تجربه سفرسایر

معرفی بهترین تفریحات کیش | لحظاتی ناب در میان خیلج همیشه فارس

کیش، یکی از زیباترین جزایر خاورمیانه با بهترین امکانات رفاهی و تفریحی است. این خطه زیبا از کشورمان، دست کمی از دیگر جاهای دیدنی دنیا نداشته و تنوع بالای جاذبه‌های تفریحی‌اش آن را به یکی از مراکز گردشگری مهم تبدیل کرده است. گردشگران در این جزیره دوست‌داشتنی، از آرامش جزیره لذت می‌برند، در مکان‌های تاریخی ماجراجویی می‌کنند و در مکان‌های تفریحی آدرنالین خون‌شان را بالا می‌برند. تفریحات این جزیره دوست‌داشتنی را می‌توان به دو بخش تفریحات آبی و غیر آبی تقسیم‌بندی کرد؛ بنابراین کم‌تر کسی است که در سفر به کیش از تفریحات آن جا بماند.

در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک برای شما که می‌خواهید سفری به یاد ماندنی و لوکس به جزیره کیش داشته باشید، لیستی از بهترین تفریحات کیش را  همراه با قیمت تفریحات کیش ۱۴۰۲ را معرفی می‌کنیم و به جای‌جای آن سرک می‌کشیم تا چیزی از قلم نیفتد.

تفریحات آبی هیجان‌انگیز کیش

آب‌های خلیج‌فارس دورتادور جزیره کیش را فراگرفته است و قدم زدن در ساحل زیبا و مرجانی کیش آرامشی وصف‌ناپذیر نصیب هر کسی می‌کند. البته تفریحات کیش به همین ساحل زیبا و دلنشینش ختم نمی‌شود، بلکه می‌توانید بر فراز آسمان و در اعماق آب‌ها تفریحات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. تفریحات آبی کیش معمولا در سواحل مرجان در ضلع شرقی جزیره، سیمرغ در جنوب شرقی جزیره، دامون در شمال جزیره و اسکله تفریحی کیش در شرقی‌ترین قسمت جزیره انجام می‌شوند.

ناگفته نماند، بیشتر تفریحات کیش نیاز به راهنمایی و آموزش دارند؛ بنابراین بهتر است قبل از شلوغ شدن مکان‌های تفریحی ساعات اولیه روز را به گشت‌وگذار و تفریح اختصاص دهید.

برای اجاره سوئیت و ویلا در کیش می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پاراسل، پرواز در آسمان خلیج‌فارس

پاراسل
در این تفریح دوست‌داشتنی سوار چتری شبیه بالن می‌شوید – عکاس: سید محسن ثابتی

اگر می‌خواهید بر فراز آسمان خلیج‌فارس همانند مرغان دریایی پرواز کنید و از آسمان نظاره‌گر دریا باشید تفریح هیجان‌انگیز پاراسل را از دست ندهید. در پاراسل از طریق یک چتر، طنابی به‌طول ۱۵۰ متر و یک قایق موتوری به آسمان فرستاده می‌شوید. وقتی قایق با سرعت روی آب حرکت می‌کند، رفته رفته به آسمان می‌روید و با حرکت قایق در آسمان پرواز خواهید کرد.

این تفریح برای خانم‌ها و آقایان امکان‌پذیر است و یکی از معدود تفریحات آبی مجاز برای کودکان است. افراد می‌توانند به صورت تک نفره، دو نفره و سه نفره در آسمان به پرواز درآیند. حداکثر وزن مجاز برای این تفریح مهیج 200 کیلوگرم است؛ بنابراین در پرواز سه نفره، گردشگران به صورت دو بزرگسال و یک کودک یا دو کودک و یک بزرگسال در کنار هم قرار می‌گیرند.

در پاراسل، با یک تیر به دو نشان می‌زنید چراکه می‌توانید هم از قایق‌سواری بر روی آب‌ لذت ببرید و هم در مدت زمان 6 تا 7 دقیقه بر اوج آسمان‌ها تا ارتفاع 150 تا 300 متر پرواز کنید.

هزینه استفاده از پاراسل جزیره کیش، طبق تعرفه سال 1402، برابر با 654 هزار تومان برای هر نفر است.

آدرس پاراسل کیش: کیش، سواحل مرجان، سیمرغ، دامون و اسکله تفریحی کیش

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر

غواصی، لذت شنا با موجودات دریایی

غواصی
در آب‌های خلیج‌فارس می‌توانید تا عمق ۴ یا ۶ متر غواصی کنید.

غواصی در اعماق دریا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از دنیای زیبای زیر آب لذت ببرید و در کنار ماهی‌های رنگارنگ  شنا کنید. در جزیره کیش به‌واسطه موقعیت جغرافیایی‌اش مراکز آموزشی و تفریحی غواصی متعددی وجود دارد و همین امر باعث شده تا به‌عنوان قطب غواصی کشور شناخته شود. این تفریح برای عموم خانم‌ها و آقایان بالای 10 سال مجاز است. حتی اگر شنا بلد نیستید، می‌توانید همراه با مربی و تجهیزات لازم از دنیای زیر آب لذت ببرید.

مدت زمان غواصی از زمان سوار شدن به قایق تا زمان برگشت، یک ساعت‌ونیم است که البته حضور شما در زیر آب 15 دقیقه زمان می‌برد.

هزینه غواصی تفریحی جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 654 هزار تومان برای هر نفر است.

آدرس غواصی کیش: کیش، سواحل مرجان، سیمرغ، دامون و اسکله تفریحی کیش

اسکوتر زیردریایی کیش

اسکوتر زیردریایی کیش
اسکوتر زیردریایی همان غواصی مدرن است.

یکی دیگر از تفریحات مهیج و دوست‌داشتنی کیش، اسکوتر زیردریایی است. این تفریح شباهت زیادی به غواصی دارد، با این تفاوت که برای گشت‌وگذار در عمق ۱۰ متری آب به یک  موتور زیر دریایی نیاز خواهید داشت. این تفریح برای خانم‌ها و آقایان بالای 12 سال و با حداقل قد 150 سانتی‌متر مجاز است. برای استفاده از آن هم لازم نیست شنا بلد باشید، البته حضور مربی همراه شما برای حرکت در زیر آب الزامی است.

هزینه اسکوتر زیردریایی جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 650 هزار تومان برای هر نفر است.

آدرس اسکوتر زیردریایی: کیش، اسکله تفریحی کیش

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

شاتل، تجربه‌ای هیجان‌انگیز

شاتل
شاتل‌سواری از تفریحات ارزان‌قیمت کیش به‌ حساب می‌آید.

شاتل، تفریحی مهیج و جذاب برای افراد بالای 10 سال است. در این بازی داخل یک قایق تیوپی شکل می‌نشینید. تیوپ به یک قایق موتوری وصل می‌شود و با حرکت قایق، تیوپ همراه با مسافرانش به‌سرعت بر روی آب‌ها کشیده می‌شود. این تفریح از تفریحات آبی ارزان قیمت کیش به‌حساب می‌آید.

برای انجام بازی شاتل باید حداقل دو نفر حضور داشته باشند. امکان بازی برای خانم‌ها و آقایان امکان‌پذیر بوده و مدت زمان انجام آن حدود 20 دقیقه است.

هزینه شاتل جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 218 هزار تومان برای هر نفر است.

آدرس شاتل‌سواری کیش: کیش، سواحل مرجان، سیمرغ، دامون و اسکله تفریحی کیش

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 15:30 بعدازظهر

بنانا شاتل، تفریحی هیجان‌انگیز

بنانا شاتل
در بنانا شاتل روی تیوپی به‌شکل موز می‌نشینید.

تنوع بازی‌های آبی کیش بسیار زیاد است و افراد مطابق با سبک و سلیقه خود می‌توانند تفریحات مهیجی را تجربه کنند. بنانا یکی از این نوع تفریحات است که شباهت زیادی با شاتل دارد. در این بازی شما بر روی تیوپی شبیه به موز می‌نشینید و در حالی که پاهای‌تان درون آب است به سرعت کشیده می‌شوید. مدت زمان انجام این بازی حدود 15 الی 20 دقیقه است.

هزینه شاتل بنانا جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 196 هزار تومان برای هر نفر است.

آدرس بنانا شاتل کیش: کیش، اسکله تفریحی یا ساحل دامون

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح  تا 16:30 بعدازظهر

اسنورکلینگ، غواصی در آب‌های کم‌عمق

اسنورکلینگ
اسنورکلینگ همان غواصی در آب‌های کم‌عمق است.

اگر می‌خواهید موجودات دریایی مانند ماهی‌های کوچک، حلزون‌ها، صدف‌های دریایی وغیره را که در عمق کم آب زندگی می‌کنند از نزدیک مشاهده کنید، ما به شما تفریح ماجراجویانه اسنورکلینگ را معرفی می‌کنیم. اسنورکلینگ نوعی غواصی است که در آب‌های کم‌عمق و در مدت زمان 1 ساعت انجام می‌شود.

 این تفریح برای افراد بالای 6 سال با هر جنسیتی مجاز است. فراموش نکنید برای انجام اسنورکلینگ به عینک مخصوص و تجهیزات غواصی کم‌عمق نیاز دارید که البته این وسایل را می‌توانید از کلوپ مجموعه امانت بگیرید.

هزینه اسنورکلینگ کیش طبق تعرفه سال 1402، برای هر نفر، برابر با 650 هزار تومان است.

آدرس اسنورکلینگ کیش: کیش، ساحل سیمرغ

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر

جت ‌اسکی، تجربه سرعت و هیجان

جت ‌اسکی
در جت اسکی سرعت و هیجان را همزمان تجربه خواهید کرد.

جت ‌اسکی ورزشی است که در آن سرعت و هیجان را یک‌جا تجربه می‌کنید و در مدت زمان 15 دقیقه با سرعتی باورنکردنی بر روی آب‌های خلیج فارس مانور می‌دهید. برای انجام این تفریح مهیج، بابت بلد نبودن شنا، ناآشنا بودن به جت اسکی و خطرات ایمنی ناشی از بازی نگران نباشید. چراکه تجهیزات ایمنی لازم در اختیار جت ‌اسکی ‌سواران قرار می‌گیرد. در کنار افرادی که فکر می‌کنند از پس این بازی برنمی‌آیند مربیان حرفه‌ای و کارآزموده قرار می‌گیرند تا مراحل انجام کار را به آن‌ها توضیح و آموزش ‌دهند.

این بازی بین خانم‌ها و آقایان مشترک بوده و می‌توان آن را به صورت تک نفره یا دو نفره انجام داد، البته جت ‌اسکی برای افراد با وزن بالاتر از 100 کیلوگرم تک نفره است.

هزینه جت‌ اسکی کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با یک میلیون و 90 هزار تومان است.

آدرس جت ‌اسکی کیش: کیش، سواحل دامون، سیمرغ و مرجان یا اسکله تفریحی کیش

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

پدل بورد، ایستاده بر روی آب‌ها

پدل بورد
در این تفریح شما روی تخته‌های بزرگ پدل‌بورد می‌ایستید.

پدل بورد از دیگر تفریحات کیش است که به شما کمک می‌کند تا ایستاده و با پاروهای مخصوص، بر روی آب حرکت کنید. در این تفریح تمرکز و حفظ تعادل حرف اول را می‌زند. چراکه باید پاهای‌تان را بر روی تخته محکمی قرار داده و سپس به مدت یک ساعت بر روی آب حرکت کنید.

این تفریح آبی برای افراد بالای 12 سال مجاز است. ناگفته نماند، بانوان برای انجام بازی پدل بورد نیاز به پوشیدن لباس مخصوص دارند. برای حفظ امنیت افراد جلیقه نجات در اختیارشان قرار می‌گیرد و قبل از شروع مربی آموزش‌های لازم را بیان می‌کند. بلیط پدل‌ بورد در دو حالت پدل‌ بورد معمولی و رد پدل ‌بورد (با ابعاد بزرگ‌تر) فروخته می‌شود.

هزینه پدل بورد کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با  545 هزار تومان است.

آدرس پدل بورد کیش: کیش، سواحل سیمرغ و دامون

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 16:30 بعدازظهر

اسکی روی آب یا کِیبل اسکی

اسکی روی آب
اسکی روی آب به دو شکل اسکی با قایق موتوری یا کابل برقی انجام می‌شود.

در جزیره کیش دو نوع اسکی روی آب وجود دارد. در یک نوع آن افراد با کابل برقی به قایق موتوری وصل شده و توسط آن کشیده می‌شوند و در مدل دیگر، با کابل برقی به برج‌های موجود در محل پارک کیبل اسکی وصل می‌شوند. البته برای کیبل اسکی با قایق باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. تجهیزات مورد نیاز در هر دو نوع یکسان بوده و ابعاد تخته اسکی استاندارد برای هر دو برابر با ۱۱۲ در ۲۱ سانتی‌متر است.

جالب این‌جاست که این مجموعه نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه است و به امکانات رفاهی متعددی مانند رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص، رستوران و کافی‌شاپ مجهز است. در سایت اسکی جزیره کیش امکان حضور همزمان 12 نفر وجود دارد. در این بازی مانند دیگر تفریحات آبی کیش نکات ایمنی رعایت شده و راهنمایی‌های لازم توسط مربی داده می‌شود.

مدت زمان این بازی ۱۲ دقیقه است و سرعت حرکت بر روی آب با توجه به وزن و سن افراد، بین  ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

هزینه اسکی روی آب کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با  654 هزار تومان است. البته هیچ هزینه‌ای برای خرید طناب، دستکش و تخته اسکی نمی‌پردازید.

آدرس اسکی روی آب کیش: کیش، کلوپ ورزشی مارینای کیش یا پارک کیبل اسکی جزیره

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر

سی‌باب، شناور در خلیج‌فارس

سی‌باب
سی‌باب، شباهت زیادی به جت اسکی دارد.

سی‌باب از جدیدترین تفریحات آبی جزیره کیش است که از نظر عملکر به جت اسکی و اسکوتر دریایی شباهت زیادی دارد، با این تفاوت که می‌توان به مدت 15 الی 20 دقیقه، همزمان از دنیای زیر آب و روی آب لذت برد.

در این ورزش مفرح و هیجان‌انگیز به جای ایستادن بر روی تخته، شما روی وسیله‌ای موتوری دراز می‌کشید و در همان حالت به کمک فرمان آن را با سرعت 15 کیلومتر در ساعت زیر آب و 20 کیلومتر در ساعت روی سطح آب هدایت خواهید کرد.

تجهیزات ایمنی لازم در کلوپ تفریحی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در صورت نیاز به توقف کافی است تا ماشه پیشرانه را رها کنید.

هزینه سی‌باب طبق تعرفه سال 1402، برابر با 800 هزار تومان است.

آدرس سی‌باب کیش: کیش، ساحل سیمرغ

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر

فلای‌بورد، مانور در زمین و آسمان

فلای‌بورد
در این تفریح چندمتری از سطح دریا ارتفاع می‌گیرید و حرکات نمایشی اجرا می‌کنید.

اگر سرتان درد می‌کند برای کسب تجربیات جدید و می‌خواهید کمی هیجان چاشنی زندگی‌تان کنید، ما به شما تفریح آبی فلای‌بورد را پیشنهاد می‌‌کنیم. در این تفریح آبی، شما به یک جت اسکی متصل شده و به‌وسیله فلای بورد روی هوا معلق می‌مانید. پمپاژ آب هم فرصتی برای اجرای حرکات نمایشی در آسمان و شیرجه زدن در آب‌های خلیج فارس را برایتان فراهم می‌کند. برای انجام این ورزش آبی باید فرز و چابک بوده و داشتن عکس‌العمل سریع حرف اول را می‌زند.

انجام فلای‌بورد برای آقایان و بانوان بالای 18 سال مجاز است. قبل از شروع بازی آموزش‌های لازم برای استفاده از دستگاه به گردشگران داده می‌شود.

هزینه فلای‌بورد، طبق تعرفه سال 1402، برابر با 872 هزار تومان است.

آدرس فلای‌بورد کیش: کیش، اسکله تفریحی کیش، ساحل سیمرغ

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 10 صبح  تا ۱۶ بعدازظهر

فلای‌ فیش، فرازوفرود در میان خلیج‌فارس

فلای‌ فیش
در فلای فیش مسافران هیجان بیشتری نسبت به شاتل‌سواری تجربه می‌کنند.

تفریح آبی فلای ‌فیش نمایش جرات و هیجان است. این بازی مهیج شباهت زیادی به شاتل‌ سواری دارد با این تفاوت که با حرکت قایق موتوری و کشیده شدن توسط آن از سطح آب فاصله می‌گیرید و دوباره با شتاب بر روی آب فرود می‌آیید. علت این فراز و فرودها، طراحی تیوپ فلای فیش است. بازی فلای فیش 15  تا 20 دقیقه زمان می‌برد و انجام آن برای بانوان و آقایان بالای 10 سال به صورت همزمان امکان‌پذیر است. برای بازی فلای فیش باید به ساحل سیمرغ بروید.

هزینه فلای‌فیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 775 هزار تومان است.

آدرس فلای‌فیش کیش: کیش، ساحل سیمرغ

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح  تا ۱۶ بعدازظهر

کایاک ‌سواری یا قایق‌های پارویی

کایاک ‌سواری
در این تفریح هیجان‌انگیز خودتان قایق را با پاروهای مخصوص هدایت می‌کنید.

کایاک سواری، ورزشی آبی است که در آن خودتان سکان‌دار قایق‌تان هستید! در این بازی آبی افراد باید سوار قایق‌های تک ‌تفره یا دو نفره شوند و با پاروهای مخصوص آن را هدایت کنند. این بازی برای بانوان و آقایان مجاز است، اما به‌دلیل  حفظ امنیت بیشتر کودکان اجازه استفاده از این بازی را ندارند.

کایاک ‌سواری حدودا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد و افراد برای انجام این بازی باید به سواحل دامون و مرجان بروند، البته در ساحل دامون فضای بیشتری در اختیار دارند.

هزینه کایاک ‌سواری طبق تعرفه سال 1402، برابر با 545 هزار تومان است.

آدرس کایاک سواری: کیش، سواحل دامون و مرجان (در ساحل دامون فضای بیشتری در اختیار گردشگران قرار ‌می‌دهد).

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح  تا ۱۶ بعدازظهر

کریزی بوت، قایق دیوانه‌وار

کریزی بوت
با کریزی بوت حرکات نمایشی را با سرعت بالا انجام می‌دهید.

کریزی بوت، همان قایق موتوری است اما از نوع پرهیجانش! در این تفریح شما سوار یک قایق موتوری با امکانات بیشتر می‌شوید و با حرکاتی نمایشی روی آب مانور می‌دهید. در این تفریح شوری آب دریا را از نزدیک حس کرده و ضربان قلبتان به هزار می‌رسد. فراموش نکنید، هنگام حرکت دستگیره‌های کنار قایق را محکم بگیرید تا به داخل دریا پرتاب نشوید. ناگفته نماند، هدایت کریزی بوت را به کاپیتانی حرفه‌ای و کاربلد می‌سپارند تا کنترل خوبی بر روی قایق داشته باشد. مدت زمان این تفریح 20 دقیقه بوده و استفاده از آن برای عموم آزاد است.

قیمت بلیط  کریزی بوت در  جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402 برابر با 570 هزار تومان است.

آدرس کریزی بوت: این تفریح در بسیاری از سواحل کیش انجام می‌شود.

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 10 صبح تا غروب آفتاب

کایت بوردینگ، تفریحی متفاوت در جزیره

کایت بوردینگ
کایت بوردینگ ترکیب پاراگلایدر و اسکی روی آب است.

ورزش‌های آبی کیش، تمامی ندارند. از هر طرف که سر می‌چرخانیم با تفریحی مهیج روبه‌رو می‌شویم که ترکیبی از ورزش‌های مختلف است. کایت بوردینگ هم یکی از این نوع ورزش‌هاست. در این ورزش می‌توانید تجربه هم‌زمان پاراگلایدر و اسکی روی آب را داشته باشید. در کایت بوردینگ، بر بورد اسکی سوار شده و به کایت متصل می‌شوید و در نهایت، لحظه‌ای کوتاه در هوا معلق خواهید شد. کایت به‌عنوان بادبان و بورد برای شناورسازی ورزشکار روی آب استفاده می‌شود. بهترین مرکز برای آموزش و انجام کایت بوردینگ درساحل اختصاصی مارینا پارک هتل کیش در مجموعه پارک آبی و ‌بادی مارینا است.

پلاژهای ساحلی بانوان و آقایان

پلاژهای ساحلی بانوان و آقایان
پلاژهای ساحلی بانوان و آقایان با یکدیگر فقط 10 دقیقه فاصله دارند.

اگر می‌خواهید در خلیج فارس آزادانه شنا کنید و در کنار ساحل آفتاب بگیرید، حتما سری به پلاژ‌های ساحلی جزیره کیش بزنید. در این پلاژها امکاناتی نظیر دوش آب، تخت ساحلی و سایبان، غرفه‌های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی، رختکن، غریق نجات، ماساژ، سرویس بهداشتی، بوفه خوراکی و غیره وجود دارند.

زمین والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی و تفریحات دریایی مانند جت اسکی، قایق بادبانی، اسکی روی آب، غواصی و قایق پارویی از دیگر تفریحات این مجموعه هستند. فاصله پلاژ آقایان کیش تا پلاژ بانوان، فقط 10 دقیقه است.

اطلاعات پلاژ بانوان کیش

قیمت بلیط پلاژ بانوان طبق تعرفه سال 1402، برای هر گردشگر ۸۰ هزار تومان و برای هر کیشوند و کودکان زیر ۵ سال ۳۲ هزار تومان است.

آدرس پلاژ بانوان: جزیره کیش، خیابان سنایی ۵، انتهای خیابان آریان، پلاژ بانوان

ساعت فعالیت: در نیمه اول سال هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا 17 بعدازظهر و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا 16 بعدازظهر

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۴۶۲۴

اطلاعات پلاژ آقایان کیش

قیمت تهیه بلیط برای پلاژ آقایان طبق تعرفه سال 1402، برای هر گردشگر ۸۰ هزار تومان و برای هر کیشوند و کودکان زیر 8 سال ۳۲ هزار تومان است.

آدرس پلاژ آقایان: جزیره کیش، خیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر، پرشین گلف، پلاژ آقایان

ساعت فعالیت: در نیمه اول سال هر روز هفته از ساعت ۹ صبح تا 17 بعدازظهر و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا 16 بعدازظهر

شماره تماس: 07644422027

ماهیگیری در کیش، تفریحی آرامش‌بخش

ماهیگیری در کیش
بهترین زمان ماهیگیری ساعات اولیه صبح است.

یکی دیگر از تفریحات جذاب و به‌یادمندنی جزیره کیش، ماهیگیری است. در این تفریح شما می‌توانید برای ماهیگیری، کنار ساحل بنشینید، یا سوار بر قایقی تندرو شده و به یکی از بخش‌های خلیج فارس بروید تا شانس بیشتری برای صید ماهی داشته باشید.

افرادی که می‌خواهند، ماهیگیری را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهند، باید از کلوپ‌های ماهیگیری متعدد در سواحل جزیره مانند کلوپ ماهیگیری هامور دریای کیش و کلوپ ماهیگیری مارینا استفاده کنند. در این کلوپ‌ها تجهیزات مورد نیاز ماهیگیری در اختیار افراد قرار می‌گیرد و مطابق با درخواست گردشگران، امکان ماهیگیری در قایق یا در ساحل را فراهم می‌کنند. جالب است بدانید، تور ماهیگیری به وسیله شناور ماهیگیری تفریحی، ساخت آمریکا (فیشینگ بوت) در آب‌های عمیق انجام می‌شود.

فراموش نکنید، بهترین زمان ماهیگیری ساعت اولیه صبح است، چرا که در این ساعات آب دریا بالا آمده و ماهی‌های بیشتری به دام‌ می‌افتند. بانوان و آقایان بدون محدودیت سنی و وزنی به مدت 4 ساعت لحظات هیجان‌انگیزی را داشته باشند.

قیمت بلیط ماهیگیری در جزیره کیش، طبق تعرفه سال 1402 برابر با 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

ساعت کار: همه روزه از ساعت 5 بامداد الی ۱۸ بعدازظهر

آدرس کلوپ ماهیگیری ورزشی هامور: جزیره کیش، جنب اسکله تفریحی میرمهنا، واقع در پارک ساحلی

آدرس کلوپ ماهیگیری مارینا: جزیره کیش، انتهای بلوار مرجان، حوضچه مارینا پارک هتل

قایق‌ سواری

قایق‌ سواری
قایق‌های متنوع با امکانات مختلف در جزیره کیش وجود دارند.

شما در سفر به جزیره کیش می‌توانید لذت حرکت بر روی آب‌های خلیج فارس را با یکی از قایق‌های پدالی، موتوری، پارویی، قایق تفریحی مبله VIP و ..‌. تجربه کنید. البته قایق‌های پدالی بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند از حرکت امواج آب با تمام وجود لذت ببرند. این تفریح در تمامی سواحل جزیره در دسترس بوده و گردشگران بدون هیچ محدودیت سنی، جنسیتی و وزنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

قیمت بلیط قایق های پدالی و موتوری طبق تعرفه سال 1402 از 30 هزار تومان شروع شده و با توجه به نوع قایق تغییر خواهد کرد. مدت زمان گردش با قایق‌های مختلف از 10 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن
پارک آبی اوشن بزرگ‌ترین پارک آبی روباز کشور است – عکاس: حسین مهامی

پارک آبی اوشن از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی روباز کشورمان بوده و حتی استفاده از آن برای بانوان هم آزاد است. در این پارک آبی می‌توانید موج‌سواری کنید و از منظره شگفت‌انگیز آن رو‌ به دریا لذت ببرید و یا با سر خوردن از بهترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها آدرنالین خونتان را به سقف بچسبانید. تعداد سرسره‌ها و وسایل تفریحی در این مجموعه بسیار زیاد هستند و هیچ‌گاه در صف‌های طولانی منتظر نوبت نخواهید بود.

از بخش‌های تفریحی این مجموعه می‌توان به پیچالوپ، دینگل، رالی راید ماساژ و اسپا و … اشاره کرد. اوشن پارک دارای امکانات رفاهی متعددی نظیر فضای مخصوص کودکان، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، ترانسفر رایگان رفت‌وبرگشت رایگان از مبداهای مشخص است و در فروشگاه آن می‌توانید اقلام مختلف مانند حوله، دمپایی، کرم ضدآفتاب، انواع اسباب‌بازی، کیف، کلاه، یادگاری‌ و غیره تهیه کنید.

طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط پارک آبی اوشن معادل 926 هزار تومان است. البته قیمت بلیط برای کودکان زیر ۳ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال کمی ارزان‌تر بوده و تخفیف دارد.

آدرس پارک آبی اوشن: جزیره کیش، جاده جهان، تم‌ پارک آبی اوشن

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 9 صبح تا 20 بعدازظهر (برای کسب اطلاع دقیق از ساعت سانس‌ها به سایت اوشن پارک https://www.oceanwaterpark.com/ مراجعه کرده و از منوی معرفی پارک بخش تقویم کاری را انتخاب کنید).

شماره تماس: 07644000

گشت دریایی خصوصی

گشت دریایی خصوصی
در گشت دریایی می‌توانید از قایق خصوصی همراه با ناخدا استفاده کنید.

گشت دریایی خصوصی تفریحی دلبرانه در خلیج فارس است. در این تفریح آبی علاوه بر لذت بردن از آبی بیکران دریا می‌توانید تجربه ماهیگیری با تفنگ، غواصی آزاد و فری ‌دایوینگ هم داشته باشید. رزرو قایق به صورت یک، دو، سه، چهار و پنج ساعته امکان‌پذیر است و حتی افراد می‌توانند با گرفتن جشن تولد، سالگرد ازدواج و … همراه با تزئینات بادکنک‌آرایی، کیک، موسیقی، عکس و فیلم، اتفاقی فراموش‌نشدنی برای عزیزان‌شان رقم بزنند.

طبق تعرفه سال 1402، هزینه بلیط گشت دریایی خصوصی با مینی یات، برای 6 تا 8 نفر در مدت زمان یک ساعته برابر با 3 میلیون تومان است. در صورت اضافه شدن مدت زمان تعداد نفرات و خدمات این مبلغ تغییر می‌کند.

کشتی آکواریوم کیش

کشتی آکواریوم کیش
کشتی آکواریوم کیش دارای دیوارها و کف شیشه‌ای است.

یکی از راه‌های ایمن و آرامش‌بخش برای تماشای دنیای زیر آب، سوار شدن بر کشتی آکواریوم کیش است. در این کشتی با دیواره‌ها و کف شیشه‌ای می‌نشینید و در آرامش کامل از حرکات ماهی‌های و دیگر موجودات دریایی لذت ببرید. کشتی آکواریوم آیدا مارین، نهنگ سفید، ستاره، گردشگر، سیمرغ، تیکا و … از محبوب‌ترین‌های جزیره کیش هستند.

گشت کشتی آکواریوم حدودا ۱ ساعت زمان می‌برد و استفاده از آن برای عموم آزاد است. طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط  کشتی آکواریوم کیش معادل 250 هزار تومان است.

آدرس کشتی آکواریوم: جزیره کیش، اسکله بزرگ تفریحی کیش، واقع در انتهای بلوار دریا

ساعت فعالیت: همه روز از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر است.

بادی مارینا کیش

بادی مارینا کیش
بادی مارینا کیش پارکی شناور بر روی آب است.

بادی مارینا، پارکی شناور بر روی آب است که از تیوپ‌های محکم بادی ساخته شده است. در حال حاضر فقط آقایان و کودکان بالای سه سال می‌توانند به مدت یک ساعت از این مجموعه استفاده کنند. طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط بادی مارینا کیش معادل 40 هزار تومان است.

آدرس بادی مارینا: جزیره کیش، بلوار مرجان، پشت هتل مارینا

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر

کشتی تفریحی کیش

کشتی تفریحی کیش
کشتی‌های تفریحی کیش معمولا شب‌ها برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند.

کشتی تفریحی کیش فرصتی فراهم می‌کند تا در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس لحظات شادی را تجربه کنید و لب‌هایتان خندان شود. برنامه‌های این کشتی معمولا شب‌ها اجرا می‌شوند و با خرید بلیط، در جنگی شبانه شرکت می‌کنید و از اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های کمدی لذت خواهید برد. قیمت بلیط کشتی تفریحی با توجه به ساعت کاری، نوع شناور و امکانات آن متفاوت است و استفاده از آن برای عموم آزاد است.

قیمت کشتی تفریحی در جزیره کیش طبق تعرفه سال 1402، برابر با 610 تا 650 هزارتومان است. در صورت پذیرایی با غذا به این مبلغ 195 تا 250 هزار تومان اضافه می‌شود.

بیگ‌بال از تفریحات جذاب کیش

بیگ‌بال
در بازی بیگ بال باید تعادل خوبی داشته باشید.

شاید باورش سخت باشد درون یک توپ بزرگ وارد شویم و بر روی آب راه برویم. تصور چنین موقعیتی هم خنده‌دار است. اما در کیش تفریحی به‌نام بیگ بال وجود دارد که این خیال محال را به واقعیت تبدیل می‌کند. البته برای بازی بیگ بال باید تعادل خوبی داشته باشید، حتی  در صورت حرفه‌ای بودن و حفظ تعادل می‌توانید توپ را به خوبی کنترل کرده و بر روی آب حرکت کنید.

دو نوع بیگ بال داریم. در بیگ‌بال‌های بزرگ‌تر می‌توانید با دوستتان داخل توپ بروید و حفظ تعادل بهتری داشته باشید. استفاده از بیگ بال در مدت زمان 15 دقیقه برای عموم آزاد است و از تفریحات ارزان قیمت کیش به‌شمار می‌آید.

قیمت بلیط این بازی طبق تعرفه سال 1402، برای هر نفر 150 هزار تومان است.

آدرس بیگ بال کیش: کیش، ساحل مرجان کیش

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر (ناگفته نماند زمانی اجازه استفاده از بیگ بال‌ها را دارید که دریا وضعیت آرامی داشته باشد).

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تفریحات غیرآبی کیش

اگر میانه خوبی با آب و تفریحات آبی ندارید، خوب است بدانید تفریحات کیش فقط به بازی‌های آبی محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید با تفریحات غیر آبی لحظاتی به‌یاد ماندنی داشته باشید. در این‌جا برای آشنایی بیشتر لیستی از این تفریحات را آماده کرده‌ایم.

بانجی جامپینگ، پرش از ارتفاع

بانجی جامپینگ
بانجی جامپینگ کیش دارای دو ارتفاع 40 و 60 متری است.

بانجی جامپینگ مخصوص افرادی است که عاشق ارتفاع و هیجان هستند. در این تفریح به شما یک طناب فنردار بسته می‌شود و با توجه به‌میزان شجاعت‌تان از ارتفاع 40 متری یا 60 متری می‌پرید. البته جای نگرانی نیست، زیرا قبل از برخورد با زمین متوقف می‌شوید.

این تفریح برای افراد بالای 14 سال و وزن بین ۳۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم مجاز است. در 24 ساعت گذشته نباید قرص‌های اعصاب، روان‌گردان و آرام‌بخش یا مشروبات الکلی مصرف کرده باشید.

قیمت بلیط بانجی جامپینگ در سال 1402 برابر با یک میلیون و 100 هزار تومان است.

آدرس بانجی جامپینگ: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، انتهای صنعت یکم

ساعت فعالیت: همه روزهای هفته از ساعت 17 بعدازظهر تا 23 شب

جایروکوپتر، پرواز در آسمان‌ها

جایروکوپتر
جایروکوپتر نوعی هلیکوپتر تفریحی دو نفره است.

نگاه کردن به جزیره کیش از فراز آسمان‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. برای کسب چنین تجربه دلنشینی تفریح جایروکوپتر را به شما معرفی می‌کنیم. در این تفریح شما سوار هلیکوپتر تفریحی دو نفره می‌شوید و به همراه خلبان ۱۰ دقیقه روی جزیره پرواز می‌کنید. این تفریح محدوده سنی و جنسیتی نداشته، اما استفاده از آن برای افراد با حداکثر وزن 100 کیلوگرم مجاز است.

برای تهیه بلیط جایروکوپتر طبق تعرفه سال 1402 باید مبلغ یک میلیون و 250 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس جایروکوپتر: کیش، مرکز پروازهای تفریحی، بلوار میرمهنا

ساعت فعالیت: همه روزه از از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعدازظهر

مجموعه سافاری کیش

سافاری کیش مجموعه‌ای از تفریحات متنوع و جذاب نظیر لندکروزسواری، موتور چهارچرخ ATV، موتور باگی، موتور دریفت، کارتینگ، بانجی شوتینگ، شترسواری، ترامپولین، فوتبال حبابی، زورب بال، پینت بال، استوانه جادویی، عینک واقعیت مجازی و غیره است. استفاده از این تفریحات در مجموعه سافاری کیش در پکیج‌های متنوع با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است برای انجام هر یک از این تفریحات باید بلیط ورود به پارک سافاری کیش را به مبلغ 25 هزار تومان جداگانه تهیه کنید.

آدرس مجموعه سافاری کیش: جزیره کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز 3 صنعتی

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 17:00 بعدازظهر تا 22:00 شب

در ادامه شما را با تفریحات مجموعه سافاری کیش بیشتر آشنا می‌کنیم.

تور سافاری کیش

تور سافاری کیش
مسیر سافاری کیش جذاب و صعب‌العبور است.

در تور سافاری کیش سوار بر یک خودروی تویاتا لندکروز با ظرفیت 6 نفره می‌شوید و مسیر 7 کیلومتری را در صحراهای جزیره طی می‌کنید. عبور از مسیرهای صعب‌العبور و ویژه برای گردشگران بسیار جذاب و دست‌نیافتنی است.

قیمت بلیط سافاری کیش 230 هزار تومان است.

موتور چهارچرخ سافاری

موتور چهارچرخ سافاری
این تفریح برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است – عکاس: یاس امیدوار

موتور چهارچرخ سافاری در نمونه‌های مختلف 100 سی‌سی اتوماتیک، 90 سی‌سی ATV و  250 سی‌سی ATV برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای ارائه می‌شود. این تفریح برای بانوان و آقایان بالای 15 سال مجاز است تا مسیری 700 متری را طی کنند. ظرفیت هر موتور تک نفره است و برای استفاده از این تفریح باید بلیط ورودی سافاری کیش را تهیه کنید.

قیمت بلیط موتور چهارچرخ سافاری 185 هزار تومان است.

کارتینگ

کارتینگ
‌برای رانندگی با این خودروها نیاز نیست رانندگی بلد باشید – عکاس: محسن فاضلی

کارتینگ مدل کوچکی از پیست‌های مسابقات اتومبیل‌رانی با ظرفیت یک نفره است. برای رانندگی  با این خودروها نیاز به گواهینامه نخواهید داشت. استفاده از این بازی برای افراد بالای 10 سال با حداقل قد 140 سانتی‌متر مجاز است.

این خودروهای یک نفره پیست مخصوص ۷۵۰ متری دارند و در واقع مدل کوچکی از پیست‌های مسابقات اتومبیل‌رانی است. برای استفاده از این تفریح نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی نیست.

قیمت بلیط کارتینگ 185 هزار تومان است.

بانجی شوتینگ

بانجی شوتینگ
در این تفریح شما توسط دو کش به سمت آسمان رها می‌شوید – عکاس: حسین شهرابی

بانجی شوتینگ تفریحی است که شما را از زمین به سمت آسمان رها می‌کند. در این تفریح شما با دو کش بانجی به دو دکل ۱۵ متری وصل می‌شوید. سپس این دو کش در زاویه افقی کشیده و رها می‌شود و در نهایت، از سمت زمین به آسمان پرتاب می‌شوید.

استفاده از بانجی شوتینگ برای افراد بالای 18 سال با وزن بین 50 کیلوگرم تا 90 کیلو گرم مجاز است.

قیمت بلیط بانجی شوتینگ 220 هزار تومان است.

ترامپولین

ترامپولین
ترامپولین نوعی ژیمیناستیک درجاست.

ترامپولین نوعی ژیمناستیک با پرش درجاست. استفاده از این بازی برای کودکان بالای سه سال و بزرگسالان با حداکثر وزن 110 کیلوگرم مجاز است.

قیمت بلیط ترامپولین 85 هزار تومان است.

شترسواری

شترسواری
شترسواری تفریحی تک یا دو نفره است – عکاس: محمد زارعی

شترسواری از دیگر تفریحات جذاب پارک سافاری کیش است که به‌صورت یک یا دو نفره و در مسیری مشخص انجام می‌شود.

قیمت بلیط شترسواری 85 هزار تومان است.

زورب بال

زورب بال
زورب بال تفریحی مهیج و سرگرم‌کننده است.

زورب بال نوعی بازی با توپ بزرگ است. این‌بار به‌جای این‌که توپ را شوت کنید، داخل توپی دو جداره و بسیار بزرگ وارد شده و مسيری ۱۵۰ متری را با شيب ملايم طی می‌کنید. این تفریح برای کودکان زیر 4 سال ممنوع بوده و کودکان کمتر از 10 سال باید همراه با والدین وارد توپ شوند. حداکثر وزن برای استفاده از این تفریح ۱۰۰ کیلوگرم است.

قیمت بلیط زورب بال در کیش ۲۲۰ هزار تومان است.

هرم مومیایی یا دالان وحشت

هرم مومیایی
هرم مومیایی مکانی برای اثبات شجاعت شماست.

اگر می‌خواهید ترس و هیجان را چاشنی روزمرگی خود کنید حتما سری به هرم مومیایی یا دالان وحشت واقع در مجموعه سافاری کیش بزنید. شکل ظاهری این هرم مومیایی شبیه به اهرام ثلاثه است و باید مسیر یک تونل پرپیچ‌وخم ترسناک و مهیج ۱۰۰ متری را طی کنید.

قیمت بلیط هرم مومیایی در کیش 95 هزار تومان است.

در مجموعه سافاری کیش علاوه بر تفریحات ذکر شده موارد دیگری نظیر بیگ جامپ، سینما 9 بعدی، مینی گلف، پینت بال، ماشین کوبنده، فیش اسپا، قایق بامپر و صاعقه هم وجود دارند.

بولینگ مریم در جزیره کیش

بولینگ مریم در جزیره کیش
بولینگ مریم کیش از مجهزترین سالن‌های بولینگ ایران است.

مجموعه بولینگ مریم کیش یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین سالن‌های بولینگ‌ ایران است که چشم‌انداز بسیار زیبا به دریای خلیج‌فارس داشته و فضای دلنشینی را برای افراد ایجاد کرده است. در این مجموعه می‌توانید علاوه بر بولینگ، از تفریحات دیگری نظیر بیلیارد، گیم نت، شهربازی، سالن بدنسازی برای آقایان و بانوان و رستوران لذت ببرید.

هزینه بلیط سالن بولینگ، ساعتی ۳۴۰ هزار تومان، سالن بیلیارد و بازی ایت بال ساعتی ۶۶ هزار تومان و برای بازی اسنوکر ساعتی ۷۷ هزار تومان است.  اشتراک سالن بدنسازی ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. البته برای ورود به این مجموعه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

آدرس بولینگ مریم کیش: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، بولینگ مریم

شماره تماس: 07644421121

ساعات بازدید: بهار و تابستان ۱۱ صبح تا 2 بامداد، پاییز و زمستان ۱۰ صبح تا 1 بامداد

قلعه وحشت، تجربه هیجان و ترس در آزادترین منطقه ایران

قلعه وحشت
قلعه وحشت اولین کلبه ترسناک کیش است.

در قلعه وحشت کیش بازیگر یک فیلم ترسناک شده‌اید و هیجان و ترس را با تمام وجودتان احساس می‌کنید. این قلعه وحشت دارای مساحتی 100 متری است و به‌عنوان اولین قلعه وحشت ایران شناخته است. ورود به این مجموعه برای افراد بالای 14 سال مجاز است.

طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط قلعه وحشت در کیش 74 هزار تومان است.

آدرس قلعه وحشت: کیش، میدان آبشار، ضلع جنوبی هتل ارم

شماره تماس: ۰۹۳۴۷۶۸۸۴۹۸

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۸ بعدازظهر تا ۲ بامداد

اتاق فرارهای جزیره کیش

اتاق فرارهای جزیره کیش
در جزیره زیبای کیش دو اتاق فرار دیپلمات و هایلند وجود دارد.

اگر اهل کارآگاه بازی هستید و تمایل به حل معما دارید، حتما بازی در اتاق فرار کیش را در برنامه سفرتان قرار دهید. در جزیره زیبای کیش دو اتاق فرار دیپلمات و هایلند وجود دارد که استفاده از آن برای بانوان و آقایان در گروه‌های سه تا شش نفره مجاز است.

برای تهیه بلیط هر یک از این اتاق فرارها طبق تعرفه سال 1402، باید 154 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس اتاق فرار: جزیره کیش، میدان امیر کبیر، پارک شهر، ورودی کارتینگ، شهربازی هایلند کیش

ساعت کار: اتاق فرار کیش از ساعت ۹ تا ۲۲ فعالیت دارد.

اسکوتر برقی، تفریحی جذاب در کیش

از دیگر تفریحات غیر آبی کیش، اسکوتر برقی است. این اسکوترها تردد شما در جزیره کیش را آسان کرده و فرصتی برای کیش‌گردی و بازدید از جاهای مختلف در جزیره را فراهم می‌کند.

استفاده از اسکوتر برقی برای افراد بالای 15 سال و در مسیرهای تعیین‌شده از جمله پیست دوچرخه‌سواری مجاز است. برای کرایه اسکوتر نیاز به  کارت شناسایی معتبر و مبلغی برای ودیعه دارید. در صورت آشنا نبودن با اسکوتر برقی، هنگام کرایه کردن حتما با مسئول مربوطه درمیان بگذارید تا نکات لازم را به شما آموزش دهند. توجه کنید با کرایه اسکوتر برقی، هزینه هرگونه خسارت احتمالی عمدی یا غیرعمدی برعهده شماست.

برای کرایه این وسیله نقلیه هیجان‌انگیز باید به یکی از سواحل دامون، سیمرغ و مرجان یا اسکله تفریحی کیش بروید.

دوچرخه سواری در جوار سواحل خلیج فارس

دوچرخه سواری
کیش دارای طولانی‌ترین و زیباترین مسیر دوچرخه سواری در خلیج فارس است.

رکاب زدن در جوار سواحل خلیج فارس و تماشای مناظر زیبای جزیره کیش حس‌وحال متفاوتی دارد. به‌همین منظور در موازات ساحل پیست 75 کیلومتری برای دوچرخه سواری احداث شده است. رکاب زدن در این پیست حدود 3 الی 4 ساعت زمان می‌برد و  در طول مسیر بوفه‌های خوراکی و استراحت‌گاه‌هایی ساخته شده تا افراد در صورت خسته شدن قوایی تازه کنند و از مسیر لذت ببرند.

ماشین‌ها اجازه ورود به این پیست را ندارند؛ بنابراین افراد می‌توانند در امنیت کامل رکاب بزنند. چنانچه در سفر به کیش دوچرخه خود را همراه نداشتید، شعبات پرشین گلف و کشتی یونانی به شما دوچرخه‌های یک‌نفره، دونفره، چندنفره و سه چرخه کرایه می‌دهند.

سرزمین برفی پنگوئن یا پارک برفی کیش

سرزمین برفی پنگوئن
پارک برفی کیش نخستین پارک برفی ایران است.

در دل گرمای جزیره کیش، سرزمینی پوشیده از برف و یخ با دمای 7- درجه سانتی‌‌گراد جاخوش کرده است تا برای چند ساعتی هم که شده گرمای جزیره را از جسم و جانتان بیرون کنید. این مکان تفریحی که باعنوان سرزمین برفی پنگوئن شناخته می‌شود، چند سالی است که به ‌لیست تفریحات کیش اضافه شده است.

دیواره‌های یخی و بلند، درختان برفی، شبیه‌ساز بارش برف و قندیل‌های تزئینی از جذابیت‌های این مجموعه هستند و تفریحاتی مانند پل معلق، زیپ لاین، سورتمه سواری و تیوپ سواری داشته باشید. در کنار این همه تفریح و هیجان می‌توانید از فودکورت و کافی‌شاپ‌های مجموعه، نوشیدنی‌های گرم و آش سفارش دهید و با خانه برفی و مجسمه‌های پنگوئن عکس یادگاری بگیرید.

گرچه مدت زمان استفاده از این مجموعه 2 ساعت است، اما هوا به‌قدری سرد است که بیشتر از این هم طاقت ماندن در این فضا را ندارید. استفاده از این مجموعه برای آقایان، بانوان و کودکان بالای 2 سال مجاز است. هنگام ورود هم در اختیارتان لباس گرم، دستکش و چکمه به‌صورت رایگان قرار می‌گیرد.

طبق تعرفه سال 1402، برای تهیه بلیط سرزمین برفی پنگوئن باید 540 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس سرزمین برفی پنگوئن: جزیره کیش، میدان سنایی، بلوار موج، مجتمع تفریحی و گردشگری پنگوئن

ساعت کار: همه روزه از ساعت 12 بعداز ظهر تا 18 بعدازظهر

شماره تماس: 09027777110 ، 09027777144 ، 07644488905

پارک دلفین، نمایشی جذاب از موجودات دریایی

پارک دلفین
در این پارک شاهد حرکات نمایشی دلفین‌ها خواهید بود.

بازیگر اصلی این پارک برخی موجودات دریایی مانند دلفین، گراز دریایی، شیردریایی، پنگوئن‌ و گربه دریایی هستند که در بخش اصلی پارک معروف به دلفیناریوم، طی یک برنامه‌ای شاد و جذاب حرکات نمایشی انجام می‌دهند. اجرای موسیقی زنده، مسابقه و … از دیگر بخش‌های این برنامه‌ها هستند.

پارک دلفین‌ از بخش‌های دیگری نظیر باغ پرندگان و تونل آکواریوم آب شور تشکیل شده است. زمان ورود به پارک، سوار اتوبوس‌‌هایی ویژه شده و پس از بازدید از پرندگانی مانند ماکائو، توراکو، تنجه، پلیکان، طاووس و … از تونل آکواریوم آب شور  می‌گذرید و به دلفیناریوم می‌رسید.

طبق تعرفه سال 1402، برای تهیه بلیط پارک دلفین باید 590 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس پارک دلفین: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، پارک دلفین‌های کیش

زمان بازدید: همه روز از ساعت 15:30 دقیقه تا ۲۰

کیش گردی با اتوبوس‌ گردشگری هاپ آن، هاپ آف

کیش گردی با اتوبوس‌ گردشگری هاپ آن، هاپ آف
اتوبوس هاپ آن، هاپ آف، شما را در سرتاسر جزیره می‌گرداند.

اتوبوس هاپ آن، هاپ آف، روزباز و دو طبقه است؛ بنابراین هنگام سوار شدن به‌راحتی می‌توانید از دیدن مناظر اطراف لذت ببرید.  این اتوبوس در نقاط مختلف جزیره کیش مانند اسکله تفریحی، بازار دامون، شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره، اسکله میرمهنا، کشتی یونانی، ساحل مارینا، ساحل مرجان و … ایستگاه دارد و در کنار بازدید از مکان‌های دیدنی و تاریخی جزیره، گشت‌وگذاری در اطراف شهر هم خواهید داشت.

طبق تعرفه سال 1402، برای تهیه بلیط اتوبوس‌ گردشگری هاپ آن، هاپ آف، باید 230 هزار تومان پرداخت کنید. با خرید بلیط می‌توانید تا مدت زمان اعتبار هر تعداد دفعه‌ای که خواستید از آن استفاده کنید. ساعت کار این اتوبوس‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

در ادامه، برخی از جاذبه‌های گردشگری که با اتوبوس‌ هاپ آن، هاپ آف خواهید رفت به شرح زیر است.

خانه بومیان کیش یا موزه مردم‌شناسی

خانه بومیان کیش
خانه بومیان کیش قدمتی 200 ساله دارد – عکاس: محمد جاسم

خانه بومیان کیش یا موزه مردم‌شناسی با قدمتی 200 ساله به شما نشان می‌دهد که مردمان کیش در روزگاران قدیم چگونه زندگی می‌کردند. این خانه در گذشته متعلق به حاج عبدالله‌بن‌شاهین از تاجران مشهور کیش بود. خانه بومیان کیش از بخش‌های مختلفی مانند چندول (انبار خرما)، مصیف (اتاق تابستانی)، مطبخ (آشپزخانه)، بیت‌العود (اتاق خواب اصلی)، بیت‌القهوه (محل پذیرایی از مهمان)، بیت‌الافروخ (مکتب‌خانه)، بخار (انبار وسایل ماهی‌گیری)، الفرشه (حجله عروس و داماد)، سیم (اتاق خواب زمستانی)، بخارالهوش (انبار علوفه دام) و زریبه (باغچه اصلی خانه) تشکیل شده است.

جالب این‌جاست که ساختار هر یک از این بخش‌ها هنوز دست‌نخورده باقی مانده است و سبک زندگی قدیم و ابزارآلات آن دوره را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

طبق تعرفه سال 1402، برای تهیه بلیط خانه بومیان کیش باید 40 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس خانه بومیان کیش: جزیره کیش، محله سفین قدیم، 200 متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی، روبه‌رو بندرگاه صیادی

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 13 و 15 تا 20 شب

درخت انجیر معابد، درختی مقدس در کیش

درخت انجیر معابد
درخت انجیر معابد در میان بومیان کیش درختی مقدس است.

درخت انجیر معابد یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره کیش است. قدمت این درخت که در میان بومیان کیش به‌عنوان درخت لور هم شناخته می‌شود، به حمله مغول‌ها برمی‌گردد و بذر آن هم از کشورهای چین و هند وارد شده است.

این درخت تنه‌ای قطور دارد که از کنار هم جمع ‌شدن شاخه‌های عمودی تشکیل شده است. میوه آن ظاهری شبیه به زالزالک داشته و درونش مشابه انجیر است. بومیان کیش در گذشته اعتقاد داشتند، بخت پسران با خوردن میوه این درخت باز شده و از ‌این رو آن را درختی مقدس می‌دانستند. حتی برای حاجت‌روایی به شاخه‌های آن دستمال می‌بستند، البته چند سالی است که برای حفاظت از درخت دور آن را حصار کشیده‌اند.

آدرس درخت انجیر معابد: کیش، میدان المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز (محله پرتغالی‌ها)

زمان بازدید: هر روز هفته و به‌صورت شبانه‌روزی

شهر زیرزمینی کاریز یا قنات کیش

شهر زیرزمینی کاریز
شهر زیرزمینی کاریز قدمتی 2500 ساله دارد.

شهر زمینی کاریز با ساختاری مشابه قنات، هنر ایرانیان مربوط به 2500 سال پیش است. این شهر زیرزمینی در عمق 16 متری زمین بنا شده و در سقف آن صدف و مرجان متعلق به هزاران سال پیش مشاهده می‌شود.

این شهر زیرزمینی از بخش‌های مختلفی مانند بازارچه، مسجد، سرویس بهداشتی، رستوران، عکاس‌خانه و موزه خلیج فارس تشکیل شده است.

در بازارچه داخل قنات، صنایع دستی زیبا و ارزشمندی وجود دارند. سقف مسجد این مجموعه پر از مرجان‌ها و فسیل‌های دریایی است و به‌عنوان تنها مسجد مرجانی جهان شناخته شده است. برای استخراج آب چندین چاه بر روی شهر زیرزمینی کاریز حفر شده است و آب آن منجر به سرزندگی مناطق اطراف شده است.

طبق تعرفه سال 1402، برای تهیه بلیط شهر کاریز باید 130 هزار تومان پرداخت کنید.

آدرس شهر کاریز کیش: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

کشتی یونانی، نماد جزیره کیش

کشتی یونانی
کشتی یونانی نماد جزیره کیش است.

سال‌‌ها پیش این کشتی به‌دلیل خاموش بودن فانوس دریایی و هوای مه‌آلود به گل نشست و مهمان ناخوانده خلیج فارس شد. در حال حاضر هم به‌عنوان نماد خلیج فارس شناخته شده و به‌نوعی شناسنامه جزیره کیش است. اما متاسفانه بدنه کشتی به‌دلیل رطوبت هوا در حال تجزیه شدن است و به ‌احتمال زیاد چند سالی بیشتر از عمر آن باقی نمانده است.

کشتی یونانی در محوطه پارک ساحلی کیش قرار گرفته و دوچرخه‌سواری، شترسواری و موتورسواری از دیگر تفریحاتی این پارک ساحلی هستند. زمان غروب آفتاب کشتی یونانی میان آب‌های خلیج فارس، جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند و جان می‌دهد برای ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز!

آدرس کشتی یونانی: کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

زمان بازدید: هر روز هفته و به‌صورت شبانه‌روزی

جنگ‌های شبانه کیش

جنگ‌های شبانه کیش
لحظاتی شاد در جنگ‌های شبانه کیش

بعد از گشت‌وگذار در جزیره کیش و انجام تفریحات آبی و غیرآبی، تماشای یک برنامه سرگرم‌کننده و شاد آن هم در آخرین ساعت‌های روز حسابی می‌چسبد. به‌همین دلیل، شرکت در جُنگ‌های شبانه کیش گزینه‌ای عالی برای ساعت‌های پایانی شب هستند. در این جنگ‌های شبانه برنامه‌هایی شاد و مفرح مانند استندآپ، موزیک، تقلید صدا، اجرای آکروبات و حرکات نمایشی و غیره اجرا می‌شوند.

در نقاط مختلف جزیره کیش، جنگ‌های شبانه متعددی نظیر جنگ شبانه ستارگان رنگارنگ، جنگ شبانه پازل شو، جنگ شبانه دینامیت شو، جنگ شبانه ایرانیان، جنگ شبانه بابک شو، جنگ شبانه پرشین‌شو و جنگ شبانه سی‌شو برگزار می‌شود. شما می‌توانید هر یک از این جنگ‌ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کرده و بلیط مربوط به آن را تهیه کنید.

طبق تعرفه سال 1402، قیمت بلیط جنگ‌های شبانه کیش 320 هزار تومان است.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شهربازی‌های کیش با تفریحات سرگرم‌کننده

شهربازی از تفریحات سرگرم‌کننده و مهیج برای پیر و جوان است. جزیره کیش برای عاشقان بازی‌های مهیج شهربازی‌هایی جذاب احداث کرده است.

شهربازی سرپوشیده هایلند کیش

شهربازی سرپوشیده هایلند کیش
شهربازی هایلند دارای بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده است – عکاس: سپیده شایان‌راد

شهربازی سرپوشیده هایلند مکان مناسبی برای  کودکان و نوجوانان شماست. در این مجموعه بازی‌های مختلفی مانند سینما هفت بعدی، فوتبال حبابی، واتر بال گروهی، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی، بازی‌های مناسب کودکان، مینی گلف و بولینگ وجود دارد. هزینه ورودی رایگان است و قیمت بلیط با توجه به پکیج انتخابی و غیره تعیین می‌شود.

آدرس شهربازی هایلند: کیش، میدان امیر کبیر، پارک شهر، ورودی کارتینگ

شماره تماس: ۰۹۲۳۲۹۰۵۶۵۱- ۰۹۳۴۷۶۸۱۳۶۲

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 17:30 تا ساعت 24:00 بامداد

شهربازی سرپوشیده فان کلاب

شهربازی سرپوشیده فان کلاب
در این مجموعه 65 بازی مهیج و گروهی وجود دارد.

در این مجموعه 65 بازی مهیج و گروهی نظیر شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، قطار شادی کودکان، واقعیت مجازی، موتور مسابقه‌ای، ماشین‌های کوبنده، زمین بازی، بولینگ و … وجود دارد.

آدرس شهربازی فان کلاب: کیش، میدان پارس، مرکز خرید کورش برند سنتر، طبقه سوم

ساعت فعالیت: شنبه تا سه‌شنبه ساعت 10 صبح تا 14 و 17:30 تا 23 شب و  چهارشنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 14 و 17:30 تا 1 بامداد

شماره تماس: 0764447866

تم پارک سنتر کیش

تم پارک سنتر کیش
پارک سنتر کیش دارای دو بخش مختلف پارک ژوراسیک و پارک جادویی است – عکاس: علیرضا حیدری

این مجموعه شما را به دنیای ماقبل تاریخ و عجایب مختلف می‌برد. حتما تماشای موجودات متحرک ماقبل تاریخ برای کودکان و نوجوانان جذابیت بسیار بالایی دارند. پارک سنتر کیش شامل دو بخش مختلف پارک ژوراسیک و پارک جادویی است.

  • پارک جادویی کیش به‌عنوان بزرگ‌ترین تم پارک خطای دید در منطقه خاورمیانه دارای بیش از 100 اثر شاخص در حوزه‌های مختلف نظیر آثار سه بعدی، دنیای بی‌نهایت، خانه وارونه، دنیای جاذبه، آثار شاخص خطای دید، دنیای بلک لایت و ده‌ها آثار مختلف دیگر است.
  • ژوراسیک پارک و دراگون پارک (پارک اژدها) هم شامل تنوع زیادی از دایناسورهای متحرک همراه با تم‌های اختصاصی و نیز انواع اژدها در ابعاد بزرگ و با افکت‌های بی‌نظیر است.

ناگفته نماند، ترانسفر رفت‌وبرگشت این مجموعه رایگان است و افراد بدون نیاز به پرداخت هزینه حمل‌ونقل می‌توانند از تم پارک سنتر کیش لذت ببرند.

قیمت بلیط مجموعه 350 هزار تومان است.

آدرس تم پارک سنتر کیش: کیش، روبروی کشتی یونانی، ساختمان نماد کیش

ساعت فعالیت: تمام روزهای هفته از ساعت 11 تا 20 بعدازظهر

شماره تماس: 44487000 -076

تفریحات کیش برای کودکان

همان‌طور که می‌دانیم، کیش جزیره‌ای اسرارآمیز با شگفتی‌های فراوان است. حتی کودکان هم از تفریحات این خطه زیبا بی‌نصیب نمانده‌اند و به‌قطع این سفر، تبدیل به یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی‌شان می‌شود. در زمان سفر به کیش فقط کافی است شما تفریح مناسب کودک‌تان را بر اساس سبک و سلیقه او انتخاب کنید. توجه داشته باشید، هر یک از این تفریحات، دریچه تجربیات جدیدی را به روی کودکان باز می‌کند و در رشد و پرورش آن‌ها نقش عمده‌ای دارند. پس در این بخش از مقاله برخی از تفریحات مناسب کودکان در جزیره کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

به عنوان مثال برای کودکانی که به دنیای زیر آب و آبزیان علاقه‌مندند، ما کشتی آکواریوم و آکواریوم بزرگ کیش را معرفی می‌کنیم. در دلفیناریوم کودکان لحظات شادی را با دلفین‌ها سپری می‌کنند و سرخوشانه در پارک آبی اوشن، بازی‌های مهیج آبی انجام می‌دهند.

حتی کودکان در جزیره کیش می‌توانند سفری به دور دنیا داشته باشند. در این سفر مهیج، با استفاده از سیستم ویدئو مپینگ و نورپردازی‌های پیشرفته از ۱۴ کشور دنیا دیدن می‌کنند و بدین واسطه با فرهنگ ملل مختلف آشنا می‌شوند. از دیگر تفریحات مهیج برای کودکان در جزیره کیش می‌توان به فان کلاب، تم سنتر، پارک برفی کیش، باغ پرندگان کیش و شهربازی هایلند اشاره کرد.

سخن آخر

کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری میان ما ایرانیان است. تفریحات متعدد این جزیره نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند و همه افراد در تمام گروه‌های سنی و سلایق مختلف را سرگرم نگه می‌دارد. اگر شما هم می‌خواهید به کیش سفر کنید، بهتر است قبل از حرکت سری به سایت اتاقک زده و اقامتگاه مورد نظرتان را صورت آنلاین و با بهترین قیمت رزرو کنید. تیم گردشگری اتاقک، امیدوار است که از کیش‌گردی و وقت‌گذرانی در جاذبه‌های تفریحی آن حسابی لذت ببرید.

سوالات متداول درباره تفریحات کیش

تفریحات آبی کیش کدام است؟

پاراسل، شاتل، بنانا، غواصی، بیگ بال، اوشن پارک، قایق سواری، کشتی تفریحی و غیره

تفریحات غیرآبی کیش کدام است؟

سافاری کیش، کیش‌گردی، جنگ‌های شبانه، دوچرخه‌سواری، شهربازی‌های سرپوشیده و غیره

ارزان‌ترین تفریحات کیش کدام است؟

کیش‌گردی، دوچرخه‌سواری، شاتل، بنانا، گشت با قایق کف شیشه، کشتی‌های تفریحی آکواریوم

گران‌ترین تفریحات کیش کدام است؟

بانجی جامپینگ، پاراگلایدر، اجاره کشتی تفریحی خصوصی، اوشن پارک، پارک دلفین‌، غواصی، ماهیگیری، گشت با قایق موتوری دور جزیره، جت اسکی

4.6/5 - (27 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *