شهرها

معرفی مکان های دیدنی ایذه ، شهری با طبیعت بکر

آشنایی با مکان های دیدنی ایذه

شهر باستانی ایذه از شهرهای بختیاری‌نشین است که در استان خوزستان قرار دارد. این شهر از گذشته تا کنون نام‌های متفاوتی مانند ایزج، اوجا، آیاپیر، اریگ و مالمیر داشته است. با توجه به آثار باستانی موجود در این شهر و کاوش‌های باستان‌شناسان پیشینه این شهر متعلق به دوران عیلامیان است. سفر به شهر ایذه سفر به شهری کهن است که از دوره‌های مختلف آثار زیادی را در دل خود دارد. در ادامه از جاذبه های گردشگری ایذه و مکان های دیدنی ایذه برایتان بیشتر گفته‌ایم.

آشنایی با مکان های دیدنی ایذه
عکس از گوگل

تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه

تالاب میانگران یکی تالاب‌های شناخته‌شده استان خوزستان است که در فاصله یک‌و‌نیم کیلومتری شهر ایذه و در کوهپایه‌ جنوب غربی کوه زاگرس قرار دارد. آب این تالاب توسط بارش باران، آب شدن برف‌‌ها، نهرهای کوچک و بخشی از فاضلاب شهری تأمین می‌شود. پوشش گیاهی این تالاب را گیاهانی مانند خارشتر، نی، یونجه و شنبلیله تشکیل می‌دهند. پرندگان زیادی نیز مانند حواصیل خاکستری، اردک سرسبز، خوتکا، فلامینگو، اردک مرمری، لک‌لک سفید، باکلان و گاوچرانک در این منطقه زندگی می‌کنند.

تالاب میانگران جزو زیباترین مکان های دیدنی ایذه می‌باشد و برای دوست‌داران پرندگان و طبیعت مکان بسیاری عالی است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ایذه و نزدیک به تالاب میانگران در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

تالاب میانگران یکی از جاذبه های گردشگری ایذه
عکس از گوگل

سنگ نگاره کول فرح

سنگ‌نوشته کول فرح در تنگه‌ای باستانی نزدیک به شهر ایذه قرار دارد. این سنگ‌نوشته شامل شش قطعه سنگ حکاکی شده متعلق به دوران عیلامیان و ساسانیان است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. در نزدیکی این محوطه باستانی گورستان، کانال‌های آب، برج‌های نگهبانی و بقایای یک عبادتگاه وجود دارد. محوطه باستانی کول فرح در سال ۱۳۷۸به‌عنوان آثار ملی ثبت شد و یکی از مکان های دیدنی ایذه به حساب می‌آید.

سنگ نگاره کول فرح
عکس از گوگل

پل شالو

پل تاریخی شالو یکی از بناهای قدیمی شهر ایذه بود و دیگر جاذبه گردشگری ایذه محسوب می‌شود که در زمان آب‌گیری سد کارون به‌صورت کامل زیر آب رفت. این پل محل اصلی عبور و مرور عشایر بختیاری بود. طبق بررسی‌های کارشناسان پل شالو قدمتی چند‌هزار ساله دارد و در مسیر جاده دزپارت ساخته شده است. این پل در گذشته چوبی بود و دو ستون محکم داشت که به وسیله طناب به یکدیگر متصل می‌شدند. شالو، خدا آفرید، ارمند، لالی، ماری، باغلمک و زنجیره از نام‌های قدیمی این پل‌اند.

پل شالو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ایذه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ایذه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *