تجربه سفرجنگل‌ها

همه چیز درباره جنگل تیلاکنار متل قو | پرده‌برداری از یک ماجراجویی جدید!

به قلمروی دلربای تیلاکنار قدم بگذارید، جایی که اسرار جنگلی سرسبز در هم تنیده شده‌اند تا تجربه‌ای از سفری به‌یادماندنی برایتان رقم بزنند. این جواهر پنهان که در قلب مازندران قرار دارد، با شاخ‌وبرگ‌های سرسبز، حیات وحش متنوع و قدمت طولانی خود، شما را به وجد می‌آورد. در این پست از مجله اتاقک از شما دعوت می‌کنم تا در سفری مجازی زیبایی‌های جنگل تیلاکنار متل قو را کشف کنید؛ جایی که هر خش‌خش برگ رازی در خود دارد، هر پرتو خورشید داستانی را ترسیم می‌کند و هر قدم از ماجراجویی جدید پرده‌برداری می‌کند. در این مطلب، از آب‌وهوا تا بهترین زمان سفر گرفته تا مسیر دسترسی و جاهای دیدنی نزدیک؛ همه چیز درباره جنگل تیلاکنار را کشف خواهید کرد.

جنگل تیلاکنار کجاست؟

جنگل تیلاکنار در روستای تیلاکنار قرار دارد که از توابع متل قو یا سلمانشهر به شمار می‌رود. این روستای شگفت‌انگیز با آب‌وهوای مطبوع و مناظر فوق‌العاده خود، به یکی از روستاهای گردشگری مازندران تبدیل شده است. این روستا در گذشته محیط ساده‌تری داشت، اما با گذشت زمان و افزایش بازدید مسافران از این منطقه، رشد و توسعه بیشتری پیدا کرده و اقامتگاه‌های زیادی را در دل خود جای داده است. شما نیز می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت متل قو و پیمودن مسیر کوتاه 3 کیلومتری، به راحتی خودتان را به جنگل تیلاکنار برسانید و در پوشش جنگلی و بکر آن غوطه‌ور شوید.

آدرس جنگل تیلاکنار: استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، متل قو (سلمانشهر)، جنگل تیلاکنار

آب و هوای جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار در فصل پاییز
آب و هوای جنگل تیلاکنار خنک است – عکس از مهدی جهانگیرنیا

روستای تیلاکنار به دلیل قرارگیری در مناطق کوهستانی جنگلی، آب‌وهوای خنک و دلپذیری دارد. درختان سربه‌فلک‌کشیده و سرسبز جنگل تیلاکنار، باعث ایجاد هوایی مطبوع و پاکیزه شده‌اند که با هر تنفس، ریه‌هایتان مملو از اکسیژن خواهد شد. آب‌وهوای سرد و کوهستانی منطقه باعث شده بسیاری از مسافران فصل‌های گرم سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنند و با اجاره کلبه جنگلی متل قو، سفری دلچسب برای خود رقم بزنند.

مسیر دسترسی به جنگل تیلاکنار

فاصله جنگل تیلاکنار تا پایتخت، 174 کیلومتر است و حدود 3 ساعت طول می‌کشد. اگر می‌خواهید به جنگل تیلاکنار سفر کنید، باید ابتدا خود را به متل قو برسانید. بسیاری از گردشگرانی که به متل قو سفر می‌کنند، بازدید از جنگل تیلاکنار را در اولویت برنامه‌ی خود قرار می‌دهند. برای رسیدن به متل قو بسته به مبدا خود می‌توانید از مسیرهای زیر راهی سفر شوید:

  • جاده چالوس: پس از رسیدن به جاده رویایی چالوس، از مسیر جاده ساحلی سیاهکلرود-مازندران حرکت کنید و ابتدا خود را به عباس آباد و سپس به متل قو برسانید.
  • جاده هراز: برای سفر به جنگل تیلاکنار از مسیر جاده هراز، ابتدا خود را به محمودآباد و سپس شهر چالوس برسانید و از آنجا به سمت متل قو بروید.
  • آزادراه قزوین-رشت: در این مسیر از شهرهای زیبای رشت، لاهیجان، رامسر و تنکابن عبور می‌کنید و سپس به متل قو می‌رسید.

بهترین زمان سفر به جنگل تیلاکنار متل قو

همانطور که گفتم روستای تیلاکنار در ارتفاعات جنگلی استان مازندران قرار دارد و به همین دلیل آب‌وهوای آن خنک و کوهستانی است. این باعث شده جنگل تیلاکنار مقصدی عالی برای سفر در روزهای گرم سال باشد. اگر تحمل گرمای جان‌سوز تابستان را ندارید و در عین‌حال می‌خواهید سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید، این منطقه بهشت شما خواهد بود. در فصل بهار شکوفه‌های عطرآگین منطقه مشامتان را پر می‌کنند و حال‌وهوایی بی‌نظیر به شما می‌بخشند. در تابستان نیز سرسبزی جنگل‌ها به اوج خود می‌رسد و هوا بسیار مطبوع است؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر به جنگل تیلاکنار، فصل‌های بهار و تابستان هستند. اگر خوش‌شانس باشید، فضای جنگل را غرق در مه مشاهده خواهید کرد که حس‌وحالی مرموز و عجیب به منطقه می‌بخشند.

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای تفریحی نزدیک جنگل تیلاکنار

پس از اینکه حسابی در جنگل‌های تیلاکنار خوش‌‌گذرانی کردید، احتمالا دلتان می‌خواهد سری به جاهای دیدنی اطراف آن بزنید. حیف است که تا جنگل تیلاکنار بیایید و جاهای دیدنی اطراف آن را نبینید. برای بازگشتن به ویلا عجله نکنید؛ وقت برای استراحت زیاد است، بنابراین پس از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی اطراف جنگل، می‌توانید با خیال راحت به ویلای خود بازگردید و استراحت کنید. درضمن نگران اقامت در سفر خود نباشید، چراکه اتاقک در تمامی مراحل اجاره ویلا شمال، همراه شما خواهد بود. در اینجا جاهای دیدنی نزدیک به این جنگل را معرفی می‌کنیم.

1- غار آبی دانیال

فضای داخلی غار آبی دانیال
غار آبی دانیال فضایی مرموز دارد! – عکس از محمد جهانبخشی

در انتهای روستای دانیال که از توابع عباس آباد به شمار می‌رود، یک غار دیدنی وجود دارد که دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران است. طول این غار به بیش از دو کیلومتر می‌رسد و فاصله آن از جنگل تیلاکنار فقط 7 کیلومتر است. این فاصله کم باعث شده مسافران پس از گشت‌وگذار در جنگل تیلاکنار، سری به غار دانیال نیز بزنند و اسرار ناشناخته آن را کشف کنند. رودخانه‌ی غار از ابتدا تا انتها از به هم پیوستن چندین چشمه و جوی تشکیل شده و عمق آن در بخش‌های مختلف متفاوت است. آب رودخانه کاملا زلال است و شاید لازم باشد برخی قسمت‌ها را به صورت سینه‌خیز بپیمایید.

آدرس غار آبی دانیال: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، متل قو، روستای دانیال، غار آبی دانیال

2- پلاژ ساحلی متل قو

تفریحات آبی پلاژ ساحلی متل قو
تفریحات پلاژ ساحلی متل قو بسیار هیجان انگیز هستند – عکس از رضا رقیمی

خبری خوش برای عاشقان هیجان! اگر به دنبال ترشح کمی آدرنالین در سفر خود هستید، پلاژ ساحلی متل قو را فراموش نکنید. فاصله این جاذبه‌ی تفریحی از جنگل تیلاکنار فقط 8 کیلومتر است و می‌توانید در مدت زمان کم خود را به آن برسانید. اینجا انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، شاتل، قایق موتوری، پاراسل، موتور چهارچرخ، والیبال و فوتبال ساحلی و … وجود دارند تا اوقاتی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

آدرس پلاژ ساحلی متل قو: استان مازندران، متل قو، پلاژ ساحلی متل قو

3- مرکز خرید قو الماس خاورمیانه

مرکز خرید متل قو در شب
برج های دوقلوی مرکز خرید متل قو بسیار جذاب هستند – عکس از سام زاهدی

مرکز خرید قو الماس خاورمیانه یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های جاده ساحلی متل قو است که در فاصله 7 کیلومتری از جنگل تیلاکنار قرار دارد. این مرکز خرید بزرگ، تمامی نیازهای مسکونی، تجاری، اقامتی، فرهنگی، ورزشی و تجاری مسافران را فراهم می‌کند. این مجتمع بزرگ سه برج دارد که دوتای آن کاربرد تجاری و مسکونی دارند و دیگری یک هتل بزرگ و مجلل 35 طبقه است. امکاناتی مانند استخر، سونا، زمین‌های مخصوص گلف و تنیس و سالن بدن‌سازی در فضای بین این برج‌ها وجود دارد که البته لازم است بدانید استفاده از آن‌ها کمی گران‌قیمت خواهد بود!

آدرس مرکز خرید قو الماس خاورمیانه: استان مازندران، متل قو، جاده ساحلی، مرکز خرید قو الماس خاورمیانه

4- بازارچه سنتی ترکمن

زن ترکمن با لباس محلی در بازار سنتی ترکمن
بازارهای سنتی ترکمن پر از اجناس رنگارنگ هستند

تعداد زیادی از بازارچه‌های سنتی ترکمن در استان مازندران وجود دارند که هرروز بیشتر می‌شوند. این بازارچه‌ها انواع پوشاک، لوازم بهداشتی، صنایع دستی و کیف و کفش را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسانند. یکی از این بازارچه‌های سنتی در نزدیکی جنگل تیلاکنار قرار گرفته و فقط 16 کیلومتر از آن فاصله دارد؛ بنابراین اگر علاقه به گشت‌وگذار و خرید در این بازارها هستید، می‌توانید با طی مسافتی کوتاه خود را به آن برسانید.

آدرس: استان مازندران، عباس آباد، خیابان امام، بازارچه سنتی ترکمن (مشاهده روی نقشه)

فعالیت‌هایی که می‌توان در جنگل تیلاکنار انجام داد

جنگل تیلاکنار جایی است که با مناظر سرسبز و دلربای خود روحتان را جلا می‌دهد. وقت‌گذرانی در این جنگل بسیار دلنشین است و می‌تواند تمام استرس‌ها و دغدغه‌های زندگی روزمره را برای مدتی از ذهنتان دور کند. اگر می‌خواهید نهایت لذت را در جنگل تیلاکنار ببرید، برخی فعالیت‌های زیر را در این منطقه انجام دهید:

  • طبیعت‌گردی و پیاده‌روی: شما می‌توانید شگفتی‌های طبیعت سرسبز جنگل را از طریق مسیرهای پیاده‌روی کاوش کنید. از میان سایبان‌های درختان بلندقامت و جویبارهای درخشان عبور کنید و تنوع زیستی غنی جنگل را کشف کنید.
  • تماشای حیات وحش: تیلاکنار خانه طیف متنوعی از حیات وحش از جمله گونه‌های مختلف پرندگان، پستانداران و حشرات است. علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند برای مشاهده این موجودات، در جنگل تیلاکنار به گشت‌وگذار بپردازند.
  • عکاسی: ماهیت زیبای جنگل را از طریق لنز دوربین خود ثبت کنید! در این منطقه فرصت‌های فراوانی را برای عکاسی خواهید یافت.
  • پیک‌نیک و کمپینگ: برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای ماجراجویانه هستند، کمپینگ در تیلاکنار فرصتی برای خوابیدن در زیر ستاره‌ها در میان سمفونی طبیعت است. دور آتش جمع شوید، داستان‌ها را به اشتراک بگذارید و با صدای آرامش‌بخش جنگل به خواب بروید.
  • آرامش و مدیتیشن: گاهی اوقات بهترین سرگرمی در آرامش نهفته است. مکانی آرام برای استراحت، مدیتیشن یا به سادگی غوطه‌ور شدن در فضای آرام جنگل را پیدا کنید.

به طور کلی جنگل تیلاکنار با ترکیبی از فعالیت‌های فریبنده و مناظر خیره‌کننده، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و غنی را برای همه کسانی که در اعماق آن جست‌وجو می‌کنند، به اشتراک می‌گذارد. درضمن می‌توانید با اجاره ویلا استخردار در متل قو، لذت سفر خود را چندبرابر کنید و در کنار این فعالیت‌ها، از شنا و آفتاب گرفتن در استخر نیز لذت ببرید.

اقامت در جنگل تیلاکنار

سرسبزی جنگل تیلاکنار
اقامت در جنگل تیلاکنار بسیار دلچسب خواهد بود

هنگامی که زیبایی‌های جنگل تیلاکنار مقابل چشمتان نمایان می‌شوند، حس‌وحالی شگفت‌انگیز از منطقه می‌گیرید؛ به طوری که دوست دارید مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنید. امروزه در جنگل تیلاکنار انواع اقامتگاه‌ها برای فراهم کردن رفاه حال مسافران وجود دارند و شبی دلچسب برایشان رقم می‌زنند. از آنجایی که جنگل تیلاکنار فاصله کمی با متل قو دارد، می‌توانید با اجاره ویلا ساحلی متل قو اوقاتی لذت‌بخش را در یک ویلا کنار دریا بگذرانید و آرامش حاصل از امواج دریا را به روح خود ببخشید.

اگر تجهیزات کمپ در اختیار دارید، می‌توانید در جنگل چادر بزنید و از گذراندن شبی دلچسب در جنگلی بکر لذت ببرید. حواستان باشد برای کمپ زدن در جنگل باید امکانات و تجربه کافی را داشته باشید تا خطری شما را تهدید نکند.

سخن پایانی

وقت آن رسیده که سفر مجازی خود را در جنگل جذاب تیلاکنار به پایان برسانیم. تیلاکنار فقط یک جنگل معمولی نیست، بلکه یک بوم نقاشی است که هنر طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در جنگل تیلاکنار، ماجراجویی و آرامش را به همراه یکدیگر تجربه خواهید کرد. این منطقه ما را دعوت می‌کند تا از هیاهوی زندگی شهری فاصله بگیریم و دوباره با ریتم طبیعت ارتباط برقرار کنیم. بیایید به یکدیگر قول بدهیم که در سفر خود، مراقب طبیعت باشیم و با ریختن زباله سلامت آن را به خطر نیندازیم. اگر در سفر خود نیاز به اجاره ویلا داشتید، اتاقک در این فرآیند به شما کمک خواهد کرد.

سوالات متداول درباره جنگل تیلاکنار متل قو

جنگل تیلاکنار کجاست؟

جنگل تیلاکنار در استان مازندران در جنوب متل قو و در روستای تیلاکنار قرار دارد.

بهترین زمان سفر به جنگل تیلاکنار کی است؟

فصل بهار و تابستان

امکانات رفاهی و تفریحی جنگل تیلاکنار کدامند؟

جنگل تیلاکنار بکر است و امکانات خاصی ندارد.

5/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *