چه جوری سفر برم؟برنامه سفررامسر

برنامه سفر به رامسر | 4 روز هیجان‌انگیز با عروس مازندران!

شهر رامسر شهر قرارهای عاشقانه‌ی جنگل و دریاست. جایی که سرسبزی جنگل به آبیِ دریا می‌رسد و بهشت موعود را تداعی می‌کند. برنامه سفر به رامسر را دارید؟ امروز با ما همراه شوید تا با هم سفری چند روزه به این شهر زیبای شمالی داشته باشیم!

مسیر دسترسی و سفر به رامسر 

رامسر در غرب استان مازندران قرار گرفته و تنها از غرب و شرق به سایر نقاط دسترسی دارد. بهترین راه سفر به رامسر اگر مبدا تهران یا شهرها جنوبی باشد، جاده قزوین، رودبار و سپس لاهیجان است. اما نزدیک‌ترین راه رسیدن به رامسر، جاده چالوس محسوب می‌شود. اما اگر اهل سفرهای جاده‌ای نیستید، می‌توانید با هواپیما خود را به رامسر برسانید. همچنین برای سفرهای ریلی، باید ابتدا به قائم‌شهر رفته و از آنجا خود به رامسر بروید.

بهترین فصل سفر به رامسر

سفر به رامسر فصل نمی‌شناسد. تمام فصول رامسر، زیبایی‌های خاص خود را دارد. در بهار و تابستان می‌توانید به سراغ پلاژها و ورزش‌های آبی بروید و از هوای مطبوع لذت ببرید. همچنین می‌توانید یکی از زیباترین پاییزهای عمرتان را در رامسر ثبت کنید. در پاییز، رامسر به رنگ نارنجی و زرد در می‌آید و بارش باران زیبایی شهر را صدچندان می‌کند. زمستان برای افرادی که برف علاقه دارند، بهترین زمان سفر به رامسر به حساب می‌آید.

روز اول سفر به رامسر

اما قبل از اینکه برنامه سفر به رامسر را شروع کنیم، باید دنبال جایی برای ماندن باشیم. این روزها دیگر کمتر کسی به اجاره حضوری ویلا و سوئیت می‌پردازد. شما می‌توانید از طریق سایت اتاقک انواع و اقسام ویلاها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله رامسر را ببینید و یکی از آن‌ها را که با سلیقه و اندازه جیب‌تان جور است، رزرو کنید. این را هم بگوییم که سایت اتاقک بیش از ۵۵۰ اقامتگاه در رامسر دارد پس برای انتخاب دست شما باز است با رزرو اقامتگاه دیگر خیالتان راحت است، به محض رسیدن به رامسر استراحتی کوتاه خواهید کرد و گردش در شهر را آغاز می‌کنید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

حال برویم که روز اول گشت ‌و گذار در رامسر را شروع کنیم:

بلوار معلم (بلواز کازینو)

بلوار معلم رامسر

گشت و گذارمان را از دل شهر رامسر شروع می‌کنیم. اول از همه از بلوار معلم بازدید کنید. قدمت این بلوار به دوران پهلوی اول می‌رسد. در میان درختان سر به فلک کشیده‌ی این بلوار زیبا قدم بزنید و تابلوی نقاشی خلقت که کوه‌های سرسبز را در کنار آسمان ابری به تصویر می‌کشد، تماشا کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان  | فاصله با جاذبه بعدی: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

هتل قدیمی رامسر

نمای بیرونی هتل قدیمی رامسر

از بلوار معلم به سمت کوهستان جنگلی حرکت کنید تا به هتلی قدیمی با معماری مدرن برسید. زیبایی این بنا با وجود گذشتن چندین دهه از ساخت آن، هنوز پا بر‌جا‌مانده و مورد توجه گردشگران است.

  • هزینه ورودی: رایگان  | فاصله با جاذبه بعدی: ۱۵ دقیقه پیاده‌روی

پلاژ تفریحی

پلاژ تفریحی در کنار دریا، بین دریا و ساحل فنس کشی شده، یک آلاچیق و یک درخت خرما در تصویر نشان داده شده

در انتهای سمت دیگر بلوار معلم نیز می‌توانید به پلاژ توسکاسرا خواهید رسید. در این پلاژ ساحلی می‌توانید از بازی‌ها و تفریحات آبی استفاده کنید و تنی به آب بزنید. از دیگر پلاژ‌های رامسر می‌توان به پلاژ شهرداری در انتهای خیابان طالقانی، پلاژ لیدو در بلوار باهنر و کلوب ورزش‌های دریایی رامسر در کیلومتر ۵ جاده رامسر به سمت رودسر اشاره کرد.

تفریحات آبی و سرگرمی‌های پرطرفدار رامسر شامل قایق‌سواری، شاتل سواری، بنانا، پاراگلایدر، اتوبوس دریایی و اسکی روی آب می‌شوند.

  • هزینه وروردی: رایگان (هزینه تفریحات آبی براساس تعداد و نوع تفریح متفاوت است).

در رامسر نگران رستوران و غذا نباشید. در اطراف جاذبه‌های تفریحی، رستوران‌های محلی وجود دارد که می‌توانید برای ناهار و شام به آنجا بروید. می‌توانید روز اول سفر را با غذای محلی کامل کنید. برای آشنایی با رستوران های قشم حتما مقاله بهترین رستوران های رامسر را مطالعه کنید.

روز دوم سفر به رامسر

صبح را با یک صبحانه محلی شمالی مثل سرشیر و عسل یا مربای خانگی شروع کنید که امروز می‌خواهیم زیبایی‌های این شهر شگفت‌انگیز را نشان‌تان بدهیم.

روستای جواهرده 

روستای جواهرده از نمای بالا، تعداد زیادی خانه ویلایی با سقف شیروانی بین دو کوه قرار دارند

برنامه سفر به رامسر را با رفتن به ییلاقات آن ادامه می‌دهیم. این روستاهای کوهستانی حدود یک ساعت تا مرکز شهر فاصله دارند. یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر، روستای جواهرده است. جایی که نامی برازنده و درخور دارد و جواهری بهشتی است.

این روستا تنها ۲۹ کیلومتر از رامسر فاصله دارد. اگر به سه‌راه فلسطین رامسر بروید، تابلوهای راهنمای رسیدن به جواهرده را خواهید دید. این ییلاق به‌دلیل نزدیکی به کوه و دریا، اغلب غرق در مه غلیظ است و با قدم زدن در طبیعت سرسبز  آن گویی روی ابرها راه می‌روید! ناگفته نماند که در این روستا نیز می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقامتگاه رزرو کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان  | فاصله با جاذبه بعدی: یک ساعت و ۴۵ دقیقه با ماشین

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی که یک جاده از بین آن عبور کرده

اگر توانستید دل از جواهرده بهشتی بکنید به سمت جنگل دالخانی که به دالان بهشتی ایران معرف است، بروید! جنگلی انبوه با درختان سر به‌ فلک کشیده و چشمه‌سارهای زیبا. جنگل‌نوردی در تونل‌های سرسبز دالخانی را تجربه کنید تا از حس بودن در طبیعتی بکر سرشار شوید!

  • هزینه ورودی: رایگان  |  فاصله با جاذبه بعدی: ۵۰ دقیقه با ماشین

رستوران محلی

یک میز غذا روی بالکن که روی آن برنج، یک عدد مرغ کامل،ماست، ترشی و مواد غذایی دیگر وجود دارد

پس از دیدن این دو بهشت زیبا در اطراف رامسر به یک رستوران محلی بروید و یک غذای شمالی مثل مرغ شکم‌پر یا اردک مازندرانی نوش‌جان کنید تا لذت سفر بیشتر بر جان‌تان بنشیند.

  • هزینه ورودی: براساس نوع غذا متغیر است.

روز سوم سفر به رامسر

دلتان تفریحات جذاب و جدید می‌خواهد؟ رامسر برای هر روزتان یک برنامه تازه خواهد داشت. روز سوم از برنامه سفرتان به رامسر را به تفریح و خرید اختصاص دهید.

تله‌کابین رامسر

تله کابین رامسر که از بالای جنگل رد میشود.

اول از همه به مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر بروید و با خانواده یا دوستان روزی شاد و سرگرم‌کننده را آغاز کنید. در این مجموعه امکان بازی پینت‌بال، زیپ‌لاین و کارتینگ فراهم است. اما بهترین و پرطرفدارترین بخش آن به تله‌کابین اختصاص دارد. بر فراز جنگل‌های رامسر پرواز کنید و نفسی عمیق بکشید تا روح و روان‌تان تازه شود!

اما هنوز تمام نشده! مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر شهربازی هم دارد تا کودکان‌تان بازی‌های مهیج و جذاب را در این شهر شمالی تجربه کنند. عبور از پل معلق نیز از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز این مجموعه تفریحی است.

احتمالا بعد از بازی و تفریح حسابی گرسنه شده‌اید. به یکی از رستوران‌های اکبرجوجه در میدان امام خمینی، خاور خانم در ۳ کیلومتری چابکسر یا برادران در میدان بسیج بروید تا طعم غذای درجه یک شمالی و ایرانی را بچشید.

  • هزینه ورودی: نفری ۲۵ هزار تومن (بلیت تله‌کابین و تفریحات دیگر جدا است)  | فاصله با جاذبه بعدی: ۸ دقیقه با ماشین

بازار رامسر

یک مغازه حصیر فروشی که تعداد زیادی سبد حصیری، انواع پادری و صنایع دستی دارد و در بازار محلی قرار دارد

پس از آن به سمت بازار سنتی رامسر در میدان امام خمینی بروید تا از عطر سبزیجات تازه و زیتون و چای سرمست شوید. از بازار ماهی‌فروشان رامسر نیز می‌توانید ماهی‌های تازه خریداری کنید. لباس‌های محلی را هم از لات محله‌ی رامسر می‌توانید بخرید.

اما اگر پاساژگردی دوست دارید و قدم زدن در مراکز خرید مدرن را ترجیح می‌دهید به یکی از مراکز تجاری آرامش در بلوار شهید رزاقی یا مرکز خرید نگین در خیابان مطهری بروید. این مراکز علاوه بر مغازه‌های مختلف دارای کافه‌ها، رستوران‌ها و پارکینگ‌های اختصاصی نیز هستند.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز چهارم سفر به رامسر

در روز آخر سفر  خود، باید ریه‌های خود را از اکسیژن خالص پر کنید تا آماده بازگشت به شهر شوید.

جنگل صفارود 

جنگل صفارود در پاییز، تعداد زیادی برگ های زرد روی زمین ریخته شده و اکثر درختان تعدا کمی برگ زرد و سبز دارند

پس بی‌معطلی به سمت پارک جنگلی صفارود بروید. یکی از چشم‌نوازترین جنگل‌های شمال ایران که به دلیل قرارگیری در دره‌ای سرسبز و آب‌و‌هوایی مطبوع، موردتوجه گردشگران قرار دارد. همچنین از وسط این جنگل رودی به نام صفارود عبور می‌کند که به طراوت این منطقه می‌افزاید و موجب سرزندگی درختان و گیاهان آن می‌شود. این بوستان در ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر واقع شده است.

  • هزینه ورودی: رایگان  | فاصله با جاذبه بعدی:‌ ۲ ساعت با ماشین

روستای جنت

روستای کوهستانی جنت و جنگل ابر در حال شکل گرفتن روی آن

پس از اینکه از جنگل سیر شدید به سمت آخرین مقصد سفر، یعنی روستای جنت بروید. این روستا نیز نامی برازنده دارد و تداعی‌گر بهشت موعود است! روستای جنت در ۶۰ کیلومتری رامسر قرار دارد و در دره‌ای سبز و خرم میان دو کوه بلند است. از این کوه‌ها آبشار و چشمه‌هایی جریان دارد که به روستا سرازیر می‌شوند و همه جا را پر از گل‌و‌گیاه می‌کنند.

  • هزینه ورودی: رایگان

دیگر جاذبه‌های گردشگری رامسر

اگر برنامه سفرتان به رامسر بیش از ۴ روز است یا می‌خواهید جاهای دیدنی بیشتری را بگردید، می‌توانید از کاخ مرمر، دریاچه قو، آبشار ایج، باغ ایرانی، ییلاق گرسماسر، غار یاغی لوکا، موزه عاج یا موزه مردم‌ شناسی دیدن کنید. همچنین از جاهای دیدنی اطراف رامسر می‌توان به آبشار سیاسرت، آبشار ازارک، قلعه مارکوه و چشمه‌های آبگرم سادات محله اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با رامسر مقاله جاهای دیدنی رامسر را مطالعه نمایید.

لوازم ضروری برای سفر به رامسر 

یک عدد چمدان قدیمی سفید با دسته و کمربندهای سیاه، یک چمدان کوچک قهوه ای روی آن قرار دارد، بالای آنها یک ساک قهوه ای، یک کلاه و یک دوربین قدیمی قرار گرفته در کنار این وسایل یک کیف دستی زنانه طوسی-قهوه ای و یک پت. مسافرتی قوه ای سفید قرار دارد

پیش از سفر لوازم ضروری را لیست کرده تا در هنگام جمع کردن وسایل چیزی فراموش نکنید. برای سفر به رامسر لوازم زیر ضروری است:

  • کفش مناسب پیاده‌روی
  • کوله پشتی کوچک برای گشت روزانه
  • عینک آفتابی
  • ضدآفتاب
  • دوربین عکاسی
  • شارژر همراه
  • بطری آب
  • تنقلات
  • لوازم و لباس شنا برای فصل گرم
  • مسواک و خمیردندان
  • کلاه نقاب‌دار برای روزهای آفتابی تابستان
  • لباس گرم برای روزهای سرد زمستان

اقامت در رامسر

برای اقامت در رامسر گزینه‌های مختلفی پیش روی‌تان قرار دارد. از خانه‌های روستایی و بومگردی گرفته تا سوئیت‌های نقلی یا ویلاهای لوکس و استخردار را می‌توانید اجاره کنید. محل اقامتگاه‌تان را می‌توانید در دل جنگل‌های دالخانی یا روستاهای ییلاقی رامسر انتخاب کنید. ویلاهای کنار دریا و نزدیک به شهر نیز گزینه ایده‌آلی هستند. در سایت اتاقک تصاویر تمام اقامتگاه‌های رامسر از روستا تا شهر و ساحل را ببینید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس یکی از آن‌ها را رزرو کرده و سفرتان را به سمت این شهر بهشتی خوش آب‌و‌هوا آغاز کنید.

در این نوشتار برنامه ۴ روزه برای سفر به رامسر به شما پیشنهاد داده‌ایم. اگر خوشتان آمد حتما با همین برنامه پیش بروید تا از زمان محدود سفرتان به بهترین نحو استفاده کنید. سفرتان خوش!

4.1/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و ممنون از راهنمایی های کامل شما ولی کاش آدرس ها و مسیر های دسترسی را هم میگفتید که دیگه تو سایت های مختلف سرچ نکنیم. در کل خوب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *