چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

راهنمای سفر به مشهد | سفر زمینی به مشهد

راهنمای سفر ارزان و راحت به مشهد

روزهای شروع سال و مناسبت‌های مذهبی از جمله روز‌هایی است که شهر مشهد پر از مسافر است. همین طور یکی از شهرهایی است که ایرانی‌ها از همه شهرهای ایران برای زیارت حرم امام رضا (ع) به آن سفر می‌کنند. برای اجاره ویلا و سوئیت در مشهد میتوانید به سایت اتاقک مراجعه نمایید.

راهنمای سفر ارزان و راحت به مشهد

مشهد که در قسمت شمال شرقی ایران قرار گرفته است تقریبا فاصله زیادی با شهرهای مختلف دارد و به همین دلیل سفر به آن با استفاده از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از این راه‌ها سفر زمینی به مشهد است که با خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار است که به نسبت سفرهای هوایی هزینه کمتری دارند. در ادامه راهنمای سفر زمینی به مشهد را بیان می‌کنیم تا اگر قصد سفر زمینی به مشهد دارید، بتوانید از آن استفاده کنید. 

سفر با خودروی شخصی به مشهد

سفر با خودروی شخصی یکی از راه‌های راحت و ارزان سفر به مشهد است. جاده‌های شمال و سمنان از مسیرهای اصلی است که می‌توانید به این شهر برسید خصوصا اگر در تهران یا شهرهای شمالی و شمال غرب ایران زندگی می‌کنید.

سفر با خودروی شخصی به مشهد

اگر از جاده شمال به سمت مشهد حرکت کنید مدت زمانی که در راه هستید ۵ ساعت بیشتر از جاده سمنان طول می‌کشد اما چون راه سرسبز و زیبایی است و می‌توانید در شهرهای شمالی استراحت بین راه هم داشته باشید و از طبیعت لذت ببرید سفر دلچسب‌تری خواهید داشت.

زیرانداز، پتوی مسافرتی، مواد خوراکی، چای،‌ زنجیر چرخ، لاستیک اضافه، جعبه کمک‌های اولیه و روغن ترمز از وسایل ضروری در سفر با خودروی شخصی است که باید همراهتان داشته باشید.

قبل از اینکه سفرتان را شروع کنید به نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  1. از سلامت فنی خودرو اطمینان پیدا کنید و با کمک یک مکانیک اجزای ماشینتان را بررسی کنید.
  2. دقت کنید لاستیک‌ها فرسودگی نداشته باشند.
  3. بخاری و کولر ماشین سالم و قابل استفاده باشند.
  4. ترمز ماشین را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم است.
  5. چراغ‌ها، فرمان، صفحه کلاچ، برق، رادیاتور، برف پاک‌کن‌ها، کمربند‌های ایمنی و آینه‌های از مواردی‌اند که باید حتما در زمان شروع سفر سالم و بدون عیب باشند.
  6. سفر با خودروی شخصی باعث می‌شود سفر ارزان‌تری داشته باشید اما اینکه کجا اقامت می‌کنید و در چه زمانی به این شهر می‌روید تاثیر خیلی زیادی در کاهش یا افزایش هزینه‌های سفرتان دارد.

هتل آپارتمان ارزان در مشهد

سفر با اتوبوس به مشهد

وقتی مسافت طولانی باشد عده‌ای ترجیح می‌دهند به جای اینکه خودشان ساعت‌های طولانی رانندگی کنند با استفاده از اتوبوس به مقصد برسند. سفر با اتوبوس هزینه‌های سفر را به شکل چشمگیری کم می‌کند و در طول راه می‌توانید از تماشای منظره‌های اطراف جاده لذت ببرید.

ترمینال اتوبوس‌رانی مشهد برای بیشتر شهرهای ایران سرویس رفت‌و‌برگشت دارد و از طریق سامانه‌های فروش آنلاین بلیط اتوبوس یا شرکت تعاونی‌ها بلیط بخرید. اتوبوس‌های VIP به دلیل داشتن صندلی‌های استاندارد و امکانات کافی انتخاب خوبی برای مسافت‌های طولانی است.

اگر تصمیم دارید با اتوبوس به مشهد بروید بهتر است این نکات را رعایت کنید تا سفر راحت‌تری داشته باشید:

  1. یک کیف یا ساک کوچک همراهتان داشته باشید و وسایل مورد نیازتان را همراه خودتان داخل اتوبوس ببرید.
  2. بطری آب معدنی را فراموش نکنید.
  3. خوراکی و وسایل سرگرمی که سر و صدایی درست نمی‌کنند همراهتان داشته باشید.
  4. سعی کنید لباس‌های راحت بپوشید چون قرار است ساعت‌های زیادی را در راه باشید.
  5. یک وعده غذای سبک و خانگی داشته باشید چون شاید در ترافیک‌های طولانی روزهای شلوغ و تعطیل سال بمانید و دیر به رستوران برسید.
  6. یک پتوی مسافرتی نازک و سبک و یک بالش مسافرتی کم حجم همراهتان ببرید.
  7. اتوبوس یک فضای عمومی است با صدای بلند صحبت نکنید، صندلی‌ها را بیش از اندازه باز نکنید تا نفر عقبی شما با یک جای تنگ مواجه نشود و خیلی در فضای بین صندلی‌ها تردد نکنید تا برای استراحت دیگران مزاحمت ایجاد نکنید.

یکی از نکته‌های مهم در سفر با اتوبوس زمان خرید بلیط است. حتما شما هم می‌دانید که در روزهایی از سال که تعداد سفرهای بین شهری زیاد می‌شود تهیه بلیط کار سختی است و حتی ممکن است اصلا موفق به خرید آن نشوید. پس اگر قصد سفر با این وسیله نقلیه دارید قبل از اینکه دیر شود بلیط برای تاریخ مورد نظرتان را رزرو کنید و بخرید.

سفر با اتوبوس
عکس از گوگل

سفر با قطار به مشهد

صدای ریل قطاری که در حال حرکت و است و تصویر منظره‌هایی که به سرعت از مقابل چشم‌هایمان می‌گذرد حال خوشی است که در هنگام سفر با قطار به دست می‌آوریم. اگر به دوران خوش کودکی برگردیم بیشترمان دوست داشتیم که لوکوموتیو‌ران باشیم که سوت قطار را می‌کشد و مسافران را ایستگاه به ایستگاه پیاده می‌کند. 

اگر با قطار به مسافرت برویم علاوه‌بر راحتی و سرعت، امنیت بیشتری نسبت به وسیله‌های نقلیه دیگر دارد و از نظر قیمت هم مناسب است.

با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید انتخاب کنید که با قطارهای اتوبوسی به سفر بروید یا با قطارهای کوپه‌ای.

سفر با قطار
عکس از گوگل

نکات مهم که قبل از سفر زمینی به مشهد باید بدانید!

در سفر زمینی به مشهد نکات مهمی را باید رعایت کنید تا سفرتان لذت‌بخش باشد. در سفر زمینی به مشهد باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد. برنامه‌ریزی باعث می‌شود از زمان بهترین استفاده را داشته باشید. بهتر است داخل اتوبوس با خود یک کیف کوچک یا کوله همراه داشته باشید و وسایل مهم را داخل آن قرار دهید.

با توجه به اینکه سفر زمینی اغلب طولانی مدت است، احتمالا حوصله‌تان سر خواهد رفت. برای اینکه حوصله‌تان سر نرود و از زمان هم استفاده مناسبی داشته باشید، وسایل سرگرمی همراه داشته باشید. برای مثال می‌توانید کتابی که دوست دارید را با خود همراه کنید و از خواندن آن لذت ببرید. یا می‌توانید با تلفن همراه خود بازی‌های آنلاین را انجام دهید یا حتی پادکست گوش کنید. فراموش نکنید، پاوربانک همراه داشته باشید که اگر نیاز به شارژ مجدد تلفن همراه بود، دچار دردسر نشوید.

هرگز کفش‌هایتان را در اتوبوس از پا خارج نکنید مگر اینکه مطمئن باشید پایتان بو نمی‌دهد. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم صندل به پا کنید تا در طول مسیر پاهایتان اذیت نشوند.

برای مسیر لباس راحتی به تن کنید. لباس‌های راحت می‌تواند مسیر را برای شما لذت‌بخش کند و همچنین از خستگی زود هنگام شما را نجات دهد. اگر با قطار سفر می‌کنید، احتمالا به راحتی می‌توانید لباستان را عوض کنید اما در اتوبوس این امکان وجود ندارد، بنابراین پیش از سفر باید به این موضوع توجه کنید.

برای مسیر حتما یک پتوی مسافرتی و یک بالشت بادی همراه داشته باشید تا در هنگام استراحت یا خواب از آنها استفاده کنید. به ویژه در نیمه دوم سال که هوا سردتر است، همراه داشتن پتو یک الزام اولیه می‌باشد.

اگر با خودروی شخصی خود قرار است سفر خود را آغاز کنید لازم است نکات مهم قبل از سفر با خودروی خود را رعایت کنید. به دقت ترمز ماشین، کلاچ، کمربندهای ایمنی، چراغ ها و لاستیک های خود را بررسی کنید. قبل از سفر با خودروی شخصی خود حتما از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید و برای محکم کاری به یک تعمیرگاه مکانیک خودرو مراجعه کنید تا اجزا و قطعات ماشین شما را بررسی کنند.

در پایان برای داشتن اقامت راحت در شهر مقصد بهتر از پیش از حرکت اقدام به رزرو سوئیت، هتل آپارتمان ارزان نزدیک حرم در مشهد کنید. برای رزرو و اجاره میتوانید به سایت اتاقک مراجعه نمایید.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *