شهرهاتجربه سفرجاهای دیدنی

معرفی کامل مراکز تفریحی شیراز | سرگرمی در شهر شعر و ادب

مسافرت برای هر شخصی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. خیلی‌ها وقتی به شهر جدیدی می‌روند، اول آدرس مکان‌های تاریخی و فرهنگی آن را پیدا می‌کنند. افراد زیادی هم به قصد زیارت به شهرها یا کشورهای همسایه سفر می‌کنند. گاهی این تفاوت در سلیقه برای اعضای خانواده و برنامه‌ریزی هنگام سفر مشکل‌ساز می‌شود. به خصوص اگر به شهرهایی مثل شیراز یا اصفهان سفر کنید که جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارند. اما موضوعی که تقریبا همه آدم‌ها در سفر از آن لذت می‌برند، تفریح و سرگرمی است.

من اولین باری که به شیراز سفر کردم، سن زیادی نداشتم. مثل اکثر خانواده‌ها، سفر ما هم بیشتر به بازدید از جاهای دیدنی شیراز خلاصه شد. خاطره قدم زدن در مسیر تخت جمشید و بازدید از آرامگاه زیبای حافظ هرگز از ذهنم بیرون نمی‌روند. ولی بار دومی که به این شهر رفتم، سعی کردم جاهای جدیدتری را امتحان کنم و به تفریح بهای بیشتری بدهم. در این مقاله سعی دارم معروف‌ترین و بهترین مراکز تفریحی شیراز را به شما معرفی کنم. همچنین تلاش کردم تا انواع سلیقه‌ها و رده‌های سنی را در نظر بگیرم. پس اگر قصد دارید در شهر زیبای شیراز، خاطرات فراموش‌نشدنی زیادی را برای خود و همراهانتان ثبت کنید، با من همراه باشید.

ایران لند؛ مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

ایران لند
بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور در این مجتمع قرار دارد – عکاس: لیلا مقدسی

وقتی صحبت از مراکز تفریحی شیراز می‌شود، مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس حرف اول را می‌زند. در واقع این مجتمع بعد از ایران مال تهران، دومین مال بزرگ کشور محسوب می‌شود. این مجموعه که مساحتی حدود 500 هزار مترمربع را پوشش می‌دهد، به گونه‌ای ساخته شده که برای افراد با تمام سنین مهیج و جذاب باشد. با داشتن انواع فروشگاه‌ها، فودکورتی از انواع غذاهای بین‌المللی، پردیس سینمایی بزرگ شهر آفتاب و انواع سالن‌های ورزشی، این مجتمع انواع سلیقه‌ها را در نظر گرفته شده است.

ایران‌لند در واقع شهربازی این مجتمع است که مدرن‌ترین تجهیزات سرگرمی و بازی را ارائه می‌دهد. این شهربازی سرپوشیده بیش از 10 سال است که فعالیت می‌کند و حدود 130 بازی مختلف دارد که هم برای کودکان مهیج هستند و هم کودک درون بزرگ‌ترها را بیدار می‌کنند. از بهترین سرگرمی‌ها برای تمامی اعضای خانواده در این مجتمع می‌توانیم به سالن بیلیارد و بولینگ مجهز آن اشاره کنیم. سالن بولینگ ایران لند با داشتن 16 خط، به عنوان بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور شناخته می‌شود. همچنین می‌توانید بعد از خرید در مجتمع و بازی کردن، به یکی از 6 سالن سینمایی این مجتمع سر بزنید و از تماشای بهترین فیلم‌های روز لذت ببرید.

ساعت فعالیت این مجتمع: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب

آدرس ایران لند: شیراز، محور شمالی شیراز به سپیدان، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای شهر جدید صدرا، ایران لند

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر
در این مجموعه از مراکز تفریحی شیراز می‌توانید هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها و چاله‌های فضایی را تجربه کنید – عکاس: لیلا ر

پارک‌های آبی از مهیج‌ترین مکان‌های تفریحی هستند که هر آدمی می‌تواند آن را تجربه کند. از آنجایی که تعداد پارک‌های آبی مجهز و پیشرفته در کشور زیاد نیست، پیشنهاد می‌کنم هنگام بازدید از شیراز به پارک آبی کوثر هم سر بزنید. این مجموعه نزدیک به 30 سال است که فعالیت می‌کند و از نظر بهداشت، بالاترین استانداردها را سرلوحه کار خود قرار داده است. در این مجموعه می‌توانید هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها و چاله‌های فضایی در استخر را تجربه کنید و کلی خاطره شادی‌آور بسازید.

همچنین در این مجموعه که یکی از مراکز تفریحی شیراز است، بخش‌هایی به کودکان اختصاص داده شده تا آن‌ها هم بتوانند از بازی‌های آبی لذت ببرند. البته دقت کنید که استفاده از پارک آبی فقط برای کودکان بالاتر از 7 سال مجاز است. یکی از مواردی که در پارک آبی کوثر توجه من را جلب کرد، موسیقی بود که در زیر آب پخش می‌شد. اگر نفس‌گیری خوبی دارید، می‌توانید چند ثانیه‌ای در زیر آب بمانید تا از موسیقی آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

شنا کردن و سرسره بازی در استخر از شما انرژی زیادی می‌برند و معمولا نیاز به استراحت و انرژی گرفتن خواهید داشت. در این مجموعه، ایستگاه‌های آبمیوه و کافی‌شاپی وجود دارند که دقیقا برای رفع این نیاز ساخته شده‌اند. همچنین می‌توانید از سرویس ماساژ که در مجموعه کوثر ارائه می‌شود بهره ببرید. در فصل زمستان هم که خودتان احتمالا می‌دانید استفاده از سونا و جکوزی چقدر آرامش‌بخش خواهد بود. البته برای استفاده از مجموعه سونا باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

برای اجاره سوئیت در شیراز می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

قیمت ورودی پارک آبی کوثر

هزینه ورودی به پارک آبی در سال 1402 برای خانم‌ها و آقایان 100 هزار تومان بوده و ورودی مجموعه سونا 315 هزار تومان است. این سانس‌ها معمولا 2 ساعتی هستند که برای استفاده از امکانات جالب این پارک آبی کافی خواهد بود. گروه ورزشی کوثر یک مجموعه کامل است و فقط به ورزش‌های آبی خلاصه نمی‌شود. سالن بدنسازی مجهز، فروشگاه ورزشی، سالن بیلیارد و اسنوکر، فوتبال دستی و سالن ورزش‌های رزمی از دیگر بخش‌های این مجموعه مهیج هستند.

ساعت فعالیت: 7 صبح تا 17:30 عصر

آدرس مجتمع تفریحی ورزشی کوثر: شیراز، بلوار فرهنگ شهر، ایستگاه یازده، پارک آبی کوثر

پیست اسکی پولاد کف

پیست اسکی پولاد کف
اگر در فصل زمستان به شیراز سر می‌زنید، حتما بازدید از پیست اسکی پولادکف را در برنامه خود بگنجانید – عکاس: علیرضا جعفری

همان‌طور که شنا کردن و استخر رفتن در تابستان می‌چسبد، زمستان هم برای کسانی که اهل اسکی و برف‌بازی هستند، لذت‌های خاص خودش را دارد. اگر در فصل زمستان به شیراز سر می‌زنید و به تفریحات زمستانی علاقه دارید، حتما بازدید از پیست اسکی پولادکف را در برنامه خود بگنجانید. در این مجموعه علاوه‌بر پیست اسکی مهیج و وسیع، امکانات دیگری هم برای تفریح وجود دارد.

شما می‌توانید از اسنوموبیل یا اصطلاحا ماشین‌های برفی یک‌نفره و دونفره برای رانندگی در این محیط پاک و  زیبا استفاده کنید. همچنین تجهیزاتی به اسم مینی‌بوب در این منطقه وجود دارند که برای سرخوردن روی برف از آن‌ها استفاده می‌شود. تله کابین این منطقه هم جذابیت خاص خودش را دارد و شما می‌توانید تمامی چشم‌انداز خیره‌کننده این منطقه را از بالا تماشا کنید. البته باید اشاره کنم که این پیست در خارج شهر شیراز قرار گرفته و از نظر امکانات رفاهی نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

ساعت فعالیت: 24 ساعته

آدرس پیست اسکی پولاد کف: شمال غربی شیراز، کیلومتر 85 جاده شیراز- سپیدان، پیست اسکی پولاد کف

پارک جنگلی انقلاب زرقان

پارک جنگلی انقلاب زرقان
قایق‌سواری در دریاچه مصنوعی پارک – عکاس: علی جوان

گاهی وقت‌ها آدم می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند. شما هم می‌توانید هنگامی که برای بازدید از بناهای تاریخی به سمت تخت جمشید می‌روید، در مسیرتان به تفریح هم بپردازید. شهر شیراز پارک‌های تفریحی خوش آب‌وهوایی دارد که در فصل‌های بهار و پاییز باصفا هستند. یکی از این پارک‌ها که 250 هکتار وسعت دارد، در نزدیکی پالایشگاه شیراز واقع شده و به آن پارک انقلاب زرقان یا پارک پالایشگاه می‌گویند. این پارک جزو مراکز تفریحی شیراز و از آن پاتوق‌هاییست که در ایام تعطیلات، سیلی از جمعیت برای تفریح به آن سر می‌زنند.

در این پارک، وسایل بازی زیادی وجود دارند تا هنگامی که بزرگ‌ترها مشغول کباب درست کردن در باربیکیو و استراحت زیر آلاچیق‌ها هستند، کودکان بتوانند با آن‌ها سرگرم بشوند. همچنین در دریاچه مصنوعی این پارک، قسمتی به قایق سواری با قایق‌های پدالی اختصاص داده شده است که می‌تواند برای تمامی افراد خانواده لذت‌بخش باشد. این پارک جنگلی که عمدتا با درختان کاج پوشیده شده، برای پیک‌نیک نیم روزه فوق‌العاده خواهد بود.

ساعت فعالیت: 24 ساعته

آدرس پارک انقلاب زرقان: اتوبان شیراز- اصفهان، 20 کیلومتری جاده شیراز- مرودشت، روبروی پالایشگاه شیراز، پارک انقلاب زرقان

همچنین اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این شهر زیبا و همه چیز تمام بدانید؛ مقاله شیراز کجاست را مطالعه کنید.

بوستان کوهستانی دراک

بوستان کوهستانی دراک
طبیعت زیبای دراک – عکاس: محمد حسن بهمنی

خیلی از افراد تفریح در طبیعت را به مجتمع‌های سرپوشیده ترجیح می‌دهند. برای این افراد هیچ تفریحی بهتر از بالا رفتن کوه و دوچرخه‌سواری در طبیعت نیست. یکی از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی شیراز که مخصوص افراد طبیعت‌گرد ساخته شده، پارک زیبای دراک است که در دامنه کوه قرار دارد. علاوه بر پیاده‌روی، کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری، بازی‌های مهیجی هم برای تمام سنین در این منطقه وجود دارند.

زیپ لاین، پل معلق، اسب‌سواری، زمین بازی کودکان، سورتمه و ماشین برقی از تفریحات جالب و به یادماندنی هستند که می‌توانید در این پارک تجربه کنید. وسعت این پارک حدود 580 هکتار بوده و از نظر امکانات رفاهی مثل سوپرمارکت، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، آلاچیق و پارکینگ به خوبی به آن رسیدگی شده است.

ساعت فعالیت: 8 صبح تا 11 شب

آدرس بوستان کوهستانی دراک: شمال غرب شیراز- ابتدای بزرگراه حسینی الهاشمی، دامنه کوه دراک، بوستان دراک

شهربازی گاندو | مجتمع تجاری زیتون

شهربازی گاندو
گاندو، اولین شهربازی سرپوشیده در شیراز – عکاس: بهمن پارسی مهر

اولین باری که در شهر شیراز یک شهربازی سرپوشیده ساخته شد، سال 1391 بود. این شهربازی که گاندو نام دارد، در محیطی با وسعت 4 هزار مترمربع در طبقه آخر مجتمع تجاری تفریحی زیتون افتتاح شد. این شهربازی برای کودکان مثل یک بهشت می‌ماند، چون انواع بازی‌های مهیج مثل چرخ و فلک الکتریکی، ماشین برقی، دستگاه‌های جایزه‌ای و بازی‌های فکری متنوعی در آن وجود دارند.

همچنین افراد با تمام سنین می‌توانند به بخش‌های بولینگ و بسکتبال سر بزنند و در کنار تمام اعضای خانواده خود، اوقات خوشی را سپری کنند. در ضمن، هنگامی که کودکان مشغول بازی و تفریح هستند، بزرگ‌ترها می‌توانند به سایر طبقات مجتمع زیتون رفته و از 400 واحد تجاری این مجتمع خرید کنند.

ساعت فعالیت شهربازی: 6 عصر تا 12 شب

آدرس شهربازی گاندو: شیراز، چهارراه پارامونت، تقاطع انقلاب و لطفعلی خان زند، مرکز خرید زیتون، شهربازی گاندو

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پارک جنت؛ جزو مراکز تفریحی شیراز

پارک جنت
باغ جنت هم برای تفریح فوق‌العاده است و هم برای لذت بردن از طبیعت – عکاس: مهدی هادی پور

یکی دیگر از مراکز تفریحی شیراز که برای تمام اعضای خانواده مناسب خواهد بود، باغ جنت است. این پارک که محیطی وسیع و فضای سبز بسیار زیبایی دارد، از نظر امکانات تفریحی کاملا مجهز هست. کودکان و بزرگ‌ترها می‌توانند از بازی‌ها و تفریحاتی مثل ماشین برقی، ترامبولینگ، قایق‌سواری، تنیس، اسکیت و فوتبال لذت ببرند. بچه‌های کوچک‌تر هم می‌توانند در زمین بازی که پر از تاب و سرسره است مشغول باشند.

از نظر امکانات رفاهی این پارک کاملا مجهز است و در آن بیش از 50 اتاقک مجهز به کولر برای آسایش مسافران نوروزی و ایام تابستان تعبیه شده‌اند. همچنین دسترسی به این پارک با داشتن چند ورودی بسیار آسان است و جای زیادی هم برای پارک ماشین وجود دارد. پس اگر به دنبال جای دنجی هستید که در آن هم به تفریح بپردازید و هم از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید، حتما به باغ جنت شیراز سر بزنید.

ساعت فعالیت: 24 ساعته

آدرس پارک جنت: شیراز، ابتدای ورودی غربی شهر شیراز، بلوار امیرکبیر، چهارراه گلشن، پارک جنت

مجتمع تفریحی نگین فارس

مجتمع تفریحی نگین فارس
شهربازی سرپوشیده از مراکز تفریحی شیراز برای کودکان بسیار مهیج خواهد بود – عکاس: مهشید اخلاقی

سومین و آخرین مراکز تفریحی شیراز و مجتمع تجاری تفریحی که می‌خواهم به شما معرفی کنم، مجتمع نگین فارس است. نگین فارس هم یکی از آن مجموعه‌های همه فن حریفه است که همه اعضای خانواده را سرگرم می‌کند. شما می‌توانید پس از خرید از 230 فروشگاه متنوع این مجتمع به بخش‌های تفریحی آن هم سری بزنید. پارکینگ وسیع، شهربازی، انواع رستوران بین‌المللی، فودکورت، کافی‌شاپ، هایپر مارکت، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد و سالن بولینگ، همه در زیربنای 94 هزار مترمربعی این مجموعه قرار دارند. شهربازی سرپوشیده این مجتمع برای کودکان بسیار مهیج خواهد بود و می‌تواند آن‌ها را هنگام خرید بزرگ‌ترها حسابی سرگرم کند.

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 9 شب

آدرس مجتمع تفریحی نگین فارس: شیراز، میدان احسان، بلوار پرستار، خیابان فرشته، روبروی بیمارستان بعثت، مجتمع تفریحی نگین فارس

سخن پایانی

امیدوارم توانسته باشید در این لیست از مراکز تفریحی شیراز، سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنید. پیشنهاد می‌دهم که در کلان‌شهری مثل شیراز فقط به دیدن جاذبه‌های تاریخی و دیدنی بسنده نکنید و حتما تفریح و سرگرمی را هم در برنامه خود قرار دهید. در ضمن اگر هنوز به این شهر نرفته‌اید و قصد رزرو اقامتگاه، اجاره سوئیت و ویلا دارید، می‌توانید این کار را به راحتی از سایت اتاقک انجام دهید.

سوالات متداول درباره مراکز تفریحی شیراز

بهترین مراکز تفریحی شیراز کجا هستند؟

از بهترین جاهای تفریحی شیراز می‌توانیم به مجتمع خلیج فارس، مجموعه ورزشی کوثر، پیست اسکی پولادکف، پارک جنگلی پالایشگاه، بوستان کوهستانی دراک، شهربازی گاندو، مجتمع نگین فارس و پارک جنت اشاره کنیم.

جاهای تفریحی شیراز برای ایام نوروز کجا هستند؟

مجتمع‌های تجاری و تفریحی سرپوشیده خلیج فارس، زیتون و نگین فارس برای تمام ایام سال، به ویژه تعطیلات نوروز، مناسب هستند.

4.2/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

محمد ساکی زاده

محمد هستم، عاشق سینما، موسیقی، زبان‌های خارجی و البته نوشتن. نویسندگی رو به این دلیل دوست دارم که میتونی هم بخشی از درونت رو به اشتراک بذاری و هم میبینی که دیگران از اون افکار و معلومات تو استفاده می‌کنن و باهاش ارتباط برقرار می‌کنن. موقع سفر رفتن هم عادت دارم لیست بهترین جاهای دیدنی، رستوران‌ها و تفریحاتی که اون شهر داره رو پیدا کنم. با گره زدن این دو علاقه به هم، به تیم اتاقک پیوستم تا کلی اطلاعات مفید باهاتون به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. در پارک دراک بزرگترین ترامپولین پارک ایران با نام تنگو فعالیت دارد . پیست موتورکراس پارک مادر هم جذابیت خوبی دارد پارک سایه هم زیپلاین و پل معلق با محیط زیبای کوهستانی دارد . پیست اسکی پولاد کف هتل چهار ستاره دارد و در تابستانها پیست اسکی چمنی دارد . باغ گلها هم زیبایی های خود رو دارد .

  2. اولین پیست کارتینگ کودکان هم در کنار تخت جمشید هست مکان جالبی برای بچه های ۶ الی ۱۲ سال میباشد.برای اموزش رانندگی بچه ها بسیار مفید هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *