شهرها

معرفی جاهای دیدنی بروجرد

آشنایی با جاهای دیدنی بروجرد

شهر بروجرد، که به دلیل طبیعت سرسبز و زیبایش به عروس زاگرس شهرت یافته است، در استان لرستان قرار دارد و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این استان است. این شهر آب‌و‌هوایی کوهستانی و معتدل دارد. در حاشیه شهرستان بروجرد تعدادی تپه باستانی وجود دارد که باستان‌شناسان قدمت آن‌ها را به دوره‌های قبل از تاریخ و عصر مس نسبت‌ داده‌اند و معروف‌ترینشان تپه قرق در روستای شیروان است؛ اما طبق اسناد تاریخی سابقه سکونت در این منطقه به دوران ساسانیان برمی‌گردد. اگر قصد اجاره ویلا در بروجرد را دارید برایتان پیشنهاد‌های ویژه‌ای داریم. در ادامه از جاذبه های گردشگری بروجرد و جاهای دیدنی بروجرد بیشتر می‌گوییم.

بروجرد

عکس از گوگل

بوستان فدک یکی از جاذبه های گردشگری بروجرد

بوستان فدک یک پارک شهری است که در قسمت جنوب غربی شهر بروجرد قرار دارد. این پارک علاوه‌بر فضای سبز سه دریاچه مصنوعی متصل به یکدیگر دارد که آب آن‌ها از رودخانه گلرود تأمین می‌شود. این دریاچه به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب ایران شناخته می‌شود. باغ پرندگان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری داخل این پارک است که در آن از برخی پرندگان نگهداری می‌شود و اولین باغ پرندگان این استان است. بوستان فدک مکان مناسبی برای استراحت و جمع‌های خانوادگی است و در آن امکانات رفاهی مانند آلاچیق، سکو، رستوران، فضای بازی و سرویس بهداشتی برای گردشگران ساخته شده و قایق‌سواری در دریاچه یکی از مفرح‌ترین تفریحات این مکان است.
شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بروجرد و نزدیک به بوستان فدک در صفحه اصلی سایت ما نام شهرستان بروجرد را جستجو کنید و اقامتگا‌ه‌های منطقه را ببینید.

بوستان فدک
عکس از گوگل

مسجد جامع بروجرد

این مسجد در محله دودانگه، یکی از محله‌های قدیمی این شهر، قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین مسجدهایی است که در قرن دوم و سوم هجری در ایران ساخته شده. این بنا بعد از ورود اسلام به ایران روی خرابه‌های یک آتشکده ساسانی بنا شد. مسجد بروجرد یک ایوان، حیاط مرکزی با دو در ورودی در قسمت‌های شرقی و غربی، گنبدخانه و شبستان دارد. بنابر کتیبه‌های موجود این مسجد در دوره صفویه، زندیه و قاجار مورد مرمت قرار گرفته و بخش‌هایی به آن اضافه شده است. این مسجد تاریخی در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

شما می‌توانید در سفر به استان لرستان با اجاره روزانه سوئیت در دورود محل اقامت دلخواهتان را از اتاقک رزرو کنید و از گردش در این استان لذت ببرید.

مسجد جامع بروجرد
عکس از گوگل

تپه چغا بروجرد

تپه چغا، که به بام بروجرد معروف است، تپه‌ای آتشفشانی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش به مکانی گردشگری تبدیل شده و به همین علت در این منطقه دریاچه‌ای مصنوعی، رستوران و هتل ساخته شده است. در سال ۱۳۹۶ هنگام گودبرداری به‌منظور جاده‌سازی چندین گور‌خمره در این منطقه کشف شد و کارشناسان قدمت آن‌ها را به دوران اشکانیان نسبت دادند. بروجردی‌ها معتقدند که در گذشته‌ای دور در این منطقه سیل عظیمی آمد و کل شهر به جز این تپه زیر آب رفت. ناگفته نماند که بازدید از قلعه حاتم بروجرد هم می‌تواند جذاب باشد.

در سفر به لرستان جاذبه های گردشگری خرم آباد را هم می‌توانید برای گردش انتخاب کنید و لحظه‌های لذت‌بخشی را در این مکان‌های فوق‌العاده تجربه کنید.

تپه چغا
عکس از گوگل

بازار بزرگ بروجرد

یکی از جاذبه های دیدنی بروجرد، بازار بزرگ بروجرد است. بازار بزرگ بروجرد از عمده‌ترین مراکز تجاری و خرید این شهر می‌باشد. ساکنان محلی به بازار بزرگ بروجرد، نام راسا داده‌اند. راسا به معنی راسته بازار است. این بازار از مهم‌ترین مراکز تجاری استان لرستان بوده که در گذشته نقش مهمی در تجارت میان استان لرستان، مرکزی و همدان داشته است.

تنگه کپرگه

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد، تنگه کپرگه است. این تنگه در شمال غربی شهر بروجرد در انتهای جاده گلدشت در استان لرستان قرار دارد. در میان تنگه کپرگه رودخانه دائمی جاری است و با پیچ‌و‌خم‌های فراوان چشم‌اندار بی‌نظیر ایجاد کرده است. در تنگه تنها با دوچرخه یا پیاده می‌توانید عبور کنید.

خانه مصری برجردی

یکی از عمارت‌های دیدنی و تاریخی بروجرد، خانه مصری است. خانه مصری از دوران قاجار برجای مانده و تزئینات زیبایی شامل کاشی‌کاری و آجرکاری دارد. در ساخت خانه مصری از معماری ایرانی استفاده شده و تلاش شده تا از مصالح بومی استفاده کنند. نمای بیرونی خانه توسط آجر و سفال تزئین شده که منظره زیبایی ایجاد کرده است.

پارک سماور

پارک سماور یا پارک یادبود، یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد است. در این پارک تندیس یک سماور و قوری وجود دارد که نام این پارک نیز از این تندیس گرفته شده است. تندیس قوری و سماور، اشاره به میهمان‌نوازی مردم بروجرد دارد. امکانات رفاهی و تفریحی این پارک برای استراحت و تفریحی خانواده‌های بروجردی و گردشگران مناسب است.

3.7/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *