جاهای دیدنی

جنگل ابر شاهرود | دریایی از ابر زیر پای شما

جنگل ابر

جنگل هیرکانی ابر شاهرود، یکی دیگر از صد جاذبه گردشگری ایران است که هر آدمی، حداقل یکبار باید آن را ببیند.
لذت ایستادن بر فراز ابرها را میتوان در این مکان تجربه کرد. وجود تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری نیز بر جذابیت این منطقه افزوده است. در ادامه معرفی کامل جنگل ابر را خواهیم داشت، با ما همراه باشید.

جنگل ابر

کمی بیشتر درباره جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود  یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان شاهرود و از زیباترین جنگل‌های ایران است. این جنگل که زمین و آسمان را به هم رسانده و درختان از ابرها عبور کرده‌اند، چشم هر بیننده‌ای را به این منظره خیره می‌کند. ارتفاع زیاد جنگل ابر از سطح دریا، چشمه‌های فراوان و پوشش گیاهی متنوع از جمله ویژگی‌هایی ست که باعث جذب گردشگران زیادی شده. ۸۵ گونه مختلف گیاهی در کنار دیگر گونه‌های نادر این جنگل را به موزه‌ای طبیعی و منحصر به فرد تبدیل کرده است. همچنین گیاهان دارویی زیادی در این منطقه یافت می‌شود. گونه‌های جانوری مختلف مانند: خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار، و پرندگانی مانند: کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول نیز در این منطقه وجود دارند.

کمی بیشتر درباره جنگل ابر

دیدنی‌های جنگل ابر

جنگل ابر به تنهایی جذابیت‌های زیادی دارد که شما از دیدن آن سیر نمی‌شوید اما در کنار آن دیدنی‌های شاهرود از بکرترین ها هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

دیدنی‌های جنگل ابر

۱- جاذبه‌های مسیر جنگل ابر
شهر شاهرود، بسطام و روستای ابر که در مسیر رسیدن به جنگل ابر قرار دارد دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی از جمله مجموعه بایزید بسطامی و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی می باشد.

مجموعه بایزید بسطامی

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

۲-کوه‌نوردی و جنگل‌نوردی
شما برای رسیدن به جنگل ابر حتما باید پیاده‌روی داشته باشید و در بعضی مناطق نیز جنگل‌نوردی و‌کوه‌نوردی که قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود.

۳-آبشارها و چشمه‌سارها
آبشار شرشر و آلوچال دوتا از مشهورترین آبشار‌های جنگل ابر هستند. همچنین چشمه ترش و چشمه قطری نیز از معروف‌ترین چشمه‌سارهای این منطقه هستند که چشمه ترش محل کمپ و اقامت نیز می‌باشد.

آبشار آلوچال

۴-روستای شیرین‌آباد
برای رسیدن به روستای شیرین آباد مسیر 7کیلومتری از داخل جنگل را باید پیاده‌روی کنید. جاذبه‌های طبیعی این روستا به قدری زیباست که ارزش این پیاده روی را دارد.

جنگل ابر 05

بهترین فصل سفر

بهار و تابستان: ۶ ماه اول سال بهترین زمان برای سفر به این منطقه است و ابرها در این موقع سال بیشتر وجود دارند.
پاییز و زمستان: جنگل ابر پاییز زیبایی دارد اما سفر در این فصل به افراد آماتور که تجربه زیادی ندارند، توصیه نمی شود. زمستان نیز به دلیل بارش‌های مدام و فراوان به هیچ کدام از گروه ها توصیه نمی‌شود.
در کل بهترین زمان سفر به جنگل ابر اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت تا اواخر مهر ماه است.

جنگل ابر 07

دسترسی و اقامت

از شاهرود به سمت آزادشهر که می‌روید بعد از مدتی به روستای ابر می‌رسید و از آنجا باید راه جنگل را در پیش بگیرید.
برای اقامت نیز اگر نخواهید در جنگل کمپ کنید، پیشنهاد ما به شما رزرو آنلاین اقامتگاه‌های شاهرود از سایت اتاقک است.

4.7/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *