شهرهاتجربه سفرسایر

راه های سفر زمینی به کیش | شروع سفری پرماجرا و هیجان‌انگیز به جزیره مرجانی

کیش جزیره‌ای زیبا در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس است که به دلیل تفریحات هیجان‌انگیز و مراکز خرید بی‌نظیرش موفق شده است تا دل خود را در میان ایرانیان حسابی جا باز کند و سالانه گردشگران زیادی را به‌سمت خود بکشاند. برای سفر به این جزیره دوست‌داشتنی، راه‌های مختلف زمینی و هوایی وجود دارد. اما اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید سفر هیجان‌انگیزی به کیش داشته باشید و ذره ذره ایران را زیر پا بگذارید، بهتر است زمینی سفر کنید. البته گران شدن بلیط هواپیما هم از دیگر دلایل محکمه‌پسندی است که افراد سفر زمینی به کیش را که یک سفر ارزان محسوب می‌شود انتخاب می‌کنند.

به‌همین دلیل در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک تصمیم گرفتیم تا شما را با راه‌های مختلف سفر زمینی به این جزیره همه‌چیز تمام آشنا کنیم. در این سفر طول‌و‌دراز با ما همراه شوید.

آشنایی با راه‌های سفر زمینی به کیش

برای این‌که به کیش زمینی سفر کنیم، مسیری طولانی اما پرماجرا پیش‌رو داریم. البته مسافت راه به این بستگی دارد که از کجای ایران راهی می‌شوید. در سفر زمینی به کیش می‌توانید از اتومبیل شخصی، قطار یا اتوبوس استفاده کنید. اما در تمامی این روش‌ها باید ابتدا خود را به جزیره بندرعباس رسانده و پس از آن از طریق یکی از بنادر آفتاب، چارک، لنگه و از روی آب‌های خلیج‌فارس به مقصد برسید. در ادامه شما را با روش‌های مختلف سفر زمینی به کیش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برای اجاره سوئیت و ویلا در کیش می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

سفر زمینی به کیش با خودروی شخصی
به طور کلی فاصله تهران تا بندرعباس 1300 کیلومتر است و مسیری 14 تا 18 ساعته پیش‌رو دارید.

برای سفر زمینی به کیش با خودروی شخصی با توجه به این‌که از کدام شهر به سمت جزیره حرکت می‌کنید، مسیرهای مختلف با مسافت‌های متفاوتی وجود دارد.

به عنوان مثال اگر از تهران و یا دیگر شهرهای مرکزی ایران راهی می‌شوید، دو مسیر متفاوت وجود دارد.

  • در مسیر اول از تهران تا بندرعباس باید از شهرهایی مانند یزد و سیرجان گذشت و اما در مسیر دوم، شهرهای کاشان، اصفهان، شیراز و لار را پشت سر خواهید گذاشت. به طور کلی فاصله تهران تا بندرعباس 1300 کیلومتر است و مسیری 14 تا 18 ساعته پیش‌رو دارید.
  • اگر از شرق ایران و به‌عنوان مثال از شهر مشهد عازم هستید برای سفر زمینی به کیش از مشهد باید با طی کردن شهرهایی چون تربت‌حیدریه، فردوس، کرمان، سیرجان و بندرعباس تقریبا 18 ساعت رانندگی کنید.
  • برای سفر از غرب ایران و به‌عنوان مثال از شهر ارومیه به بندرعباس، جاده‌ای کوهستانی به مسافت 1902 کیلومتر پیش‌رو دارید و باید 26 ساعت رانندگی کنید. در این مسیر از شهرهایی چون مهاباد، سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، دزفول، اهواز، ماهشهر، بوشهر و پارسیان عبور خواهید کرد.

به این نکته توجه داشته باشید، برای سفر زمینی به کیش و طی کردن این مسیر طولانی بهتر است حتما بین راه توقف داشته باشید و خستگی را از جسم‌وجان‌تان دور کنید. حتی می‌توانید ضمن بازدید از جاذبه‌های مسیر و شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند لذت سفرتان را دوچندان کنید.

زمانی که به بندرعباس رسیدید، برای رفت به جزیره کیش باید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب یا چارک بروید. از هر سه بندر امکان بردن خودرو با لندینگ کرافت وجود دارد. اما اگر قصد دارید خودرو خود را در مکانی امن پارک کرده و بدون ماشین وارد جزیره شوید باید به بندر چارک رفته و از آن‌جا توسط اتوبوس دریایی به سمت جزیره حرکت کنید.

در این‌جا می‌خواهیم شرایط تردد و هزینه‌های مربوط به هر یک از بنادر را به تفکیک توضیح دهیم.

بندر آفتاب، نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش

بندر آفتاب
نمایی از لندینگ کرافت‌های بندر آفتاب در حال جابه‌جایی خودروها

بعد از این‌که به بندرعباس رسیدید، دو مسیر برای رسیدن به بندر آفتاب وجود دارد. مسیر اول 295 کیلومتر و مسیر دوم 316 کیلومتر فاصله دارد.

بندر آفتاب نسبت به دیگر بنادر تا جزیره کیش فاصله کمتری داشته و تقریبا مدت زمان 90 دقیقه در مسیر هستید. در این بندر فقط حمل خودرو با لندینگ کرافت‌ها امکان‌پذیر است.

معمولا ساعت حرکت لندینگ کرافت‌ها از بندر آفتاب به کیش در سه نوبت 6 صبح، 10:30 صبح و 4 بعدازظهر انجام می‌شود. ساعت حرکت شناورهای لندینگ کرافت از جزیره کیش به بندر آفتاب هم  در سه نوبت 8:30 صبح، 13:30 ظهر و 18:30 عصر انجام می‌شود.

البته این زمان‌ها ممکن است با توجه به شرایط جوی آب‌وهوا و وضعیت دریا تغییر کنند؛ بنابراین قبل از حرکت به سمت این بندر بهتر است با شماره 07644285054 تماس گرفته و از وضعیت هوا و شرایط تردد باخبر شوید.

  • طبق تعرفه سال 1402، هزینه رفت‌وبرگشت لندینگ کرافت از بندر آفتاب برابر با 2 میلیون و 300 هزار تومان است که البته نصف آن در زمان رفت و مابقی در هنگام برگشت از کیش دریافت خواهد شد.

بندر چارک، مکانی برای تردد اتوبوس‌های دریایی

بندر چارک
در بندر چارک از اتوبوس دریایی و لندینگ کرافت برای جا‌به‌جایی مسافران استفاده می‌شود.

بندر چارک با بندرعباس 290 کیلومتر فصله داشته و تنها بندری است که در آن امکان تردد افراد بدون خودرو و یا همراه با وسیله نقلیه به جزیره کیش وجود دارد. البته این بندر تا جزیره کیش مسافت بیشتری نسبت به بندر آفتاب داشته و تقریبا 150 دقیقه در مسیر هستید.

زمان حرکت لندینگ کرافت‌ها از بندر چارک معمولا در بازه 7 صبح تا 9 شب با فاصله یک ساعت انجام می‌شود. البته اگر می‌خواهید درباره زمان حرکت شناورهای حمل خودرو اطلاعات دقیقی به‌دست آورید، بهتر است قبل از حرکت با شماره 09351160710 تماس بگیرید.

برای سفر از بندر چارک به جزیره کیش بهتر است صبح عازم شوید تا در روشنایی روز بتوانید از مناظر زیبای دریا و کوهستانی مسیر لذت ببرید.

  • هزینه رفت‌وبرگشت لندینگ کرافت از بندر چارک به کیش طبق تعرفه سال 1402، معادل با 2 میلیون و 400 هزار تومان است. که به‌صورت یک طرفه از بندر چارک 1 میلیون و 400 هزار تومان و از کیش 1 میلیون و 100 هزار تومان است.

اگر قصد بردن خودرو به داخل جزیره ندارید، می‌توانید با اتوبوس دریایی‌های بندر چارک از میان آب‌های خلیج‌فارس عبور کرده و به کیش برسید. ساعت حرکت اتوبوس‌های دریایی از 7 صبح تا 17:30 بعدازظهر و در فواصل 1.5 تا 2 ساعته است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کشتیرانی چارک کیش (http://charak-kish.blogfa.com/post/215) مراجعه کنید.

  • هزینه بلیط اتوبوس دریایی به ازای هر نفر طبق تعرفه سال 1402 برابر با 200 هزار تومان است. زمان تهیه بلیط حتما کارت ملی خود را به‌همراه داشته باشید.

در چنین حالتی بهتر است خودروی خود را در پارکینگ بندر چارک پارک کنید.

  • طبق تعرفه سال 1402، هزینه روزانه پارک خودرو سواری در پارکینگ بندر چارک برای فضای آزاد برابر با 40 هزار تومان و زیر سایه‌بان، معادل با 50 هزار تومان است. برای اطمینان از ظرفیت پارکینگ می‌توانید با شماره 07644280986 تماس بگیرید.

بندر لنگه، دورترین بندر از جزیره کیش

بندر لنگه
بندر لنگه فقط در ایام نوروز برای حمل خودرو با لندینگ کرافت فعالیت دارد.

برای رسیدن از بندرعباس به بندر لنگه مسیر 186 کیلومتری در پیش دارید. در این بندر فقط شناورهای حمل خودرو وجود دارند، که فقط در ایام نوروز آن هم به دلیل حجم بالای مسافر فعال هستند. هزینه‌های حمل‌ونقل از این بندر در همان زمان مشخص می‌شود.

توجه داشته باشید، بندر لنگه تا جزیره کیش بیشترین فاصله را نسبت به دیگر بنادر داشته و برای رسیدن به این جزیره زیبا حدود 5 ساعت بر روی آب شناور خواهید بود.

سفر زمینی به کیش با قطار

سفر زمینی به کیش با قطار
برخی از شهرهای کشور ایستگاه قطار به بندرعباس دارند.

از زمان کودکی همیشه با دوستانمان سوار بر قطاری خیالی می‌شدیم و مسافت زیادی را طی می‌کردیم. برای سفر زمینی به کیش با قطار می‌توانیم آرزوی دیرینه خود را برآورده کنیم. البته برای این سفر باید از هر نقطه‌ای که هستیم ابتدا به بندرعباس سفر کرده و مابقی راه را از بندرعباس تا بندر چارک با اتوبوس یا خودروی شخصی طی کنیم.

البته تمام شهرهای ایران به بندرعباس ایستگاه قطار نداشته و برای سفر زمینی با قطار می‌توانید از شهرهای تهران، مشهد، یزد، قم، تبریز، کرمان، شیراز، اهواز، گرگان و اصفهان عازم شوید.

اگر مسیر سفرتان از تهران به بندرعباس یا بالعکس است، مسیری 19 ساعته را پیش‌رو خواهید داشت. این مدت زمان، فرصت مناسبی است تا دوستان جدید پیدا کنید و یا اگر همراه با خانواده در کوپه اختصاصی هستید، لحظات خوشی را در کنار هم سپری کنید و این‌بار جاده پرفرازو نشیب تهران تا بندرعباس را از قاب پنجره قطار نظاره‌گر باشید.

  • قیمت بلیط قطار از بندرعباس تا تهران و بالعکس با توجه به نوع قطار و تعداد ظرفیت کوپه متفاوت است، اما طبق مصوبه سال 1402، قیمت آن در محدوده 298 هزار تا 850 تومان و 632 هزار تا 950 هزار تومان است.

جالب است بدانید، با قطار می‌توانید از خودروی خود در جزیره کیش استفاده کنید. برای این‌کار تنها کافی است از قسمت حمل خودرو در راه‌آهن بلیط تهیه کنید و آن را با قطار به بندرعباس برسانید.

  • طبق تعرفه سال 1402، برای حمل خودرو از تهران تا بندرعباس و بالعکس باید مبلغ یک میلیون و 293 هزار تومان پرداخت کنید.

سفر زمینی به کیش با اتوبوس

سفر زمینی به کیش با اتوبوس
سفر زمینی به کیش با اتوبوس مقرون‌به‌صرفه است.

گاهی اوقات می‌خواهیم از زیبایی جاده لذت ببریم، بدون این‌که خستگی رانندگی را به جان خریده و فارغ از هرگونه نگرانی به مقصد برسیم. سفر با اتوبوس این خواسته ما را فراهم می‌کند. فارغ از این‌که هزینه‌های سفرمان را به‌طور چشمگیری کاهش داده و به ما کمک می‌‌کند تا سفری اقتصادی داشته باشیم.

تقریبا از تمام شهرهای ایران امکان سفر با اتوبوس به بندرعباس وجود دارد. اما اگر از تهران عازم سفر هستید باید به‌طور تقریبی مسافتی بین 1200 تا 1500 کیلومتر را در مدت زمان تقریبی 18 ساعت طی کنید.

  • طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط اتوبوس از تهران تا بندرعباس و بالعکس معادل با 419 هزار تومان است.

زمانی که با اتوبوس یا قطار به بندرعباس رسیدید، برای دسترسی به جزیره کیش باید ابتدا به بندر چارک بروید. سپس با در دست داشتن کارت ملی بلیط حرکت به سمت کیش را تهیه کنید. حال ممکن است، این سوال برای شما مطرح شود، چگونه خود را از بندرعباس به بندر چارک برسانیم؟

برای دسترسی به بندر چارک امکان استفاده از تاکسی و اتوبوس وجود دارد. لازم است بدانید کرایه تاکسی از بندرعباس تا بندر چارک بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان  اس و برای جابه‌جایی با اتوبوس باید، به‌طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان پرداخت کنید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

قوانین ورود خودرو به جزیره کیش

قوانین ورود خودرو به جزیره کیش
خودروهایی نظیر کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، پیکان و پراید اجازه ورود به جزیره کیش را ندارند.

این جزیره مرجانی برای ورود خودرو به داخل جزیره و سفر زمینی به کیش قوانین سخت‌گیرانه‌ای در نظر گرفته است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • خودروهایی نظیر کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، پیکان و پراید اجازه ورود ندارند.
  • برای ورود به این جزیره باید گواهینامه رانندگی، برگه معاینه فنی و اصل کارت خودرو را به دفاتر گمرک یکی از بندرگاه‌های چارک، آفتاب و لنگه ارائه کنید. بعد از پر کردن فرم گمرگ و پرداخت عوارض ورودی به جزیره کیش به مبلغ 300 هزار تومان (طبق تعرفه سال 1402)، نوبت به تعیین ساعت، تاریخ ورود و خروج از جزیره و ارائه مدارک نهایی اعم از عدم خلافی خودرو یا فیش پرداخت عوارض ورودی می‌رسد.
  • داشتن برگه ورود موقت به جزیره کیش (این برگه 10 روز اعتبار داشته و در صورت اقامت بیش از زمان تعیین شده در جزیره به‌ازای هر روز 100 هزار تومان جریمه می‌شوید).
  • داشتن برگه کاپوتاژ (این برگه بعد از پرداخت عوارض و مراحل ذکر شده توسط اداره گمرگ یکی از بندرگاه‌های مربوطه صادر می‌شود).
  • بر روی خودرو، باربند نصب نباشد.

برای خروج از جزیره هم باید به بندرگاه کیش مراجعه کنید و با ارائه کارت شناسایی و گواهینامه مالک خودرو، کارت خودرو و پرداخت جرائم احتمالی که در جزیره متحمل شده‌اید، اجازه خروج از جزیره برایتان داده خواهد شد.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

قوانین رانندگی در جزیره کیش
در جزیره کیش برای رانندگان قوانین سختگیرانه‌ای حکم‌فرماست.

رانندگی در این جزیره زیبا و تمیز قوانین مخصوص به خودش را دارد و با دیگر شهرهای ایران اندکی متفاوت است. اگر به صورت سفر زمینی به کیش سفر کردید، حواستان به موارد زیر باشد وگرنه متحمل جریمه خواهید شد و تا پرداخت نکردن جریمه هم اجازه خروج نخواهید داشت.

  • خارج کردن دست و سر از پنجره ماشین زمان حرکت
  • بوق زدن
  • داشتن سرعت بالای 40 تا 60 کیلومتر در ساعت
  • بیرون ریختن زباله از خودرو
  • تمیز نبودن خودروها
  • برای تغییر مسیر بین خطوط باید 100 متر زودتر راهنما بزنید.

برآورد هزینه برای سفر زمینی به جزیره کیش از تهران

هزینه رفت و برگشت با ماشین شخصی از تهران تا کیش (هزینه بنزین رفت و برگشت + هزینه عوارض ورود به جزیره + هزینه رفت و برگشت لندینگ کرافت)

هزینه بنزین از تهران تا بندر چارک: تقریبا 142 لیتر بنزین مصرف می‌کند که با تعرفه آزاد معادل با تقریبا 427 هزار تومان می‌شود. خودروهای داخلی در 100 کیلومتر 10 تا 11 لیتر سوخت مصرف می‌کنند. هزینه بنزین هم با تعرفه آزاد لیتری 3 هزار تومان حساب شده است.

برای ورود و خروج از جزیره هم باید 2 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کنید (هزینه عوارض + لندینگ کرافت).

و در مجموع طبق تعرفه سال 1402، حداقل هزینه رفت و برگشت از تهران به جزیره کیش با اتومبیل شخصی با احتساب مصرف بنزین، به صورت تقریبی، 3 میلیون و 600 هزار تومان است.

هزینه رفت با اتوبوس از تهران تا کیش (بلیط اتوبوس + هزینه رسیدن به بندر چارک + بلیط خرید اتوبوس دریایی)

در مجموع طبق تعرفه سال 1402، حداقل هزینه سفر زمینی با اتوبوس از تهران به جزیره کیش برابر با 749 هزار تومان است.

هزینه رفت با قطار از تهران تا کیش (بلیط قطار + هزینه رسیدن به بندر چارک + بلیط خرید اتوبوس دریایی)

در مجموع طبق تعرفه سال 1402، حداقل هزینه سفر زمینی با قطار از تهران به جزیره کیش برابر با 630 هزار تومان است.

سخن آخر

در این مقاله، شما را برای داشتن بهترین سفر زمینی به کیش راهنمایی کردیم و درباره قیمت و جزئیات سفر مفصل صحبت کردیم. حالا زمان آن فرارسیده تا بار سفر ببندیم و خود را برای سفری پرماجرا آماده کنیم. البته بهتر است قبل از حرکت، به‌کمک سایت گردشگری اتاقک اقامتگاه مورد نظرتان در جزیره را مطابق با بودجه و نیاز خود تهیه کنید. با توجه به طولانی بودن مسیر و جذابیت شهرهای بین راه، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق در یکی از شهرهای بین راهی هم اقامتگاهی رزرو کرده و استراحت کنید.

سوالات متداول درباره سفر زمینی به کیش

برای سفر زمینی به کیش باید از کدام بندرها اقدام کرد؟

بنادر آفتاب، لنگه و چارک

از کدام یک بنادر با اتوبوس دریایی می‌توان به کیش سفر کرد؟

بندر چارک

نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش کدام است؟

بندر آفتاب

لندینگ کرافت‌ها از کدام بندر حرکت می‌کنند؟

بنادر آفتاب، لنگه و چارک

چه خودروهایی اجازه ورود به جزیره کیش را ندارند؟

کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، پیکان و پراید

مدارک لازم برای بردن ورود خودرو به داخل جزیره کیش چیست؟

گواهینامه مالک خودرو، کارت خودرو، برگه ورود موقت به جزیره و برگه کاپوتاژ

هزینه سفر زمینی از تهران به کیش چقدر است؟

هزینه سفر زمینی از تهران به کیش بسته به نوع وسیله نقلیه از قبیل خودرو شخصی، قطار یا اتوبوس متغیر است.

4.7/5 - (111 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و درود
    سپاس از اطلاعات کامل و به روز و مفید شما.
    شاد و پیروز باشید

  2. سلام و عرض ادب.
    خیلی مطالب مفید و کاملی بود ، همینطور به روز .
    تشکر و قدردانی از در اختیار گذاشتن این اطلاعات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *