شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان هریس

شهرستان هریس کجاست؟

شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی و نزدیک به شهر تبریز و شهر سراب قرار دارد. این شهر به دلیل نزدیک بودن به کوه سبلان و عبور رودخانه تلخه‌رود از آن، بسیار حاصلخیز و سرسبز است. در ادامه از جاهای دیدنی هریس و جاذبه های گردشگری هریس می‌گوییم.

شهرستان هریس
عکس از گوگل

آبشار شیران یکی از جاذبه های گردشگری هریس

آبشار شیران در روستای شیران از توابع شهر هریس قرار دارد. این آبشار از به‌ هم پیوستن رودهای بسیاری در کوه‌های اطراف روستای هریس به‌ وجود آمده است. آبشار شیران از دره‌ای به نام «شیران‌ دره‌ سی» به سمت حوضی کوچک سرازیر می‌شود و منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند. حوضچه این آبشار ۱۲متری محل مناسبی برای آب‌تنی و تفریح است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در هریس و نزدیک به آبشار شیران در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار شیران
عکس از گوگل

بقعه شیخ اسحاق یکی از جاهای دیدنی هریس

شهر هریس منطقه‌ای کوهستانی است و کوه‌ قوشاداغ و گردنه گویجه بئل از معروف‌ترین ارتفاعات این شهرند. در روستای خاقان و کنار کوه اکوز‌داغی بنایی تاریخ وجود دارد که به بقعه شیخ‌ اسحاق معروف است. شهر هریس در استان آذربایجان شرقی و نزدیک به تبریز و سراب قرار دارد. تاریخ دقیق ساخت بنا مشخص نیست اما معماری آن شبیه به سبک معماری دوره صفویه است.

بقعه شیخ اسحاق
عکس از گوگل

منطقه گردشگری ساپلاق

منطقه گردشگری ساپلاق یکی از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی شهر هریس است که در بهار شبیه به بهشتی زیبا است. در این مکان امکانات رفاهی مانند نمازخانه، اقامتگاه و آلاچیق برای گردشگران فراهم شده است. کوه، دشتی سرسبز و آبشاری خروشان منظره‌های چشم‌نواز منطقه گردشگری ساپلاق را تشکیل می‌دهند.

منطقه گردشگری ساپلاق
عکس از سایت lenzor

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر هریس

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در هریس و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (50 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. هریس شهرستانی با مردمون زیبا خلق باصفایی هستن سال ۹۱ امداد رسان بودم .واقعا مردمون خب با فرهنگ بودن هرچیز اول برا همسایه میخواستن بعد برا خودشون ۵۵ سالمه مجردم دوست دارم انجا بتونم ازدواج کنم و ساکن بشم چون اجدادمن آذری هستن و ما کوچانده شدیم اصفهان

  2. خداییش شهر مرند درمقایسه با شهرهای دیگر اذربایجانشرقی مثل اینکه پایتخته مرند کجا و سایر شهرستانهای اذربایجانشرقی کجا ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ای مرند ای یادگار باستان قصه پرداز هزاران داستان. ای مرند ای مدفن نوح نبی کزحریمت میهراسد اجنبی

    1. همه جای آزربایجان زیباییهای خاص خودشو داره
      مرند هم یکی از بهترین شهرهای آزربایجان هستش
      صنعت فرش هریس توی دنیا نظیر نداره
      گلهای قالی هریس از الفبای اورخون تشکیل شده که زبان نوشتاری مردم ترک در هزاره های قبل از اسلام بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *