بازار‌ها و مراکز خریدتجربه سفرشهرها

بهترین شهرهای ایران برای خرید | 22 شهر با مراکز تجاری مشهور

انگیزه‌ بیشتر مردم برای مسافرت، چیزهایی مانند سرگرمی، طبیعت‌گردی و دیدن مکان‌های زیبا و جذاب شهرهای گوناگون است. اگرچه، خرید کردن هم می‌تواند یکی از جاذبه‌های هر شهری باشد و اصولاً کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که هنگام بازگشت از سفر سوغاتی نخرد.

فرقی ندارد انگیزه‌ سفر رفتنتان چه باشد، حتی اگر تنها برای خوش‌گذرانی هم رفته باشید دست‌کم باید به بازارهای پرآوازه شهر مقصد نگاهی بیندازید تا افزون بر سرگرمی و لذت، بتوانید یک سوغاتی به‌یادماندنی هم برای خودتان و نزدیکان بگیرید. اگرچه، خیلی‌های دیگر هم تنها قصدشان از سفر، خرید کردن است و به همین دلیل به دنبال بهترین شهرهای ایران برای خرید می‌گردند!

در این نوشته می‌خواهیم بهترین شهرهای ایران برای خرید را نام ببریم و درباره‌ آن‌ها سخن بگوییم. سفر به این شهرها هم فال است و هم تماشا؛ چون با این که زیبایی و طبیعت ویژه‌ای هم دارند، ولی برای فروشگاه‌ها و بازارهایشان نیز شناخته می‌شوند.

تهران

نمایی از شهر تهران، از بهترین شهرهای ایران برای خردی کردن
همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود!

بی‌گمان باید از پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایران آغاز کرد. بزرگی و پرجمعیت بودن شهر تهران منجر شده این شهر پر از فروشگاه‌ها و بازارهای گوناگون باشد. شمار بسیار بازارچه‌ها و مراکز خرید در تهران، گوناگونی اجناس و قیمت‌های آن‌ها را در پی داشته و امروزه بیشتر مردم از شهرهای مختلف برای خریدهایشان به سراغ این شهر می‌روند.

تهران می‌تواند عنوان نخست را در بهترین شهرهای ایران برای خرید کسب کند؛ چون بعید است به دنبال کالایی بگردید و در تهران پیدا نشود. از بهترین و پرآوازه‌ترین مراکز خرید تهران می‌توان به «سام سنتر»، «مرکز خرید کوروش»، «مرکز خرید ارگ تجریش»، «مرکز خرید پالادیوم»، «مرکز خرید اُپال»، «مرکز خرید شانزلیزه»، «مرکز خرید دنیای نور» و «بازار بزرگ تهران» اشاره کرد.

برای اجاره روزانه خانه در تهران و پاساژگردی در این شهر، می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

پیرانشهر

شهرهای مرزی معمولاً بهترین شهرها برای خرید کردن هستند. شهر پیرانشهر هم که در نزدیکی مرز ایران و عراق جای گرفته، در این گروه قرار می‌گیرد. مسافران بسیاری به دلیل قیمت ارزان و گوناگونی محصولات به این شهر سفر می‌کنند. پس اگر به دنبال بهترین شهرهای ایران برای خرید می‌گردید، حتماً پیرانشهر را هم در نظر داشته باشید.

«بازارچه‌ مرزی تمرچین» که در این شهر قرار دارد، مردم زیادی را به سوی خود می‌کشاند و بهترین و باکیفیت‌ترین اجناس را در اختیارشان می‌گذارد. اگرچه تنوع اجناس این بازارچه زیاد است؛ ولی بیشتر برای فروش لوازم‌خانگی و واردات عمده آن‌ها شناخته می‌شود.

ماکو

نمایی از طبیعت شهر ماکو
افزون‌ بر فروشگاه‌ها و محصولات باکیفیت، این شهر نقاط گردشگری زیبایی هم دارد

شهر ماکو در آذربایجان غربی و مجاورت ترکیه قرار دارد به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید اجناس ترک و بهترین شهرهای ایران برای خرید است.

در بازارچه‌ مرزی منطقه آزاد ماکو می‌توانید شاهد تنوع محصولات و قیمت‌های ارزان و به‌صرفه باشید. معمولاً کسانی که می‌خواهند خیالشان بابت اصل بودن اجناس راحت باشد، به ماکو سفر می‌کنند. افزون‌بر فروشگاه‌ها و محصولات باکیفیت، این شهر نقاط گردشگری زیبایی هم دارد، پس اگر در کنار خرید انگیزه گردشگری هم داشته باشید، ماکو می‌تواند این نیازتان را هم برطرف کند.

ارومیه

شهر ارومیه که در شمال غربی ایران جای دارد، نزدیک کشور ترکیه است و این موضوع باعث شده پاساژها و بازارهای گوناگونی داشته باشد. مردم بسیاری به ارومیه و شهرهای پیرامون آن سفر می‌کنند تا علاوه بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر، بهترین خریدهایشان را هم رقم بزنند. ارومیه مراکز خرید متنوعی دارد و هر کدام می‌توانند این شهر را در گروه بهترین شهرهای ایران برای خرید جای دهند؛ ولی از میان آن‌ها می‌توان «بازارچه برلیان»، «پاساژ امیرکبیر» و «پاساژ پردیس» را نام برد.

برای اجاره روزانه خانه و سوئیت در ارومیه می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

سِرو

نمایی از حیاط بازار بزرگ سرو
بازار بزرگ سرو؛ یکی از مراکز خرید اجناس ترک – عکاس: امید طوسی

افزون بر خود ارومیه، شهرهای پیرامون آن هم بازارهای پرآوازه‌ای دارند. از این شهرها می‌توان به شهر مرزی سِرو اشاره کرد که فاصله کمی با شهر وان ترکیه دارد. این شهر زیبا و دیدنی پر از مراکز خرید و گردشگری است و سالانه مردم بسیاری به آن سفر می‌کنند. بازارچه‌ اصلی شهر سِرو شامل فروشگاه‌ها و پاساژهای گوناگونی می‌شود که اجناس ترک به‌وفور در آن‌ها پیدا می‌شود.

بانه

نمایی از نمای خارجی مرکز خرید مادر بانه
مرکز خرید مادر؛ از مشهورترین مراکز خرید بانه – عکاس: طاها شریف‌زاده

بانه را می‌توان پرآوازه‌ترین شهر ایران برای خرید در نظر گرفت. این شهر در کردستان و مرز ایران و عراق جای گرفته است و اگرچه بازارهای آن پیش‌تر برای فروش لوازم‌خانگی و جهیزیه شناخته می‌شدند؛ ولی اکنون انواع کالاها را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که شامل پوشاک خارجی هم می‌شود.

از بهترین و برجسته‌ترین مراکز خرید در بانه می‌توان به «مرکز خرید قادری»، «مرکز خرید کاندیش»، «مرکز خرید اربابا»، «مرکز خرید مادر» و «پاساژ پاسارگاد» اشاره کرد. اگر می‌خواهید به بهترین شهرهای ایران برای خرید سفر کنید، حتماً باید بانه را در فهرستتان قرار دهید.

برای اجاره خانه روزانه و هتل آپارتمان در بانه می‌توانید از اتاقک کمک بگیرید.

جلفا

شهر جلفا به مرزهای کشورهایی مانند آذربایجان، نخجوان، ارمنستان و همچنین ترکیه نزدیک است و به همین دلیل، اجناس خارجی مرغوب و ارزان‌قیمت دارد. مراکز خرید و بازارچه‌های فراوانی مانند «بازار روس‌ها» و «مجتمع تجاری ستارخان» در این شهر وجود دارند و به دلیل فروش اجناس ترک و اروپایی، مردم بسیاری را از سراسر ایران به سوی خود می‌کشانند. این فروشگاه‌ها انواع کالاها مانند پوشاک، لوازم آرایشی و اسباب‌بازی‌ها را به فروش می‌رسانند و اسم‌ورسم درخوری برای خود رقم زده‌اند.

قشم

نمایی از ساحل قشم، یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید
این جزیره زیبا علاوه بر جاذبه‌های متعدد، مراکز خرید زیادی هم دارد

جدا از نقاط گردشگری و طبیعت لذت‌بخش، جزیره‌ زیبای قشم فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری هم دارد و سفر به آن می‌تواند برای کسانی که دنبال سوغاتی و محصولات مرغوب می‌گردند کارآمد باشد. قیمت محصولات در قشم بسیار به‌صرفه است و این موضوع مردم زیادی را راهی قشم می‌کند. از برجسته‌ترین مراکز خرید قشم که یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید است، می‌توان «بازار قدیم قشم»، «مرکز خرید ستاره قشم»، «بازار فردوسی» و «بازار خلیج فارس» را نام برد.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

کیش

جزیره‌ کیش یکی از دیگر از جزیره‌های زیبای ایران است که جدا از جنبه‌های گردشگری برای خرید هم مناسب است. اگر افزون‌بر خرید به دنبال گشت‌وگذار هم باشید، جزیره کیش به‌راستی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. جزیره کیش از قدیم یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید محسوب می‌شود.

اجناس گوناگونی در کیش به فروش می‌روند؛ ولی پوشاک مهم‌ترین محصول این جزیره است که قیمت مناسبی هم دارد. تنوع بازارها و فروشگاه‌های کیش زیاد است و اگر بخواهیم چندتایی را نام ببریم، می‌توانیم به «بازار مروارید»، «مرکز خرید دامون» و «مرکز خرید پردیس» اشاره کنیم.

بندر گناوه

بندر گناوه در استان بوشهر و نزدیک خلیج زیبای فارس قرار داشته و آب‌وهوای گرم و مرطوبی هم دارد. این شهر دارای بازار بزرگی است که سالانه مسافران بسیاری دارد و همه از سراسر ایران برای دیدن نقاط گردشگری و خرید به این شهر سفر می‌کنند. پس بی‌گمان باید این بندر را هم در گروه بهترین شهرهای ایران برای خرید قرار دارد. بندر گناوه به‌تنهایی می‌تواند همه‌ نیازهای شما را رفع کند.

افزون‌بر بازار اصلی بندر گناوه، بازارها و مراکز خرید دیگری مانند «بازار بندر دیلم»، «پاساژ ملت» و «پاساژ آزادگان» هم وجود دارند که در نزدیکی این شهر واقع شده‌اند. این شهر دیدنی‌های بسیاری هم دارد، پس در کنار خرید کردن می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید.

مشهد

نمایی از شهر مشهد
هم زیارت و هم سیاحت!

شهر مقدس مشهد و آرامگاه علی بن موسی‌الرضا همیشه میزبان بسیاری از مردم ایران است. بیشتر مردم در کنار بازدید از دیدنی‌های این شهر، به سراغ مراکز خرید آن هم می‌روند. مهم‌ترین مرکز خرید مشهد بی‌گمان بازار بزرگ رضا است که گردشگران به دلیل نزدیک بودن این بازار به آرامگاه، معمولاً پس از زیارت به آنجا می‌روند و محو شلوغی و رونق آن می‌شوند.

این شهر فروشگاه و پاساژهای فراوانی دارد و به‌راستی نمی‌توان همه‌ آن‌ها را نام برد. ولی از میان آن‌ها می‌توان به «مجتمع تجاری الماس شرق»، «مجتمع تجاری زیست خاور»، «مجتمع تجاری پروما»، «مجتمع تجاری آلتون»، «مجتمع تجاری آرمان»، «مجتمع تجاری آسمان» و «مرکز خرید بازار فردوسی» اشاره کرد.

اصفهان

نمایی از سی و سه پل اصفهان
نصف جهان مراکز خرید مشهور و متعددی دارد

بی‌گمان شهر اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است و دیدنی‌های ویژه و گیرای فراوانی دارد. هرساله مردم بسیاری (چه ایرانی و چه خارجی) به این شهر سفر می‌کنند تا از بناهای تاریخی و نقاط گردشگری آن دیدن کنند؛ ولی این شهر در کنار جنبه‌ گردشگری، برای خرید هم گزینه مناسبی به شمار می‌رود. بنابراین، اصفهان افزون‌بر شهری دیدنی و فوق‌العاده یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید هم محسوب می‌شود.

اگر فقط یک بار به اصفهان سفر کرده باشید، احتمالاً نام‌های «بازار بزرگ اصفهان»، «بازار قیصریه»، «مرکز خرید جلفا»، «اصفهان سیتی‌سنتر» و «بازار نقش جهان» برایتان آشنا است.

تبریز

شهر آذری‌زبان تبریز، کلان‌شهری زیبا است که به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید شناخته می‌شود. این شهر در کنار نقاط گردشگری و خوراک‌های خوش‌مزه‌ای که دارد، میزبان مراکز خرید بسیاری هم هست و می‌تواند مقصد خوبی برای عاشقان خرید، به شمار برود.

از میان مراکز خرید مهم تبریز، می‌توان «مرکز خرید لاله»، «مجتمع تجاری پردیس»، «مرکز خرید جواهر تبریز» و «برج بلور» را نام برد. این فروشگاه‌ها اجناس باکیفیتی دارند و به همین دلیل بسیار پرآوازه هستند.

مهاباد

نمایی از بازار تاناکورای مهاباد
یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تاناکورای کشور – عکاس: روناک متولی

اگر به دنبال اجناس و کالاهای باکیفیت و دارای قیمت مناسب می‌گردید، شهر مهاباد هم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این شهر بازارچه‌ پرآوازه‌ای به نام «بازارچه نور» دارد که خریدهای خوبی را برای شما رقم خواهد زد. معمولاً بیشتر مردم برای خرید لوازم آرایشی و پوشاک به این مرکز خرید می‌روند و حسابی هم از آن تعریف می‌کنند. اگرچه، محصولات و کالاهای بسیار دیگری هم در این بازارچه و دیگر مراکز خرید پیدا می‌شود. بنابراین شهر مهاباد می‌تواند یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید تلقی شود.

چابهار

مرز صحرا و دریا در چابهار
در این شهر انواع محصولات را با قیمت‌های گوناگون پیدا خواهید کرد

شهر جنوبی چابهار در کنار دریای عمان است و افزون‌بر طبیعت زیبایی که دارد، یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید به شمار می‌رود. کسانی که برای خرید به مسافرت می‌روند، بی‌گمان نام چابهار را شنیده‌اند و آن را در فهرست مقاصد احتمالی خود قرار می‌دهند.

در این شهر انواع محصولات را با قیمت‌های گوناگون پیدا خواهید کرد. فرقی ندارد انگیزه خرید عمده داشته باشید یا خیر، به هر حال چابهار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید خواهد بود. از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر می‌توان «مجتمع تجاری ابریشم»، «مرکز خرید پردیس» و «بازار سنتی فجر» را نام برد.

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پلدشت

شهر مرزی دیگری که در مرز ایران و آذربایجان قرار دارد، پلدشت است. پلدشت که در شمال غربی‌ترین نقطه ایران و کنار رود ارس جای گرفته، مرکز سیاسی و اداری شهرستان پلدشت به شمار می‌رود. بازارچه‌ پرآوازه‌ صنم بلاغی، از بهترین مراکز خرید در این شهر است و سالانه جمعیت زیادی خریدشان را آنجا انجام می‌دهند. این بازارچه بیشتر برای پوشاک و خریدهای روزمره شناخته می‌شود؛ ولی تنوع محصولات بالایی دارد و حتی اجناس و کالاهای صنعتی را هم می‌توان در آن پیدا کرد. با در نظر داشتن این موضوع، صنم بلاغی و پلدشت بی‌گمان به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید ایران در میان مردم شناخته می‌شوند.

مریوان

نمایی از طبیعت زیبای مریوان
باید مریوان را هم حتماً در فهرست بهترین شهرهای ایران برای خرید قرار داد

شهر مریوان در مرز ایران و عراق و غرب شهرستان سنندج قرار دارد. این شهر به لطف مرزی بودنش، بازارچه‌هایی غنی دارد و از دید اقتصادی در جایگاه ویژه‌ای است. اجناس خارجی بسیاری از مرز عراق وارد این شهر می‌شوند و نظر مسافران را به خود جلب می‌کنند.

بازارچه‌ باشماق نه‌تنها بازارچه پرآوازه‌ای در مریوان، بلکه در سراسر غرب ایران به شمار می‌رود. اجناس این بازارچه کاملاً مرغوب هستند و قیمت مناسبی هم دارند. همچنین تنوع آن‌ها بالا بوده و تقریباً هر گونه وسیله و کالایی را می‌توان در آن پیدا کرد. پس مریوان را هم حتماً باید در فهرست بهترین شهرهای ایران برای خرید قرار داد.

بندر انزلی

نمایی از بازار بزرگ کاسپین بندر انزلی
این شهر در منطقه آزاد تجاری قرار دارد – عکاس: بهنام ضیافر

عشاق سفر و حتی کل ایران بندر انزلی را با باران‌ها، تالاب و لنگرگاه مشهورش می‌شناسند؛ اما این شهر به جز جاهای دیدنی زیبا و متعدد، یک جاذبه دیگر هم برای سفر دارد که به واسطه قرار گرفتن آن در منطقه آزاد تجاری به وجود آمده است. در بازارهای این شهر می‌توانید کالاهای وارداتی را با قیمت مناسب تهیه کنید؛ چون برای اکثر آن‌ها گمرکی کمی پرداخت شده است و مطمئن باشید در کمتر جایی با قیمت‌های بندر انزلی پیدا می‌شوند.

«مرکز خرید کاسپین»، «بازار پردیس» و «بازار روس‌ها» از مهم‌ترین مراکز خرید شهر انزلی محسوب می‌شوند و آن را در فهرست بهترین شهرهای ایران برای خرید قرار داده‌اند.

آستارا

اگر تا استان گیلان و بندر انزلی رفتید و زمان و حوصله داشتید، سری هم به شهر مرزی آستارا بزنید که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی شمال کشور است و از بهترین شهرهای ایران برای خرید محسوب می‌شود.

آستارا به دلیل نزدیک بودن به مرز آذربایجان مراکز خرید متعددی دارد که در اکثر آن‌ها کالاهای متنوع خارجی عرضه می‌شود. در پاساژهای آستارا می‌توانید پوشاک ترک، چینی، اکراینی، تایلندی و ویتنامی پیدا کنید.

از مهم‌ترین مراکز خرید آستارا می‌توان به «مجموعه بازارهای نور»، «پاساژ ولیعصر» و «پاساژ سیدان» اشاره کرد.

بندر ترکمن

قبل تپنده ترکمن‌صحرا فاصله زیادی با مرز ایران و ترکمنستان ندارد و به همین دلیل یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید کالاهای خارجی محسوب می‌شود. البته تنوع بازارهای سنتی و محلی هم در این شهر زیاد است و پیشنهاد می‌کنیم به جز چرخیدن در بازار لباس‌ها و لوازم خارجی، سری به بازارهای سنتی ترکمن‌صحرا هم بزنید، باقالی پته (پخته) میل کنید و لباس‌های رنگارنگ و زیبای ترکمنی بخرید.

روسری‌های ترکمن هم که دیگر نیازی به تعریف ندارند و احتمالاً مقاومت برای نخریدن آن‌ها بی‌فایده است. این روسری‌ها به‌تنهایی می‌توانند ترکمن‌صحرا را در فهرست بهترین شهرهای ایران برای خرید قرار دهند.

«بازارچه ساحلی»، «دوشنبه‌بازار» و «بازار بزرگ پارچه و پوشاک بندر ترکمن» از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر هستند.

گنبد کاووس

نمایی از داخل بازارچه مرزی اینچه برون گنبد کاووس
بازار اینچه‌برون؛ یکی از مشهورترین بازارچه‌های مرزی کشور – عکاس: حامد یونسی

یکی از مهجورترین شهرهای گلستان و مقاصد گردشگری ایران، گنبدکاووس است. این شهر در عین زیبایی‌های فراوان، فاصله زیادی تا مرز ایران و ترکمنستان ندارد و به همین دلیل یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید است. البته گنبد کاووس هم مثل بند ترکمن مراکز خرید سنتی زیادی دارد که اگر به «جمعه‌بازار» تهران سر زده باشید، احتمالاً محصولات موجود در این بازارها را آنجا هم دیده‌اید.

«بازارچه مرزی اینچه‌برون» مشهورترین بازار گنبد کاووس است که هرچه از کالاهای خارجی بخواهید در آن پیدا می‌شود.

کرمانشاه

کرمانشاه یکی از قطب‌های گردشگری غرب کشور است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی دارد. به جز این جاذبه‌ها، کرمانشاه به دلیل وجود بازارچه‌های مرزی متعدد هم شهرت دارد که اجناس این بازارچه‌ها از مرزهای عراق (سومار، خسروی و پرویز خان) وارد می‌شوند و در میان آن‌ها از ظروف پلاستیکی گرفته تا لباس و ادویه پیدا می‌شود.

بازارهای «جوانرود»، «شیخ صله»، «شوشمی» و «تیله کوه» از مشهورترین بازارهای مرزی کرمانشاه هستند که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید تبدیل کرده‌اند.

سخن آخر

تا به کنون به شهرهای بالا سفر کرده‌اید؟ آیا تجربه‌ خرید از بازار و فروشگاه‌های پررونق آن‌ها را داشته‌اید؟ حتماً دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید و بگویید چه نظری درباره‌ این شهرها، فروشگاه‌ها، و اجناس و قیمت‌های آن‌ها دارید. شاید در این مقاله نکته‌ای از قلم افتاده باشد و شما بتوانید اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در سفر به بهترین شهرهای ایران برای خرید می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

سؤالات متداول درباره بهترین شهرهای ایران برای خرید

بهترین شهرهای ایران برای خرید کدامند؟

تهران، اصفهان، مشهد، بانه، مریوان، مهاباد

بهترین شهرهای مرزی برای خرید کدامند؟

کرمانشاه، گنبد کاووس، آستارا، سرو، پلدشت

بهترین بازارهای تهران کدامند؟

بازار بزرگ تهران، مرکز خرید شانزه لیزه، مرکز خرید اُپال، مرکز خرید پالادیوم

4.5/5 - (76 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من سه سال پیش از بانه خرید کردم و راضی بودم اما متاسفانه کیفیت لوازم بهداشتی که خریدم اصلا خوب نبود.

  2. اصفهان تبریز مشهد و تهران رو نوشتی ولی شیراز رو ننوشتی!!!؟مجتمع خلیج فارس شیراز یکی از هفت مجتمع تجاری بزرگ دنیاست.

  3. البته برای همه خرید ها نیازی نیست از شهری به شهر دیگه بریم. مثلا برای خرید لباس کافیه ی سری به سایت دیجی استایل بزنیم. و یا برای خرید موبایل ی سری به تکنولایف بزنیم. و یا حتی برای خرید لباس عمده، میشه ی سری به سایت عمده فروشی لباس وفا پوش زد و به صورت اینترنتی ازشون خرید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *