شهرها

جاهای تاریخی و دیدنی شهرستان آباده

معرفی جاهای دیدنی آباده در استان فارس

شهر آباده در قسمت شمالی استان فارس قرار دارد. آباده به معنی آبادی است. پس از بررسی محققان مشخص شد که در حدود یک‌هزار سال پیش از میلاد مسیح آباده محل سکونت انسان بوده است. مُنبت‌کاری این شهر در جهان شهرت بسیاری دارد. اگر قصد سفر به شهر آباده را دارید این مطلب به شما کمک می‌کند که اطلاعات دقیقی از جاذبه های گردشگری شهرستان آباده به دست آورید.

معرفی جاهای دیدنی آباده در استان فارس
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری روستای چنار شهرستان آباده

از جاذبه‌های گردشگری شهرستان آباده روستای چنار با قدمتی ۸۰۰ ساله است که آب‌و‌هوای بسیار معتدلی دارد. در مسجد روستا درخت چنار کهن‌سالی وجود دارد که نام روستا برگرفته از آن است. درخت چنار برای اهالی روستا ارزش بسیاری دارد؛ در باور آن‌ها این درخت مقدس است و به نماد این روستا تبدیل شده.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در آباده و نزدیک به روستای چنار در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری روستای چنار شهرستان آباده
عکس از گوگل

جاذبه توریستی قلعه ایزدخواست

قلعه ایزدخواست، در شهر ایزدخواست، نزدیک به آباده قرار دارد و ساخت آن متعلق به دوران ساسانی است. آتشکده داخل شهر اولین آتشکده‌ای بود که به مسجد تبدیل شد. این قلعه در پنج طبقه ساخته شده که در آن زمان ساختمانی با این تعداد طبقه بسیار نادر بود. بعد از ارگ بم قلعه ایزدخواست بزرگ‌ترین بنای خشت‌ و‌ گلی ایران است. کاروان‌سرای شاه عباسی و پل صفوی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به قلعه ایزدخواست است.

جاذبه توریستی قلعه ایزدخواست
عکس از گوگل

جاذبه توریستی و تفریحی تیمچه صرافیان

این تیمچه در بافت قدیمی شهرستان آباده بنا شده است که متعلق به دوران قاجار است و به‌منظور دادوستد ساخته شده.

بنای زیبای تیمچه دو طبقه‌ای است. درِ ورودی تیمچه با منبت‌کاری هنرمندانه و درهای چوبی حجره‌ها زیبایی بنا را چند برابر کرده‌اند. این تیمچه جزو شش بازار برتر در زمینه خرید و فروش صنایع دستی ایران است. در سال۱۳۷۶تیمچه صرافیان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

جاذبه توریستی و تفریحی تیمچه صرافیان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر آباده

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در آباده و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *