شهرهابهترین زمان سفررامسر

بهترین زمان سفر به رامسر چه موقع است؟ | سفر به شهر رویاها

تپه‌ها و قله‌های مخروطی شکل سرسبز، سواحل بکر و دیدنی دریای‌خزر، درختان سر به فلک کشیده، مناطق ییلاقی و چشم‌نواز، آثار باستانی و آبشارها و چشمه‌های آبگرم معدنی همگی به شما می‌گویند که شهر رامسر شهری بی‌نظیر برای گردشگری است. آب‌وهوای خاص و طبیعت زیبا و چشم‌نواز رامسر به‌قدری شگفت‌انگیز است که بی‌اغراق عروس شهرهای ایران لقبی شایسته و به‌جا برای این شهر است.

عاشقان طبیعت فصل بهار را بهترین زمان سفر به رامسر می‌دانند؛ چرا که این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گفتن در جوار دریای خزر و جنگل‌های سرسبز هیرکانی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی نظیر جنگل و دریا و کوه برخوردار است. پس در فصل بهار در هرکجای این شهر که باشید می‌توانید تمام و کمال از آن لذت ببرید؛ اما اگر قصد دارید سفر به رامسر را در دیگر فصول سال نیز تجربه کنید و دریابید که در چه فصلی از کدام جاذبه دیدنی بازدید کنید؛ با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید که می‌خواهیم به شما اطلاعاتی در مورد بهترین زمان سفر به رامسر ارائه دهیم.

 سفر به رامسر در فصل بهار

 سفر به رامسر در فصل بهار
عکاس: Theamirphoto

فصل بهار برای بیشتر افرادی که در طول سال فرصت زیادی برای سفر کردن پیدا نمی‌کنند، بهترین زمان برای دل سپردن به جاده و رفتن به رامسر و شهرهای شمالی است. آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی نیز شورونشاط دیگری را چاشنی سفرتان می‌کند. علاوه‌بر این طبیعت رامسر در فصل بهار صفای دیگری دارد و شاهکاری از خلقت را پیش چشم طبیعت دوستان به نمایش می‌گذارد.

آب‌و‌هوای خنک و ملایم، شکوفه‌های بهاری، جاده‌های مه‌آلود و باران‌های گاه و بی‌گاه که بر پیکره طبیعت جان دوباره می‌بخشد همگی در کنار هم بهار را جزو بهترین فصل‌های سفر به رامسر تبدیل کرده‌اند. رامسر در مرز گیلان واقع شده و به همین دلیل طبعت بی‌نظیر دو استان گیلان و مازندران را به ارث برده است. یکی از شگفتی‌ها و جذابیت‌های رامسر در بهار وجود دریای ابر است که در بیشتر مواقع مه به‌قدری بالا می‌آید که کل شهر را در برمی‌گیرد. تماشای شهر از بالا و قدم زدن در میان توده‌های ابرها لحظات رؤیایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ازنظر آب‌وهوا بهترین زمان سفر به رامسر فصل بهار به‌ویژه ماه‌های اردیبهشت و خرداد است که رطوبت هوا کم و آب‌وهوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد. البته در این فصل در ارتفاعات و ییلاقات اطراف رامسر هوا سرد می‌شود پس حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید.

جشن‌ها و مراسمات زیادی نیز در بهار رامسر برگزار می‌شود. مراسم دودوشان در روستای اشکورات در اوایل خردادماه مناسب برای علاقه‌مندان به مراسم سنتی و محلی است.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سفر به رامسر در فصل تابستان

سفر به رامسر در فصل تابستان
عکاس: Theamirphoto

بسیاری از افراد فصل تابستان که زمان تعطیلات مدارس است را برای سفر خود به رامسر انتخاب می‌کنند. این فصل زمان خوبی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و گشت‌وگذار در فضای باز است. هرچند که آب‌وهوای رامسر در تابستان به دلیل موقعیت این شهر و قرار گفتن در نوار ساحلی دریای خزر گرم و شرجی می‌شود؛ اما بد نیست بدانید که در روستاها و ییلاقات اطراف و همچنین جنگل‌های رامسر حتی در اوج گرما نیز می‌توانید مناطق خنک و آرامش‌بخشی را پیدا کنید.

روستاهایی مثل روستای گرسماسر، جنت رودبار و جواهرده به علت قرار گرفتن در ارتفاعات دارای آب‌وهوایی خنک و طبیعت زیبا و منحصربه‌فردی هستند. همچنین آبشارهای متعددی نظیر آبشار آزارک و ده قلو نیز در رامسر وجود دارد که آبتنی در این آبشارها در گرمای تابستان، لذت وصف‌نشدنی دارد. علاوه‌بر اطراف رامسر در خود این شهر نیز گزینه‌های متعددی برای گشت‌وگذار در تابستان وجود دارد می‌توانید تفریحات متعدد ازجمله زیپلاین، تله کابین، شهربازی و همچنین ورزش‌های آبی و جت اسکی را در این فصل تجربه کنید. شب گردی در هوای خنک و پیاده‌روی در کنار ساحل نیز از دیگر مواردی است که در تابستان حسابی سر کیفتان می آورد.

جشنواره‌های زیادی نیز ازجمله مراسم گلکار و مراسم نوروز بل در این فصل و در اواسط مرداد ماه در رامسر برگزار می‌شود که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

سفر به رامسر در فصل پاییز

سفر به رامسر در فصل پاییز
عکاس: Rasoul Hassani

رامسر در پاییز همانند بهار بی‌اندازه تماشایی می‌شود. در این فصل دمای شهر و همچنین تعداد گردشگران کاهش می‌یابد؛ بنابراین پاییز بهترین زمان برای تماشای درختان و پیچک‌های قرمز و نارنجی و طبیعت در مه فرو رفته رامسر است. رانندگی در جاده‌های مه‌گرفته و تماشای طبیعتی زیبا و هزار رنگ رامسر در پاییز نیز درست به‌اندازه خود مقصد زیبا و خواستنی است؛ اما به علت بارش زیاد و لغزنده بودن جاده‌ها حواستان به رانندگی باشد.

اگر پاییز را برای سفرتان به رامسر انتخاب کرده‌اید جاذبه‌های دیدنی آن را از دست ندهید. قدم زدن در زیر باران و تماشای درختان سر به فلک کشیده، گشت‌وگذار در شهر و استفاده از تفریحات مختلف و همچنین نشستن در کنار ساحل و تماشای دریا همراه با نسیم خنکی که صورتتان را نوازش می‌کند، تنها بخشی از شگفتی‌های رامسر در پاییز است که روح و جانتان را صفا می‌بخشد. علاوه‌بر این روستاها و جنگل‌های اطراف رامسر ازجمله جنگل‌های دالخانی و پارک جنگلی صفارود نیز از دیگر جاهای دیدنی این شهر در پاییز هستند که جلوه‌ای دیگر از نقاشی طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشند. جشن‌ها و آیین‌های سنتی نظیر جشن تیرگان که هر ساله در آبان ماه برگزار می‌شود نیز از دیگر دلایلی است که پاییز را به بهترین زمان برای سفر به رامسر تبدیل کرده‌اند.

سفر به رامسر در فصل زمستان

سفر به رامسر در فصل زمستان

زمستان نیز یکی از فصل‌های زیبایی است که جلوه‌ای تماشایی به رامسر می‌دهد و می‌توان طبیعت یک دست سفیدپوش این شهر را با عشق و علاقه تماشا کرد. اوایل زمستان دمای هوای در رامسر به‌ویژه ارتفاعات اطراف کاهش می‌یابد و هرچه به اواخر فصل نزدیک‌تر می‌شویم هوا رو به اعتدال می‌رود. هرچند که هوا در این شهر همانند دیگر شهرهای ایران سرد می‌شود؛ اما چیزی از جذابیت‌های رامسر کم نمی‌کند. گشت‌وگذار در شهر و بازار گردی ازجمله جاذبه‌های دیدنی رامسر در زمستان به شمار می‌روند.

علاوه‌بر این آبتنی و ماساژ درمانی در چشمه‌های آبگرم روستاهای رامسر ازجمله روستاهای جواهرده و کتالم نیز در فصل زمستان لذت وصف نشدنی دارد. اگر به تاریخ علاقه دارید بازدید از قلعه مارکوه، کاخ مرمر، موزه مردم شناسی، موزه عاج و غار یاغی لوکا نیز بهترین اماکن برای بازدید در زمستان به شمار می‌روند.

زمستان برای عاشقان به آیین‌های نوروزی نیز بهترین زمان سفر به رامسر است. مراسم نوروزخوانی یکی از این مراسمات مردم رامسر است که 15 روز مانده به سال نو و همراه با رقص و پای‌کوبی و خواندن ترانه‌های محلی برگزار می‌شود.

هزینه سفر به رامسر در چه فصلی پایین است؟

هزینه سفر به رامسر در چه فصلی پایین است
عکاس: Ali Asghar Safizadeh

رامسر یکی از شهرهای توریستی شمال است که به دلیل برخورداری از طبیعتی دیدنی و امکانات رفاهی فراوان میزبان مسافران و گردشگران بسیاری در تمام فصول سال است. اگر قصد سفر اقتصادی و کم‌هزینه به این شهر را دارید اواخر زمستان و اسفندماه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به رامسر است؛ چرا که تعداد گردشگران و همچنین هزینه‌های بلیط و اقامتگاه در این شهر کاهش پیدا می‌کند.

همچنین شما می‌توانید فصل پاییز را که مصادف با بازگشایی مدارس است و تعداد مسافران و گردشگران نیز در این شهر افت می‌کنند را برای سفرتان به رامسر انتخاب کنید. یا می‌توانید اواسط تابستان به دلیل گرمای زیاد و کمتر بودن مسافران، سفر اقتصادی و کم هزینه به رامسر داشته باشید و از گشت‌وگذار در این شهر لذت ببرید.

برای اجاره ویلا شمال و یا هر نقطه از کشور سایت اتاقک پیشنهادهای خوبی برای شما دارد، حتما قبل از سفر سری به این سایت بزنید.

سخن آخر

سفر به رامسر سفر به گوشه‌ای از بهشت است که با زیبایی‌های وصف ناپذیر خود هر گردشگری را مات و مبهوت خود می‌کند. این شهر با برخورداری از طبیعت سرسبز و دیدنی، پیشینه تاریخی گران‌بها و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوع انتخاب گردشگران و مسافران بسیاری است. همین گردشگرپذیر بودن رامسر باعث شده امکانات رفاهی و اقامتی متنوعی نیز نظیر هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و ویلاهای جنگلی و ساحلی برای مسافران فراهم باشد تا سفری بدون دغدغه و راحتی را تجربه کنند. پس اگر قصد سفر به رامسر و اقامت در این شهر را دارید می‌توانید قبل از سفر برای  اجاره ویلا و سوئیت در رامسر از سایت اتاقک کمک بگیرید و با آسودگی خاطر سفرتان را به عروس شهرهای شمال آغاز کنید.

سؤالات متداول درباره رامسر

بهترین زمان سفر به رامسر کی است؟

فصل بهار به‌ویژه ماه‌های اردیبهشت و خرداد و اوایل پاییز

چگونه هزینه‌های سفر به رامسر را کاهش دهیم؟

اواخر فصل زمستان و اسفند ماه چون تعداد گردشگران و هزینه بلیط و دیگر موارد کم است، هزینه‌های سفرتان تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین اوایل مهر که زمان باز شدن مدارس است بهترین گزینه است.

آب‌وهوای رامسر در فصل تابستان چگونه است؟

آب‌وهوا رامسر در تابستان شرجی است؛ اما هیچ جای نگرانی نیست. می‌توانید با رفتن به جاذبه‌های دیدنی همچون جنت رودبار و گرسمسار، آبشار آزارک و ده قلو که در بلندی قرار دارند از هوای خنک لذت ببرید.

کدام ماه‌ها در بهار بهترین گزینه برای سفر به رامسر است؟

از لحاظ آب‌وهوا بهترین زمان سفر در فصل بهار، ماه‌های اردیبهشت و خرداد است که رطوبت هوا کم و در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد.

4.8/5 - (20 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام ،سپاس از توضیحاتتون
    من به دلیل مشغله کاری وبعضی گرفتاریها نتونستم به رامسر سفر کنم
    انشاالله شرایطی پیش بیاد که بیام واز نزدیک از این بهشت روی زمین بهره ببرم

  2. شما در قبال دیدگاه تکراری چکار کردید که بی نتیجه دنبال دیدگاه هستید ؟ نکنه وابسته به بالائی ها هستید ؟ پس نپرسید و دنبال خرابتر کردن خرابیها باشید ؟؟

  3. سلام رامسر سالهای گذشته زیبا بود اما بمرور زمان زیبائی خودشو داره از دست میده . اسفالت خیابان جلوی هتل وسایر خیابانها اسفباره . تعریض خیابانها انجام نشده . جنگلهای اطراف و محیط زیست و فضای سبز روز به روز بخاطر ویلا سازی محرمانه! ازبین رفته وووووو

  4. سلام رامسرو خیلی دوست دارم به نظر زیباترین شهر شمالیه چهار فصلش هم قشنگه علی الخصوص پاییز ولی سواحلش اصلا بکر نیست

  5. سلام خوبی
    من سال 80خردادماه رفتم رامسر عالی بود باخودرو پیکان دو خانوار جالب ولی هنوز قسمت نشده
    یاد گذشته افتادم

  6. ما سال قبل رفته بودیم رامسر اما اوایل مهر (هفته دومش)، خیلی خوش گذشت هوا هم خیلی خوب بود. اینو خوندم یاد مسافرت خودمون افتادم. مرسی از نویسنده :)))

    1. سلام
      همین 20روز پیش رامسر بودم
      بینظیر بود
      با خواندن این مقاله باز هوا رامسر کردم
      ایشالا دوباره قسمت بشه

      ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *