بازار‌ها و مراکز خرید

مراکز خرید بندر ترکمن | رنگارنگ‌ترین مراکز خرید ایران

نمی‌دانم چه حکمتی است که سفر بدون خرید آن‌جور که باید به دل آدم نمی‌نشیند. آدم در سفر به هر شهری دوست دارد سری به مراکز خرید آن بزند و حداقل یک یادگاری، هرچند کوچک با خودش بیاورد.

همین میل آدم‌ها به خرید باعث شده است که بخش زیادی از رونق صنعت گردشگری در جهان بر چرخ‌های مراکز خرید و بازارهای محلی بچرخد. حالا ما قرار است در این مقاله راهی شمال شرق ایران و بندرترکمن شویم و مراکز خرید بندرترکمن را به شما معرفی کنیم. بندری که قدمت آن به سال 1306 برمی‌گردد، مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و از بزرگ‌ترین شهرهای استان گلستان به حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به بندر ترکمن اوایل بهار است و مراکز خرید این شهر بسیار جذاب هستند، پس اگر قصد دارید برای تعطیلات نوروز و هم‌زمان با تولد طبیعت راهی این بندر جذاب شوید، فهرست مراکز خرید بندرترکمن را به خاطر داشته باشید.

بازارچه ساحلی بندرترکمن

بازارچه ساحلی بندرترکمن
یکی از معروف‌ترین مراکز خرید بندرترکمن، بازارچه ساحلی در اسکله بندرترکمن است. – عکاس: Amin Bakeri

در همین ابتدای مقاله باید بگویم در فهرست مراکز خرید بندرترکمن دنبال پاساژهای لوکس و مدرن نگردید. چون در این شهر بندری زیبا خبری از آسمان‌خراش‌های غول‌آسا و برج‌های چندطبقه نیست. اصلاً یکی از دلایل جذابیت بندرترکمن همین بافت بومی و محلی آن است که توانسته در طول این سال‌ها دل گردشگران را به دست بیاورد.

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید بندرترکمن بازارچه ساحلی این شهر است. از آنجایی که بندرترکمن به مرز ایران و ترکمنستان نزدیک است، در مراکز خرید این شهر از جمله بازارچه ساحلی انواع کالاهای وارداتی با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

گشت‌وگذار در این بازارچه ساحلی و تماشای رقص روسری‌های رنگارنگ ترکمن و لباس‌های محلی زیبای این شهر باعث می‌شود سر زدن به بازارچه ساحلی بندرترکمن هم فال باشد هم تماشا.

در این بازارچه به‌جز لباس‌های محلی و پوشاک، صنایع دستی و سوغات بندر ترکمن، قالی‌ها و گلیم‌های رنگارنگ، گیوه، زیورآلات، لوازم آرایشی بهداشتی، ظروف پذیرایی، عتیقه‌جات و … فروخته می‌شود.

تازه یکی دیگر از جذابیت‌های این بازارچه ساحلی معاشرت با مردم خونگرم و مهمان‌نواز بندرترکمن است که می‌تواند شما را با فرهنگ بومی این منطقه بیشتر آشنا کند. همچنین باید بگویم به خاطر نزدیکی این بازارچه با ساحل خزر شما این فرصت را دارید که با یک برنامه‌ریزی درست برای سفر به بندرترکمن هم به بازار سر بزنید، هم در ساحل به تماشای غروب آفتاب بنشیند. راستی اگر گرسنه‌تان شد سراغ بعضی کپرها و غرفه‌ها که غذای محلی می‌فروشند بروید و حسابی کیف کنید. اگر هم فرصت داشتید سری به کپرهای بازارچه بزنید و با لباس‌های محلی بندرترکمن عکس‌های خاص بگیرید. یکی دیگر از مزایای این مرکز خرید، پارکینگ بازارچه ساحلی بندر ترکمن است که دغدغه مسافران بابت جای پارک خودرو را برطرف می‌کند.

آدرس بازارچه ساحلی بندرترکمن: گلستان، بندرترکمن، جنب اسکله بندرترکمن

ساعت کاری بازار بندر ترکمن: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 9 شب، جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 11 شب

دوشنبه بازار بندرترکمن

دوشنبه بازار بندرترکمن
ساعت کاری دوشنبه بازار بندرترکمن از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر است. – عکاس: Saeed Hediyeh

یکی دیگر از مراکز خرید بندرترکمن با حال و هوای سنتی و محلی، دوشنبه بازار این شهر است. این بازار روزانه همان‌طور که از نامش پیداست فقط دوشنبه‌ها برپا می‌شود و اگر برنامه سفرتان طوری بود که در این روز هفته در بندرترکمن بودید، پیشنهاد می‌کنم به آن سر بزنید.

در این بازار مانند سایر بازارهای روزانه می‌توانید انواع زیورآلات دست‌ساز، لباس‌های رنگارنگ، قالی، گلیم، گیوه و … را تهیه کنید. به خاطر تنوع بالای طرح و رنگ در صنایع دستی بندرترکمن، بازدید از مراکز خرید این شهر و بازارهای محلی روح شما را جلا می‌دهد و بهتان قول می‌دهم خریدی لذت‌بخش را تجربه می‌کنید. در ضمن می‌توانید یک لباس خیلی خاص بخرید که اگر مشابهش در شهرهای دیگر ایران هم پیدا شود، قطعاً قیمت بالاتری خواهد داشت.

در ضمن باید بگوییم این بازار محلی سرپوشیده نیست و بیشتر فروشندگان کالاهایشان را روی رگال‌های متحرک، روی زمین یا صندوق‌عقب خودروهایشان می‌فروشند.

آدرس دوشنبه بازار بندرترکمن: گلستان، بندرترکمن، بین بلوار ابوذر و خیابان آزادی

ساعت فعالیت: دوشنبه از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر

اجاره ویلا استخردار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بازار بزرگ بندرترکمن

بازار بزرگ بندرترکمن
تنوع اجناس بازار بزرگ بندرترکمن از بازارچه ساحلی کمتر است.

بازار بزرگ بندرترکمن یکی دیگر از مراکز خرید بندرترکمن است که مثل سایر مراکز خرید این شهر، بافتی سنتی دارد. در این بازار صنایع دستی، شیرینی‌های محلی، پوشاک، کفش و … فروخته می‌شود. تنوع اجناس این بازار نسبت به بازارچه ساحلی بندرترکمن کمتر است اما اگر هدف اصلی شما در سفر به این شهر، خرید اجناس با قیمت پایین‌تر است، پس سر فرصت از همه مراکز خرید بندر ترکمن از جمله بازار بزرگ هم دیدن کنید.

آدرس بازار بزرگ بندرترکمن: گلستان، بندرترکمن، جاده بندرترکمن-گمیش تپه

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب

 

سخن آخر

در این مقاله شما را با مراکز خرید بندرترکمن آشنا کردیم. شهری که حال و هوای آن با سایر شهرهای ایران فرق دارد. مردم این شهر پیوندی نزدیک با رنگ دارند و مهمانی رنگ‌ها و طرح‌ها در مراکز خرید این شهر هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد.

تنوع مراکز خرید این شهر چندان زیاد نیست ولی باید بگوییم این بازارهای محلی به‌خصوص بازارچه ساحلی بندرترکمن خیلی باصفاست و شما می‌توانید خاص‌ترین صنایع دستی و سوغات ایران را در این بازار پیدا کنید. پیشنهاد من خرید یکی از لباس‌های محلی ترکمن است. شاید موقع خرید احساس کنید هزینه آن زیاد است ولی بهتان قول می‌دهم مشابهش را اگر در جای دیگری پیدا کنید، باید به‌مراتب پول بیشتری خرج کنید.

مطمئنم با خواندن این مقاله از مجله اتاقک و سایر مقالات مربوط به بندرترکمن، وسوسه شدید که برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید. پس اجاره ویلا را به اتاقک بسپارید و فقط وقتتان را بگذارید برای خواندن مقالات مربوط به این شهر. به‌این‌ترتیب می‌توانید یک برنامه سفر کامل به این شهر بچینید و از پشیمانی بعد از سفر مثل ندیدن جاهای دیدنی بندر ترکمن، سوغات بندر ترکمن یا غذاهای محلی و … جلوگیری کنید.

سؤالات متداول درباره مراکز خرید بندرترکمن

معروف‌ترین مراکز خرید بندرترکمن کدامند؟

بازارچه ساحلی بندرترکمن، بازار بزرگ بندر ترکمن و دوشنبه بازار بندرترکمن از معروف‌ترین مراکز خرید بندرترکمن هستند.

بازارچه ساحلی بندرترکمن کجاست؟

آدرس بازارچه ساحلی بندرترکمن: گلستان، بندرترکمن، جنب اسکله بندرترکمن

ساعت کاری بازار بندر ترکمن چیست؟

ساعت کاری بازارچه ساحلی بندرترکمن شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 9 شب و جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 11 شب، ساعت کاری دوشنبه بازار بندرترکمن از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر و ساعت کاری بازار بزرگ بندرترکمن هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب.

4/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *