شهرها

معرفی جاذبه های گردشکری آسارا

آشنایی با جاذبه های گردشکری آسارا

آسارا شهری زیبا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است که در استان البرز قرار دارد. این شهر در نزدیکی پایتخت قرار گرفته و مقصد خوبی برای سفرهای کوتاه پایتخت‌نشینان است. جاده چالوس راهی مناسب برای شروع سفر به شهر آسارا است و بخش زیادی از این جاده در این شهر، که نگین سرسبز استان البرز است، قرار دارد. در این مطلب از جاهای دیدنی آسارا و جاذبه های گردشگری آسارا برایتان بیشتر می‌گوییم.

آسارا
عکس از گوگل

آسارا کجاست؟

آسارا یکی از سه بخش شهرستان کرج در استان البرز است. این بخش شامل سه دهستان به نام‌های آدران، آسارا و نساء می‌باشد. دهستان آسارا شامل 21 روستا می‌شود و در حدود بیست هزار نفر در این بخش زندگی می‌کنند.

نوشته های مشابه

آسارا در جاده چالوس قرار دارد و دسترسی به این بخش از جاده چالوس امکان‌پذیر می‌باشد. آسارا به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی گردشگری و به دلیل نزدیکی به استان تهران، در میان گردشگران محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

آبشار هفت چشمه یکی از جاهای دیدنی آسارا

آبشار هفت چشمه در شهر آسارا و در مسیر جاده چالوس قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی را در دره‌ای سرسبز و زیبا طی کرد. آبشار هفت چشمه از چند آبشار با ارتفاع ۵ متر تشکیل شده و چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده است. بعد از آبشار هفت چشمه آبشار بلند آدران قرار دارد که با ارتفاع ۹۰ متری جزو آبشارهای بلند ایران محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در آسارا و نزدیک به آبشار هفت چشمه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار هفت چشمه
عکس از گوگل

قلعه تاریخی صلصال

در بیشتر شهرهای ایران تاریخ و طبیعت به یکدیگر گره خورده‌اند و آثار تاریخی هر شهر در کنار جاذبه‌های طبیعی میزبان گردشگران است. یکی از بناهای تاریخی شهر آسارا قلعه صلصال است که در زمان پیش از ورود اسلام به ایران ساخته شده، این بنا در ابتدای ورودی آسارا از سمت کرج قرار گرفته و هنگام ورود به این شهر اولین جاذبه‌ای است که توجهمان را جلب می‌کند.

کوهنوردی یکی از جاذبه‌های آسارای کرج

آسارا کرج دارای سه قله بالای چهار هزار متر است. یکی از این قله‌ها، قله کهار است. قله کهار در روستای کلوان از بخش آسارا قرار دارد. برای رفتن به این قله نیاز به تجهیزات کامل کوهنوردی دارید و همچنین باید توانایی بدنی مناسبی داشته باشید. در مسیر قله کهار، جان‌پناهی در ارتفاع 3200 متری قرار دارد که برای استراحت و شب‌مانی در زمستان مناسب می‌باشد. قله کهار در اغلب روزهای سال پوشیده از برف است و هوای سرد قله همراه با باد شدید مهم‌ترین ویژگی این قله است. قله ناز نیز در نزدیکی روستای کلوان قرار دارد. این قله نیز جزو قله‌های بالای چهار هزار متر جاده چالوس می‌باشد.

روستای مورود

روستای مورود از توابع شهر آسارا است که با آب‌و‌هوای مطبوع ییلاقی و محصولات لبنی محلی مانند دوغ، ماست و پنیر میزبان گردشگران و روستا‌گردان است. روستای مورود در دشتی سرسبز قرار گرفته و آبشار و چشمه‌ای دیدنی زیبایی آن‌ را بیش‌از‌پیش کرده‌اند. کوه‌های لانیز، سنگان و سی‌جان از ارتفاعات روستای مورودند.

روستای مورود
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر آسارا

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در آسارا و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.6/5 - (17 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *