تجربه سفرجاهای دیدنی

معرفی مراکز تفریحی مشهد | انواع تفریحات لوکس و هیجان‌انگیز در مشهد!

مشهد، شهری است که سنت را با مدرنیته، تاریخ را با نوآوری و معنویت را با سرگرمی درآمیخته تا مسافران سفری خوش و به‌یادماندنی در آن رقم بزنند؛ سفری که هربار به آن فکر می‌کنید خاطرات خوش و هیجان‌انگیزی در ذهنتان تداعی شود. این شهر که در گوشه شمال شرقی کشور عزیزمان قرار دارد، نه تنها یک مقصد زیارتی مشهور، بلکه شهری پرجنب‌وجوش و مملو از مراکز تفریحی است که طیف متنوعی از علایق و سلیقه‌ها را خشنود می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، سفری را در کلان شهر شلوغ و سرزنده‌ی مشهد آغاز می‌کنیم. با من همراه باشید تا سری به دنیای مراکز تفریحی مشهد بزنیم و مکان‌های پویا و جذاب آن را کشف کنیم.

پارک‌های آبی مشهد، آب‌بازی و هیجان!

مشهد است و پارک‌های آبی‌اش! مگر می‌توان به مشهد سفر کرد و اوج هیجان و لذت را در پارک‌های آبی آن تجربه نکرد؟ پارک‌های آبی متنوعی در مشهد وجود دارند که جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی کشور و حتی خاورمیانه به‌ شمار می‌روند. به هرجای کشور که سفر کنید، نمی‌توانید پارک‌های آبی با این حجم از سرسره و امکانات را پیدا کنید؛ پس هنگام سفر به مشهد حتما اولویت خود را به پارک‌های آبی اختصاص دهید. در ادامه نگاهی به بهترین پارک‌‌های آبی مشهد می‌اندازیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره مشهد، مقاله مشهد کجاست را مطالعه کنید.

1- سرزمین موج‌های آبی

سرسره‌های داخل سرزمین موج‌های آبی
اوج هیجان را در سرزمین موج‌های آبی تجربه کنید – عکس از هادی ایزدپناه

قدیمی‌ترین پارک آبی مشهد، سرزمین موج‌های آبی است که روزبه‌روز به امکانات و سرسره‌های آن افزوده می‌شود. یکی از امتیازات سرزمین موج‌های آبی نسبت به دیگر پارک‌های آبی مشهد، داشتن تنوع بیشتر سرسره‌ها و یک رودخانه خروشان است. این رودخانه دورتادور مجموعه را احاطه کرده و می‌توانید روی تیوب‌های بادی بنشینید و از حرکت در این رودخانه خروشان لذت ببرید. استخر، سونای بخار و خشک، اتاق ماساژ، جکوزی و کافی‌شاپ فقط بخشی از امکانات این مجموعه هستند. چاله فضایی، سرسره سقوط آزاد و انواع سرسره‌های پیچ‌درپیچ نیز در این مجموعه وجود دارند که اوج هیجان را برایتان فراهم می‌کنند.

آدرس سرزمین موج‌های آبی: مشهد، بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

ساعت کاری سرزمین موج‌های آبی: همه روزه از ساعت 10 تا 22

2- سرزمین موج‌های خروشان

سرسره‌ها و استخر سرزمین موج‌های خروشان
سرزمین موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان! – عکس از سمیه اهرون

سرزمین موج‌های خروشان مشهد به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده شناخته می‌شود که خوشبختانه دو قسمت مخصوص آقایان و بانوان دارد. این باعث می‌شود بتوانید در یک زمان با خانواده خود به این پارک آبی بروید و در قسمت‌های جداگانه آن وقت بگذرانید. قسمت آقایان بیش از 30 سرسره و قسمت بانوان 25 سرسره دارد. زیپ‌لاین، سالن اسپا، غار نمک، لیزرتگ، ترامپولین، رستوران، کافی‌شاپ و پارک کودک برخی از امکانات این مجموعه هستند.

آدرس سرزمین موج های خروشان: مشهد، بلوار وکیل‌آباد، ابتدای جاده شاندیز

ساعت کاری سرزمین موج‌های خروشان: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

3- پارک آبی ایرانیان

سرسره‌های پارک آبی ایرانیان مشهد
پارک آبی ایرانیان مکانی دنج، تمیز و لذت‌بخش برای تفریح است

پارک آبی ایرانیان نیز یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی مشهد است که حدود 40 سال سابقه فعالیت دارد. در این پارک آبی نیز انواع سرسره‌ها مانند سقوط آزاد، چاله فضایی، سرسره U، رودخانه خروشان، جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ، استخر، ماساژ، حمام ترکی و … وجود دارد. این پارک آبی چیز زیادی از دیگر پارک‌های آبی مشهد کم ندارد؛ اما امتیاز مثبت آن خلوت‌ بودن آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت از همه سرسره‌ها استفاده کنید.

آدرس پارک آبی ایرانیان: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸

ساعت کاری پارک آبی ایرانیان: همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

4- پارک ساحلی آفتاب

استخر و سرسره پارک ساحلی آفتاب مشهد
در پارک ساحلی آفتاب هم شنا کنید هم آفتاب بگیرید! – عکس از حمید آریان‌منش

پارک ساحلی آفتاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کمی آفتاب بگیرند و ویتامین D جذب کنند! این پارک آبی امکان آفتاب گرفتن در پشت‌بام را برایتان فراهم کرده است. تنوع سرسره در این پارک آبی زیاد نیست و فقط به 3 یا 4 عدد می‌رسد؛ اما فضای تمیز و زیبا، سونای خشک و بخار، جکوزی، ماساژ، سالن یوگا، سالن بدنسازی، آب‌درمانی، کافی‌شاپ و مکان مخصوص آفتاب گرفتن باعث محبوبیت آن نزد مشهدی‌ها و مسافران شده است. خبر خوش اینجاست که این پارک آبی نیز دو قسمت مخصوص آقایان و بانوان دارد، پس می‌توانید با خانواده خود در یک زمان به آن مراجعه کنید.

آدرس پارک ساحلی آفتاب: مشهد، بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

ساعت کاری پارک ساحلی آفتاب: همه روز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ (روزهای چهارشنبه بخش بانوان تا ساعت ۱۹:۳۰ فعال است.)

5- پارک کوهسنگی، تلفیق کوهستان و فضای سبز

نمایی زیبا از پارک کوهسنگی مشهد
کوهسنگی مکانی دلربا برای مسافران و مشهدی‌ها است

پارک کوهسنگی یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی مشهد است که از تلفیق استخری بزرگ و پرآب و فضای سبز در کنار کوهستان‌های سنگی عظیم به وجود آمده و منظره‌ای چشم‌نواز ایجاد کرده است. این پارک مکان مناسبی برای قدم زدن و گذراندن اوقات فراغت است، حتی می‌توانید از پله‌های سنگی آن بالا بروید و چشم‌اندازی زیبا از مناظر اطراف را مشاهده کنید. اطراف پارک کوهسنگی را مراکز خرید و کافی‌شاپ‌های متعدد احاطه کرده‌اند که می‌توانید در آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازید. پیشنهاد می‌کنم حتما بستنی قیفی‌های خوشمزه‌ی کوهسنگی را امتحان کنید!

آدرس پارک کوهسنگی: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد

6- پارک وکیل آباد، پارکی وسیع با بافتی قدیمی

پارک وکیل آباد مشهد در فصل پاییز
فضای قدیمی و زیبای پارک وکیل آباد در فصل پاییز دیدن دارد – عکس از محمد وفادار

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد، پارک وکیل آباد نام دارد که فضایی بسیار زیبا و قدیمی دارد. این پارک از قسمت‌های متنوعی تشکیل شده و مکان مناسبی برای قدم زدن، پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری به شمار می‌رود. در فصل پاییز، برگ درختان زرد و نارنجی روی زمین‌های سنگفرش شده پارک می‌ریزند و درختان بلندقامت کاج و نار لباس‌های نارنجی و قرمز خود را به تن می‌کنند. در فصل پاییز منظره‌ای جذاب برای عکاسی و قدم زدن میان صدای خش‌خش برگ‌ها ایجاد می‌شود. در این پارک مکان‌های مخصوص برای درست کردن کباب و تخت‌های مخصوص برای پیک‌نیک و نوشیدن یک چای دبش وجود دارند. اگر می‌خواهید اقامتی دلچسب در سفر به این شهر داشته باشید، برای اجاره سوئیت مشهد روی اتاقک حساب کنید.

آدرس پارک وکیل آباد: استان خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد

7- پارک ملت، ترکیب شهربازی و فضای سبز

فضای سبز و مسیر پیاده‌روی پارک ملت مشهد
پارک ملت بهترین مکان برای قدم زدن، ورزش و هیجان است

یکی از مشهورترین مراکز تفریحی مشهد، پارک ملت است که شهربازی این شهر را نیز در خود جای داده. فضای بیرون شهربازی شامل 35 هزار درخت قدیمی و یک فضای سبز بسیار بزرگ است که شامل کتابخانه، زمین بازی والیبال، فوتبال، بسکتبال و دوچرخه‌سواری است. فضای این پارک حدود 720 هزار متر مربع است که زمینی مخصوص برای دویدن، پیاده‌روی، اسکیت و دوچرخه‌سواری را فراهم می‌کند. بسیاری از مشهدی‌ها صبح‌ها و عصرها برای ورزش و پیاده‌روی به پارک ملت مشهد می‌آیند. در این پارک یک دریاچه وسیع زیبا نیز وجود دارد که سوژه‌ای ناب برای عکاسی به شمار می‌رود.

شهربازی مهیج و بزرگ مشهد در همین پارک وجود دارد که انواع وسایل بازی هیجان‌انگیز مانند اسکیت‌بورد، چرخ‌وفلک، ترن هوایی و بسیاری دیگر را فراهم می‌کند. چرخ‌وفلک این شهربازی آنقدر بزرگ است که تقریبا از هر نقطه‌ای از شهر دیده می‌شود و چشم‌انداز جذابی به شهر بخشیده است. انواع فست‌فودی و کافی‌شاپ‌ها برای شکم‌گردی در این منطقه وجود دارند.

آدرس پارک ملت: خراسان رضوی، مشهد، فلکه پارک ملت

8- پارک علمی بازیما، مناسب کودکان و نوجوانان

فضای داخلی پارک علمی بازیما مشهد
در پارک علمی بازیما، کودکانتان را حسابی شگفت‌زده کنید!

اگر کودک یا نوجوان بین همسفرانتان وجود دارد، می‌توانید به پارک علمی بازیما بروید و حسابی آن‌ها را شگفت‌زده کنید. این پارک علمی حدود 2400 متر مساحت دارد. لازم است بدانید در این پارک علمی خبری از زمین فوتبال، درخت یا وسایل بازی نیست، بلکه اینجا مکانی ماجراجویانه برای آشنایی با نکات علمی مختلف است. پارک علمی بازیما شامل بخش‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن، بخشی برای آشنایی با اعضای داخل بدن است. علاوه‌بر آن، در بخش‌های دیگر کودکان و نوجوانان می‌توانند با تکنولوژی و حیات وحش نیز آشنا شوند.

آدرس پارک عملی بازیما: خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه ۴+

9- باغ مینیاتوری، جایی که کل کشور زیر پایتان قرار دارد!

باغ مینیاتوری مشهد از نمای بالا
تمام جاذبه‌های مشهور ایران در باغ مینیاتوری مشهد وجود دارند، اما در اندازه‌ای کوچک و بامزه! – عکس از مهدی میری

باغ‌های مینیاتوری مختلفی در جای‌جای دنیا قرار گرفته‌اند و همه چیز را در ابعادی بسیار کوچک به ما نشان می‌دهند. باغ مینیاتوری مشهد نیز مکانی است که نماد و آثار مهم شهرهای مختلف کشور را در ابعادی بسیار کوچک و بامزه به نمایش گذاشته است. در باغ مینیاتوری مشهد می‌توانید انواع آثار باارزش کشور مانند سی‌وسه‌ پل و بسیاری از جاذبه‌های دیگر را مشاهده کنید، البته در ابعادی بسیار کوچک‌تر! این مرکز تفریحی مشهد برای همه سنین جالب است، پس حتما سری به آن بزنید، زیرا حس می‌کنید به کل ایران سفر کرده‌اید!

آدرس باغ مینیاتوری: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار الهیه، بولوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶

10- باغ گل مشهد، رنگارنگ و لطیف

گل‌های رنگارنگ در باغ گل مشهد
تمامی رنگ‌ها را در باغ گل مشهد می‌بینید – عکس از حسین حیدری

یکی دیگر از مراکز تفریحی مشهد، باغ گل است که منظره‌ای پر از لطافت را با ترکیب رنگ‌های شاد و سرزنده به نمایش می‌گذارد. وسعت این باغ گل به 3 هکتار می‌رسد و مقصدی مناسب برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز است. این باغ به شکل گل بنفشه طراحی شده، به طوری که اگر با تصاویر هوایی آن را مشاهده کنید، متوجه ساختار جذاب آن می‌شوید. بهترین زمان سفر به باغ گل مشهد، فصل بهار است که عطر گل‌ها فضا را پر می‌کند و رنگ‌وروی شاد و سرزنده آن‌ها چشمانتان را نوازش می‌کند.

آدرس باغ گل مشهد: خراسان رضوی، مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌های مشهد

11- مجموعه گردشگری چالیدره، لذت تله‌سیژ بر فراز دریاچه‌ای بزرگ

دریاچه بزرگ مجموعه گردشگری چالیدره
تله‌سیژ چالیدره هم آرامش‌بخش است و هم هیجان‌انگیز!

چالیدره یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین مراکز تفریحی مشهد است که انواع تفریحات را برایتان فراهم می‌کند. این مجموعه تفریحی از رستوران‌های لوکس، قسمت‌های مخصوص عکاسی، مناظر جذاب و دیدنی و بازی‌های واقعیت مجازی تشکیل شده است. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تفریحات چالیدره، تله‌سیژ آن است. برای وارد شدن به مجموعه چالیدره باید سوار تله‌سیژ شوید و بر فراز کوهستان‌ها و دریاچه بزرگ چالیدره حرکت کنید تا وارد مجموعه شوید. در چالیدره می‌توانید تفریحاتی مانند قایق‌ موتوری، قایق پدالی، کشتی تفریحی، بانجی جامپینگ، واقعیت مجازی و انواع بازی‌های دیگر را تجربه کنید. اینجا مکانی متفاوت با تفریحات هیجان‌انگیز است که اوقاتی خوش و به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم می‌زند. اگر به مشهد سفر کردید، حتما سری به چالیدره بزنید، چراکه این مکان شما را از هیاهوی یک روز شلوغ دور می‌کند و لذتی فراموش‌نشدنی به شما می‌بخشد.

آدرس مجموعه گردشگری چالیدره: خراسان رضوی، مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره

12- باشگاه سوارکاری ارشاد، فرصتی برای تماشای اسب‌ها

زنی سوار بر اسب در باشگاه سوارکاری ارشاد
علاوه‌بر سوارکاری، در باشگاه سوارکاری ارشاد می‌توانید تفریحاتی مانند کارتینگ را امتحان کنید

باشگاه سوارکاری ارشاد نه فقط برای عاشقان سوارکاری، بلکه برای همه افرادی که می‌خواهند اوقات فراغت خود را به شادی و هیجان بگذرانند مناسب است. انواع تفریحات و بازی‌های سرگرم‌کننده مانند کارتینگ نیز در این مجموعه فراهم است تا همه اعضای خانواده اوقاتی به‌یادماندنی تجربه کنند. اینجا می‌توانید انواع اسب‌های کوچک و بزرگ را از نزدیک مشاهده کنید، زیرا اصطبل باشگاه همیشه به روی مردم و مسافران باز است. می‌توانید به اسب‌ها غذا بدهید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. زمین اسکیت، والیبال و زمین سوارکاری نیز از دیگر امکانات این مجموعه هستند. در پیست سوارکاری ارشاد، زمین بازی مخصوص کودکان نیز وجود دارد.

آدرس باشگاه سوارکاری ارشاد: خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد، نرسیده به دوراهی طرقبه شاندیز، سمت راست

13- پیست اسکی شیرباد، برای عاشقان برف

مردی درحال اسکی در پیست اسکی شیرباد مشهد
پیست اسکی شیرباد مکانی جذاب برای برف‌بازی و اسکی است

اگر عاشق برف‌بازی و اسکی در برف هستید حتما از پیست اسکی شیرآباد مشهد دیدن کنید. این پیست در سال 1391 در قله شیرآباد مشهد افتتاح شد و امروزه به عنوان تنها پیست اسکی شرق کشور به شمار می‌رود. از اواسط آذر ماه تا اواسط فروردین ماه می‌توانید به این پیست اسکی مراجعه کنید، زیرا در طول این 5 ماه برفی است. در این پیست سه مسیر برای علاقه‌مندان به اسکی وجود دارد که هرکدام برای افراد مبتدی و حرفه‌ای طراحی شده‌اند. در این مکان تفریحی، انواع لوازم و تجهیزات اسکی در اختیار مسافران قرار دارد؛ همچنین کلاس‌های آموزشی برای فراگیران و علاقه‌مندان برگزار می‌شود. تله اسکی، رستوران، کافی‌شاپ و سوئیت‌های اقامتی از دیگر امکانات این پیست هستند.

آدرس پیست اسکی شیرآباد: خراسان رضوی، جاده مشهد-چناران، دوربرگردان گلمکان، انتهای دره دولت‌آباد، پیست اسکی شیرآباد

14- مجتمع تفریحی کوهسر، مرکز تفریحات لوکس

نمای مجتمع لوکس تفریحی کوهسر، یکی از بهترین مراکز تفریحی مشهد
مجتمع تفریحی مجلل کوهسر، انواع بازی‌های لوکس را برایتان فراهم می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز تفریحی مشهد، مجتمع تفریحی کوهسر است که انواع تفریحات لذت‌بخش را فراهم می‌کند. از کافی‌شاپ و رستوران گرفته تا بازی‌هایی مانند اتاق واقعیت مجازی، بولینگ، بیلیارد و … در این مجتمع وجود دارند. امکان ندارد که به مجتمع تفریحی کوهسر بروید و حوصله‌تان سر برود، زیرا تفریحات جذاب و جالبی مانند انواع اتاق فرار نیز در آنجا وجود دارند. با انجام این بازی‌ها به صورت گروهی حسابی خوش می‌گذرانید و خاطراتی لذت‌بخش برای خود و همسفران‌تان می‌سازید. اگر به تفریحات و بازی‌های لوکس گروهی علاقه دارید، حتما به مجتمع تفریحی کوهسر سفر کنید.

آدرس مجتمع تفریحی کوهسر: خراسان رضوی، مشهد، بین هاشمیه ۶۰ و ۶۲، مجتمع کوه سر

سخن پایانی

مشهد، شهری پرشور و سرزنده است که با فراهم کردن مراکز تفریحی متعدد، از مسافران خود استقبال می‌کند. با سفر و مراجعه به مراکز تفریحی مشهد، خاطراتی ثبت می‌کنید که تا آخر عمر در ذهنتان باقی می‌ماند. از پارک‌های آبی بزرگ گرفته تا مجموعه‌های تفریحی لوکس، این شهر همه نوع مسافران را در هر سنی خشنود می‌کند. مشهد فقط یک شهر زیارتی نیست، بلکه تفریحات هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای را می‌توانید در این شهر تجربه کنید که در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. امیدوارم سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی به مشهد داشته باشید. برای اجاره ویلا و داشتن اقامتی دلچسب، اتاقک در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

سوالات متداول درباره مراکز تفریحی مشهد

بهترین پارک‌های آبی مشهد کدامند؟

سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب، از بهترین پارک‌های آبی مشهد هستند.

بهترین مراکز تفریحی مشهد کدامند؟

مجتمع تفریحی کوهسر، باشگاه سوارکاری ارشاد، مجموعه گردشگری چالیدره، پارک ملت، سرزمین موج‌های آبی، موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان از بهترین مراکز تفریحی مشهد هستند.

بهترین مراکز تفریحی مشهد برای نوجوانان و کودکان کدام است؟

پارک علمی بازیما، باغ مینیاتوری، کارالند

4.7/5 - (46 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *