس دقیق به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا رستوران های بندر ترکمن را بررسی کنیم.

قبل از هر چیز یک نکته مهم! انواع پیتزا و برگر همیشه در همه شهرهای ایران و حتی دنیا وجود دارد؛ بنابراین در مسافرت سعی کنید بیشتر غذاهای محلی و بومی منطقه را امتحان کنید تا تجربه متفاوتی در شکم‌گردی داشته باشید. بندر ترکمن منطقه‌ای با رستوران‌های لاکچری و مدرن نیست و بیشتر رستوران‌های آن به شکل کاملا بومی طراحی شدند. اما غذاهایی که در این رستوران‌های به ظاهر ساده طپخ می‌شود، طعم بی‌نظیری دارند و باید در سفر به این شهر حتما به یکی از این رستوران‌ها سر بزنید.

رستوران کاسپین

رستوران کاسپین
نمای بیرونی رستوران کاسپین؛ از بهترین رستوران های بندر ترکمن

یکی از معروف‌ترین رستوران های بندر ترکمن، رستوران کاسپین است! این رستوران درست در مرکز بندر ترکمن قرار گرفته و با انواع غذاهای محلی و دریایی یکی از بهترین رستوران های بندر ترکمن محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر در سفر به بندر ترکمن هوس غذاهای محلی و دریایی کردید، باید راهی رستوران کاسپین شوید و از تنوع غذایی جذاب آن لذت ببرید.

در رستوران کاسپین غذاهایی مانند ماهی کپور، کباب ماهی قزل آلا، ماهی سفید، چکدرمه، ماهی صوف، انواع جوجه کباب و برخی خورش‌های ایرانی سرو می‌شود.

ساعت کاری رستوران کاسپین: هر روز هفته از ساعت ۱۰صبح تا ۱۰ شب می‌توانید برای صرف غذا به رستوران کاسپین مراجعه کنید (البته در روزهای تعطیل و نوروز به دلیل شلوغی شهر، از قبل با رستوران تماس بگیرید).

آدرس رستوران کاسپین: استان گلستان، بندرترکمن، خیابان جمهوری اسلامی، بین جمهوری هجدهم و بیستم

شماره تماس رستوران کاسپین: ۰۱۷۳۴۴۲۲۴۸۸

برای اجاره روزانه خانه و ویلا در بندرترکمن می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

رستوران شمال

رستوران شمال
نمایی از رستوران شمال بندر ترکمن

همانطور که از اسم این رستوران مشخص است، این‌جا انواع غذاهای شمالی و دریایی سرو می‌شود؛ بنابراین اگر از طرفداران میگو و ماهی هستید، باید به رستوران شمال در بندر ترکمن بروید. این‌جا انواع غذاهای دریایی، چکدرمه که غذای محلی استان گلستان است و کباب‌های ایرانی با ادویه‌های خاص طپخ می‌شود و طعم‌های متفاوت و جدیدی را در این رستوران تجربه می‌کنید.

ساعت کاری رستوران شمال: هر روز هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب می‌توانید به رستوران شمال بروید و خودتان را به یک غذای خوشمزه دریایی مهمان کنید.

آدرس رستوران شمال: استان گلستان، بندر ترکمن، بین بلوار پاسداران و بلوار آزادی، خیابان سید قطب

شماره تماس رستوران شمال: ۰۱۷۳۴۴۲۲۰۸۳

رستوران پردیس؛ از بهترین رستوران های بندر ترکمن

رستوران پردیس
رستوران پردیس بندر ترکمن

یکی دیگر از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران های بندر ترکمن، رستوران پردیس است. این رستوران نیز مانند دیگر رستوران‌های بندر ترکمن فضایی ساده دارد و بیشتر غذاهای محلی و بومی در این رستوران سرو می‌شود. در بیشتر رستوران های بندر ترکمن غذای معروف و خوشمزه چکدرمه با بهترین کیفیت طپخ می‌شود؛ بنابراین به هر کدام از رستوران‌های این منطقه بروید، می‌توانید این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

ساعت کاری رستوران پردیس: هر روز هفته می‌توانید در بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۱۰ شب به این رستوران بروید و از طعم غذاهای محلی لذت ببرید.

آدرس رستوران پردیس: استان گلستان، بندرترکمن، خیابان آق قلا، به سمت جاده بندرترکمن- جاده گامیشلی

شماره تماس رستوران پردیس: ۰۱۷۳۴۴۹۳۵۰۰

رستوران شیلات جزیره آشوراده

رستوران شیلات جزیره آشوراده
ماهی کبابی در رستوران های بندر ترکمن

در واقع تنها جزیره در دریای مازندران یا دریای خزر، جزیره آشوراده است. این جزیره یکی از جاذبه‌های محبوب دریای خزر محسوب می‌شود و سالانه توریست‌های زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. این‌جا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، یک رستوران منحصربه‌فرد برای سرو غذاهای محلی و خوشمزه دارد. در رستوران شیلات جزیره آشوراده می‌توانید انواع غذاهای دریایی، محلی و ایرانی را با کیفیت و طعم ویژه سفارش دهید.

ساعت کاری رستوران شیلات: هر روز هفته می‌توانید بین ساعت‌های ۹ صبح تا ۶ عصر برای صرف ناهار به این رستوران سر بزنید و از غذاهای محلی این رستوران لذت ببرید.

آدرس رستوران شیلات: استان گلستان، بندر ترکمن، خیابان شهید چمران، خیابان استقلال ۲۵

شماره تماس رستوران شیلات: ۰۹۱۱۷۰۰۹۰۷۵

 




     

    سخن آخر

    در بندرترکمن انواع کبابی‌های محلی، فست‌فود و آشپزخانه‌های سنتی برای تهیه غذای بیرون بر وجود دارد و در سفر به این‌جا به راحتی می‌توانید غذاهای خوشمزه محلی و حتی فست‌فودی را سفارش دهید. در بلاگ اتاقک یک مقاله جدا برای معرفی کامل بندر ترکمن همراه با جاذبه‌های آن و مسیرهای دسترسی قرار گرفته است. همچنین در سفر به بندر ترکمن می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن اتاقک اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید. با اجاره سوئیت و ویلا از قبل می‌توانید سفری آسوده و راحت داشته باشید.

    سوالات متداول

    بهترین رستوران های‌ بندرترکمن کدام‌اند؟

    رستوران‌های کاسپین، پردیس، شیلات و شمال معروف‌ترین رستوران های بندرترکمن هستند.

    رستوران های بندر ترکمن در ماه رمضان باز هستند؟

    به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز و توریستی بودن بندرترکمن، این رستوران در ماه رمضان نیز برای مهمانان سرویس دهی دارند.

    غذای معروف بندر ترکمن چیست؟

    چکدرمه یکی از غذاهای معروف استان گلستان و بندر ترکمن است، اما غذاهای دریایی این بندر نیز بسیار منحصربه‌فرد هستند.

    Rate this post

    اتاقک

    فاطمه امیری

    راستش از بچگی‌ عاشق غرق شدن توی دنیای قصه‌ها و خیال‌پردازی نویسنده‌ها بودم! با اینکه دانشگاه عکاسی خوندم، اما نوشتن و تصویرسازی با کلمه‌ها همیشه برام جذاب‌تر بوده...:) برای همین الان اینجام تا جذابیت‌های گردشگری رو با کلمه به تصویر بکشم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *