اطلاعات عمومی

جذاب‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌ های گروهی هنگام سفر و دورهمی ها

سفر بدون هیجان، بازی‌های گروهی و خنده که سفر نمی‌شود! مطمئنا شما هم به سفرهایی که محدود به بازدید از جاذبه‌های گردشگری، رفتن به رستوران، خرید و نهایتا بازگشت به اقامتگاه و مشغول شدن همسفران با گوشی‌های هوشمندشان باشد، علاقه‌مند نیستید. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند یک سفر را تبدیل به سفری خاطره‌انگیز کند، بدون شک همان دورهمی‌ها، بازی‌های گروهی و شوخی و خنده‌های سفر است.

در زندگی‌ پرمشغله امروز که بازی‌های کودکی و شور و حال قدیم فراموش شده و بازی‌ها، فقط محدود به بازی‌ گوشی‌های‌ هوشمند شده‌اند، شک نکنید رفتن به سراغ همان بازی‌های گروهی و خاطره‌انگیز قدیمی، لذت سفر را برای شما و همسفران‌تان در هر رنج سنی و با هر سلیقه‌ای که باشید، لذت‌بخش‌تر خواهد کرد؛ اما چه بازی‌هایی؟ بازی‌هایی که در عین سرگرم‌کننده‌بودن، باعث ایجاد روابط گرم و صمیمی میان همسفران شوند و اصطلاحا “یخ جمع را بشکنند.”، در عین حال نیاز به تحرک بدنی زیادی هم نداشته باشند و حتی در ماشین هم قابل انجام باشند، مناسب‌ترین گزینه هستند. نظرتان چیست چند دقیقه‌ای پا در دنیای شیرین و بی‌دغدغه‌ی بازی‌های دورهمی بگذاریم؟

بهترین بازی های مخصوص دورهمی و سفر با دوستان و خانواده

نخند تا برنده بشی

بازی نخند تا برنده بشی در زمان مسافرت با خانواده

بازی «نخند تا برنده بشی» بدون شک یکی از خنده‌دارترین و جذاب‌ترین بازی‌های دورهمی است. هروقت احساس کردید جمع همسفران کمی بی‌حال یا خجالتی هستند و جو سنگینی حاکم است، این بازی، یکی از مناسب‌ترین بازی‌های گروهی است که می‌توانید پیشنهاد دهید؛ به شما قول می‌دهم همان دقایق ابتدایی بازی، یخ جمع آب می‌شود که هیچ؛ قطعا در شور و حرارتی که جمع را فرامی‌گیرد، همگی ذوب خواهید شد. خیلی ساده است! درکنار هم به‌صورت دایره‌ای بنشینید، هرکس به نوبت سعی کند با خنده، شکلک و… نفر کناری خود را بخنداند. هرکس خندید، بازنده است و کسی که بتواند تا انتها از خنده خودداری کند، قهرمان سرسخت این بازی خواهد بود؛ البته به شما می‌گویم اگر مثل من فرد خوش‌خنده‌ای هستید، به‌نوعی از این بازی طفره بروید چون همان ابتدا جام بازندگی را خواهید نوشید!

اگه نه، بله؛ اگه بله، نه

می‌خواهید یکی دیگر از بازی‌های گروهی جذاب را به شما معرفی کنم؟ بازی بله و نه معکوس یکی از همان جذاب‌ترین‌ بازی‌های دورهمی است‌‌ که در عین ساده‌بودن، بسیار پیچیده است و تمرکز ذهنی زیادی می‌طلبد. اصلا هول نشوید! سوالات ساده و بدیهی هستند، کافیست حواس خود را جمع کنید و در جواب به سوالاتی که جواب‌شان بله است، بگویید نه و بالعکس. مثلا همین الآن که این مطلب را می‌خوانید روز است؟ اگر روز است بگویید نه و اگر روز نیست بگویید بله. ساده بود نه؟! اگر سوالات به‌صورت سریع و پشت‌سر هم مطرح شوند، قول می‌دهم نظرتان چیز دیگری باشد!

خلاف انجام بده، برنده شو

بازی خلاف انجام بده، برنده شو

اشتباه نکنید؛ این بازی بدآموزی ندارد و با خیال راحت می‌توانید آن را در جمع صمیمی خانواده هم انجام دهید! منظور از خلاف، این است که سعی کنید هرکاری که به شما گفته می‌شود، خلاف‌ش را انجام دهید. مثلا اگر به شما بگویند بنشین، باید بایستید، اگر بگویند برو، باید بمانید یا اگر من به شما بگویم این مطلب را نخوانید، حتما آن را بخوانید. به عبارتی، لجبازی کنید تا برنده شوید! این بازی هم می‌تواند یکی از خنده‌دارترین بازی‌های دورهمی شما باشد.

توی سبد چیه؟!

بازی «توی سبد چیه» یکی دیگر از بازی‌های گروهی هیجان‌انگیز است؛ البته توصیه می‌کنم اگر قلب‌تان ضعیف است، بهانه‌ای برای شرکت نکردن در این بازی پیدا کنید؛ هرچند بستگی به این هم دارد که آیا هم‌بازی‌های محترم شما، دل خوشی از شما دارند یا خیر؟ شیوه‌ی این بازی به این صورت است که چشم شرکت‌کنندگان بسته می‌شود، یک سبد حاوی یک سری اشیاء که البته روی سبد هم پوشیده شده‌است، مقابل آن‌ها گذاشته می‌شود و شخص باید یکی از اشیاء داخل سبد را بردارد و با لمس‌کردن آن، حدس بزند که آن جسم چیست. تنها توصیه‌ی من این است که سعی کنید قبل از شروع بازی، کمی با هم‌بازی‌های خود مهربان‌تر باشید؛ کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند!

اسم آهنگ چیه؟

بازی اسم آهنگ چیه مخصوص زمان مسافرت با دوستان

علاقه‌مند به موسیقی هستید؟ چه بهتر اینکه هم موسیقی گوش بدهید و هم بازی کنید! بازی «اسم آهنگ چیه؟» می‌تواند یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و روحیه‌بخش‌ترین بازی‌های دورهمی‌ شما باشد. به این شکل که آهنگی را انتخاب کنید و چند ثانیه از آن را پخش کنید؛ هرکس زودتر توانست نام آهنگ را بگوید، امتیاز می‌گیرد و نهایتا کسی که بیشتر از سایرین جواب درست بدهد، برنده است. پیشنهاد می‌شود که سعی کنید از آهنگ‌های قدیمی و خاطره‌انگیز یا آهنگ‌هایی معروف که اکثریت افراد بازی با هررنج سنی آن‌ها را شنیده باشند، استفاده کنید؛ البته به جای گذاشتن آهنگ، شرکت‌کنندگان بازی هم می‌توانند بخوانند. پیشنهاد می‌کنم بر آوازخواندن افرادی که صدای‌شان موجبات شادی سایرین را فراهم می‌کند، بیشتر تاکید داشته‌باشید!

توپ رو زود بده!

بازی «توپ رو زود بده» هم یکی دیگر از بازی‌های گروهی هیجان‌انگیز است که اصل آن برپایه‌ی سرعت عمل است. این بازی بدین شکل است که ابتدا باید با دیگر شرکت‌کنندگان به‌صورت دایره‌ای در کنار هم بایستید، بعد آهنگی پخش شود و درحین پخش آهنگ، شرکت‌کنندگان باید یک توپ یا یک جسم کوچکی را دست‌به‌دست کنند. آهنگ که قطع شد، توپ در دست هرکس مانده باشد، بازنده‌ی خوش‌شانس بازی خواهد بود! بازی به همین منوال سپری می‌شود، بازندگان از دایره خارج می‌شوند تا درنهایت یک نفر باقی بماند و جام قهرمانی را بنوشد.

شاه، دزد، وزیر، جلاد

جمع چهارنفره‌ای هستید که هوس بازی کرده‌اید؟ یکی از بهترین بازی‌های گروهی که می‌توانید انجام دهید همین بازی «شاه، دزد، وزیر، جلاد» است. تنها کافیست چهار تکه کاغذ در نظر بگیرید و روی هرکدام عبارات شاه، دزد، وزیر و جلاد را یادداشت کنید. بعد آن‌ها را کوچک کنید تا اعضاء هرکدام یکی را بردارند. کسی که شاه را برداشته، می‌پرسد «وزیر من کو؟». وزیر خود را معرفی می‌کند و شاه از وزیر می‌خواهد که حدس بزند از بین دو نفر باقی‌مانده، کدام‌شان دزد است؟ اگر وزیر درست حدس بزند، شاه به جلاد فرمان شکنجه دزد را می‌دهد و اگر وزیر اشتباه حدس بزند، شاه به جلاد فرمان شکنجه وزیر را می‌دهد؛ اما چیزی که این بازی را به یکی از جالب‌ترین بازی‌های دورهمی تبدیل کرده‌است، نوع مجازاتی است برای اعضاء در نظر گرفته می‌شود. مثلا مهمان‌کردن اعضاء به غذا یا شیرینی، شاید ملایم‌ترین نوع مجازات باشد باز هم خود دانید؛ می‌توانید تا بازی شروع نشده، بهانه‌ای برای شرکت‌نکردن در آن پیدا کنید!

روی پیشونیت چی نوشته؟!

بازی حدس بزن رو پیشونیت چی نوشته

این بازی هم یکی دیگر از بازی‌های گروهی هیجان‌انگیز است که می‌توانید در جمع خانواده یا دوستان، آن را بازی کنید.

بازی به این شیوه است که روی پیشانی فرد، یک برچسب گذاشته می‌شود که نامی روی آن نوشته شده‌است، این نام می‌تواند نام شخصیتی خاص، اشیاء، حیوان و… باشد. بعد فرد با سوال‌های پی‌در‌پی از جمع، باید حدس بزند که آن اسم چیست. این بازی هم در کنار بازی پرطرفدار پانتومیم، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دورهمی‌ها باشد؛ به‌شرطی که در انتخاب نام برچسب‌ها کمی مهربانانه‌تر عمل کنید!

مسلما بازی‌های گروهی و جمعی، بسته به سلیقه افراد و نوع بازی، آنقدر می‌توانند زیاد و متنوع باشند که معرفی همه آنها غیرممکن شود؛ اما ذکر چند نمونه از آنها هم برای شادی و خنده‌های دورهمی در ایام سفر و تعطیلات نوروزی کافیست. شما چه بازی‌های گروهی جذابی را می‌شناسید که کانون جمع‌های دورهمی و خانوادگی را گرم‌تر کند؟

یکی از نکات مهم برای یازی کردن با خیالی آسوده و راحت در هنگام سفر، داشتن محل اقامت مناسب است. که پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت در هر کدام از شهر‌های کشور ، از طریق سایت یا اپلیکیشن اتاقک، اجاره ویلا یا سوئیت خود را انجام دهید و با کمال آرامش در کنار دوستان یا خانواده از مسافرت خود لذت ببرید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *