شهرهابهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به هرمز | سرزمین سرخ رنگ جنوب ایران

به هرمز زیباترین و دریایی‌ترین شهر ایران خوش‌آمدید! هرمز جایی است که آدم دلش می‌خواهد فرصت زیادی داشته باشد و وجب به وجب این جزیره را بگردد. دیدنی‌های هرمز فقط در دره‌ها و صخره‌های زیبای آن خلاصه نمی‌شود. اگر از من بپرسید، آب، بو و حتی خاک‌های سرخ و کوه‌های رنگی آن را هم باید جزء جاهای گردشگری و دیدنی هرمز ثبت کنند. هرمز سرزمین غنی است و  شبیه به هیچ‌ جای دنیا نیست. دیدنی‌های این جزیره هم بسیار خاص هستند و طرفداران هر سبک از سفر را راضی نگه می‌دارند. چند سالی می‌شود که این جزیره طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. اما برای داشتن سفری به یاد ماندنی باید بهترین زمان را برای سفرتان انتخاب کنید.

البته بهترین زمان سفر به هرمز کاملا سلیقه‌ای است و برای همه یکسان نیست. یکی بهترین زمان را برابر با بهترین آب‌وهوا و دیگری هم با ارزان بودن مخارج سفر تعریف می‌کند. با این حال اگر می‌خواهید لذت سفر به جزیره هرمز را زیر دندان‌هایتان مزه کنید و در انتخاب زمان مشکل دارید، پس با ما تا آخر این مقاله از اتاقک همراه باشید که می‌خواهیم سفر به هرمز را در همه فصل‌ها بررسی ‌کنیم تا خودتان تصمیم بگیرید که بالاخره بهترین زمان سفر به هرمز زیبا و دیدنی کی است؟

سفر به جزیره هرمز در فصل بهار

سفر به جزیره هرمز در فصل بهار
بازه طلایی سفر به جزیره هرمز، فصل بهار است – عکاس: MeHRan Ho

فصل بهار و تعطیلات عید نوروز برای کسانی که در طول سال به دلیل مشغله کاری فرصت زیادی برای سفر پیدا نمی‌کنند یک موقعیت بسیار مناسبی است و چه جایی بهتر از جزیره هرمز که به دلیل قرارگیری در جنوب کشور در فصل بهار آب‌وهوای بسیار معتدل و لطیفی دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به جزیره هرمز در فصل بهار هستید هیچ شکی به دلتان راه ندهید چرا که در بهار دمای این جزیره بین 22 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌شود. اما هرچقدر به اواخر فصل نزدیک‌تر می‌شویم دمای هوا رفته‌رفته بالاتر می‌رود.

پس با این اوصاف اگر می‌خواهید در معتدل‌ترین شرایط آب‌وهوایی به جزیره هرمز سفر کنید اوایل فصل بهار را انتخاب کنید. در اوایل این فصل حال و هوای خنک و دلپذیر حاکم بر این جزیره بهترین فرصت را برای شنا، آب‌تنی، انجام تفریحات آبی و گشت‌وگذار به خصوص در شب‌های خنک بهاری را برایتان به ارمغان می‌آورد.

برای علاقه‌مندان به پدیده‌های طبیعی نیز فصل بهار بهترین زمان سفر به هرمز است. دیدن لاک‌پشت‌های تخم‌گذار در ساحل این جزیره ازجمله پدیده‌هایی است که می‌توانید شانس دیدن آن را در بهار و همچنین اواخر زمستان داشته باشید. جالب است بدانید که در خلیج فارس ۵ نوع لاک‌پشت وجود دارد که ۲ نوع از آن‌ها در ساحل لاک‌پشت‌های هرمز تخم‌گذاری می‌کنند.

برای اجاره ویلا هرمز می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره سوئیت در هرمز با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر به جزیره هرمز در فصل تابستان

سفر به جزیره هرمز در فصل تابستان
آب‌وهوای جزیره هرمز در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی است – عکاس: MeHRan Ho

از اواخر فصل بهار تا اواخر تابستان گرمای خورشید سرتاسر جزیره هرمز را احاطه می‌کند. به طوری که دمای هوا در این فصل به بالای 45 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برای همین تابستان و محض احتیاط یک ماه قبل و بعد آن سراغ جزیره هرمز و جاهای دیدنی آن نروید. با این حال اگر سبک و سلیقه شما در سفر متفاوت است و می‌توانید گرمای هوا را تحمل کنید جاهای دیدنی زیادی در این جزیره وجود دارند که می‌توانند بهترین لحظات را برایتان به ارمغان بیاورند.

یکی از جاهای دیدنی هرمز ساحل زیبای سنگ مران است. در این ساحل، زیبایی‌های طبیعی و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری وجود دارد که لذت سفر به جزیره هرمز را در تابستان بیشتر می‌کنند. در این ساحل می‌توانید شاهد غروب زیبای آفتاب و پرندگان زیبا روی دریای نیل‌گون خلیج فارس باشید. علاوه بر این، به علت گرمای هوا و خلوت بودن جزیره در تابستان هزینه اقامت و قیمت‌ها نسبتا پایین می‌شود، پس اگر به دنبال سفری ارزان به جزیره هرمز هستید، تابستان فصل ایده‌آل برای شماست.

سفر به جزیره هرمز در فصل پاییز

سفر به جزیره هرمز در فصل پاییز
در فصل پاییز می‌توانید از دیدن غروب آفتاب در ساحل صخره‌ای پرتگاه غروب لذت ببرید – عکاس: MeHRan Ho

بهترین زمان سفر به هرمز هم مانند سایر مناطق جنوبی کشور فصل‌ پاییز و زمستان است. تقریباً از اواسط پاییز، هوای جزیره هرمز رو به خنکی می‌رود به طوری‌که دمای هوا در این فصل حدود 20 تا 30 درجه می‌شود و خیلی از این بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود. به همین دلیل در این فصل گشت‌‌وگذار در این جزیره بسیار مفرح می‌شود و سیل گردشگران برای شنا و لذت بردن از آب‌وهوا روانه جزیره هرمز می‌شوند.

این وضعیت تا زمستان ادامه پیدا می‌کند اما با شروع زمستان دمای هوا کم و کم‌تر می‌شود ولی همین دمای کم در کنار تابش ملایم آفتاب برای گردشگران دلچسب‌تر است. پس اگر می‌خواهید با خیال راحت آفتاب بگیرید، تنی به آب بزنید یا از جاهای گردشگری جزیره هرمز دیدن کنید، پاییز بهترین زمان سفر به هرمز است. یکی از جاهای دیدنی جزیره هرمز که می‌توانید در پاییز از دیدن آن لذت ببرید، ساحل صخره‌ای پرتگاه غروب است که در بخش‌های جنوبی جزیره هرمز قرار دارد. این منطقه دارای چشم‌انداز شگفت‌انگیز و محسورکننده‌ای است که می‌توانید با بالا رفتن از این صخره‌ منظره‌ی بی‌نظیر  غروب خورشید و آسمان سرخ جزیره هرمز را  ببینید و لذت ببرید.

سفر به جزیره هرمز در فصل زمستان

سفر به جزیره هرمز در فصل زمستان
مجموعه توریستی فرش خاکی جهان یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز است – عکاس: MeHRan Ho

اهل سفرها بهترین زمان سفر به هرمز را فصل زمستان می‌دانند. در این فصل در حالی که دیگر نقاط ایران درگیر برف و کولاک می‌شوند، در جزیره هرمز آب‌وهوای مطبوع و دلنشینی نسبت به دیگر فصل‌های سال احساس می‌شود. در زمستان عموما به لباس‌های گرم برای سپری کردن زمان در جزیره هرمز نیاز نیست فقط یک ژاکت نازک برای شب‌گردی در کنار ساحل کافی است.

اگر زمستان را برای سفرتان به جزیره هرمز انتخاب کردید، تماشای مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها را نیز از دست ندهید. تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها از عجایب طبیعت و از جمله جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

برای علاقه‌مندان به اماکن تاریخی هم فصل زمستان بهترین زمان سفر به هرمز است. در جای‌جای این جزیره زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، اماکن تاریخی و دره‌ها و صخره‌ها فراوانی هم وجود دارند که انتظار شما را می‌کشند. موزه دکتر نادعلیان‌، قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین کمان، کوه برفی، گنبد نمکی و غیره از جمله مناطق دیدنی و شناخته شده جزیره هرمز هستند.

هزینه سفر به جزیره هرمز در چه فصلی پایین است؟

هزینه سفر به جزیره هرمز در چه فصلی پایین است
خلوت‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین زمان سفر به هرمز فصل تابستان است – عکاس: یـلدا کــورد

در  جزیره هرمز هم مانند دیگر مناطق توریستی ایران، هزینه اقامتگاه‌ها، غذا و غیره به حضور مسافران و گردشگران بستگی دارد. هر چه تعداد مسافران کم‌تر باشد هزینه‌ها هم پایین‌تر می‌آید. پس حتما خودتان حدس زده‌اید که برای داشتن یک سفر اقتصادی و ارزان به جزیره هرمز، باید درخلوت‌ترین زمان یعنی فصل تابستان راهی این جزیره شوید. در این فصل خبری از مسافران و گردشگران نیست. به همین دلیل، همه هزینه‌ها از خرید بلیط گرفته تا اجاره اقامتگاه، کرایه سه چرخه و غیره کاهش می‌یابد و فرصت برای سفری ارزان مهیاست.

ولی در نظر داشته باشید که تابستان‌های این جزیره بسیار گرم و شرجی است. اگر در تابستان به جزیره هرمز بروید تنها کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که جلوی کولر گازی بنشینید و کمی خنک شوید چرا که آب‌وهوای این جزیره به هیچ عنوان اجازه گشت‌وگذار و طبیعت‌گردی را در تابستان به شما نمی‌دهد.

اما اگر تحمل هوای گرم را دارید یا عاشق آفتاب و گرمای جنوب هستید و از طرفی، دوست دارید سفری مقرون‌به‌صرفه به جزیره هرمز داشته باشید، بهترین زمان برای سفر به هرمز، فصل تابستان است. همچنین ماه‌های خرداد و مهر هم به دلیل اینکه به فصل داغ تابستان چسبیده‌اند و از طرفی با امتحان‌های پایان سال و شروع مدارس مصادف شده‌اند، می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به هرمز باشد.

بهترین زمان سفر به هرمز برای گشت‌وگذار

بهترین زمان سفر به هرمز برای گشت‌وگذار
سفر به جزیره هرمز در هر فصلی جذاب است – عکاس: ZigZag MTB com

بهترین زمان سفر به هرمز برای هرکس متفاوت است. مثلاً اگر بهترین زمان سفر برای شما با بهترین آب‌وهوا تعریف می‌شود پس بهار، اواسط پاییز و زمستان بهترین فرصت برای سفر و بازدید از جزیره هرمز و لذت بردن از تفریحات آبی، غواصی، شنا و غیره است. در این فصل‌ها هوا خنکای مطلوب و دلنشینی دارد؛ البته در روزهای پایانی زمستان و نزدیک به عید نوروز، حجم مسافران این جزیره بیشتر و هزینه‌ها هم بالاتر می‌رود.

در هوای خنک و دلنشین زمستان هرمز می‌توانید به راحتی در کنار ساحل یا در میان صخره‌ها و دره‌های این جزیره قدم بزنید و از کوه‌های رنگی و همچنین بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان که بر تن یکی از ساحل‌های این جزیره نقاشی شده است، بازدید کنید.

علاوه بر این می‌توانید در ساحل این جزیره با خیال راحت در زیر تابش آفتاب ملایم زمستانی بنشینید و اجازه دهید تا موج‌ها شتاب زنان، پاهایتان را نوازش کنند. تفریحات آبی مثل قایق‌سواری و شنا هم در این فصل برای گردشگران مهیا است. از همه مهم‌تر، اگر دوست دارید در زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در جزیره هرمز حضور داشته باشید، بهترین زمان برای سفر شما به این جزیره فصل بهار و زمستان است.

سخن آخر

جزیره هرمز از آن جاهایی هست که بیشتر از وسعتش دیدنی دارد و در هر فصلی که به دیدنش بروید مجذوب زیبایی‌های آن خواهید شد. البته در صورتی که به دنبال طبیعت‌گردی در هوای معتدل هرمز باشید بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به هرمز از نظر آب‌وهوا و شلوغی است. برای سفر به این جزیره هم لازم نیست برخلاف تصور، لزوما پول زیادی را خرج کنید، می‌توانید در ارزان‌ترین فصل سفر یعنی تابستان راهی سفر شوید.

برای سفر هم حتما کوله‌بار سبک، کفش مناسب، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، دوربین عکاسی و چند دست لباس لباس خنک نخی هم برای روزهای داغ همراه‌تان داشته‌باشید. برای اجاره ویلا و سوئیت در جزیره هرمز هم می‌توانید روی کمک اتاقک حساب باز کنید. مهم‌تر از موارد بالا، در کوله‌بار سفرتان به جزیره هرمز، مقدار زیادی شوق و علاقه داشته باشید تا سفر به کامتان شیرین شود.

سؤالات متداول درباره بهترین زمان سفر به هرمز

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز از نظر آب‌وهوا کی است؟

فصل بهار، پاییز و زمستان که آب‌وهوای جزیره هرمز معتدل و مطلوب می‌شود، بهترین زمان برای سفر به هرمز دوست‌داشتنی است.

خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به جزیره هرمز کی است؟

فصل تابستان و ماه‌های خرداد و مهر، خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به هرمز هستند.

دمای هوای جزیره هرمز در فصل پاییز چقدر است؟

دمای هوا در این فصل حدود 20 تا 30 درجه می‌شود و خیلی از این بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود. به همین دلیل در این فصل گشت‌‌وگذار در این جزیره بسیار مفرح می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *