خبرهای اتاقکی

اتاقک حامی توانیتو(همیار مهر)

اتاقک حامی توانیتو (همیار مهر)

در هیاهوی برگزاری نمایشگاه گردشگری سال ۹۶ بود که تعدادی از مسئولین سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از معلولین، به غرفه اتاقک سر زدنند و بعد از آشنایی با خدمات ما و گپ و گفتی کوتاه، این تصویر در ذهن ما شکل گرفت که افراد این جامعه از دسترسی به بسیاری از خدمات رفاهی و اجتماعی محروم هستند و مسئله فقط دارا یا ندار بودن نیست.

بعد از نمایشگاه گردشگری این دغدغه در تیم اتاقک به وجود آمد که ما بتوانیم خدمات خود را که اجاره آنلاین محل اقامت سفر است به جامعه افراد دارای معلولیت نیز معرفی کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند آسانتر از لذت سفر رفتن و اقامت بی‌دردسر بهره‌مند شوند.

برای این‌کار لازم بود تا با همکاری میزبانان خود بعضی از اقامتگاه‌‌هایی که مناسب این افراد بود تجهیز و در سایت خود در گروهی مجزا قرار داده شود اما مسئله اصلی چگونگی معرفی این سرویس به این جامعه بود که به کمک دوستان، با وحید رجبلو آشنا شدیم و متوجه شدیم که وحید و تیمش در حال ساخت بستری آنلاین به نام توانیتو (همیارمهر) برای افراد این جامعه هستند، پس ما هم تصمیم گرفتیم که از این کسب‌وکار حمایت کنیم زیرا ساخت چنین بستری نه تنها مزایای فراوانی برای جامعه افراد دارای معلولیت دارد بلکه به معنای این است که بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر مانند ما می‌توانند خدمات خود را به این جامعه ارائه کنند.

شاید از خود بپرسید که جامعه‌ای که از آن حرف می‌زنیم مگر چند نفر است، طبق آماری که کمپین ۱۱ ایران نقل کرده است، از هر ۱۰ ایرانی ۱ نفر دچار نوعی معلولیت است. آیا آن‌ها را در زندگی روزمره خود می‌بینید؟

هدف ما از حمایت کردن توانیتو و نوشتن این بلاگ فقط اعلام حمایت خود نیست بلکه آگاهی رسانی در مورد این جامعه و بستر آنلاین است و اینکه شما را هم دعوت کنیم تا با حمایت از توانیتو قدمی موثر در جهت حمایت از جامعه معلولین داشته باشید.

درباره توانیتو

توانیتو (همیار مهر) استارتاپی با هدف ارائه خدمات و کالاهای مناسب برای افراد دارای معلولیت است. توانیتو در واقع تلاش می‌کند تا با کمک فناوری و بر بستر اینترنت، تجارت آنلاین نوینی در ایران به وجود آورد. ماموریت اصلی توانیتو افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فناوری در میان معلولین و برقراری ارتباط بهتر میان کسب‌وکارها و اقشار مختلف جامعه است.
توانیتو یک استارت‌آپ نوپاست که تلاش می‌کند به درآمدزایی برسد و به هیچ ‌وجه قصد ایجاد یک خیریه را ندارد.

درباره وحید رجبلو، موسس توانیتو

وحید، موسس توانیتو و مدیر ارشد فناوری این استارت‌آپ است. نسخه اولیه این استارت‌آپ (همیارمهر) توسط او برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی شد. وحید اکنون تلاش می‌کند با مدیریت یک تیم چهارنفره فنی در سریع‌ترین زمان ممکن نسخه «بتا»ی توانیتو را روی بستر اینترنت عرضه کند.

چگونه از توانیتو حمایت کنید؟

توانیتو بروی بستر آنلاین دونیت که نوعی بستر جذب سرمایه جمعی است تا اواسط تیر ماه کمپین آنلاین برای دریافت کمک‌های نقدی شما دارد. از طریق اینجا می‌توانید وارد صفحه پروژه شده و اطلاعات بیشتر را از آنجا دریافت کنید و اگر تمایل داشتید شما هم به جمع حامیان توانیتو اضافه شوید.

4/5 - (4 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *