شهرهاجاهای دیدنی

بهترین مراکز تفریحی وان | لذت خوش‌گذرانی و تجربه سفری شاد

همه ما بیشتر شهر وان ترکیه را برای خرید و با مراکز خریدش می‌شناسیم، اما خبر خوب برای کسانی که می‌خواهند در کنار خرید  و تفریحات جذاب و متعددی هم داشته باشند، این است که در این شهر توریستی برای هر سبک‌وسلیقه و در هر سن‌وسالی مراکز تفریحی متعدد و جذابی مانند پارک‌های سرسبز و زیبا، تفریحات آبی، سینماها و غیره وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک از مراکز تفریحی وان می‌پردازیم.

معرفی پارک‌های وان ترکیه

وان شهری توریستی و مسافرپذیر است. پس مسلما در این شهر پارک‌های جذابی انتظارمان را می‌کشد. شما در این پارک‌ها تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنید و لذت سفرتان دوچندان می‌شود. در ادامه به معرفی هر یک از این پارک‌ها می‌پردازیم.

برای اجاره خانه در وان ترکیه می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

شهربازی لونا پارک گولی وان

شهربازی لونا پارک گولی وان
لونا پارک از شهربازی‌های محبوب شهر وان برای سنین مختلف است.

این شهرباز، مکانی جذاب برای بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست. شما می‌توانید ضمن گشت‌وگذار در ساحل دریاچه، این بار سوار بر ترن هوایی شوید و مناظر زیبای اطراف را از بالا نگاه کنید و یا سوار بر تاب هوایی لونا پارک شوید و آدرنالین خون‌تان را بالا ببرید. این پارک یکی از بهترین مراکز تفریحی وان برای کودکان است. از دیگر تفریحات موجود در این مجموعه روباز می‌توان به مواردی مانند کانال آبی، قایق‌رانی، چرخ‌دنده، ماشین‌سواری، سقوط آزاد و جایزه‌های بازی‌های تیراندازی اشاره کرد.

 در شهربازی لونا پارک وان، فروشگاه‌های غذایی و نوشیدنی، برای رفاه حال گردشگران هم در نظر گرفته شده است.

آدرس لونا پارک گولی: ترکیه، شهر وان، انتهای خیابان اسکله، خیابان گول ۱، لونا پارک گولی

ساعت فعالیت: در نیمه اول سال، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب و در نیمه دوم سال از 12 ظهر تا ساعت 20 (البته به جز روزهای بارانی و برفی).

شهربازی لونا پارک دوئو وان

شهربازی لونا پارک دوئو وان
در این شهربازی هیجان را تجربه می‌کنید.

اگر در زمان سفر به وان، هوس تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده به سرتان زد، ما به شما شهربازی لونا پارک دوئو را معرفی می‌کنیم. این شهربازی با وجود فضای کوچک و دنجش، وسایل بازی متنوعی را در خود جای داده است و موفق شده تا لقب یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی وان به‌خصوص در فصل بهار و ایام نوروز را به خود اختصاص دهد.

آدرس لونا پارک دوئو وان: ترکیه، وان، در نزدیکی اسکله تفریحی وان و دریاچه وان، لونا پارک دوئو

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 1 شب

ایپک پارک یا خانه وارانه

ایپک پارک یا خانه وارانه
در ایپک پارک وان همه چیز را وارونه خواهید دید.

این پارک برای کودکان جذابیت بسیار زیادی دارد، چراکه در بخشی از آن با دنیایی وارونه روبه‌رو می‌شوند و همه چیز را وارونه می‌بینند. در بخشی دیگر از فضای سبز پارک هم با فیگور شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌شان ملاقات دارند و با آن‌ها عکس می‌گیرند.

از دیگر امکانات رفاهی تفریحی ایپک پارک، می‌توان به مواردی نظیر مسیر پیاده‌روی، موزه اسباب‌بازی، پیست اسکی روی یخ، زمین پیتاژ، زمین والیبال و زمین بسکتبال اشاره کرد.

آدرس ایپک پارک وان: ترکیه، شهر وان، منطقه ایپکیولوی، ایپک پارک

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 21 شب

پارک کورتولوش یا رستگاری

پارک کورتولوش یا رستگاری
این پارک مکانی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت و کسب آرامش است.

اگر زمان سفر به وان هوس کردید در محیطی سرسبز و زیبا پیاده‌روی کنید، بهترین مکان پارک کورتولوش است. این پارک به جز یک زمین بازی برای کودکان و یک کافه کوچک برای سرو یک نوشیدنی دلچسب، امکانات تفریحی دیگری ندارد و مردم بیشتر آن را به‌خاطر فضای زیبا و دنج و هوای پاکیزه‌اش انتخاب می‌کنند.

آدرس پارک کورتولوش: ترکیه، مرکز شهر وان، محله هلیلا‌آ، پارک کورتولوش

ساعت فعالیت: 24 ساعته

پارک فرهنگی آتاتورک

پارک فرهنگی آتاتورک
پارک فرهنگ آتاتورک از بهترین مراکز تفریحی وان برای پیک‌نیک زدن است.

اگر قصد دارید در تفریحات شبانه خود لحظاتی ناب را تجربه کنید، بهترین پیشنهاد گشت‌وگذار در مراکز تفریحی وان از جمله پارک فرهنگی آتاتورک است. امکانات تفریحی متعدد و جذاب موجود در این پارک مانند آلاچیق، رستوران، زمین بازی و کافه مکان مناسبی برای بزرگسالان و کودکان است.

توجه داشته باشید بهترین زمان رفتن به پارک فرهنگی آتاتورک فصل تابستان است، البته اگر آخر هفته را برای رفتن به این پارک انتخاب کردید، باید انتظار مکانی شلوغ را داشته باشید که حتی جای نشستن هم به سختی گیرتان می‌آید.

آدرس پارک فرهنگی آتاتورک: ترکیه، شهر وان، مرکز شهر، پارک فرهنگی آتاتورک

ساعت فعالیت: 24 ساعته

تفریحات آبی وان ترکیه

تفریحات آبی در یک شهر ساحلی مانند شهر وان بسیار سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی است. به همین خاطر در این بخش برخی از تفریحات وان از جمله پارک‌های آبی و تفریحات ساحلی‌اش را معرفی می‌کنیم.

آکوا پارک، پارک آبی روباز در شهر وان

آکوا پارک
این پارک آبی روباز از امکانات تفریحی متعددی برخوردار است.

 آکوا پارک یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی و مراکز تفریحی وان است که البته با فرهنگ ما بیشتر همخوانی دارد. زیرا پذیرای آقایان و بانوان در سانس‌های جداگانه است. این پارک آبی دارای تفریحاتی چون استخر شنا، صندلی‌های آفتاب‌گیر به‌همراه دو استخر مختص بچه‌ها و بزرگ‌سالان است. در آکوا پارک 4 سرسره بزرگ هم برای بازی و هیجان بیشتر و تماشای منظره‌ای زیبا از دریاچه بی‌انتهای وان در نظر گرفته شده است. به دلیل زمستان‌های سرد این شهر ساحلی، آکوا پارک فقط در فصول سرد سال باز است.

آدرس آکوا پارک: ترکیه، شهر وان، محله امین پاشا، خیابان ایپک یولو م، ساحل دریاچه وان، آکوا پارک

ساعت کار آکوا پارک: همه روزه از ساعت 7:30  صبح تا 18:30 بعدازظهر

قیمت بلیت آکوا پارک: 300 لیر، البته ورودی پارک برای کودکان کمتر از سه سال رایگان است.

پارک آبی ساحلی دیوان

پارک آبی ساحلی دیوان
این پارک در 10 کیلومتری مرکز شهر وان قرار دارد.

پارک‌های آبی جزء تفریحات پرطرفدار و جذاب است و می‌تواند ساعت‌ها شما را شاداب و سرحال نگه دارد. این پارک آبی مانند پارک آبی دیوان در کنار ساحل یکی از زیباترین دریاچه‌های ترکیه قرار گرفته است و تفریحات متعددی مانند تخت‌های ماساژ، کافی‌شاپ و رستوران دارد. در فصل تابستان هم می‌توانید بر روی تخت‌های کنار استخر پارک ساحلی دیوان دراز بکشید و به اصطلاح آفتاب بگیرید.

پارک آبی وان دارای استخر بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان و 3 سرسره آبی است. در سالن ماساژ این مجموعه می‌توانید خدمات ماساژ دریافت کنید و خستگی یک روز پرمشغله را از تن به در کنید.

آدرس پارک آبی ساحل دیوان: ترکیه، شهر وان، منطقه ادرمیت، پارک آبی ساحل دیوان

ساعت کار پارک آبی ساحل دیوان: همه روزه از ساعت 9:45 صبح  تا 23:45 شب

قیمت بلیط: 150 لیر، ورودی پارک آبی برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

پارک آبی چاغداش

پارک آبی چاغداش
این پارک آبی در تمام فصول سال دایر است.

پارک آبی چاغداش به امکاناتی چون استخر، سونا، جکوزی و انواع سرسره‌های آبی مجهز است و کلاس‌هایی چون یوگا، باله و زومبا را هم برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. سانس حضور آقایان و بانوان در این پارک آبی جداگانه است. این پارک آبی باتوجه به سرپوشیده بودن گزینه‌ مناسبی برای تمام فصول سال است.

از دیگر امکانات ورزشی پارک هم می‌توان به دستگاه‌های هوازی، پیلاتس، فیتنس، کلاس‌های آموزش شنا و تنیس اشاره کرد. مجموعه چاغداش برای کودکان امکاناتی نظیر استخر مخصوص کودکان، رودخانه، آبشار و کلاس‌های آموزش شنا و ژیمناستیک در نظر گرفته است. قیمت بلیط ورودی پارک، برای کودکان زیر 6 سال رایگان و برای کودکان 6 تا 12 سال کمتر از بزرگسالان است.

آدرس پارک آبی چاغداش: ترکیه، شهر وان، در منطقه‌ی آناتولی شرقی، پارک آبی چاغداش

ساعت فعالیت: همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 23 شب

 خانم‌ها در روزهای شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و آقایان در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه امکان استفاده از این مجموعه را دارند.

اسکله وان

اسکله وان
اسکله وان مکانی تفریحی با جاذبه‌های طبیعی زیاد است.

اسکله وان منطقه‌ای گردشگری با طبیعت منحصربه‌فرد و تفریحاتی جذاب است. این اسکله مکانی جذاب برای تفریح و سرگرمی است و می‌تواند خاطرات ماندگاری را برای شما رقم بزند. شما با گشت‌وگذار در این اسکله می‌توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید، بدون این که مبلغی خرج کنید و روح و روان‌تان را جلا دهید.

آدرس اسکله: ترکیه، شهر وان، کنار دریاچه وان، اسکله وان

ساعت فعالیت: به‌صورت 24 ساعته

دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان ترکیه
دریاچه وان ترکیه بزرگ‌ترین دریاچه این کشور با تفریحات متعدد و جذاب است.

دریاچه وان نه تنهاجاذبه‌ای منحصربه‌فرد است، بلکه بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه هم محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی را به خود جدب می‌کند. این دریاچه به قدری زیباست که اگر ساعت‌ها بر کرانه آن قدم بزنید، باز هم از تماشای مناظر چشم‌نوازش به خصوص زمان طلوع و غروب آفتاب سیر نخواهید شد. البته در کنار این طبیعت زیبا، افراد می‌توانند تفریحات دیگری چون قایق‌رانی داشته باشند و در یکی از رستوران‌های جذاب اطراف دریاچه خود را مهمان غذایی خوشمزه کنند. توجه کنید کشتی تفریحی دریاچه ساعت حرکت مشخصی ندارد و باید تا زمان پر شدن ظرفیت صبر کنید. پس از حرکت هم شما را نیم ساعت روی دریاچه می‌چرخاند.

اگر اهل گشت‌وگذار در طبیعت زیبای دریاچه و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و دیگر جاهای دیدنی وان هستید، حتما سری به جزایر آکدامار و آدیر بزنید و از آثار تاریخی کلیسای آلتینساج، گورستان گواش و شهر تاریخی احلات هم دیدن کنید.

قیمت بلیط کشتی تفریحی: 50 لیر

آدرس دریاچه وان: ترکیه، غرب شهر وان، نزدیکی مرزهای ایران، دریاچه وان

کارتینگ وان، ورزشی مهیج و جذاب

کارتینگ وان
مجموعه کارتینگ وان یک مجموعه سرپوشیده برای کسانی است که به این ورزش علاقه دارند.

کارتینگ وان تفریحی مهیج و متفاوت است که آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌چسباند. شما در این تفریح می‌توانید در سالنی سرپوشیده با سرعت نور برانید و سفری متفاوت به شهر وان داشته باشید. طول پیست کارتینگ وان 400 متر است و ماشین‌های تفریحی این مجموعه هدایت و کنترل بالایی دارند و به دلیل نوع شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان‌پذیری بسیار خوبی برخوردارند. در این مجموعه علاوه بر ماشین‌سواری، می‌توانید پینگ‌پنگ بازی کنید و در کافه تریای آن، یک نوشیدنی خوش‌مزه نوش‌جان کنید.

آدرس کارتینگ: ترکیه، شهر وان، 900 متری مرکز شهر وان (در محله زبیده خاتون و در نزدیکی خیابان های جمهوریت و کاظم کارابکر قرار دارد).

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 23  شب

هزینه‌های استفاده از کارتینگ وان :

    • پنج دقیقه 10 لیر
    • ده دقیقه 15 لیر
    • پانزده دقیقه 20 لیر

خانه گربه وان (Van Cat House)

خانه گربه وان
خانه گربه وان در داخل محوطه دانشگاه و در نزدیکی دریاچه وان واقع شده است.

خانه گربه وان تفریحی خاطره‌انگیز برای کسانی است که به حیوانات علاقه دارند. این افراد می‌توانند در هر گوشه‌ای از این خانه گربه‌ای زیبا با جذابیت‌های متفاوت ببینند و با آن‌ها وقت بگذرانند. گربه‌های شهر وان با چشم‌های دو رنگ و بدنی یکدست سفید بسیار ملوس و دوست‌داشتنی‌اند و همین زیبایی طبیعی و نژاد خاص‌شان باعث شده تا به‌عنوان نماد شهر وان شناخته شوند. این مکان گردشگری در سال 1999، به منظور پیشگیری از انقراض و حمایت از این نژاد گربه‌های پشمالو تاسیس شد. البته اگر به موی گربه حساسیت دارید به این مکان نروید.

آدرس خانه گربه: ترکیه، شهر وان، دانشگاه Yuzuncu YIl | مرکز تحقیقات گربه وان پردیس Zeve، خانه گربه

ساعت کار خانه گربه وان: 8:30 صبح تا 6 بعدازظهر

قیمت بلیط: 2 لیر

موزه وان، مکانی مملو از آثار تاریخی

موزه وان
موزه وان یکی از مهم‌ترین موزه‌های تاریخی و باستانی این کشور به‌شمار می‌رود.

بازدید از موزه‌های شهر یا کشوری که بدان سفر کرده‌اید بسیار لذت‌بخش است، چراکه شما را با فرهنگ مردمان آن مرز‌وبوم آشنا می‌کند و خاطره سفرتان را ماندگارتر می‌کند. در شهر وان ترکیه‌ هم موزه‌ای جذاب و دیدنی از آثار و سازه‌های مهم مربوط به دوره عثمانی، دوره آرارات و دوره ماقبل تاریخ مثل طلا و جواهرات، لوازم برنزی و سکه‌های قدیمی وجود دارد و جزء غنی‌ترین موزه‌های ترکیه از لحاظ تعداد آثار عتیقه و اشیای دیدنی به‌شمار می‌آید. بخش‌هایی از موزه هم به نشان‌هایی از قتل عام خونینی که در این منطقه رخ داده، لوح‌های کنده‌کاری‌شده باستانی و خط میخی و مقبره‌ها و کتیبه‌هایی که در حیاط موزه واقع شده‌اند، اختصاص دارد.

آدرس موزه وان: ترکیه، شهر وان، انتهای خیابان ملن، ابتدای خیابان سنبل، موزه وان

ساعت فعالیت: همه روزه به دوشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا 17 بعدازظهر

قیمت بلیط: هزینه بلیط ورودی به موزه برای مسافران خارجی معمولا ۱۵ لیر است.

کلاب‌ها و دیسکوهای وان ترکیه

کلاب‌ها و دیسکوهای وان ترکیه
کلاب‌ها و دیسکوها یکی از پرطرفدارترین تفریحات شبانه و مراکز تفریحی وان ترکیه محسوب می‌شوند.

اگر به موسیقی علاقه دارید و اهل رقص و پایکوبی هستید می‌توانید سری به کلاب‌ها و دیسکوهای شهر وان بزنید. در این شهر توریستی کلاب‌هایی نظیر Galaxy، Club Van و Havana Club راه‌اندازی شده‌اند و در هر یک از آن‌ها از موسیقی محلی ترکی تا آهنگ‌های هیپ‌هاپ بخش می‌شود.

جالب است بدانید هزینه ورودی هر یک از کلا‌ب‌های شهر وان کم‌تر از شهرهایی نظیر ترکیه و آنتالیاست و ناگفته نماند، ورود افراد مجرد به داخل دیسکوها ممنوع است.

سینماها و تئاترهای شهر وان

سینماها و تئاترهای شهر وان
تماشای آخرین فیلم‌های روز جهان در سفر کاری جذاب و سرگرم‌کننده است.

اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط هستید، رفتن به سینما و تئاتر در شهر وان می‌تواند تفریحی سرگرم‌کننده و جذاب باشد چراکه آخرین فیلم‌های سینمایی روز دنیا در سینمای Cinemam Sinemaları پخش و تئاترهای ترکی در سالن Van Devlet Tiyatrosu اجرا می‌شوند.

فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادها
وان هرساله میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای شبانۀ بسیاری است.

در شهر وان، فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف بومی و بین‌المللی برگزار می‌شوند. هر یک از این جشنواره‌ها موضوعیت خاصی دارند و میزبان جمع زیادی از گردشگران از اقصی نقاط جهان است. در این رویدادها هنرمندان و گروه‌های محلی و بین‌المللی برنامه‌هایی شاد اجرا می‌کنند و لحظاتی شاد و سرگرم‌کننده را برای شما به وجود می‌آورند. از جمله فستیوال‌های شهر وان می‌توان به فستیوال محلی شکوفه‌های بادام، جشنواره خرید پوشاک که در آن انواع و اقسام پوشاک با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌شود و فستیوال موسیقی بین‌المللی اشاره کرد.

پاساژگردی همراه با تفریحات جذاب

پاساژگردی
بازارگردی جزء مراکز تفریحی وان ترکیه محسوب می‌‌شوند.

شهر وان مراکز خرید متعددی دارد. در برخی از آن‌ها، علاوه بر حضور معتبرترین برندهای دنیا، مراکز تفریحی هم وجود دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در کنار پاساژگردی و خرید، تفریحات جذابی هم داشته باشید ما به شما موارد زیر را معرفی می‌کنیم.

  • مرکز خرید وان (Van AVM) با داشتن شهربازی و سینما
  • مرکز خرید آیدین پریهان با داشتن سالن سینما، گیم‌نت و زمین بولینگ
  • مرکز خرید تورکوآز با داشتن سینما، زمین بولینگ و زمین بازی مخصوص کودکان

سخن آخر

وان شهری توریستی در شرق کشور ترکیه و هم‌مرز با کشور ایران است و سالانه شمار زیادی از ایرانیان به این شهر برای خرید و تفریح سفر می‌کنند؛ بنابراین ما در این‌جا لیستی از مراکز تفریحی وان را برای شما تهیه کردیم تا با مطالعه این مقاله بتوانید قبل از سفر با مراکز تفریحی وان آشنا شوید و بدون اتلاف وقت برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

هم‌چنین با توجه به این‌که وان در کشوری دیگر با زبان و فرهنگ متفاوت است، بهتر است قبل از سفر محل اقامت خود را مشخص کنید تا زمان سفر دچار افراد سودجو نشوید و یا مجبور نباشید بخش زیادی از سفرتان را به‌دنبال اقامتگاه مناسب بگردید. برای رفع چنین مشکلاتی حتما قبل از حرکت سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را با بهترین قیمت و کیفیت به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

سوالات متداول

پارک‌های آبی وان ترکیه کدام‌اند؟

آکوا پارک، پارک آبی دیوان و چاغداش پارک

جذاب‌ترین پارک برای کودکان کدام است؟

شهربازی لونا پارک دوئو وان، شهربازی لونا پارک گولی وان، خانه گربه، ایپک پارک یا خانه وارانه

در ترکیه چه تفریحاتی می‌توان انجام داد؟

پاساژگردی، تفریحات آبی، رفتن به سینماها و فستیوال‌ها، پارک‌های آبی و زمین بازی کودکان

کدام یک از مراکز خرید وان امکانات تفریحی هم دارند؟

مراکز خرید تورکوآز، آیدین پریهان و وان

3.1/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *