تجربه سفررستوران‌گردی

‌معرفی کامل غذاهای محلی رشت | متنوع و لذیذ

اگر تابه‌حال به شهر زیبای رشت سفر کرده باشید، می‌دانید که رشتی‌ها اهمیت بسیار زیادی برای وعده‌های غذایی خود قائلند. رشت شهری است که بوی خوشمزگی می‌دهد، چراکه در خیابان‌های آن عطر خوش غذاهای پخت‌شده در رستوران‌ها، در بازارهای آن عطر خوش سبزی‌های تازه و در خانه‌های آن عطر خوش غذاهای خانگی دل شما را آب می‌اندازند. بسیاری از افراد شکمو فقط برای شکم‌گردی و امتحان کردن غذاهای خوشمزه به شهر رشت سفر می‌کنند و به رستوران‌گردی در این شهر می‌پردازند. ناگفته نماند که نام شهر رشت، به‌عنوان یکی از خلاق‌ترین و پرتنوع‌ترین شهرهای غذا در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

رشت، خلاق‌ترین شهر دنیا در غذا

فرهنگ غذایی غنی و تنوع بسیار بالای غذاها در رشت، باعث شده تعداد غذاهای محلی این شهر بسیار زیاد باشد. هنگام سفر به این شهر، حتی اگر هر روز در رستوران‌های رشت غذاهای محلی را میل کنید، بازهم چندمورد از دستتان در خواهد رفت. حتی اگر فعلا قصد سفر به این شهر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم غذاهای محلی رشت و دستور پخت آن‌ها را یاد بگیرید و با پخت یک وعده غذایی خوشمزه و متنوع، خود و خانواده‌تان را غافلگیر کنید. در این مطلب سعی کردم لیستی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی رشت ارائه دهم تا بیشتر با خوشمزه‌های این شهر آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا می‌توانید مقاله رشت کجاست را مطالعه کنید.

کباب ترشکباب ترش گیلانی

چه چیزی خوشمزه‌تر از گوشت طعم‌دار شده؟ یکی از پرطرفدارترین غذاهای محلی رشت، کباب ترش است که تقریبا با هر ذائقه‌ای سازگاری دارد. کمتر کسی پیدا می‌شود که کباب ترش رشتی را دوست نداشته باشد. این غذا هم با گوشت گوساله و هم با گوشت گوسفند قابل طبخ است؛ بنابراین می‌توانید بسته به ذائقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس از پخت این غذا، معمولا گوشت گوساله طعم‌دار شده کبابی را با سیر، پیاز، رب انار و گردو نوش جان می‌کنند. درواقع ترش شدن کباب، به‌دلیل وجود رب انار است. این غذا همراه با برنج کته شده قالبی سرو می‌شود.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جوجه ترش

جوجه ترش گیلانی

جوجه ترش دقیقا مانند کباب ترش طبخ می‌شود، با این تفاوت که به‌جای گوشت گوساله یا گوسفند، از سینه‌ی گوشت مرغ استفاده می‌شود. در طبخ این غذا از گردو، رب انار، سیر، انواع سبزیجات و ادویه استفاده می‌شود. این غذا شباهت زیادی به جوجه کباب دارد، اما به دلیل داشتن چاشنی‌های متفاوت، بسیار خوشمزه‌تر از جوجه کباب است.

کته کباب

کته کباب در کنار سبزی و ماست سیر ترشی

غذایی ساده اما بسیار خوشمزه! هنگامی که به شهر رشت سفر می‌کنید، کبابی‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که روی آن‌ها نام کته کبابی نوشته شده است. دلیل این موضوع مشهور و محبوب بودن کته کباب نزد رشتی‌ها است. در پخت این غذا از گوشت گوساله استفاده می‌شود. ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلفی مانند زردچوبه، نمک، فلفل، پیاز و گاهی روغن زیتون و ماست برای طعم‌دار کردن گوشت مورداستفاده قرار می‌گیرند. لازم است بدانید رشتی‌ها کته کباب را با دست میل می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم شما هم اگر می‌خواهید طعم واقعی کته کباب رشتی را بچشید، آستین‌های خود را بالا بزنید و آن را همراه با پیاز، دوغ، زیتون یا هر چاشنی دیگر با دستانتان میل کنید.

باقلا قاتقباقلا قاتق

خبری خوش برای گیاه‌خواران! حتی اگر گیاه‌خوار یا عاشق سبزی‌جات هستید، غذاهای محلی رشت شما را راضی می‌کنند. حتما تابه‌حال نام باقلا قاتق گیلانی به گوشتان خورده است. یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی رشت، باقلا قاتق است که غذایی خوشمزه به‌خصوص برای عاشقان خورش به‌شمار می‌رود. در پخت این غذا خبری از گوشت نیست، اما باقلا پوست‌کنده، سبزی، تخم مرغ، سیر و ادویه‌جات به طرز شگفت‌انگیزی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و غذایی دوست‌داشتنی با طعمی متفاوت ایجاد می‌کنند. این غذا بسیار سبک است، پس اگر به‌دنبال یک وعده خوشمزه، سبک و کم‌چرب هستید، حتما باقلا قاتق را امتحان کنید. برخی تخم مرغ را داخل این خورش می‌شکنند تا پخته شود، اما برخی دیگر به‌صورت نیمرو، هنگام سرو روی خورش می‌گذارند. این غذا در کنار برنج اصل شمالی که کته شده، طعمی دلنشین دارد.

ممکن است از خود بپرسید باقلا چیست؟ بهتر است بدانید باقلا رشتی یا پاچ باقلا، نوعی باقلای محلی است که شباهت زیادی به لوبیا سبز دارد و در دو فصل بهار و پاییز در بازارهای رشت به وفور دیده می‌شود. در اکثر رستوران‌های رشت می‌توانید باقلا قاتق را نوش جان کنید.

سیر قلیهسیر قلیه

سیرقلیه یکی دیگر از خورش‌های محلی رشت است که در سفره اهالی این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذا طعمی منحصربه‌فرد و دل‌نشین دارد و با استفاده از برگ تازه سیر، پیاز، لپه، ادویه، تخم مرغ و گوشت مرغ پخته می‌شود. حتی نمی‌توانید تصور کنید که ترکیب این مواد اولیه باعث پخت غذایی به این خوشمزگی بشود! برخی افراد محلی این غذا را با گوشت اردک هم می‌پزند، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است برای اولین بار این غذا را نوش جان کنید، آن را با گوشت مرغ سرو کنید، زیرا ممکن است طعم گوشت اردک را دوست نداشته باشید.

غوره مسماغوره مسما

غوره مسما را به هرشکلی که بپزید، خوشمزه و دوست‌داشتنی است. این غذا را در سایر نقاط ایران به جز رشت هم می‌پزند، اما نزد اهالی رشت جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذای خوش رنگ‌ولعاب با استفاده از مرغ، گوجه، غوره، پیاز، سیر، رب و ادویه پخته می‌شود، البته یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه آن بادمجان است که برخی افراد باتوجه به ذائقه خود آن را از غذا حذف می‌کنند. در طبخ این غذا گوشت مرغ، بادمجان و گوجه را سرخ می‌کنند و همه‌ی آن‌ها را در سسی از رب گوجه قرار می‌دهند و برای اینکه طعم ترشی داشته باشد، غوره هم به آن اضافه می‌کنند. اگر فصل غوره نباشد، از غوره یخ زده فریزری برای پخت این غذا استفاده می‌شود.

باقلا پلوسر یا سس پیلهباقلا پلوسر یا سس پیله

باقلا پلوسر یکی از غذاهای محلی بسیار ساده و خوشمزه گیلانی است که بین رشتی‌ها طرفداران زیادی دارد. در پخت این غذا از گیاه لوبیا چیتی استفاده می‌شود.  قبل از اینکه لوبیا چیتی برسد، گیاه سبز آن را می‌چینند و سپس آن را در ماهیتابه به همراه ادویه و شوید سرخ می‌کنند؛ پس از آن، این غذا را با برنج کته شده میل می‌کنند. پخت این غذا بسیار ساده است اما طعم دلنشینی دارد که بین تمام رشتی‌ها محبوب است. البته ممکن است طعم این غذا برای افراد غیر رشتی کمی غیرعادی باشد، اما اگر دوست دارید غذاهای جدید را امتحان کنید، از خوردن این غذا پشیمان نخواهید شد.

میرزا قاسمیمیرزا قاسمی

خبری خوش برای عاشقان بادمجان! میرزا قاسمی نه فقط در گیلان، بلکه در بسیاری از شهرهای ایران به روش‌های متنوع پخته می‌شود. پایه اصلی این غذا بادمجان است، بنابراین اگر به بادمجان حساسیت دارید یا طعم آن را دوست ندارید بهتر است از این غذا بگذرید. برای پخت این غذا ابتدا بادمجان را روی حرارت نگه می‌دارند تا کبابی شود، سپس پوست آن را می‌کنند، آن را له می‌کنند و با تخم مرغ و گوجه سرخ می‌کنند. از آن‌جایی که شمالی‌ها بیشتر غذاها را با برنج می‌خورند، در اکثر اوقات میرزا قاسمی را هم با پلو سرو می‌کنند؛ اما در بسیاری از شهرها این غذا را با نان می‌خورند و از طعم دودی و دلنشین آن لذت می‌برند. درضمن چاشنی این غذا سیر است که طعم آن را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند. لازم است بدانید این غذا اولین بار توسط فردی به نام محمد قاسم خان والی، سفیر ایران در روسیه و حاکم گیلان در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه بوده است. او به دلیل علاقه زیاد به آشپزی، این غذا را در رشت مرسوم کرد و نام خود را روی آن گذاشت.

ترش ترهترش تره

ترش تره یک غذای مناسب دیگر برای عاشقان سبزیجات و گیاه‌خواران است. این غذا با استفاده از سبزیجات معطر و تازه ازجمله تره، گشنیز، جعفری، شوید، اسفناج و کمی برگ سیر پخته می‌شود. در این خورش تخم مرغ، آب انار یا آبغوره نیز افزوده می‌شوند. این خورش خوشمزه را می‌توان در کنار پلو، با ماهی شور یا ماهی دودی هم سرو کرد. رشتی‌ها ترش تره را در کنار سیر، باقالی خام و زیتون نوش جان می‌کنند. در طبخ این غذا از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود، بنابراین اگر عاشق سبزیجات و غذاهای کمی ملس هستید، حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

واویشکاواویشکا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید واویشکا غذای بومی رشت نیست، بلکه در زمان نفوذ روس‌ها به استان گیلان وارد فرهنگ غذایی گیلانی‌ها شده است. ممکن است واویشکا را با نام‌های جغور بغور یا جزبز هم بشناسید، زیرا این غذا آنقدر محبوب و پرطرفدار است که در بسیاری از شهرهای ایران پخته می‌شود. پخت این غذا به این صورت است که ابتدا جگر و دل مرغ یا گوسفند را می‌پزند و سپس آن را با پیاز، ادویه‌جات، رب و سیب‌زمینی سرخ می‌کنند. در طبخ این غذا از روده و جگر سفید گوسفند هم استفاده می‌شود و در دسته غذاهای پرچرب قرار می‌گیرد.

کال کبابکال کباب

یکی دیگر از غذاهای محلی خوشمزه رشت، کال کباب است که با استفاده از بادمجان طبخ می‌شود. روش پخت و مواد اولیه کال کباب شباهت زیادی به میرزا قاسمی دارد. برای پخت این غذای خوشمزه علاوه‌بر بادمجان از دانه‌های قرمز انار، گردو، سبزی‌های معطر، گلپر و سیر نیز استفاده می‌شود. رشتی‌ها پس از پخت، این غذا را در یخچال قرار می‌دهند تا مواد آن حسابی به خورد یکدیگر بروند و طعم‌ها باهم مخلوط شوند تا ترکیبی شگفت‌انگیز از مزه را ایجاد کنند. اگر بادمجان و غذاهای محلی را دوست دارید، از خوردن این غذا حسابی لذت خواهید برد.

کویی ترهکویی تره

یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای محلی رشت، کویی تره است که از دیرباز سر سفره رشتی‌ها دیده می‌شد. این غذا هم شباهت زیادی به میرزا قاسمی دارد با این تفاوت که به جای بادمجان، از کدو حلوایی در پخت آن استفاده می‌شود. کدو حلوایی، سیر، گردوی سابیده شده، رب انار و رب آلوچه مواد پایه این غذا هستند، اما برخی افراد چاشنی‌ها و مواد دیگری را نیز به آن اضافه می‌کنند.

فسنجان رشتی

فسنجان رشتی

ترش یا شیرین؟ مسئله این است! فسنجان یکی از پرطرفدارترین غذاهای محلی بین ایرانیان در سراسر کشور به‌حساب می‌آید، اما همیشه میان کسانی که این غذا را با طعم ترش دوست دارند و کسانی که آن را با مزه شیرین نوش جان می‌کنند، اختلاف نظر وجود دارد. لازم است به شما بگوییم که اگر فسنجان را با طعم شیرین دوست دارید، بهتر است دور فسنجان رشتی را خط بکشید. شاید در سراسر ایران کسانی را پیدا کنید که این غذا را با طعم شیرین بپسندند، اما در رشت کسی را پیدا نمی‌کنید که آن را با مزه‌ای غیر از ترش دوست داشته باشد. در رشت فسنجان با رب انار پخته می‌شود و رنگ سیاه‌تری دارد. گردو آسیاب شده و گوشت مرغ پایه‌های اصلی فسنجان رشتی هستند. در رشت، این غذا در کنار شاهی و سیر سرو می‌شود و طعمی باورنکردنی دارد که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

شامی گیلانیشامی گیلانی

شامی گیلانی یکی دیگر از غذاهای محلی خوشمزه رشت است که می‌توانید بسته به ذائقه خود آن را با برنج یا نان سرو کنید. این نوع شامی به دو روش پخت می‌شود که یک نوع آن با سیب زمینی و نوع دیگر با استفاده از انواع سبزی‌جات خردشده تازه پخته می‌شود. برای پخت شامی رشتی، گوشت گوساله یا گوسفند را با سبزی‌های تازه خردشده یا سیب زمینی مخلوط می‌کنند، انواع ادویه را به آن اضافه می‌کنند و سپس در ماهیتاپه سرخ می‌کنند. در کنار این غذا، گوجه هم در روغنی که شامی‌ها از قبل سرخ شده، سرخ می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در کنار ماست سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سیراویج یا سیرابیجسیراویج یا سیرابیج

ویج یا بیج، در زبان گیلانی به‌معنای سرخ‌شده است. برخی از افراد رشتی به این غذا سیرتابه هم می‌گویند، چون سیر در ماهیتابه سرخ می‌شود. سیراویج از آن غذاهایی است که خیلی سریع آماده می‌شود و به‌همین دلیل بسیار پرطرفدار است. طعم این غذا با ذائقه رشتی‌ها بسیار سازگار است، به‌طوری که بسیاری از اهالی روستاهای اطراف رشت و ساکنین این شهر عاشق این غذا هستند. پخت این غذا به این گونه است که ابتدا برگ سیر تازه خردشده را در روغن تفت می‌دهند و سپس به آن تخم مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک اضافه می‌کنند. گیلانی‌ها این غذا را در کنار برنج سرو می‌کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم طعم خوش آن را با نان هم بچشید و لذت ببرید.

شوید خولیشوید خولی

غذایی که در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به قرمه سبزی دارد، اما طعم آن بسیار منحصربه‌فرد و متفاوت با قرمه سبزی است. امکان ندارد کسی این غذا را بچشد و عاشق طعم بی‌نظیر آن نشود. شوید خولی یکی از غذاهای اصلی محلی رشت است که پخت آن تقریبا شبیه به قرمه سبزی است، با این تفاوت که سبزی مورداستفاده در آن، فقط شوید است. جالب است بدانید خولی، در زبان گیلکی به معنای آلوچه است که در بسیاری از شهرهای غیرشمالی به آن گوجه‌سبز هم می‌گویند. در پخت این غذا از آلوچه استفاده می‌شود که همین باعث طعم بسیار منحصربه‌فرد آن شده است. پیاز، مرغ، سیب زمینی و انواع ادویه از دیگر مواد اولیه برای پخت شوید خولی هستند. این خورش خوش‌طعم در کنار برنج سرو می‌شود و به‌وفور در سفره رشتی‌ها دیده می‌شود. هنگام سفر به گیلان، حتما طعم شگفت‌انگیز این غذا را بچشید.

مرغ ترش گیلانیمرغ ترش گیلانی

این خورش خوشمزه، خوش‌عطر و خوش‌طعم با استفاده از مرغ، رب، پیاز سرخ شده و انواع ادویه‌جات پخته می‌شود. رنگ‌ولعاب این غذا حسابی هوس‌برانگیز است و به‌همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در سفره خانه‌های گیلانی دارد. برخی برای پخت این غذا از سبزیجات، رب انار، آبلیمو، گردو یا سیر هم استفاده می‌کنند. برخی از اهالی رشت، در کنار این غذا سیب‌ زمینی هم سرخ می‌کنند و آن را در کنار برنج نوش جان می‌کنند. این غذا معمولا با ذائقه همه ایرانیان سازگار است، بنابراین اگر فرد بدغذایی هستید و نمی‌خواهید غذاهای جدید و محلی را امتحان کنید، از خوردن این غذا پشیمان نخواهید شد.

ترشه واشترشه واش

یکی دیگر از غذاهای محلی رشت، ترشه واش نام دارد که نام آن برگرفته از گیاهی با همین نام است. برای پخت این غذا بادمجان، گوجه، گوشت مرغ، پیاز، رب آلوچه، رب انار، سبزیجات مخصوص و ادویه‌جات با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا طعمی منحصربه‌فرد و دلنشین را ایجاد کنند. این غذا طعم ترشی دارد، پس اگر غذاهای ترش را دوست دارید، حتما یک بار آن را امتحان کنید.

آش ترشآش ترش

اگر از طرفداران پروپاقرص انواع آش هستید، حتما آش ترش محلی رشت را امتحان کنید. ترش آش طرفداران زیادی در استان گیلان دارد و برای پخت آن از انواع سبزیجات مانند گشنیز، جعفری، سیر، خالواش خشک، نعنا، باقالی مازندرانی و چغندر استفاده می‌شود. برنج نیم‌دانه، آلوچه و آرد برنج نیز از دیگر ترکیبات این غذا هستند که باعث می‌شوند طعم شگفت‌انگیز آن تا همیشه زیر زبان‌تان باقی بماند.

ماهی شکم پر یا فیبیجماهی شکم پر یا فیبیج

ماهی شکم‌پر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که گل سرسبد غذاهای محلی رشت، به‌خصوص برای اهالی این شهر به‌شمار می‌رود. برای طعم‌دار کردن ماهی از نمک، گلپر و فلفل استفاده می‌کنند و آن‌ها را داخل شکم ماهی نیز می‌ریزند؛ اما موادی که طعم شگفت‌انگیزی به این غذا می‌دهند، گردوی سابیده شده، دانه‌های ترش انار، رب انار و سیر هستند. این مواد همراه با نمک، فلفل، گلپر و آلو داخل شکم ماهی ریخته می‌شوند و در نهایت این غذا با برنج سرو می‌شود. ماهی شکم پر یا فیبیج رشتی یک وعده‌ی بهشتی برای عاشقان ماهی خواهد بود.

کوکو مرغ گیلانی یا چغرتمهکوکو مرغ گیلانی یا چغرتمه

این غذا به‌خاطر ساده و خوشمزه بودن، طرفداران زیادی دارد. پخت این غذا نیز بسیار ساده است و با استفاده از مرغ پخته شده بدون استخوان و تخم مرغ تهیه می‌شود. رشتی‌ها به‌دلیل علاقه زیادی که به برنج دارند، کوکو مرغ را نیز با برنج سرو می‌کنند؛ اما شما می‌توانید از طعم شگفت‌انگیز آن همراه با نان نیز لذت ببرید.

تره اسفناجتره اسفناج

اسفناج، تخم مرغ، سیر، برنج نیم‌دانه و انواع ادویه‌جات با یکدیگر ترکیب می‌شوند و غذایی خوشمزه به نام تره اسفناج را ایجاد می‌کنند. تره اسفناج یکی از غذاهای محلی رشت است که برخی افراد برای پخت آن از گوجه هم استفاده می‌کنند. این غذا کاملا با استفاده از سبزی‌جات پخته می‌شود و هیچ گوشتی در مراحل آماده‌سازی آن دخالت ندارد. اگر ذائقه شما با غذاهای محلی گیلان سازگار است، عاشق تره اسفناج خواهید شد.

چوواش ترهچوواش تره

چوواش تره یک غذای خوشمزه رشتی است که با استفاده از سبزی چوواش که نوعی سبزی بومی گیلان است، پخته می‌شود. این غذا نیز بسیار ساده است و برای پخت آن از چوواش در کنار سیر، آبغوره، تخم مرغ و انواع ادویه استفاده می‌شود. برخی از افراد ساکن در دیگر نقاط ایران نیز غذایی مشابه می‌پزند که به جای چوواش از اسفناج استفاده می‌کنند.

اشپل کوکواشپل کوکو

همانطور که می‌دانید، کوکو از غذاهای رایج ایرانی است که از ترکیب مواد مختلف با تخم مرغ به‌دست می‌آید؛ اما اشپل کوکو یک غذای محلی گیلانی است که میان اهالی این استان طرفداران بسیار زیادی دارد. اشپل همان تخم ماهی است که اگر با ادویه‌جات، برگ سیر و تخم مرغ ترکیب شود، کوکویی بسیار خوشمزه به نام اشپل کوکو به‌دست می‌آید. این غذا سرشار از امگا3 است، اما لازم است بدانید که هضم آن برای معده ممکن است کمی سخت باشد. در کل این غذا برخلاف کوکو بودنش، جزو غذاهای سنگین به‌شمار می‌رود، پس توصیه می‌کنیم هنگامی که به رشت سفر کردید و این غذای وسوسه‌انگیز را امتحان کردید، در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

باقلا واویج یا باقلا وابیجباقلا واویج یا باقلا وابیج

باقلا وابیج از دیگر غذاهای محلی رشت است که شباهت بسیار زیادی با باقلا قاتق دارد. تفاوت این غذا با باقلا قاتق بدون آب بودن آن است و قبل از اینکه باقالی به این غذا اضافه شود، به‌صورت جدا می‌پزد. وجود سیر و شوید، باعث خوش‌عطر و خوشمزه شدن این غذا شده‌اند و تخم مرغ نیز آن را مقوی و مفید می‌کند. رشتی‌ها این غذا را در کنار برنج سرو می‌کنند و از طعم خوش آن لذت می‌برند. شما هم اگر به رشت سفر کردید، طعم خوش آن را بچشید. این غذا در فصل رویش باقالی‌های محلی بسیار رایج است.

سخن پایانی

رشت است و غذاهای خوشمزه‌اش! هرکسی که مهمان خانه اهالی رشت شده باشد، می‌داند که سفره آن‌ها همیشه رنگین است. هنگامی که به رشت سفر می‌کنید، از عطر خوش سبزی‌جات محلی در بازارهای آن لذت می‌برید. همین سبزی‌های محلی خوش‌عطر هستند که تنوع غذایی این منطقه را به بیشترین حد ممکن رسانده‌اند. لذت خوردن یک وعده خوشمزه محلی در طبیعت بکر این منطقه، حال‌وهوایی به‌یادماندنی برایتان رقم می‌زند که تا آخر عمر در ذهنتان باقی خواهد ماند. شاید شکمو بودن مردم رشت باعث تنوع و مزه خوش غذاهای این منطقه شده که در کل دنیا طرفدار دارد. سعی کردم در این مقاله خوشمزه‌ترین غذاهای محلی رشت را به شما معرفی کنم تا هنگام سفر به این شهر، طعم خوش آن‌ها را بچشید و لذت ببرید. در نهایت برای اجاره ویلا در رشت می‌توانید روی اتاقک حساب کنید تا سفری لذت‌بخش و اقامتی دلپذیر داشته باشید.

4.1/5 - (37 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام چرا بدون اطلاعات کافی هر چی دوس دارین مینویسین . کجای گیلان واسه درست کرون ماهی شکم پر آلو میزارن توی شکمش بس اشپل یا همون خاویار چی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *